RThess Logo
Στείλτε τα μηνύματα σας live, πάρτε μέρος στη συζήτηση.
NOW ON AIR
Θέμα συζήτησης :
«Η ΔΕΘ Μητροπολιτικό Πάρκο για μια Βιώσιμη Θεσσαλονίκη»

Comments are closed.

Αρχική / ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ / «Η ΔΕΘ Μητροπολιτικό Πάρκο για μια Βιώσιμη Θεσσαλονίκη»

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

26/05/202119:41

«Η ΔΕΘ Μητροπολιτικό Πάρκο για μια Βιώσιμη Θεσσαλονίκη»

Τηλεδιάσκεψη διαλόγου για την ανάπλαση της ΔΕΘ, πραγματοποίησε η Κίνηση Πολιτών με αντιπροσωπίες των Νομαρχιακών Επιτροπών Α’ και Β’ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία.

Intime
Φωτ. Intime

Γράφει thessnews

Τηλεδιάσκεψη διαλόγου για την ανάπλαση της ΔΕΘ, πραγματοποίησε η Κίνηση Πολιτών με αντιπροσωπίες των Νομαρχιακών Επιτροπών Α’ και Β’ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία.

Από την πλευρά της Κίνησης Πολιτών, συμμετείχαν, οι Γρηγόρης Ζαρωτιάδης,Γιάννης Μαγκριώτης και Νίκος Παπαμίχος και, από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, οι Συντονιστές των δυο Νομαρχιακών Κώστας Αμπατζάς και Χρήστος Μαικίδης και μέλη των Συντονιστικών των δυο Νομαρχιακών.

Οι εκπρόσωποι της Κίνησης, ευχαρίστησαν για την αποδοχή της πρότασης για την παρουσίαση των θέσεών της και τόνισαν:

