Αρχική / ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΑΡΘΡΑ ΑΠΟΨΕΙΣ / Χρ. Σπίρτζης στην ThessNews: «Mόρφωμα ο ΟΑΣΘ! Με νόμο έγινε, με νόμο θα αλλάξει»

ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΑΡΘΡΑ ΑΠΟΨΕΙΣ

16/05/201705:55

Χρ. Σπίρτζης στην ThessNews: «Mόρφωμα ο ΟΑΣΘ! Με νόμο έγινε, με νόμο θα αλλάξει»

Χρ. Σπίρτζης στην ThessNews: «Mόρφωμα ο ΟΑΣΘ! Με νόμο έγινε, με νόμο θα αλλάξει»

Γράφει ThessNews-DESK

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΥΡΜΑΤΣΗΣ || sirmatsis@gmail.com

Η τριήμερη επίσκεψη του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη, στη Θεσσαλονίκη έγινε «στη δίνη του κυκλώνα». Οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ κήρυξαν κινητοποιήσεις από τη Δευτέρα, ο υπουργός απάντησε με τη δημοσιοποίηση του νομοσχεδίου για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, που φέρνει το τέλος του ΟΑΣΘ το αργότερο μέχρι το 2019.

Το νομοσχέδιο που είδε το φως της δημοσιότητας είναι και η αίτηση διαζυγίου μεταξύ δημοσίου-ΟΑΣΘ;

Όχι βέβαια. Το νομοσχέδιο δίνει τη μελλοντική ανάπτυξη των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης με μια άλλη λογική. Να γίνεται ένας σοβαρός σχεδιασμός, να υπάρχει έλεγχος, να συμμετέχουν οι φορείς της πόλης και προφανώς να είναι έτοιμος ο δεύτερος φορέας να μπορέσει, εκτός από τα λεωφορεία, να έχει και το μετρό και τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και να κάνουμε έναν σχεδιασμό για το μητροπολιτικό κέντρο και όχι μόνο για το κέντρο της Θεσσαλονίκης. Δηλαδή στη μελέτη των αστικών συγκοινωνιών να μπουν τα αστικά ΚΤΕΛ και οποιαδήποτε άλλη μορφή μεταφορικού έργου εξυπηρετεί τους πολίτες.

Τι σημαίνει ότι η κατάθεση του νομοσχεδίου θα εξαρτηθεί από τη συμπεριφορά του ΟΑΣΘ;

Δεν είπα αυτό. Είπα ότι αν ταλαιπωρήσουν την πόλη ξανά, δεν θα υπάρχει άλλη μέρα για τον ΟΑΣΘ. Και το εννοούμε αυτό. Δεν μπορεί να παίζουν η διοίκηση και το σωματείο των εργαζομένων το ένα-δύο, όποτε ο ΟΑΣΘ διεκδικεί κάποια χρήματα ή περιμένει μια απόφαση από ένα διαιτητικό δικαστήριο, όταν το υπουργείο Μεταφορών δεν αργεί μια μέρα τις καταβολές, σύμφωνα με την προνομιακή σύμβαση που έχει ο ΟΑΣΘ.

Δεν καταλαβαίνω λοιπόν γιατί η διοίκηση του ΟΑΣΘ με τέτοιες επιδοτήσεις χρωστάει χρήματα στους εργαζόμενους και στη συνέχεια το σωματείο των εργαζομένων, για να διεκδικήσει τα δεδουλευμένα, προχωρά σε απεργίες ταλαιπωρώντας τους πολίτες.

Αν πάμε σε επίσχεση εργασίας επ’ αόριστον, η πόλη θα μείνει χωρίς λεωφορεία για μέρες, ίσως και εβδομάδες. Υπάρχει εναλλακτικό σχέδιο;

Αυτό ακριβώς είναι το σημείο εκβιασμού του συστήματος ΟΑΣΘ τόσο προς τους πολίτες της Θεσσαλονίκης, όσο και προς το ελληνικό δημόσιο. Αυτή η ιστορία δεν γίνεται να συνεχιστεί. Πολύ απλά. Δεν είναι θέμα πλέον πολιτικής βούλησης, είναι θέμα πράξης. Αν τολμήσουν να ξαναταλαιπωρήσουν τους πολίτες της Θεσσαλονίκης, δεν θα υπάρχει άλλη μέρα. Είναι πολύ απλό.

