Αρχική / ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΑΡΘΡΑ ΑΠΟΨΕΙΣ / Απ. Αντωνούδης στην ThessNews: Ο ΟΑΣΘ τελείωσε

ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΑΡΘΡΑ ΑΠΟΨΕΙΣ

29/05/201712:03

Απ. Αντωνούδης στην ThessNews: Ο ΟΑΣΘ τελείωσε

Απ. Αντωνούδης στην ThessNews: Ο ΟΑΣΘ τελείωσε

Γράφει ThessNews-DESK

ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΙΚΟΛΑΪΔΗΣ || xenikol@hotmail.com

Για τον ΟΑΣΘ, στις διεργασίες του οποίου συμμετέχει ως συνεργάτης του αρμοδίου υπουργού, Χρ. Σπίρτζη, για τα δέκα νέα διόδια τα οποία θα πληρώνουμε στην Εγνατία Οδό αλλά και για τα έργα που προγραμματίζει η εταιρεία, μιλά στην ThessΝews ο πρόεδρος της «Εγνατίας Οδού ΑΕ», Απ. Αντωνούδης.

Αποκαλύπτει ότι η εταιρεία μελετά ένα υπεραισιόδοξο σχέδιο για την υπογειοποίηση της οδού Μαν. Ανδρόνικου και επιστρέφει με ένταση τις αιχμές που άφησε εναντίον του ο Περιφερειάρχης,  Απ. Τζιτζικώστας, για το ότι δεν τελείωσε ακόμη η κατασκευή του έργου στην Ποτίδαια.

Ωστόσο, κάνει και την αυτοκριτική του ως στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ που παραμένει στη θέση του, αν και υλοποιεί πολιτικές τις οποίες το κόμμα του κατήγγελλε σταθερά…

Για τον ΟΑΣΘ

Γιατί θα έπρεπε η Θεσσαλονίκη να περάσει ακόμη μία ταλαιπωρία με τον ΟΑΣΘ; Γιατί η κυβέρνηση δεν φρόντισε σχετικά;

Υπάρχει θέμα, καθώς όταν έρχονται τα χρήματα από το Υπουργείο δεσμεύονται και δεν διατίθενται στους εργαζόμενους, οπότε πάνε σε επίσχεση.

Χρωστά το κράτος στον ΟΑΣΘ;

Ναι. Χρωστά, αρκετά χρήματα. Όχι όμως το Υπουργείο Υποδομών αλλά τα δύο υπουργεία που επιδοτούν τις μετακινήσεις φοιτητών, ΑΜΕΑ και ηλικιωμένων.

Και  γιατί δεν τα δίνει τα χρήματα αυτά, ώστε να πληρωθούν οι εργαζόμενοι και να μην έχουν απεργίες;

Γιατί ο ΟΑΣΘ δεν είναι σε θέση να τεκμηριώσει τον ακριβή αριθμό των εισιτηρίων. Αυτό θα λυθεί με το ηλεκτρονικό εισιτήριο, που τώρα δέχεται ο ΟΑΣΘ.

Γιατί μέχρι τώρα δεν είχαμε πρόβλημα και τώρα εντοπίστηκε έλλειψη τεκμηρίωσης;

Παλιά γινόταν αποδεκτός. Τώρα πηγαίνουμε σε Διαιτησία,η οποία για πρώτη φορά δεν αναγνώρισε όλο το ποσό που ζητά ο ΟΑΣΘ αλλά μόνο 4,5 εκ. ευρώ. Για πρώτη φορά η Διαιτησία συνυπολόγισε το μισθολογικό κόστος. Είπε δηλαδή ότι από τη στιγμή που πληρώνει το Δημόσιο (μέσα από τις ενισχύσεις) το μεγαλύτερο ποσοστό του προϋπολογισμού του ΟΑΣΘ, τότε αυτός δεν μπορεί να δίνει μισθούς υψηλότερους από αυτούς που δίνει το Ελληνικό Δημόσιο! Οπότε έκοψε την επιχορήγηση.

