Ήμασταν παρών, στην επίσημη παρουσίαση του VOLVO EX30 του μικρότερου αμιγώς ηλεκτροκίνητου μοντέλου που κατασκευάστηκε ποτέ από την Σουηδική εταιρία Volvo. Κατά την διάρκεια της ενθουσιαστήκαμε καθώς ακούσαμε για τις πολλές καινοτομίες που συνοδεύουν το ΕΧ30, στην premium κατηγορία των B-SUV,η οποία τελευταίως κυριαρχεί στην Ελληνική αγορά.
Κατά την διάρκεια του test drive το οποίο έλαβε χώρα 6 μήνες after, αντικρύζοντας από κοντά τη νέα σιλουέτα του, κατανόησα πλήρως ότι πρόκειται για ένα Volvo μικρότερων διαστάσεων, με μια άκρως νέα αεροδυναμική σιλουέτα, η οποία κάνει την διαφορά, ξεκινώντας από την μπροστινή ερμητικά κλειστή μάσκα, και επεκτείνεται από τα εμπρός Led φώτα, τα οποία σχεδιαστικά φέρουν το «Σφυρί του Θόρ», οι μεγάλοι τροχοί των 19 ή 20 ιντσών συνάδουν πολύ αρμονικά με την πλάγια όψη του EX30, η οποία ενώνεται με το πίσω μέρος, στο οποίο κυριαρχούν, τα μεγάλα φώτα με τον εκκεντρικό σχεδιασμό τους, τα οποία, όταν ανάβουν, κάνουν τη διαφορά!
Στα εντός!
Το άνοιγμα της πόρτας για τη θέση του οδηγού, γίνεται από καλόγουστα χερούλια που οδηγούν σε ένα hi tec εσωτερικό το οποίο συνοδεύεται από άκρως minimal στοιχεία. Ξαφνιαστήκαμε όταν καθίσαμε πίσω από το τιμόνι του! Νέο τιμόνι, νέο ταμπλό.. και μία οθόνη 12,3’’ κάθετα τοποθετημένη στο κέντρο, που τα κάνει όλα, είναι τα στοιχεία που προβάλλονται, στα μάτια του οδηγού. Και να ήταν μόνον αυτά! Μια καλόγουστη, και ειδικά επενδυμένη μπάρα ήχου της Harmon Kardan, συμπληρώνει το οπτικό παζλ του οδηγού. Όταν άκουσα τον αναδυόμενο ήχο της… παραδόθηκα σε έναν άλλο κόσμο! Αυτός ο ήχος έρχεται από το μέλλον.
Τα υλικά που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή της καμπίνας, ως επι το πλείστων είναι από ανακυκλωμένο πλαστικό το οποίο προέρχεται από τον κολοσσό της ανακύκλωσης BCOMP, όπου η Volvo έχει μεγάλο μέρος των μετοχών της. Αξίζει κάποτε να σας αναλύσω την σύνθεση και την αντοχή των υλικών κατασκευής τα οποία χρησιμοποιεί η Volvo πλέον σε όλα τα μοντέλα της!
Start
Βέβαια για να σας πω την αλήθεια, όταν ήρθε η ώρα να ξεκινήσω το αυτοκίνητο τα «ψιλοέχασα»! Απουσίαζε το start/stop, ο λεβιές ταχυτήτων, ο διακόπτης ρύθμισης των καθρεπτών, άσε που έψαχνα να βρω που έχουν τοποθετήσει οι Σουηδοί τους διακόπτες των παραθύρων! Φυσικά και υπάρχουν όλες οι ρυθμίσεις, όμως έχουν πάρει πιο έξυπνες θέσεις, τις οποίες ανακαλύπτει ένας οδηγός, μόλις εξοικειωθεί με τον τεχνολογικό κόσμο του EX30 και την χρήση του infotainment με συνδεσιμότητα 5G με φωνητικές εντολές που συνεργάζεται χωρίς να κουράζει τον οδηγό με την Google, την Apple και την Qualcomm. Η κεντρική Κονσόλα του ΕΧ30 εντυπωσιάζει με την χρηστικότητά της, καθώς στο κάτω μέρος της ενσωματώνεται το γνωστό μας «ντουλαπάκι» το οποίο και αυτό μέσω της οθόνης. Απίστευτα λειτουργικές βρήκα και τις 2 πτυσσόμενες ποτηροθήκες με διαβαθμίσεις ασφαλείας, η οποίες επεκτείνονται κάτω από τους διακόπτες των παραθύρων και το κουμπί κεντρικού κλειδώματος!