Στο σχέδιο που έχετε στο μυαλό σας για τη νέα εταιρεία, πιστεύετε ότι μπορεί άμεσα μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου η ΑΣΥΘ να αναλάβει το συγκοινωνιακό έργο;

Μπορεί να ιδρυθεί άμεσα και θα έχει ένα αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα μέχρι το 2019, προκειμένου να μπορέσει να ικανοποιήσει τους πολίτες της Θεσσαλονίκης. Να πάρει την περιουσία του ΟΑΣΘ που έπρεπε να έχει δοθεί στο ελληνικό δημόσιο από το 2010, σύμφωνα με την τρέχουσα σύμβαση που υπάρχει, και να λειτουργήσει σε μια άλλη λογική τις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης.

Πώς θα μπει δημόσιος εκκαθαριστής σε μια ιδιωτική εταιρεία;

Είναι ιδιωτική εταιρεία ο ΟΑΣΘ; Δεν είναι ΑΕ. Αλλιώς θα όφειλε να τηρεί όλες τις προϋποθέσεις λειτουργίας που έχουν οι ανώνυμες εταιρείες. Δεν τις τηρεί. Δεν είναι ΑΕ, ΕΠΕ, ΕΕ, ούτε Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου, ούτε Δημοσίου Δικαίου. Τι είναι ο ΟΑΣΘ; Είναι ένα μόρφωμα που ιδρύθηκε με νομοθετική διαδικασία, με βασιλικό διάταγμα, και με την ίδια διαδικασία θα αλλάξει.

Πρακτικά. Υπάρχει κάποιο ενδεχόμενο να μείνουμε μέχρι το 2019 χωρίς λεωφορεία;

Όχι βέβαια.

Αν δεν μπουν οι εργαζόμενοι ξανά στα λεωφορεία; Αν συνεχίσουν επ’ αόριστον την επίσχεση εργασίας; Αν πει ο ΟΑΣΘ «πτωχεύω»;

Για να πτωχεύσει κάποιος, πρέπει να κάνει αίτηση, πρέπει να γίνει εκκαθάριση, πρέπει, πρέπει, πρέπει. Εντέλει, η σχέση της διοίκησης του ΟΑΣΘ με τους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ ή τους εργαζόμενους – μετόχους του ΟΑΣΘ είναι ένα θέμα που μπορεί να μας απασχολεί, αλλά δεν έχουμε εμείς την ευθύνη. Δηλαδή, αν στη δική σας εταιρεία δεν καταβάλλουν τα δεδουλευμένα οι ιδιοκτήτες, αυτό έχει αντίκτυπο στην ελληνική κοινωνία, στον πολίτη της Θεσσαλονίκης και στις άλλες εταιρείες; Γι’ αυτό μίλησα για το ένα-δύο που παίζει το σωματείο με τη διοίκηση του ΟΑΣΘ και αυτή η πλάκα πρέπει κάποια στιγμή να τελειώσει.

Πώς απαντάτε σε αυτούς που λένε ότι «τελειώνετε» τον ΟΑΣΘ επειδή δεν μπορείτε να τον ελέγξετε ή ότι δεν βρήκατε τίποτα σκανδαλώδες;

Ποιος είπε ότι δεν έχουμε βρει κάτι σκανδαλώδες; Να ρωτήσετε τους επιθεωρητές αν έχουμε βρει κάτι σκανδαλώδες, δεν είναι δουλειά του υπουργείου. Έχει πολλά ευρήματα η έκθεση, σας ενημερώνω. Αλλά η δουλειά η δική μας δεν είναι ούτε δικαστική διερεύνηση, ούτε τίποτα άλλο.