  1. Μέχρι το 2012 η νομοθετημένη και συμφωνημένη από όλες τις κυβερνήσεις, τα κόμματα και τους φορείς της πόλης επιλογή για τον χώρο της ΔΕΘ, ήταν η δημιουργία Μητροπολιτικού Πάρκου, και η ανάπτυξη των βασικών εγκαταστάσεων της ΔΕΘ στη Σίνδο. Μετά το 2012 η διοίκηση της ΔΕΘ παρουσίασε στην τότε κυβέρνηση την ιδέα της: Εν μέσω μνημονίων δεν υπήρχαν δημόσιοι πόροι για τη διπλή ανάπλαση, να ανακατασκευαστεί η ΔΕΘ στο σημερινό χώρο, να γίνει μια ζώνη πρασίνου και επιλέγει να δοθεί ως κίνητρο στον ιδιώτη επενδυτή η κατασκευή της ΔΕΘ, του πάρκου και του Real Estate ( Ξενοδοχείο, πάρκινγκ, εμπορικό και οικονομικό κέντρο).
    Η κυβέρνηση το αποδέχτηκε με χαρά, γιατί οι φορείς της Θεσσαλονίκης έπαιρναν την ευθύνη να μην ζητήσουν χρήματα από την κυβέρνηση.
  2. Τα δεδομένα άλλαξαν ριζικά από πέρυσι με τον κορωνοιό και το Ταμείο Ανάκαμψης.
    Η κλιματική αλλαγή είναι παρούσα, η χώρα μας έχει παραπεμφθεί στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για τη μόλυνση της Θεσσαλονίκης, κυρίως με αιωρούμενα σωματίδια, η ΕΕ έβαλε πρώτη επιλογή την πράσινη και βιώσιμη ανάπτυξη και μας δίνει πόρους για αυτό τον στόχο από το Ταμείο Ανάκαμψης.  Δυστυχώς στην τελική της πρόταση της κυβέρνησης, που κατέθεσε  στην ΕΕ τίποτα δεν περιέχεται για τη Θεσσαλονίκη στο Ταμείο Ανάκαμψης. Δρόμοι, ΔΕΘ, Μαρίνα Καλαμαριάς, όλα με ΣΔΙΤ στη Θεσσαλονίκη και την Κεντρική Μακεδονία, ενώ στην Αττική έχουν συμπεριλάβει 4 αναπλάσεις και 1,5 δις ευρώ για την επέκταση του Μετρό.
  3. Η πρότασή μας: να γίνει Μητροπολιτικό Πάρκο στο χώρο της ΔΕΘ, να ανακατασκευαστούν τα περίπτερα που έχουν και ιστορική αξία για να διοργανώνονται ελαφρές εκθέσεις, να αναπτυχθεί το ηλεκτρονικό κέντρο για τις ψηφιακές εκθέσεις. Οι βαριές εκθέσεις (Agrotika, Ζωοτέχνικα και Μάρμαρο), να γίνονται στη Σίνδο. Η χρηματοδότηση να είναι δημόσια, είτε από αναμόρφωση του Ταμείου Ανάκαμψης είτε από το ΕΣΠΑ 2021-2027 – μπορεί να το κερδίσει η Θεσσαλονίκη, αρκεί να το διεκδικήσουν οι εκπρόσωποί της.
  4. Κόστος και χρόνος: Μας εκπλήσσει το γεγονός ότι η διοίκηση της ΔΕΘ, συνεχίζει να λέει ότι αυτό το σχέδιο είναι πιο ακριβό. Είναι πιο φθηνό γιατί: α) δεν έχει το Real estate, β) δεν έχει κατεδαφίσεις, υπόγεια πάρκινγκ και δαπάνες για τα αρχαία. Η ΔΕΘ συγκρίνει σκόπιμα, το σχέδιο του 2002 για την EXPO 2008, με την δική της πρόταση.
  5. Στην απόφασή του το ΣτΕ: αποδέχεται  την πρόταση της ΔΕΘ στο κέντρο, γιατί, όπως τονίζει, σύμφωνα με την εκτίμηση του διοικητικού συμβουλίου της ΔΕΘ, δεν υπάρχουν πόροι δημόσιοι και η Θεσσαλονίκη είναι σε πτωτική οικονομική τάση.
    Ταυτόχρονα όμως θέτει σημαντικά προαπαιτούμενα που πρέπει να εξασφαλιστούν: κυκλοφοριακή και υδραυλική μελέτη, στις κατεδαφίσεις των περιπτέρων να υπάρχουν εγκρίσεις των αρμόδιων υπηρεσιών, και οι εργασίες θα γίνονται με παρουσία αρχαιολόγων. Μετρήστε χρόνο, χρήμα και πιθανά αδιέξοδα. Πόσα χρόνια θα είναι ανοιχτό εργοτάξιο το κέντρο της πόλης;
  6. Η διπλή ανάπλαση της ΔΕΘ, θα κάνει πιο ελκυστικό το κέντρο της Θεσσαλονίκης, πιο ολοκληρωμένες τις εκθεσιακές υποδομές, πιο φθηνές τις εκθεσιακές και συνεδριακές υπηρεσίες, βασικές προϋποθέσεις για την ανάπτυξη της ΔΕΘ, της πόλης, και της αγοράς.
  7. Οι συγκοινωνιακές υποδομές έχουν γίνει δυτικά, απαιτείται η σύνδεση του Προαστιακού, μια απόσταση περίπου 800 μέτρων.
  8. Το ΔΣ της ΔΕΘ δηλώνει ότι όλα είναι τελειωμένα – φυσικά όχι. Ούτε μελέτες, υπάρχουν, ούτε χρηματοδότηση, και τα προβλήματα υλοποίησης αυτής της πρότασης μεγάλα, ίσως και ανυπέρβλητα, μερικά. Η πρότασή μας πιο γρήγορη, πιο φθηνή και πιο παραγωγική.
  9. Ο ρόλος του ΤΑΙΠΕΔ: Η μελέτη του 2013, που έκανε η ΔΕΘ μιλάει για 124 εκ. Ευρώ. Το 2018, με νόμο στη Βουλή, μαζί με το σύνολο της ιδιωτικής περιουσίας της χώρας, πέρασε στο Υπερταμείο και το ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο με την αξιοποίηση-ιδιωτικοποίηση της δημόσιας περιουσίας θα αποπληρώνει μέρος του δημοσίου χρέους της χώρας. Ξαφνικά το ΔΣ της ΔΕΘ τις τελευταίες ημέρες ανεβάζει το κόστος κατασκευής της πρότασής της σε 200 εκ ευρώ, χωρίς αξιόπιστες διευκρινήσεις για τους λόγους που το κάνει και πως θα είναι βιώσιμη η λύση με αύξηση του κόστους της επένδυσης κατά 65% περίπου. Μήπως τα 76 εκ ευρώ πάνε στο ΤΑΙΠΕΔ.