Μισθοί οι οποίοι σήμερα είναι;

Ο μέσος μισθός είναι στα 38.000 ευρώ, αλλά ο ΟΑΣΘ συμφώνησε να τους μειώσει, όπως και να τοποθετήσει Γενικό Διευθυντή, κάτι που αποτελεί ένα θετικό βήμα για τη συνεννόηση.

Γιατί δεν μπορούσαν όλα να γίνουν χωρίς αναταράξεις που ταλαιπωρούν τον κόσμο;

Η Κυβέρνηση αποφάσισε να κάνει ένα σοβαρό θεσμικό βήμα και να δημιουργήσει έναν δημόσιο φορέα για να σταματήσουν τα προβλήματα που είχαμε με τον ΟΑΣΘ. Αυτό και θα γίνει.

Και έπρεπε να γίνει με κόντρες και απεργίες; Γιατί δεν το κάνατε σωστά και θεσμικά; Εάν δεν σας άρεζε ο τρόπος με τον οποίο λειτουργούσε ο ΟΑΣΘ, ας προχωρούσατε σε καταγγελία της σύμβασης και σε διαπραγματεύσεις για την υπογραφή μίας άλλης, καλύτερης, όπως έκανε η προηγούμενη κυβέρνηση. Γιατί δηλαδή να πληρώσει ο απλός πολίτης τις κόντρες σας;

Εξαντλήσαμε όλα τα περιθώρια συνεννόησης και κάναμε όλες τις προσπάθειες επί δύο χρόνια, αλλά ο ΟΑΣΘ ήταν ανένδοτος. Πολύ πρόσφατα άρχισε να δείχνει σημάδια συνεννόησης.

Στην εποχή των Αποκρατικοποιήσεων εμείς πάμε σε κρατικό φορέα συγκοινωνιών;

Δεν είμαστε δογματικοί. Ο ΟΑΣΘ ήταν ένα κακό παράδειγμα ιδιωτικού φορέα. Δεν εξυπηρετούσε τους πολίτες και κόστιζε πολύ στο κράτος. Είναι και μονοπώλιο.

Μα και ο νέος κρατικός φορέας μονοπώλιο θα είναι…

Το μονοπωλιακό καθεστώς δεν αίρεται, ωστόσο ο νέος φορέας θα είναι δημόσιος. Άλλωστε, προτιμήσαμε αυτό το μοντέλο, γιατί εάν πηγαίναμε σε δημόσιο ανοιχτό διαγωνισμό, δεν θα μπορούσαμε να διασφαλίσουμε τις θέσεις εργασίας. Μπορεί τον διαγωνισμό να κέρδιζε ένας ιδιώτης που θα έλεγε ότι «χρειάζομαι το μισό προσωπικό», οπότε εκατοντάδες άνθρωποι θα έμεναν άνεργοι. Με το νέο καθεστώς κανείς δε θα χάσει τη δουλειά του. Μπορεί να έχουν άλλους μισθούς αλλά θα προσληφθούν όλοι.

Και ποιος μπορεί να μας διασφαλίσει ότι αυτό που θα φτιάξετε θα είναι καλύτερο από τον ΟΑΣΘ;

Ο ευρωπαϊκός κανονισμός (1370/70) και το θεσμικό πλαίσιο.

Αυτά μπορεί να κάνουν τη λειτουργία εφικτή σε θεωρητικό επίπεδο. Στο πρακτικό όμως; Ο ΟΑΣΘ ξέρει καλά τη δουλειά, μήπως χάσουμε πολύτιμη εμπειρία και τελικά φτιάξουμε κάτι αδύναμο;

Έχουμε δύο χρόνια να προετοιμάσουμε σωστά την κατάσταση και να μεταφέρουμε όλη την εμπειρία του ΟΑΣΘ και όλα τα θετικά του στοιχεία στον νέο φορέα.

