Και κάπου εδώ η “σεμνή τελετή” υπό τον τίτλο “Κρατικός ΟΑΣΘ” λαμβάνει σταδιακά τέλος. Η φαρσοκωμωδία περιείχε κρατικοποίηση του ιδιωτικού ΟΑΣΘ, ο οποίος ελάμβανε κρατική επιχορήγηση και μετατροπή των υπαλλήλων του σε δημοσίους υπαλλήλους.
Στη συνέχεια το “μονόπρακτο” είχε παροχή συγκοινωνιακού έργου, την ποιότητα και την ποσότητα του οποίου κρίνουν καθημερινά οι πολίτες.
Σήμερα φτάσαμε στην a la carte ιδιωτικοποίηση επιμέρους τμημάτων του μεταφορικού έργου του ΟΑΣΘ, για την οποία αντιδρούν οι δημόσιοι υπάλληλοι-εργαζόμενοί του, οι οποίοι βέβαια τα θέλουν όλα “μονά-ζυγά” δικά τους.
Όλες αυτές οι εξελίξεις το μόνο που επιταχύνουν είναι η πλήρης και καθολική ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης.
Είτε το θέλουν είτε δεν το θέλουν κάποιοι, μοιραία θα συμβεί, γιατί το κράτος-εργοδότης δεν έχει “φράγκο” για να αγοραστούν νέα λεωφορεία, γιατί το 2019 απελευθερώνονται οι αστικές επιβατικές συγκοινωνίες και γιατί η λειτουργία του Μετρό θα οδηγήσει σε αναγκαστική αναδιάταξη όλου του τοπίου των μετακινήσεων στο πολεοδομικό συγκρότημα.
Αναρωτιέται κανείς γιατί υλοποιήθηκε η κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ, όταν θα μπορούσε να προετοιμαστεί με χρονική άνεση η ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών.
Από το κρατικοδίαιτο ιδιωτικό μονοπώλιο, που εξέθρεψαν πολλές κυβερνήσεις επί δεκαετίες, μεταβήκαμε σε «hardcore» δημόσιο με όλες τις αδυναμίες, που έχει αυτή η κατάσταση.
Αποδεικνύεται δε ότι ο συνολικός σχεδιασμός για τις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης ήταν μία προσχεδιασμένη κωλοτούμπα.
Εκτός από τον ΟΑΣΘ που βαθμιαία καταρρέει, το σχέδιο για τον ΟΣΕΘ (Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης) έχει ήδη υπονομευτεί για να βουλιάξει.
Όχι απλά δεν υποστηρίχθηκε ο ΟΣΕΘ, αλλά «ναρκοθετήθηκε» η ύπαρξή του, αφαιρώντας του σχεδόν όλο το προσωπικό και βέβαια του αφαιρέθηκε ο ρόλος εποπτείας του ΟΑΣΘ (μάλλον ο ΟΑΣΘ εποπτεύει τον ΟΣΕΘ), με αποτέλεσμα να μη γίνεται κανένας έλεγχος των ενεργειών του ΟΑΣΘ.
Η αποστολή του ΟΣΕΘ να εποπτεύει και να διορθώνει τον ΟΑΣΘ είναι επί της ουσίας «πουκάμισο αδειανό».
Από το φύλλο της THESSNEWS #126 (06/10/2018-07/10/2018)