Από την πλευρά των εκπροσώπων των Νομαρχιακών επιτροπών του Σύριζα-Προοδευτική Συμμαχία τονίστηκε ότι:

  1. Είμαστε σταθερά υπέρ της υπεράσπισης του δημόσιου χώρου, της ελεύθερης πρόσβασης σε αυτόν, της διατήρησης και προστασίας της πολιτιστικής και αρχιτεκτονικής κληρονομιάς, τόσο γενικότερα όσο και ειδικότερα για την ανάπλαση της ΔΕΘ.
  2. Είμαστε υπέρ της μεγαλύτερης δυνατής ανάπτυξης ζωνών πρασίνου και ταυτόχρονα αντιτιθέμεθα σε τυχόν προβλεπόμενες φαραωνικές κατασκευές.
  3. Το κόμμα μας έχει διατυπωμένη θέση για το θέμα, όπως αυτή εκφράστηκε από τον ίδιο τον Πρόεδρό μας Αλέξη Τσίπρα σε διαδοχικές του εξαγγελίες στη ΔΕΘ και από τα αρμόδια κυβερνητικά μας στελέχη κατά την περίοδο της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.
  4. Σας ευχαριστούμε για την ενημέρωση, αναγνωρίζουμε ότι η Κίνησή σας έχει κάνει σημαντική επιστημονική και τεκμηριωμένη δουλειά.
  5. Θα συζητήσουμε στις οργανώσεις μας τις προτάσεις σας και η επικοινωνία μας θα έχει συνέχεια.

 

Θέλετε να μένετε ενημερωμένοι για τις εξελίξεις της επικαιρότητας;

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα από την Θεσσαλονίκη & την Ελλάδα, τη στιγμή που συμβαίνουν.

Μοιράσου το:

/ Δείτε ακόμα

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

8.3.202512:00

  Η Lynk & Co φέρνει στην Ευρώπη το επαναστατικό plug-in hybrid SUV, Lynk & Co 08, σηματοδοτώντας την αρχή μιας νέας εποχής βιώσιμης κινητικότητας. Κάνει την αμιγώς ηλεκτρική οδήγηση προσιτή σε όσους δεν είναι ακόμα έτοιμοι να δεσμευτούν σε

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

5.3.202520:46

  Η Grand Automotive Hellas αποτελεί μέρος του Grand Automotive Group LLP, ενός εκ των κορυφαίων εισαγωγέων και αντιπροσώπων αυτοκινήτων σε 13 βασικές αγορές της Κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Ο όμιλος διαχειρίζεται ένα ευρύ χαρτοφυλάκιο 11 κορυφαίων μαρκών, παρέχοντας ποιοτικά

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

5.3.202518:30

  Ο πρωτοπόρος του αυτοκινήτου και ιδρυτής της εταιρείας, Gottlieb Daimler, απεβίωσε στο Cannstatt πριν από 125 χρόνια, στις 6 Μαρτίου 1900, σε ηλικία μόλις 65 ετών. Ο Όμιλος Mercedes-Benz Group τιμά τα εξαιρετικά του επιτεύγματα για την εταιρεία και

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

4.3.202519:30

  Σε μια καθολική στροφή σε ότι αφορά τον τρόπο που προσεγγίζει την αγορά των compact SUV, η Citroën επανεφευρίσκει το C3 Aircross. Στην ευρωπαϊκή του παραλλαγή, αυτό το καινούργιο μοντέλο μοιράζεται την πλατφόρμα Smart Car με το πρόσφατο C3,

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

4.3.202518:30

  Η CUPRA κατέκτησε ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο στην εντυπωσιακή της πορεία, καθώς αναδείχθηκε ως η «Πιο Trendy Μάρκα της Χρονιάς» στα αναγνωρισμένα βραβεία Auto Motor und Sport Awards. Είναι η πρώτη φορά που η αντισυμβατική, συναισθηματική και ανατρεπτική μάρκα

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

3.3.202519:47

  Όταν η θερμοκρασία πέφτει χαμηλά τον χειμώνα και το χιόνι έρχεται να καλύψει τους δρόμους, η αυτονομία όλων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται. Ωστόσο, υπάρχουν αρκετά tips τα οποία μπορεί να ακολουθήσει κανείς για να έχει στο κρύο την καλύτερη

Rthess

Επικαιρότητα

Δημοφιλή Άρθρα


αυτή τη στιγμή