Στον ΟΑΣΘ λένε ότι το κρατικό μοντέλο είναι πιο ακριβό…

Στον ΟΑΣΘ μπορεί να λένε ό,τι θέλουν. Ο ΟΑΣΘ παίρνει τριπλάσια επιχορήγηση από τον ΟΑΣΑ και προσφέρει χειρότερες υπηρεσίες.

Μα, συνεχώς το κράτος ρυθμίζει χρέη του ΟΑΣΑ, ενώ αγοράζει αυτό και όχι ο ΟΑΣΑ τα λεωφορεία…

Τα δικά μας στοιχεία λένε ότι ο ΟΑΣΑ κοστίζει το 1/3 του ΟΑΣΘ…

Η ΝΔ σας κατηγορεί ότι θα βολέψετε ημέτερους…

Όσες προσλήψεις χρειαστούν στον Εποπτικό Φορέα, και θα είναι λίγες, 10-20 άτομα, θα γίνουν με ΑΣΕΠ.

Οι Δήμαρχοι διαμαρτύρονται ότι άλλο σχέδιο τους παρουσίασε ο κ. Σπίρτζης και άλλο υπέβαλε την επόμενη μέρα στο Γενικό Λογιστήριο…

Είναι το ίδιο σχέδιο, απλώς, για εύλογους λόγους, λείπουν οι μεταβατικές διατάξεις… Οι θέσεις των Δημάρχων θα συμπεριληφθούν στο τελικό κείμενο.

Δεν ήταν λίγο άκομψο να κάνει κουβέντα μαζί τους και την ίδια μέρα να υπάρχει διαφορετικό κείμενο;

Άκομψο θα ήταν εάν δεν έκανε κανέναν διάλογο μαζί τους. Ή εάν δεν έκανε δεκτές τις παρατηρήσεις τους.

Σκέφτομαι ότι ίσως η συμμετοχή των Δήμων προκαλέσει προβλήματα. Κάθε Δήμαρχος ενδιαφέρεται να εξυπηρετήσει τους δημότες του, οπότε στον νέο φορέα θα έχουμε συγκρούσεις για το ποια περιοχή θα εξυπηρετηθεί καλύτερα…

Αυτά τα ρουσφέτια γίνονταν με τον ΟΑΣΘ και τον ΣΑΣΘ. Ο νέος φορέας θα λειτουργεί χωρίς τέτοιες παθογένειες.

Πώς θα συμμετέχουν οι Δήμοι, που έχουν τεράστια οικονομικά προβλήματα;

Η συμμετοχή τους αφήνεται σε βάθος χρόνου. Άλλος μπορεί να συμμετέχει με διάθεση εκτάσεων γης, άλλος με χρήματα.

Ιδιώτες θα συμμετέχουν;

Έχουν αποκλειστεί από το συγκοινωνιακό έργο. Αλλά όχι από τις προμήθειες και τη συντήρηση εξοπλισμού και εγκαταστάσεων. Εδώ μπορεί να υπάρξει ΣΔΙΤ.

Δέκα νέα διόδια στην Εγνατία Οδό!

Πότε θα έχουμε τα νέα διόδια;

Tους τέσσερις σταθμούς τον Αύγουστο και άλλους έξι (Θεσσαλονίκης, Αλιάκμονα, Βενέτικου, Στρυμόνα, Ασπροβάλτας και Καβάλας) έως τον Φεβρουάριο του ’18. Αλλά και με αυτούς η Εγνατία Οδός παραμένει πολύ φθηνότερη στη χρήση της σε σχέση με οποιονδήποτε άλλο άξονα που έχει παραχωρηθεί. Εμείς χρεώνουμε τώρα 3 λεπτά του ευρώ το χιλιόμετρο και οι άλλοι 6,7! Επιπλέον θα βάλουμε διόδια σε κάθε είσοδο της χώρας, στα σύνορα και τα λιμάνια, ως τέλος εισόδου, που θα πληρώνεται με βινιέτα.