Η θέση οδήγησης, όπως και του συνοδηγού, είναι άνετη, καθ όλα ρυθμιζόμενη, με ικανοποιητική περιφερειακή όραση, και άπλετο χώρο για τα πόδια. Απόλαυσα ως συνοδηγός την φιλοξενία του δεξιού μπάκετ καθίσματος, καθώς και την εργονομία των χώρων αποθήκευσης, στις πλαϊνές πόρτες.
Στο δρόμο!
Είχα την χαρά να απολαύσω την οδήγηση του νέου ΕΧ30 οδηγώντας την έκδοση ΕΧ30 Twin Motor 428hp AWD Plus, και λέω χαρά γιατί μόλις ξεπέρασα το σοκ του «νέου» έκατσα πίσω από το έξυπνο τιμόνι του, το οποίο μέσα από το μενού της οθόνης το ρύθμισα στην θέση σκληρό, (υπάρχει μαλακό & μέτριο) και ανακάλυψα την οδηγική συμπεριφορά του EX30, στην παραλιακή οδό της Αθηναϊκής Ριβιέρας, με φόντο το απέραντο γαλάζιο! Η επιτάχυνση, είναι το κάτι άλλο! Το σταμάτημά του υποδειγματικό! Το δε σετάρισμα της ανάρτησης κατ εμέ ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα των κακότεχνων Ελληνικών δρόμων, χαρίζοντας άνεση στους επιβάτες. Για μεν το εμπρόσθιο τμήμα έχουμε γονατιές MC PHERSON,και στο οπίσθιο πολλαπλούς συνδέσμους. Χαράς ευαγγέλια ξεδιπλώνονται για τον οδηγό που μόλις τολμήσει να πατήσει βαθιά το δεξί πεντάλ, θα νιώσει την επιτάχυνση των 272 ίππων να απογειώνουν τις επιδόσεις του ΕΧ30 ακαριαία!!! Η απίστευτη ροπή των 343 Nm Φάνηκε πολύ χρήσιμη ιδιαίτερα στα προσπεράσματα που χρειάστηκε να κάνουμε κατά την διάρκεια της γνωριμίας μας!
Εκδόσεις: Standard και Extended Range
Σε δύο εκδόσεις, Standard και Extended Range, όπως η «δική μας», με έναν ηλεκτροκινητήρα η καθεμιά, που μεταδίδει την κίνηση αποκλειστικά και στους πίσω τροχούς, αλλά και σε μία ακόμα τετρακίνητη παραλλαγή, που τροφοδοτείται από δύο για την περίσταση ηλεκτρικές μονάδες.
Οι διαφορές ανάμεσα στη μοναδική Standard Range και τις δύο Extended Range εκδόσεις, όσον αφορά την αυτονομία που εξασφαλίζουν, είναι 344 και 475 χλμ. για τα EX30 Single Motor, και 450 χλμ. για το EX30 Twin Motor. Η μέγιστη ισχύς φόρτισης που μπορεί να υποστηρίξει η καθεμιά είναι 134 και 153 kW.
Στην Ελλάδα διατίθεται στις παρακάτω εκδόσεις:
(στις τιμές με παρενθέσεις έχει υπολογιστεί το ποσό της κρατικής επιδότησης)
ΕΧ30 Single Motor 272hp RWD Core: 37.572 € (29.572 €)
ΕΧ30 Single Motor 272hp RWD Plus: 40.610 € (32.610 €)
ΕΧ30 Single Motor Extended Range 272hp RWD Core: 42.966 € (34.966 €)
ΕΧ30 Single Motor Extended Range 272hp RWD Plus: 46.624 € (38.624 €)
ΕΧ30 Single Motor Extended Range 272hp RWD Ultra: 49.848 € (41.848 €)
ΕΧ30 Twin Motor 428hp AWD Plus: 49.352 € (41.352 €)
ΕΧ30 Twin Motor 428hp AWD Ultra: 52.576 € (44.576 €)
Παντελής Τζερτζεβέλης