Άρα δεν είστε εμμονικός και δεν έχετε μανία καταδίωξης του ΟΑΣΘ;

Όχι, αλλά ότι υπάρχουν ευρήματα για παρανομίες συγκεκριμένες, υπάρχουν και έχουν διαβιβαστεί στα αρμόδια όργανα. Αυτή τη δουλειά δεν την κάνει κανένας υπουργός.

Από το φύλλο της THESSNEWS #53 (13/05/2017-14/05/2017)

Θέλετε να μένετε ενημερωμένοι για τις εξελίξεις της επικαιρότητας;

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα από την Θεσσαλονίκη & την Ελλάδα, τη στιγμή που συμβαίνουν.

Μοιράσου το:

Σχετικά με τον αρθρογράφο ThessNews-DESK

ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΑΡΘΡΑ ΑΠΟΨΕΙΣ

24.10.202420:54

  Απαλλαγμένος από την ταλαιπωρία της φυλάκισης των 16 μηνών, ο εκλεγμένος Ευρωβουλευτής Φρέντης Μπελέρης επισκέπτεται τη Θεσσαλονίκη και η πρώτη του συνάντηση είναι με τον υφυπουργό Εσωτερικών αρμόδιο για θέματα Μακεδονίας Θράκης Κώστα Γκιουλέκα. «Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος που βρίσκομαι

ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΑΡΘΡΑ ΑΠΟΨΕΙΣ

24.10.202419:22

Η προμήθεια των σκαφών, συνολικής αξίας άνω των 12.000.000€, περιλαμβάνει μεγάλα σκάφη ικανά να επιχειρούν υπό δύσκολες καιρικές συνθήκες έως και 9 Μποφόρ, καθώς και μικρότερα σκάφη για επιχειρήσεις διάσωσης σε θαλάσσιες περιοχές και πλημμύρες.   «Για μία ακόμη φορά

ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΑΡΘΡΑ ΑΠΟΨΕΙΣ

24.10.202418:49

Ισχυρίζονται εκ νέου ότι οι έρευνες του ελληνικού σκάφους O/AEGAEO που πήραν παράταση μέχρι τις 30 Οκτωβρίου για την περιοχή μεταξύ Χίου και Σάμου, αφορούν σε περιοχές που ανήκουν σε «τουρκική υφαλοκρηπίδα». Προχθές, ο σταθμός της Σμύρνης είχε εκδώσει ταυτόσημη

ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΑΡΘΡΑ ΑΠΟΨΕΙΣ

24.10.202416:39

«H απόφαση της Δικαιοσύνης είναι ιδιαίτερα σημαντική. Διότι ανοίγει πλέον διάπλατα ο δρόμος για την πλήρη κι επίσημη αποκάλυψη της σκευωρίας Νovartis» τόνισε σε δήλωσή του ο Αντώνης Σαμαράς προσθέτοντας ότι: «θα φανερωθούν τα αίτια και οι πρωταγωνιστές αυτής της

ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΑΡΘΡΑ ΑΠΟΨΕΙΣ

24.10.202416:34

«Η Ελλάδα είναι Κράτος Δικαίου» τονίζει με ανάρτησή του στο Χ/Twitter ο Ανδρέας Λοβέρδος και προσθέτει: «Η επιλογή μου να εμπιστευθώ τη Δικαιοσύνη και να μην κρυφτώ πίσω από βουλευτικά προνόμια ήταν ακλόνητη. Πέρασα χίλιους κόπους βάσανα και θυσίες αλλά

ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΑΡΘΡΑ ΑΠΟΨΕΙΣ

24.10.202414:52

  Για την αντιπυρική περίοδο που δεν έχει ακόμα τελειώσει και καθημερινά εξακολουθούμε να έχουμε δεκάδες φωτιές, την προσπάθεια που έγινε φέτος τόσο σε επίπεδο πρόληψης όσο και διαχείρισης δασικών πυρκαγιών με αποτέλεσμα τα καμένα στρέμματα να είναι λιγότερα από

thess

Επικαιρότητα

Δημοφιλή Άρθρα


αυτή τη στιγμή