Γιατί δεν έχουμε βινιέτες και ηλεκτρονικά διόδια και στην Εγνατία Οδό και φτιάχνουμε μετωπικούς σταθμούς που είναι ακριβοί και καθυστερούν και τους ταξιδιώτες;

Μας το επιβάλλουν οι Δανειστές. Η χώρα παλαιότερα είχε δεσμευτεί για τα διόδια αυτά και δεν τα έφτιαξε. Οπότε οι Δανειστές πιέζουν να τηρηθούν τα συμφωνηθέντα, ακόμη και όταν εμείς τους λέμε ότι θα πάμε σε πολύ καλύτερο σύστημα. Δεν μας πιστεύουν! Οπότε μας επιβάλλουν πρώτα να υλοποιήσουμε την παλιά συμφωνία και στη συνέχεια το νέο σύστημα…

Μα, θα στήσουμε δύο φορές κάποια διόδια;

Δεν υπάρχει τρόπος να αθετήσουμε την παλαιότερη συμφωνία μας…

Και πού θα πηγαίνουν όλα αυτά τα χρήματα;

Στον παραχωρησιούχο, που θα ανακηρυχθεί μέσα στο 2018. Στις αρχές της χρονιάς θα υποβληθούν οι δεσμευτικές προσφορές.

Υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον;

Πολύ μεγάλο, τουλάχιστον 20 Funds ενδιαφέρονται ζωηρά. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη παραχώρηση της Ευρώπης. Είναι η μόνη που δεν επιβάλλει στον παραχωρησιούχο να ξοδέψει λεφτά για να κάνει επενδύσεις. Ο δρόμος είναι έτοιμος, μαζί με τα διόδιά του!

Πουλάμε φιλέτο δηλαδή…

Σκεφτείτε, εμείς εισπράττουμε από τα διόδια 70 εκ. ευρώ τον χρόνο με χρέωση στα 3 λεπτά και μ’ αυτά κάνουμε άνετα την ελαφριά και τη βαριά  συντήρηση του δικτύου. Ο παραχωρησιούχος θα εισπράττει με όλα τα διόδια περί τα 180 εκ. ευρώ (αν θεωρήσουμε ότι θα προσαρμοστεί η χρέωση ανά χιλιόμετρο) ετησίως και θα διαθέτει για επισκευές περί τα 60! Χωρίς να υποχρεούται να κάνει κάποιες επενδύσεις, όπως για παράδειγμα αυτός που πήρε το Λιμάνι Θεσσαλονίκης ή αυτοί που φτιάχνουν τα μεγάλα οδικά δίκτυα και μετά εισπράττουν τα διόδια…

Πόσο θα φτάσει το ύψος της πώλησης;

Πολλαπλασιάστε αυτά τα 180 εκ. επί τα 35 χρόνια που είναι η παραχώρηση και μάλλον πλησιάζετε στο ποσό που θα πρέπει να προσφερθεί.

Και οι άλλες χρήσεις; Οι σταθμοί εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών; Όλα ο παραχωρησιούχος θα τα πάρει;

Γίνεται διαπραγμάτευση για τους ΣΕΑ, την ενεργειακή εκμετάλλευση, την οπτική ίνα, τη συντήρηση και τα Λοτζίστικς. Μόλις ολοκληρωθεί, θα μάθουμε.

