Αρχική / ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ / Φόρος αίματος «εντός έδρας»

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

23/08/201617:07

Φόρος αίματος «εντός έδρας»

Φόρος αίματος «εντός έδρας»

Γράφει thessnews

Στους δρόμους της πόλης  παραμονεύει ο κίνδυνος για τα τροχαία

Ανοικτή πληγή αποτελούν  τα τροχαία ατυχήματα  για την ελληνική πραγματικότητα. Ο πληθυσμός ενός χωριού θυσιάστηκε στο λεγόμενο  «Μολώχ της ασφάλτου» , μέσα σε μια πενταετία, μόνο  στο νομό   Θεσσαλονίκης.

Η «ακτινογραφία» της Τροχαίας  καταδεικνύει τα εξής:

-Η συντριπτική  πλειοψηφία των περιστατικών  σημειώθηκε  εντός πόλης!

-Οι περισσότεροι παθόντες, νεκροί και τραυματίες, είναι μέσης ηλικίας.

-Οι εμπλεκόμενοι οδηγοί είναι, ως επί το πλείστον, άνδρες .

-Τα μισά από το οχήματα, που ενεπλάκησαν σε τροχαία, είναι Ι.Χ. επιβατικά αυτοκίνητα.

Ιδού τι προκύπτει από τα  αναλυτικά στατιστικά  στοιχεία της Διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης:
– Στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης σημειώθηκαν τα 8 στα 10 τροχαία – σε ποσοστό 78,7% κατά μ.ο. για την πενταετία. Το υψηλότερο ποσοστό  88,8% καταγράφηκε τον Φεβρουάριο του 2015 και το χαμηλότερο 43,8% τον αμέσως επόμενο μήνα.
– Συνολικά 319 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα, μέσα σε 5,5 χρόνια στο νομό Θεσσαλονίκης. Κατά μέσο όρο, 60 νεκροί τον χρόνο! Το ίδιο χρονικό διάστημα, δηλαδή από το 2011 έως τον  περασμένο Ιούνιο, από τα συντρίμμια των συγκρούσεων ανασύρθηκαν συνολικά 9.975 τραυματίες ( μ.ο. 1.795 άτομα ανά χρόνο).
– Περισσότεροι από τους μισούς παθόντες (56,3%) είναι μέσης ηλικίας, από 25 έως 55 χρονών . Το υπόλοιπο ποσοστό  μοιράζεται στις άλλες δύο κατηγορίες των παθόντων (νεκρών και τραυματιών), που είχαν ηλικία κάτω των 25 και άνω των 55 χρονών, όταν ενεπλάκησαν σε τροχαίο. Γυναίκες είναι το 32,9 %.
– Τα μισά από τα εμπλεκόμενα οχήματα είναι Ι.Χ. επιβατικά αυτοκίνητα. Σχεδόν ένα στα 4 είναι δίκυκλο και ένα στα 5 άλλο όχημα (λεωφορείο, φορτηγό κλπ.).

-Το 84,2% των οδηγών είναι άνδρες, ενώ το 73%   είναι άνθρωποι μέσης ηλικίας. Σχεδόν ένας στους 10  ανήκει στην κατηγορία των οδηγών «κάτω των 25 ετών», με  ποσοστό 11,8% μεσοσταθμικά για την  5ετία, ενώ  στην κατηγορία «άνω των 55 ετών» το ποσοστό ανέρχεται σε 15,2% κατά μέσο όρο.

Η 5άδα των αιτίων

Τα αίτια των ατυχημάτων δεν παρουσιάζουν σημαντικές μεταβολές διαχρονικά ως προς τις αναλογίες τους και  οφείλονται σε:  

-Παραβίαση προτεραιότητας και σήμανσης  κατά 25% (1 στα 4)

-Απόσπαση- έλλειψη προσοχής κατά 12,7%.

– Ανεξέλεγκτη διάσχιση οδοστρώματος από πεζό κατά 11,4%.

-Παραβίαση ερυθρού σηματοδότη κατά 6,5%.

– Υπερβολική ταχύτητα κατά  4,7%

– Μέθη κατά 3,5%.

Σε συνολικό ποσοστό 35,8% ανέρχονται τα λοιπά αίτια των τροχαίων ατυχημάτων.
Η συμμετοχή των αλλοδαπών πολιτών σε τροχαία ατυχήματα είτε ως παθόντες, είτε  ως οδηγοί κυμαίνεται κοντά στο 10% επί των ατυχημάτων ή των παθόντων.

Οδηγός, ο κύριος παράγων 

του ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΟΥΡΒΙΝΟΥ*

Είναι γνωστό ότι η χώρα μας κατέχει μια θλιβερή πρωτιά ανάμεσα στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης στους θανάτους από τροχαία ατυχήματα.

Σε κάθε τροχαίο ατύχημα τρεις είναι οι παράγοντες που επιδρούν στο να συμβεί: οδηγός-αυτοκίνητο-δρόμος. Όμως και οι τρείς  παράγοντες ανάγονται στον εξής έναν: οδηγός! Γιατί; Διότι εάν ένας δρόμος είναι κακός, ο οδηγός είναι εκείνος που πρέπει να προσαρμόζει ανάλογα την ταχύτητα του.

