Αρχική / ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΑΡΘΡΑ ΑΠΟΨΕΙΣ / Γιάννης Μαγκριώτης: Το Μετρό το θέλουμε όλοι, και όλοι πρέπει να κάνουμε το καλύτερο γι’ αυτό.

ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΑΡΘΡΑ ΑΠΟΨΕΙΣ

02/05/202316:51

Γιάννης Μαγκριώτης: Το Μετρό το θέλουμε όλοι, και όλοι πρέπει να κάνουμε το καλύτερο γι’ αυτό.

Γιάννης Μαγκριώτης: Το Μετρό το θέλουμε όλοι, και όλοι πρέπει να κάνουμε το καλύτερο γι’ αυτό.

Γράφει thessnews

 

Συνάντηση με τον πρόεδρο της Εταιρείας Αττικό Μετρό Νίκο Ταχιάο, στο εργοτάξιο του σταθμού, στον Σιδηροδρομικό Σταθμό.

 

Μετά την συνάντηση ο υποψήφιος βουλευτής του ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής στην Α’ Περιφέρεια Θεσσαλονίκης Γιάννης Μαγκριώτης τόνισε: Το Μετρό το θέλουμε όλοι, και όλοι πρέπει να κάνουμε το καλύτερο γιαυτό. Ευχαριστώ τον πρόεδρο της Αττικό Μετρό Νίκο Ταχιάο για την ευκαιρία που μου έδωσε να επισκεφθώ μαζί του το εργοτάξιο του Μετρό Θεσσαλονίκης στον Σιδηροδρομικό Σταθμό και να συζητήσουμε για την πορεία του έργου, που όλοι αγαπούμε και θέλουμε την ταχύτερη ολοκλήρωση και λειτουργία του.

 

Οι θεσσαλονικείς είναι ιδιαίτερα ενοχλημένοι, γιατί έπεσαν θύματα εξαπάτησης από δημαγωγούς και ανεύθυνους πολιτικούς δύο φορές. Την πρώτη στα μέσα της δεκαετίας του 1980, όταν τους υποσχέθηκαν Μετρό με χρηματοδότηση από τα κέρδη της δημοτικής τηλεόρασης και την δεύτερη στις αρχές της δεκαετίας του 1990, όταν δημοπράτησαν το Μετρό Θεσσαλονίκης με το καθεστώς της “Σύμβασης Παραχώρησης”, δηλαδή ως ιδιωτικό έργο, που θα αποπληρωνόταν από τα κέρδη της λειτουργίας του, την ίδια ημέρα που το Μετρό της Αθήνας δημοπρατήθηκε ως δημόσιο έργο.

 

Επιτέλους το 2003 δημοπρατήθηκαν οι μελέτες για να κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο.

Αυτή την φορά όμως, έπεσε θύμα των δημοτικών εκλογών του 2006. Δημοπρατήθηκε πριν ολοκληρωθούν οι μελέτες για να προλάβει τις δημοτικές και νομαρχιακές εκλογές, με εμφανείς τις σκοπιμότητες.
Αυτή είναι και η αιτία των μεγάλων προβλημάτων που αποκαλύφθηκαν, όταν άρχισε η κατασκευή του.

2 ΦΩΤΟ ΜΕΤΡΟ
Και ενώ τα περισσότερα από αυτά είχαν λυθεί την περίοδο 2010-2012 και η βασική γραμμή του Μετρό μπορούσε να ολοκληρωθεί το 2018, μαζί με την επέκταση στην Καλαμαριά που δημοπρατήθηκε στις αρχές του 2012, τα αρχαία της Βενιζέλου που αποκαλύφθηκαν τον Οκτώβριο του 2012, αποτέλεσαν το πεδίο τυφλών κομματικών και προσωπικών αντιπαραθέσεων, με αποτέλεσμα, συνεχώς να μεταφέρεται η κατασκευή της βασικής γραμμής και της επέκτασης στην Καλαμαριά.

 

Με τα σημερινά δεδομένα, η αρχική κυβερνητική εξαγγελία για την λειτουργία του Μετρό τον Απρίλιο του 2023, έχει ήδη διαψευσθεί, σίγουρα θα διαψευσθεί και η λειτουργία του στο τέλος του 2023, αφού ήδη ο Πρωθυπουργός πριν λίγες ημέρες από τον Εύοσμο δήλωσε ότι, στο τέλος του χρόνου θα παραδοθεί το έργο, γεγονός που οδηγεί την λειτουργία του Μετρό στο τέλος του 2024, αρχές του 2025, στην καλύτερη περίπτωση. Όσο για την λειτουργία της επέκτασης στην Καλαμαριά, ίσως να επιτευχθεί στο δεύτερο εξάμηνο του 2025.
Δυστυχώς, η επέκταση του Μετρό στην Δυτική Θεσσαλονίκη έμεινε εκεί που ήταν το 2012.
Οι δηλώσεις, οι συσκέψεις και οι άπειρες φωτογραφίες των αρμοδίων από το 2012 μέχρι σήμερα, ήταν χωρίς κανένα πραγματικό αντίκρισμα.
Το ίδιο και για την επέκταση προς το αεροδρόμιο.
Η αρνητική αυτή πραγματικότητα είναι αποτέλεσμα καθαρά των πολιτικών αποφάσεων και των προτεραιοτήτων των κυβερνήσεων. Στην Αθήνα παραδόθηκε η γραμμή προς τον Πειραιά, η οποία δημοπρατήθηκε στις αρχές του 2012, μαζί με την γραμμή της Καλαμαριάς, ξεκίνησε η κατασκευή της γραμμής 4, οι μελέτες της οποίας είχαν προετοιμασθεί για δημοπράτηση στις αρχές του 2012, όπως και η πρώτη γραμμή της Δυτικής Θεσσαλονίκης.
Στην Αθήνα πρόσφατα δημοκρατήθηκε η επέκταση προς το Ήλιον, που έπρεπε να συμπέσει με την δημοπράτηση της δεύτερης γραμμής της Δυτικής Θεσσαλονίκης και της επέκτασης προς το αεροδρόμιο.
Η Θεσσαλονίκη και οι Θεσσαλονικείς έχουν κατάφορα αδικηθεί και πρέπει να βγάλουν τα κατάλληλα συμπεράσματα.

