RThess Logo
Στείλτε τα μηνύματα σας live, πάρτε μέρος στη συζήτηση.
NOW ON AIR
Θέμα συζήτησης :
Χρ. Σπίρτζης στην ThessNews: «Mόρφωμα ο ΟΑΣΘ! Με νόμο έγινε, με νόμο θα αλλάξει»

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Αρχική / ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΑΡΘΡΑ ΑΠΟΨΕΙΣ / Χρ. Σπίρτζης στην ThessNews: «Mόρφωμα ο ΟΑΣΘ! Με νόμο έγινε, με νόμο θα αλλάξει»

ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΑΡΘΡΑ ΑΠΟΨΕΙΣ

16/05/201705:55

Χρ. Σπίρτζης στην ThessNews: «Mόρφωμα ο ΟΑΣΘ! Με νόμο έγινε, με νόμο θα αλλάξει»

Χρ. Σπίρτζης στην ThessNews: «Mόρφωμα ο ΟΑΣΘ! Με νόμο έγινε, με νόμο θα αλλάξει»

Γράφει RTHESS NEWSROOM

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΥΡΜΑΤΣΗΣ || sirmatsis@gmail.com

Η τριήμερη επίσκεψη του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη, στη Θεσσαλονίκη έγινε «στη δίνη του κυκλώνα». Οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ κήρυξαν κινητοποιήσεις από τη Δευτέρα, ο υπουργός απάντησε με τη δημοσιοποίηση του νομοσχεδίου για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, που φέρνει το τέλος του ΟΑΣΘ το αργότερο μέχρι το 2019.

Το νομοσχέδιο που είδε το φως της δημοσιότητας είναι και η αίτηση διαζυγίου μεταξύ δημοσίου-ΟΑΣΘ;

Όχι βέβαια. Το νομοσχέδιο δίνει τη μελλοντική ανάπτυξη των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης με μια άλλη λογική. Να γίνεται ένας σοβαρός σχεδιασμός, να υπάρχει έλεγχος, να συμμετέχουν οι φορείς της πόλης και προφανώς να είναι έτοιμος ο δεύτερος φορέας να μπορέσει, εκτός από τα λεωφορεία, να έχει και το μετρό και τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και να κάνουμε έναν σχεδιασμό για το μητροπολιτικό κέντρο και όχι μόνο για το κέντρο της Θεσσαλονίκης. Δηλαδή στη μελέτη των αστικών συγκοινωνιών να μπουν τα αστικά ΚΤΕΛ και οποιαδήποτε άλλη μορφή μεταφορικού έργου εξυπηρετεί τους πολίτες.

Τι σημαίνει ότι η κατάθεση του νομοσχεδίου θα εξαρτηθεί από τη συμπεριφορά του ΟΑΣΘ;

Δεν είπα αυτό. Είπα ότι αν ταλαιπωρήσουν την πόλη ξανά, δεν θα υπάρχει άλλη μέρα για τον ΟΑΣΘ. Και το εννοούμε αυτό. Δεν μπορεί να παίζουν η διοίκηση και το σωματείο των εργαζομένων το ένα-δύο, όποτε ο ΟΑΣΘ διεκδικεί κάποια χρήματα ή περιμένει μια απόφαση από ένα διαιτητικό δικαστήριο, όταν το υπουργείο Μεταφορών δεν αργεί μια μέρα τις καταβολές, σύμφωνα με την προνομιακή σύμβαση που έχει ο ΟΑΣΘ.

Δεν καταλαβαίνω λοιπόν γιατί η διοίκηση του ΟΑΣΘ με τέτοιες επιδοτήσεις χρωστάει χρήματα στους εργαζόμενους και στη συνέχεια το σωματείο των εργαζομένων, για να διεκδικήσει τα δεδουλευμένα, προχωρά σε απεργίες ταλαιπωρώντας τους πολίτες.