Οι αριστερές αυταπάτες…

Η παραχώρηση προχωρά και τα νέα διόδια μπαίνουν κανονικά! Οπότε, πώς είστε ακόμη εδώ εσείς, οι άνθρωποι που τοποθετηθήκατε από τον ΣΥΡΙΖΑ, από έναν πολιτικό χώρο που έκανε την κίνηση «Δεν πληρώνω» και χαρακτήριζε τις αποκρατικοποιήσεις «ξεπουλήματα»;

Σίγουρα παλαιότερα είχαν ειπωθεί πολλά. Αλλά δεν υπάρχει άλλος δρόμος. Δεν ευχαριστεί κανέναν η κατάσταση αυτή. Υπήρξαν αυταπάτες. Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει τις καλές προθέσεις του ΣΥΡΙΖΑ, ότι δηλαδή ήθελε να προχωρήσει σε κάποιες καλές για τον Λαό πολιτικές αλλά δεν τα κατάφερε. Μετά την Αξιολόγηση αυτό θα γίνει πράξη. Δεν είναι το επιθυμητό, αποτελεί  όμως το καλύτερο δυνατό. Εθνική συνεννόηση χρειάζεται…

Το μέλλον της Εγνατίας Οδού

Μετά την παραχώρηση τι θα γίνει με την εταιρεία «Εγνατία Οδός»;

Η εταιρεία είναι ένα απαραίτητο εργαλείο για να αναλαμβάνει τεχνικά έργα, με βάση την τεχνογνωσία και τη διαχειριστική της επάρκεια. Ήδη τρέχει τους τρεις κάθετους άξονες (Ξάνθης- Βουλγαρίας, Ιωαννίνων- Αλβανίας και Θεσσαλονίκης- Ευζώνων), τη σύνδεση ΟΛΘ-ΠΑΘΕ, έργα ενεργειακής αναβάθμισης και διαχείρισης απορριμμάτων και υδάτων.

Το έργο της Ποτίδαιας γιατί καθυστερεί;

Καθυστέρησαν οι οργανισμοί κοινής ωφέλειας, όπως και οι απαλλοτριώσεις, λόγω προσφυγών στο ΣτΕ. Αλλά και επειδή έπρεπε να αντικαταστήσουμε τον εργολάβο που σταμάτησε το έργο. Τέλος Μαΐου θα είναι έτοιμο όμως, ενώ η προθεσμία του νέου εργολάβου λήγει στις 15/6.

Τα ακούσατε από τον Τζιτζικώστα για το έργο αυτό…

-Ήταν απολύτως άδικη η επίθεση του Περιφερειάρχη. Τον είχα ενημερώσει επακριβώς και είχε όλη την εικόνα. Αλλά προτίμησε να μας επιτεθεί. Μάλιστα μου είπε ότι… «εσάς δεν σας κοστίζει  τίποτε να ακούτε και μια κουβέντα παραπάνω, δεν είστε πολιτικοί»…

Έργο – σταθμός στη ΧΑΝΘ

Ποια άλλα έργα μελετάτε τώρα;

Μελετούμε ένα τεράστιο έργο για λογαριασμό του Δήμου Θεσσαλονίκης. Προβλέπει την ενοποίηση της Παραλίας με τον χώρο των Μουσείων και του Δημαρχιακού Μεγάρου. Ένα από τα σενάρια προβλέπει την υπογειοποίηση της οδού Μαν. Ανδρόνικου, ώστε να προκύψει μία μεγάλη «καθαρή» από αυτοκίνητα έκταση, στην οποία μπορούν να φιλοξενηθούν νέες χρήσεις για τους πολίτες…

Ακούγεται πολύ εντυπωσιακό. Υπάρχουν χρήματα για τέτοια έργα στην Ελλάδα της κρίσης;

Νομίζω ότι το δάνειο που πήρε ο Δήμος από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων μπορεί να το χρηματοδοτήσει. Αλλά αυτό είναι απόφαση της διοίκησης.

Τι άλλο περιλαμβάνει αυτό το έργο;

Δεν μπορώ να πω τίποτε περισσότερο προς στιγμήν. Βρισκόμαστε (μαζί με το Ινστιτούτο Μεταφορών) σε πολύ αρχικό στάδιο των μελετών… Μπορώ να σας πω για τα άλλα έργα μας, ότι θα προχωρήσει το νέο πλατύτερο deck στην παλιά παραλία, οι σταθμοί της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας, η αποκατάσταση της Πλατείας Διοικητηρίου και η σύνδεση ΟΛΘ-ΠΑΘΕ που επανασχεδιάστηκε και η κατασκευή της θα προκηρυχθεί μέσα στη χρονιά.

