Αρχική / ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΑΡΘΡΑ ΑΠΟΨΕΙΣ / Μ. Φωτόπουλος στην ThessNews: «Θα είμαι ξανά υποψήφιος δήμαρχος»

ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΑΡΘΡΑ ΑΠΟΨΕΙΣ

19/06/201722:05

Μ. Φωτόπουλος στην ThessNews: «Θα είμαι ξανά υποψήφιος δήμαρχος»

Μ. Φωτόπουλος στην ThessNews: «Θα είμαι ξανά υποψήφιος δήμαρχος»

Γράφει ThessNews-DESK

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΥΡΜΑΤΣΗΣ || sirmatsis@gmail.com

«Ολέθριο λάθος» χαρακτηρίζει την εφαρμογή της απλής αναλογικής στην Τοπική Αυτοδιοίκηση ο δήμαρχος Δέλτα, Μίμης Φωτόπουλος. Ξεκαθαρίζει σε συνέντευξή του στην ThessNews ότι θα διεκδικήσει τη δημαρχία το 2019, μιλά για τα έργα στο Καλοχώρι, τους μυδοκαλλιεργητές του Θερμαϊκού αλλά και το μεγάλο πρόβλημα με τον ΟΑΣΘ και την επόμενη μέρα στις αστικές συγκοινωνίες.

Κ. Φωτόπουλε,  είστε ικανοποιημένος από την πορεία των εργασιών στον κόμβο του Καλοχωρίου;

Δεν θα μπορούσα να μην είμαι. Μάλιστα, νιώθουμε και μια δικαίωση, γιατί ολοκληρώνεται ένα από τα ημιτελή μεγάλα έργα που βρήκαμε όταν αναλάβαμε τη διοίκηση. Από το 2015 είχαμε πάρει πρωτοβουλία σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κ.Μ. και τον Δήμο Θεσσαλονίκης για την ολοκλήρωση του συγκεκριμένου έργου, καθώς η σύνδεση του Καλοχωρίου με τη Θεσσαλονίκη και με την εσωτερική περιφερειακή οδό ήταν ύψιστη ανάγκη προκειμένου να ανακουφιστεί κυκλοφοριακά, έστω μερικώς, η Δημοτική Κοινότητα Καλοχωρίου και το Βιομηχανικό Πάρκο Καλοχωρίου. Ωστόσο, αναμένουμε να προχωρήσει άμεσα και να ολοκληρωθεί η σύνδεση του Λιμανιού με την Εθνικό Οδό Θεσσαλονίκης – Αθηνών, αλλά και η σύνδεση του Καλοχωρίου με την Εγνατία Οδό προς Καβάλα και Χαλκιδική (Κ1), για την οποία είμαστε ήδη σε συμφωνία με την Εγνατία Οδό ΑΕ, ώστε να λυθεί οριστικά το κυκλοφοριακό πρόβλημα.

Όμως εκεί έχουμε κι άλλο ένα τεράστιο πρόβλημα, το οποίο έρχεται από δεκαετίες πριν, όταν διαμορφωνόταν το Βιομηχανικό Πάρκο χωρίς να έχουν γίνει οι κατάλληλες υποδομές. Αποτέλεσμα είναι με τις βροχές οι δρόμοι να πλημμυρίζουν και το επιβαρυμένο από τα υπέρβαρα φορτία οδόστρωμα να φθείρεται. Εμείς ως Δήμος πολύ θα θέλαμε να λύσουμε το πρόβλημα, αλλά είναι πέραν από τις δυνάμεις μας, τις τεχνικές και τις οικονομικές. Αλλά και ως αρμοδιότητα. Γι’ αυτό εξάλλου έχουμε απευθυνθεί στα αρμόδια υπουργεία, ώστε να αρχίσει ένα μεγάλο έργο απορροής ομβρίων υδάτων στη συγκεκριμένη περιοχή και να τελειώσει η ταλαιπωρία των επιχειρηματιών, των εργαζομένων, των κατοίκων και της τοπικής αυτοδιοίκησης. Ήδη η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας είναι έτοιμη να δημοπρατήσει έργο 1,5 εκατ. ευρώ για έργα αποκατάστασης οδοστρώματος στην περιοχή του Κ16, αλλά και επιπλέον αντιπλημμυρικά έργα της ΕΥΑΘ στην περιοχή της οδού Πόντου.