Αν πάμε σε επίσχεση εργασίας επ’ αόριστον, η πόλη θα μείνει χωρίς λεωφορεία για μέρες, ίσως και εβδομάδες. Υπάρχει εναλλακτικό σχέδιο;

Αυτό ακριβώς είναι το σημείο εκβιασμού του συστήματος ΟΑΣΘ τόσο προς τους πολίτες της Θεσσαλονίκης, όσο και προς το ελληνικό δημόσιο. Αυτή η ιστορία δεν γίνεται να συνεχιστεί. Πολύ απλά. Δεν είναι θέμα πλέον πολιτικής βούλησης, είναι θέμα πράξης. Αν τολμήσουν να ξαναταλαιπωρήσουν τους πολίτες της Θεσσαλονίκης, δεν θα υπάρχει άλλη μέρα. Είναι πολύ απλό.

Στο σχέδιο που έχετε στο μυαλό σας για τη νέα εταιρεία, πιστεύετε ότι μπορεί άμεσα μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου η ΑΣΥΘ να αναλάβει το συγκοινωνιακό έργο;

Μπορεί να ιδρυθεί άμεσα και θα έχει ένα αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα μέχρι το 2019, προκειμένου να μπορέσει να ικανοποιήσει τους πολίτες της Θεσσαλονίκης. Να πάρει την περιουσία του ΟΑΣΘ που έπρεπε να έχει δοθεί στο ελληνικό δημόσιο από το 2010, σύμφωνα με την τρέχουσα σύμβαση που υπάρχει, και να λειτουργήσει σε μια άλλη λογική τις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης.

Πώς θα μπει δημόσιος εκκαθαριστής σε μια ιδιωτική εταιρεία;

Είναι ιδιωτική εταιρεία ο ΟΑΣΘ; Δεν είναι ΑΕ. Αλλιώς θα όφειλε να τηρεί όλες τις προϋποθέσεις λειτουργίας που έχουν οι ανώνυμες εταιρείες. Δεν τις τηρεί. Δεν είναι ΑΕ, ΕΠΕ, ΕΕ, ούτε Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου, ούτε Δημοσίου Δικαίου. Τι είναι ο ΟΑΣΘ; Είναι ένα μόρφωμα που ιδρύθηκε με νομοθετική διαδικασία, με βασιλικό διάταγμα, και με την ίδια διαδικασία θα αλλάξει.

Πρακτικά. Υπάρχει κάποιο ενδεχόμενο να μείνουμε μέχρι το 2019 χωρίς λεωφορεία;

Όχι βέβαια.

Αν δεν μπουν οι εργαζόμενοι ξανά στα λεωφορεία; Αν συνεχίσουν επ’ αόριστον την επίσχεση εργασίας; Αν πει ο ΟΑΣΘ «πτωχεύω»;

Για να πτωχεύσει κάποιος, πρέπει να κάνει αίτηση, πρέπει να γίνει εκκαθάριση, πρέπει, πρέπει, πρέπει. Εντέλει, η σχέση της διοίκησης του ΟΑΣΘ με τους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ ή τους εργαζόμενους – μετόχους του ΟΑΣΘ είναι ένα θέμα που μπορεί να μας απασχολεί, αλλά δεν έχουμε εμείς την ευθύνη. Δηλαδή, αν στη δική σας εταιρεία δεν καταβάλλουν τα δεδουλευμένα οι ιδιοκτήτες, αυτό έχει αντίκτυπο στην ελληνική κοινωνία, στον πολίτη της Θεσσαλονίκης και στις άλλες εταιρείες; Γι’ αυτό μίλησα για το ένα-δύο που παίζει το σωματείο με τη διοίκηση του ΟΑΣΘ και αυτή η πλάκα πρέπει κάποια στιγμή να τελειώσει.

Πώς απαντάτε σε αυτούς που λένε ότι «τελειώνετε» τον ΟΑΣΘ επειδή δεν μπορείτε να τον ελέγξετε ή ότι δεν βρήκατε τίποτα σκανδαλώδες;

Ποιος είπε ότι δεν έχουμε βρει κάτι σκανδαλώδες; Να ρωτήσετε τους επιθεωρητές αν έχουμε βρει κάτι σκανδαλώδες, δεν είναι δουλειά του υπουργείου. Έχει πολλά ευρήματα η έκθεση, σας ενημερώνω. Αλλά η δουλειά η δική μας δεν είναι ούτε δικαστική διερεύνηση, ούτε τίποτα άλλο.

Άρα δεν είστε εμμονικός και δεν έχετε μανία καταδίωξης του ΟΑΣΘ;

Όχι, αλλά ότι υπάρχουν ευρήματα για παρανομίες συγκεκριμένες, υπάρχουν και έχουν διαβιβαστεί στα αρμόδια όργανα. Αυτή τη δουλειά δεν την κάνει κανένας υπουργός.