Σ’ ένα κακοσυντηρημένο αυτοκίνητο ο οδηγός είναι εκείνος, ο οποίος υποβιβάζει το επίπεδο της ασφάλειάς του εφόσον δεν το συντηρεί.

Οδηγός είναι εκείνος, ο οποίος πραγματοποιεί αντικανονική προσπέραση, που παραβιάζει τη ΛΕΑ, που οδηγεί υπό την επήρεια αλκοόλ και θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια των συνεπιβατών στο όχημά του και των λοιπών χρηστών της οδού.

Ο οδηγός είναι εκείνος ο οποίος διαπράττει παραβάσεις, οι οποίες οδηγούν ευθέως στο τροχαίο ατύχημα. Ποιες είναι αυτές: υπερβολική ταχύτητα, αντικανονικό προσπέρασμα, αλκοόλ, παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, χρήση κινητού τηλεφώνου.

Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν οι παραβάσεις που οδηγούν στην επέλευση βαρύτερου αποτελέσματος σε ένα ατύχημα. Όπως η μη χρήση κράνους, η μη χρήση της ζώνης ασφάλειας, η οποία σε περίπτωση σοβαρής σύγκρουσης καθιστά τον αερόσακο από μέσο παθητικής ασφάλεια σε μέσο σοβαρότερου τραυματισμού ή και θανατηφόρου.

Κατά συνέπεια πρέπει να κατανοήσουμε πως όταν οδηγούμε, πρέπει να είμαστε συγκεντρωμένοι σε αυτό που κάνουμε και να έχουμε κατά νου ότι κρατάμε στα χέρια μας ένα μέσο απόλαυσης, γρήγορης μετακίνησης, ένα απαραίτητο εργαλείο για τη δουλειά μας, για την διασκέδαση μας, για την εκδρομή, αλλά και ένα εν δυνάμει «φονικό» εργαλείο.

 * Ο Γιώργος Σουρβίνος είναι αστυνομικός διευθυντής Τροχαίας Θεσσαλονίκης.

Από το φύλλο της THESSNEWS #15 (20-21/08/2016)

 

 

 

Θέλετε να μένετε ενημερωμένοι για τις εξελίξεις της επικαιρότητας;

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα από την Θεσσαλονίκη & την Ελλάδα, τη στιγμή που συμβαίνουν.

Μοιράσου το:

/ Δείτε ακόμα

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

17.10.202406:52

  Το ατύχημα σημειώθηκε τις πρώτες πρωινές ώρες σήμερα Πέμπτη 17 Οκτωβρίου, στο δρόμο Ν. Ρυσίου- Βασιλικών στο ύψος των Ταγαράδων. Εμπλέκονται δύο φορτηγά και ένα αυτοκίνητο. Προς το παρόν δεν υπάρχουν πληροφορίες για τραυματίες.        

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

16.10.202422:09

    Ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης πέρασε το απόγευμά του σε νοσοκομείο της πόλης όπου υποβλήθηκε σε στεφανιογραφία, ευτυχώς με καθησυχαστικά αποτελέσματα. Ο Στέλιος Αγγελούδης είχε ενοχλήσεις στο στήθος από το πρωί ωστόσο τήρησε κανονικά το πρόγραμμά του. Μετά τα εγκαίνια

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

16.10.202421:44

    Ήταν μια συμβολική επιλογή, καθώς το αγαπημένο  τραγούδι του Στέλιου Αγγελούδη ακουγόταν από τα ηχεία,  στο εκλογικό κέντρο του της οδού Βενιζέλου όταν ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα της εκλογικής αναμέτρησης στις 15 Οκτωβρίου 2023.         «Μόνο

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

16.10.202421:15

  Επιλεγμένες ετικέτες από 14 μικρά οινοποιεία και 2 αποστακτήρια, σερβιρίστηκαν όσοι εκτιμούν τις αυθεντικές γεύσεις και δεν χάνουν καμία εκδήλωση που διοργανώνει το Blé Vin και η Blé Taste Gallery.   Απόψε, o πεζόδρομος της Αγίας Σοφίας δεν στάθηκε

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

16.10.202420:00

  Πολύ θετικά είναι τα πρώτα αποτελέσματα από την πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος «Πληρώνω όσο Πετάω» που ξεκίνησε στο Δήμο Θέρμης πριν από έναν ακριβώς χρόνο, τον Οκτώβριο του 2023.   Πρόκειται για μία νέα γραμμή συλλογής βιοαπόβλητων απορριμμάτων η

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

16.10.202419:00

      Μετά την επιτυχία της πρώτης δράσης, συνεχίζει την συλλογική  προσπάθεια για κοινωνική αλληλεγγύη και περιβαλλοντική βιωσιμότητα, μαζί με τους «Περβολάρηδες Θεσσαλονίκης» στο πάρκινγκ πίσω από το Κατσάνειο, για να δώσουμε νέα πνοή στον χώρο της κοινότητάς μας!

thess

Επικαιρότητα

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ - ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

23.10.202422:45

Δημοφιλή Άρθρα


αυτή τη στιγμή