Φαίνεται ότι κάτι κινείται για τους μυδοκαλλιεργητές του Θερμαϊκού. Πιστεύετε ότι θα δοθεί λύση στην παρανομία;

Πρέπει να δοθεί λύση στην παρανομία, σε αυτό δεν χωρά καμία συζήτηση. Και γι’ αυτό είναι προς θετική κατεύθυνση η πρωτοβουλία να προηγηθεί και να υλοποιηθεί άμεσα από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας – Θράκης η χωροθέτηση των υφιστάμενων οστρακοκαλλιεργειών, πριν την ολοκλήρωση της Περιοχής Οργανωμένης Ανάπτυξης Υδατοκαλλιεργειών (ΠΟΑΥ). Ωστόσο, η ανάπτυξη της παραγωγής θα έρθει μόνο μέσα από την οριστική λύση την οποία θα δώσει η θεσμοθέτηση της ΠΟΑΥ. Είναι κάτι που θα ωφελήσει τους επαγγελματίες του χώρου, είτε είναι νόμιμοι σήμερα είτε λειτουργούν σε ένα καθεστώς αναγκαστικής προχειρότητας λόγω της έλλειψης ΠΟΑΥ. Ήδη ο Δήμος Δέλτα, ο Δήμος Αλεξάνδρειας και πριν λίγες μέρες ο Δήμος Θερμαϊκού έχουν δώσει τις σχετικές εγκρίσεις και αναμένουμε τις επόμενες μέρες την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

Ποια στάση κρατάτε στο σύστημα αστικής συγκοινωνίας στη Θεσσαλονίκη; Πώς κρίνετε το σχέδιο Σπίρτζη; Είστε ευχαριστημένοι ως δήμος από τον ΟΑΣΘ;

Το θέμα του ΟΑΣΘ αναδεικνύει το γενικότερο συγκοινωνιακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης, την ανυπαρξία εναλλακτικών μέσων μαζικής μεταφοράς. Πρόβλημα στον ΟΑΣΘ; Χωρίς μεταφορικά μέσα η πόλη. Αδιανόητο μονοπώλιο. Η επίλυσή του είναι πρωτίστως κυβερνητική ευθύνη. Και η επίλυση του συγκοινωνιακού –γιατί γι’ αυτό πρέπει να συζητάμε και να προχωρήσουμε με ταχύτατες διαδικασίες- πρέπει να περιλαμβάνει συνδυασμό μέσων: αστικά λεωφορεία, μετρό, προαστιακός, τραμ, θαλάσσια συγκοινωνία. Ό,τι κριθεί πρόσφορο.

Καταλαβαίνετε ότι είναι μια συζήτηση που σε άλλες χώρες, ακόμη και του ανατολικού μπλοκ, έγινε πριν από πολλά χρόνια…

Ο σχεδιασμός, λοιπόν, δεν αρκεί να λύνει το πρόβλημα του ΟΑΣΘ αλλά πρέπει να είναι σχεδιασμός με προοπτική 100 χρόνων. Να δίνει ολοκληρωμένες λύσεις για τη Θεσσαλονίκη στη μητροπολιτική της διάσταση, δηλαδή αυτή που αναπτύσσεται από τη Νέα Μηχανιώνα μέχρι τα Νέα Μάλγαρα. Αυτή πρέπει να είναι η κυρίαρχη λογική, κι εμείς που ζούμε εκτός των τειχών βιώνουμε καθημερινά το πρόβλημα της ανεπάρκειας της δημόσιας συγκοινωνίας. Κάποια στιγμή θα πρέπει ο πολίτης που επιλέγει να κατοικήσει εκτός κέντρου πόλης να νιώθει ισότιμος, όχι παρακατιανός.

Από τις δηλώσεις Τσίπρα, φαίνεται πως είμαστε ένα βήμα από την απλή αναλογική στις αυτοδιοικητικές εκλογές. Ποια η άποψή σας;

Εάν οι αυτοδιοικητικοί ήταν ρομπότ, ίσως ήταν ένα θετικό βήμα. Η απλή αναλογική θα είναι ολέθριο λάθος. Θα οδηγήσει αρκετούς Δήμους όχι απλώς σε ακυβερνησία αλλά σε αδιέξοδο, στις περιπτώσεις που δεν θα υπάρχει ούτε αυτοδυναμία ούτε πρόθεση συνεργασίας. Η μικρή εκπροσώπηση του ΣΥΡΙΖΑ στην τοπική αυτοδιοίκηση δεν πρέπει να οδηγεί σ’ αυτή την απόφαση. Όμως, η συνεννόηση δεν επιβάλλεται με νόμο. Είναι ζήτημα νοοτροπίας. Όποιος δεν αντιλαμβάνεται ότι είναι αίτημα του καιρού μας δεν θα συνεργαστεί ούτε με απλή αναλογική.