 

Ερωτηματικά επίσης δημιουργούν, η ιδιωτικοποίηση της λειτουργίας του Μετρό, μάλιστα πριν τελειώσει το έργο, και η τροπολογία για την λειτουργία του, για τα πρώτα δυο χρόνια, από την κοινοπραξία που το κατασκευάζει, ο βασικός εταίρος της οποίας συμμετέχει και στον διαγωνισμό για την παραχώρηση της συντήρησης και της λειτουργίας του για δέκα χρόνια.

Στην Αθήνα που το Μετρό λειτουργεί 20 χρόνια περίπου, ούτε σκέψεις κάνουν, γιατί;

Ξέρουν πως οι εκπρόσωποι της Θεσσαλονίκης τα αποδέχονται, χωρίς διαμαρτυρία;

 

Θέλετε να μένετε ενημερωμένοι για τις εξελίξεις της επικαιρότητας;

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα από την Θεσσαλονίκη & την Ελλάδα, τη στιγμή που συμβαίνουν.

Μοιράσου το:

ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΑΡΘΡΑ ΑΠΟΨΕΙΣ

25.10.202410:51

  “Εγώ θα είμαι μέλος της αποστολής της διακοινοβουλευτικής επιτροπής διασύνδεσης Αλβανίας – Ε.Ε. Θα εκπροσωπώ το μεγαλύτερο νομικό θεσμό της Ευρώπης, ο κ. Ράμα εκπροσωπεί τους ψηφοφόρους του και το κράτος του. Ελπίζω ότι επιβάλει η αστική ευγένεια, ο

ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΑΡΘΡΑ ΑΠΟΨΕΙΣ

24.10.202420:54

  Απαλλαγμένος από την ταλαιπωρία της φυλάκισης των 16 μηνών, ο εκλεγμένος Ευρωβουλευτής Φρέντης Μπελέρης επισκέπτεται τη Θεσσαλονίκη και η πρώτη του συνάντηση είναι με τον υφυπουργό Εσωτερικών αρμόδιο για θέματα Μακεδονίας Θράκης Κώστα Γκιουλέκα. «Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος που βρίσκομαι

ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΑΡΘΡΑ ΑΠΟΨΕΙΣ

24.10.202419:22

Η προμήθεια των σκαφών, συνολικής αξίας άνω των 12.000.000€, περιλαμβάνει μεγάλα σκάφη ικανά να επιχειρούν υπό δύσκολες καιρικές συνθήκες έως και 9 Μποφόρ, καθώς και μικρότερα σκάφη για επιχειρήσεις διάσωσης σε θαλάσσιες περιοχές και πλημμύρες.   «Για μία ακόμη φορά

ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΑΡΘΡΑ ΑΠΟΨΕΙΣ

24.10.202418:49

Ισχυρίζονται εκ νέου ότι οι έρευνες του ελληνικού σκάφους O/AEGAEO που πήραν παράταση μέχρι τις 30 Οκτωβρίου για την περιοχή μεταξύ Χίου και Σάμου, αφορούν σε περιοχές που ανήκουν σε «τουρκική υφαλοκρηπίδα». Προχθές, ο σταθμός της Σμύρνης είχε εκδώσει ταυτόσημη

ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΑΡΘΡΑ ΑΠΟΨΕΙΣ

24.10.202416:39

«H απόφαση της Δικαιοσύνης είναι ιδιαίτερα σημαντική. Διότι ανοίγει πλέον διάπλατα ο δρόμος για την πλήρη κι επίσημη αποκάλυψη της σκευωρίας Νovartis» τόνισε σε δήλωσή του ο Αντώνης Σαμαράς προσθέτοντας ότι: «θα φανερωθούν τα αίτια και οι πρωταγωνιστές αυτής της

ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΑΡΘΡΑ ΑΠΟΨΕΙΣ

24.10.202416:34

«Η Ελλάδα είναι Κράτος Δικαίου» τονίζει με ανάρτησή του στο Χ/Twitter ο Ανδρέας Λοβέρδος και προσθέτει: «Η επιλογή μου να εμπιστευθώ τη Δικαιοσύνη και να μην κρυφτώ πίσω από βουλευτικά προνόμια ήταν ακλόνητη. Πέρασα χίλιους κόπους βάσανα και θυσίες αλλά

thess

Επικαιρότητα

ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΑΡΘΡΑ ΑΠΟΨΕΙΣ

25.10.202410:51

BUSINESS - ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

25.10.202409:00

Δημοφιλή Άρθρα


αυτή τη στιγμή