Από το φύλλο της THESSNEWS #54 (20/05/2017-21/05/2017)

Θέλετε να μένετε ενημερωμένοι για τις εξελίξεις της επικαιρότητας;

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα από την Θεσσαλονίκη & την Ελλάδα, τη στιγμή που συμβαίνουν.

Μοιράσου το:

Σχετικά με τον αρθρογράφο ThessNews-DESK

ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΑΡΘΡΑ ΑΠΟΨΕΙΣ

24.10.202420:54

  Απαλλαγμένος από την ταλαιπωρία της φυλάκισης των 16 μηνών, ο εκλεγμένος Ευρωβουλευτής Φρέντης Μπελέρης επισκέπτεται τη Θεσσαλονίκη και η πρώτη του συνάντηση είναι με τον υφυπουργό Εσωτερικών αρμόδιο για θέματα Μακεδονίας Θράκης Κώστα Γκιουλέκα. «Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος που βρίσκομαι

ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΑΡΘΡΑ ΑΠΟΨΕΙΣ

24.10.202419:22

Η προμήθεια των σκαφών, συνολικής αξίας άνω των 12.000.000€, περιλαμβάνει μεγάλα σκάφη ικανά να επιχειρούν υπό δύσκολες καιρικές συνθήκες έως και 9 Μποφόρ, καθώς και μικρότερα σκάφη για επιχειρήσεις διάσωσης σε θαλάσσιες περιοχές και πλημμύρες.   «Για μία ακόμη φορά

ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΑΡΘΡΑ ΑΠΟΨΕΙΣ

24.10.202418:49

Ισχυρίζονται εκ νέου ότι οι έρευνες του ελληνικού σκάφους O/AEGAEO που πήραν παράταση μέχρι τις 30 Οκτωβρίου για την περιοχή μεταξύ Χίου και Σάμου, αφορούν σε περιοχές που ανήκουν σε «τουρκική υφαλοκρηπίδα». Προχθές, ο σταθμός της Σμύρνης είχε εκδώσει ταυτόσημη

ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΑΡΘΡΑ ΑΠΟΨΕΙΣ

24.10.202416:39

«H απόφαση της Δικαιοσύνης είναι ιδιαίτερα σημαντική. Διότι ανοίγει πλέον διάπλατα ο δρόμος για την πλήρη κι επίσημη αποκάλυψη της σκευωρίας Νovartis» τόνισε σε δήλωσή του ο Αντώνης Σαμαράς προσθέτοντας ότι: «θα φανερωθούν τα αίτια και οι πρωταγωνιστές αυτής της

ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΑΡΘΡΑ ΑΠΟΨΕΙΣ

24.10.202416:34

«Η Ελλάδα είναι Κράτος Δικαίου» τονίζει με ανάρτησή του στο Χ/Twitter ο Ανδρέας Λοβέρδος και προσθέτει: «Η επιλογή μου να εμπιστευθώ τη Δικαιοσύνη και να μην κρυφτώ πίσω από βουλευτικά προνόμια ήταν ακλόνητη. Πέρασα χίλιους κόπους βάσανα και θυσίες αλλά

ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΑΡΘΡΑ ΑΠΟΨΕΙΣ

24.10.202414:52

  Για την αντιπυρική περίοδο που δεν έχει ακόμα τελειώσει και καθημερινά εξακολουθούμε να έχουμε δεκάδες φωτιές, την προσπάθεια που έγινε φέτος τόσο σε επίπεδο πρόληψης όσο και διαχείρισης δασικών πυρκαγιών με αποτέλεσμα τα καμένα στρέμματα να είναι λιγότερα από

thess

Επικαιρότητα

Δημοφιλή Άρθρα


αυτή τη στιγμή