Από το φύλλο της THESSNEWS #53 (13/05/2017-14/05/2017)

Θέλετε να μένετε ενημερωμένοι για τις εξελίξεις της επικαιρότητας;

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα από την Θεσσαλονίκη & την Ελλάδα, τη στιγμή που συμβαίνουν.

Μοιράσου το:

Σχετικά με τον αρθρογράφο RTHESS NEWSROOM

Η συντακτική ομάδα του Rthess.gr αποτελείται από επαγγελματίες δημοσιογράφους, τα αποκλειστικά ρεπορτάζ των οποίων έχουν αναπαραχθεί από το σύνολο των ηλεκτρονικών και των έντυπων Μέσων ενημέρωσης της επικράτειας.

ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΑΡΘΡΑ ΑΠΟΨΕΙΣ

17.4.202517:50

  Το Γραφείο Τύπου του ΥΠΠΟ σε ανακοίνωσή του επισημαίνει ότι «η Υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη δεν διαθέτει προσωπικό λογαριασμό σε καμία πλατφόρμα social media» και σημειώνει: «Ως εκ τούτου, λογαριασμός που φαίνεται στο “Facebook” με το όνομα “Λίνα Μενδωνη”

ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΑΡΘΡΑ ΑΠΟΨΕΙΣ

17.4.202515:52

  «Οι Υπηρεσίες της Τροχαίας θα είναι σε ετοιμότητα και θα κάνουν ό,τι μπορούν για να προστατεύσουν τις ζωές όλων μας. Η ασφαλής και υπεύθυνη οδήγηση είναι πάνω από όλα στάση ατομικής ευθύνης, δεν είναι σεβασμός μόνο σε εμάς τους

ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΑΡΘΡΑ ΑΠΟΨΕΙΣ

17.4.202515:21

  Τη Μεγάλη Τρίτη στο Μέγαρο Μαξίμου, ο Κυριάκος Μητσοτάκης συναντήθηκε με παιδιά και μέλη της ανθρωπιστικής οργάνωσης KIDS SAVE LIVES, που έχουν εκπαιδευτεί να συνδράμουν σε επείγοντα περιστατικά ως πρώτοι ανταποκρινόμενοι και να παρέχουν καρδιοπνευμονική αναζωογόνηση (ΚΑΡΠΑ).   Ο

ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΑΡΘΡΑ ΑΠΟΨΕΙΣ

17.4.202514:45

  «Μονομερείς ενέργειες, αξιώσεις και δηλώσεις της Ελλάδας που παραβλέπουν τις υφιστάμενες διαφορές και καταπατούν τα δικαιώματα της τουρκικής πλευράς δεν είναι αποδεκτές» διαμηνύει με νέα ανακοίνωσή του, το Υπουργείο Άμυνας της Τουρκίας σχετικά με τον Θαλάσσιο Χωροταξικό Σχεδιασμό που

ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΑΡΘΡΑ ΑΠΟΨΕΙΣ

17.4.202513:28

  Με ειρωνικό ύφος απάντησε το τουρκικό υπουργείο Άμυνας στις δηλώσεις του Έλληνα Αρχηγού ΓΕΕΘΑ, Δημήτριου Χούπη. «Μην περιμένετε να απαντήσουμε σε δηλώσεις που ούτε αυτοί δεν πιστεύουν και τις κάνουν να φαίνονται γελοίες», δήλωσαν πηγές του τουρκικού υπουργείου Εθνικής

ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΑΡΘΡΑ ΑΠΟΨΕΙΣ

17.4.202513:20

  Αγίας Σοφίας, μεσημεράκι Μεγάλης Πέμπτης.   Ο Στέλιος Αγγελούδης συνομιλεί με τον Στέφανο Διαμαντόπουλο.         Να αλλάξουμε την αίσθηση της πόλης και ότι ο ένας νοιάζεται για τον άλλον. Η διαφωνία δεν είναι λόγος να μας

Rthess

Επικαιρότητα

ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΑΡΘΡΑ ΑΠΟΨΕΙΣ

17.4.202517:50

Δημοφιλή Άρθρα


αυτή τη στιγμή