Ξανά υποψήφιος δήμαρχος Δέλτα το 2019; Έχετε αρχίσει να το σκέπτεστε;

Η αλήθεια είναι ότι ο δύσκολος και σκληρός αγώνας να βελτιώσουμε την καθημερινότητα του πολίτη, να λύσουμε χρόνια προβλήματα αλλά και να δώσουμε ώθηση σε έργα της περιοχής με υπερτοπική σημασία, όπως οι είσοδοι και οι έξοδοι του Καλοχωρίου προς Εγνατία Οδό και ΠΑΘΕ, να ξεκολλήσουμε έργα όπως το Γυμνάσιο Εχεδώρου που παραδώσαμε τον περασμένο Σεπτέμβριο ή η ασφαλτόστρωση της αγροτικής οδού προς το αλιευτικό καταφύγιο του Λουδία, δεν αφήνουν χρόνο για να σχεδιάσουμε σχετικά με τις εκλογές του 2019. Ωστόσο, σας λέω ότι θα είμαι ξανά υποψήφιος δήμαρχος. Έχουμε υποχρέωση να διορθώσουμε την… απογοήτευση των κατοίκων του Δήμου μας από τα προηγούμενα άγονα χρόνια λόγω του Καλλικράτη και της οικονομικής κρίσης. Έχουμε υποχρέωση να συνεχίσουμε την προσπάθεια που ξεκινήσαμε το 2014, μια προσπάθεια που ενώνει, που στηρίζεται στη συνεννόηση και στη συνεργασία ανθρώπων και φορέων.

Από το φύλλο της THESSNEWS #57 (10/06/2017-11/06/2017)

Θέλετε να μένετε ενημερωμένοι για τις εξελίξεις της επικαιρότητας;

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα από την Θεσσαλονίκη & την Ελλάδα, τη στιγμή που συμβαίνουν.

Μοιράσου το:

Σχετικά με τον αρθρογράφο ThessNews-DESK

ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΑΡΘΡΑ ΑΠΟΨΕΙΣ

24.10.202420:54

  Απαλλαγμένος από την ταλαιπωρία της φυλάκισης των 16 μηνών, ο εκλεγμένος Ευρωβουλευτής Φρέντης Μπελέρης επισκέπτεται τη Θεσσαλονίκη και η πρώτη του συνάντηση είναι με τον υφυπουργό Εσωτερικών αρμόδιο για θέματα Μακεδονίας Θράκης Κώστα Γκιουλέκα. «Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος που βρίσκομαι

ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΑΡΘΡΑ ΑΠΟΨΕΙΣ

24.10.202419:22

Η προμήθεια των σκαφών, συνολικής αξίας άνω των 12.000.000€, περιλαμβάνει μεγάλα σκάφη ικανά να επιχειρούν υπό δύσκολες καιρικές συνθήκες έως και 9 Μποφόρ, καθώς και μικρότερα σκάφη για επιχειρήσεις διάσωσης σε θαλάσσιες περιοχές και πλημμύρες.   «Για μία ακόμη φορά

ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΑΡΘΡΑ ΑΠΟΨΕΙΣ

24.10.202418:49

Ισχυρίζονται εκ νέου ότι οι έρευνες του ελληνικού σκάφους O/AEGAEO που πήραν παράταση μέχρι τις 30 Οκτωβρίου για την περιοχή μεταξύ Χίου και Σάμου, αφορούν σε περιοχές που ανήκουν σε «τουρκική υφαλοκρηπίδα». Προχθές, ο σταθμός της Σμύρνης είχε εκδώσει ταυτόσημη

ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΑΡΘΡΑ ΑΠΟΨΕΙΣ

24.10.202416:39

«H απόφαση της Δικαιοσύνης είναι ιδιαίτερα σημαντική. Διότι ανοίγει πλέον διάπλατα ο δρόμος για την πλήρη κι επίσημη αποκάλυψη της σκευωρίας Νovartis» τόνισε σε δήλωσή του ο Αντώνης Σαμαράς προσθέτοντας ότι: «θα φανερωθούν τα αίτια και οι πρωταγωνιστές αυτής της

ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΑΡΘΡΑ ΑΠΟΨΕΙΣ

24.10.202416:34

«Η Ελλάδα είναι Κράτος Δικαίου» τονίζει με ανάρτησή του στο Χ/Twitter ο Ανδρέας Λοβέρδος και προσθέτει: «Η επιλογή μου να εμπιστευθώ τη Δικαιοσύνη και να μην κρυφτώ πίσω από βουλευτικά προνόμια ήταν ακλόνητη. Πέρασα χίλιους κόπους βάσανα και θυσίες αλλά

ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΑΡΘΡΑ ΑΠΟΨΕΙΣ

24.10.202414:52

  Για την αντιπυρική περίοδο που δεν έχει ακόμα τελειώσει και καθημερινά εξακολουθούμε να έχουμε δεκάδες φωτιές, την προσπάθεια που έγινε φέτος τόσο σε επίπεδο πρόληψης όσο και διαχείρισης δασικών πυρκαγιών με αποτέλεσμα τα καμένα στρέμματα να είναι λιγότερα από

thess

Επικαιρότητα

Δημοφιλή Άρθρα


αυτή τη στιγμή