ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΙΔΗΣ || ddiamantidis@gmail.com
580 καταστήματα από τον Βόλο και επάνω, καθώς και κάποια στην Κρήτη, ελέγχονται από τις αλυσίδες Ελληνικά Market, Πρόοδος και Ήλιος
Λύση επιβίωσης και ανάπτυξης για τα μικρά σούπερ μάρκετ σε μία αγορά που βιώνει νέο κύκλο ανακατατάξεων και συγκέντρωσης αποτελούν οι αλυσίδες που ελέγχει και διαχειρίζεται η εταιρεία «Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες ΑΕ».
Η «Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες» αναπτύσσει και τροφοδοτεί ιδιόκτητα σημεία πώλησης και καταστήματα με franchise, διαθέτοντας τρεις αλυσίδες, την Ελληνικά Μarket, την Πρόοδος και την Ήλιος.
Οι τρεις αυτές αλυσίδες συνυπάρχουν αυτόνομα και παράλληλα με τα τρία αυτά σήματα από τον Βόλο και επάνω γεωγραφικά, καθώς και στην Κρήτη.
Συνολικά το δίκτυο franchising και με τα τρία brand-names έφτασε τα 290 σημεία (στις 31/12/2016), ενώ την ίδια στιγμή υπάρχουν και άλλα 260 σούπερ μάρκετ, με τα οποία η εταιρεία συνεργάζεται στο επίπεδο της τροφοδοσίας. Επί της ουσίας, 550 καταστήματα, εκ των οποίων 20 είναι εταιρικά, ελέγχονται είτε με franchising είτε στο επίπεδο των προμηθειών από την «Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες».
Μέχρι το τέλος του πρώτου τετραμήνου του 2017 το δίκτυο αυτό διευρύνθηκε και άλλο και έφτασε τα 580 σημεία.
Η Ήλιος έχει 60 καταστήματα, τα Ελληνικά Market διαθέτουν 145 σημεία, η Πρόοδος 115 καταστήματα και όλα τα υπόλοιπα σούπερ μάρκετ, που συνασπίζει η εταιρεία, είναι συνεργαζόμενα σημεία.
Όπως σημειώνει ο γενικός διευθυντής της εταιρείας και κάτοχος του πλειοψηφικού μετοχικού μεριδίου, κ. Γιάννης Πηλείδης, η «Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες» ελέγχει τις μοναδικές αλυσίδες που ασχολούνται αποκλειστικά με το franchise στη Θεσσαλονίκη και επεκτείνονται με αυτό τον τρόπο.
“Διατηρούμε τη δυνατότητα να αυξάνουμε τον τζίρο μας φέρνοντας νέους franchisee στο δίκτυό μας. Μετά την εξαγορά της αλυσίδας Ήλιος δεν έχουμε υπεύθυνο ανταγωνισμό στο επίπεδο του franchise των μικρών σούπερ μάρκετ. Οι περισσότερες μεγάλες αλυσίδες αυτή τη δραστηριότητα την έχουν επικουρικά και η κύρια δραστηριότητά τους είναι επικεντρωμένη στη λιανική. Είναι επί της ουσίας ανταγωνιστές με τους franchisee τους, καθώς μάλιστα δεν δεσμεύονται ότι δεν θα ανοίξουν δικά τους καταστήματα στην ίδια περιοχή με τους franchisee τους. Η όξυνση του ανταγωνισμού φέρνει τις μεγάλες αλυσίδες πιο κοντά στα μικρά σημεία πώλησης και είναι πολύ δύσκολο να αντέξουν μόνα τους” σημειώνει ο κ. Πηλίδης.
“Οι μεγάλες αλυσίδες επενδύουν πλέον σε σημεία του χάρτη της χώρας, που κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί ότι θα πάνε εκεί. Πιέζουν με την παρουσία τους ακόμη και σε ακριτικές περιοχές τα μικρά σούπερ μάρκετ. Οι μεγάλοι παίκτες δίνουν κάποια προνόμια στο καταναλωτικό κοινό, όπως κάρτα bonus, εμείς την παρέχουμε στους μικρούς. Εκδίδουν φυλλάδιο προσφορών, ο μεμονωμένος δεν μπορεί να το διαθέσει μόνος του, εμείς τους το παρέχουμε. Ο franchisee έχει ένα brand-name μαζί μας, διαφήμιση και προϊοντικές προσφορές σε πάνω από 300 κωδικούς τον μήνα, για να τις δώσουν στο καταναλωτικό κοινό. Οργανώνουμε το μικρό σημείο πώλησης, προκειμένου να αποτελεί μία μικρογραφία του μεγάλου σούπερ-μάρκετ, να μην του λείπει τίποτε από τις παροχές προς τον καταναλωτή”, υπογραμμίζει ο ίδιος.
Η εταιρεία διαθέτει δύο αποθηκευτικές εγκαταστάσεις, με τις οποίες εξυπηρετεί μέλη και συνεργάτες στον Δρυμό Θεσσαλονίκης και στην Ιωνία Θεσσαλονίκης.
Η ανάπτυξη το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα
“Είμαστε καταδικασμένοι να διευρύνουμε συνεχώς το δίκτυο και τις δραστηριότητές μας για να επιτυγχάνουμε όλο και πιο ανταγωνιστικές τιμές και προσφορές για τα μέλη μας και κατ’ επέκταση για τους καταναλωτές”, τονίζει ο γενικός διευθυντής της «Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες».
Όσον αφορά στο τοπίο της αγοράς, προβλέπει πως “οι μεσαίες αλυσίδες λιανικής στρατηγικά στο μέλλον δεν έχουν τύχη, καθώς διαθέτουν το λειτουργικό κόστος των μεγάλων χωρίς τις παροχές των μεγάλων. Οι οργανωμένες μικρές αλυσίδες θα παραμείνουν ζωντανές, όπως σε όλο τον κόσμο. Οι μικροί θα μείνουν στην αγορά, γιατί έχουνε πολύ μικρότερο λειτουργικό κόστος και καλύπτουν έτσι τη διαφορά των λιγότερων παροχών, σε σχέση με τους μεγάλους. Ο μύθος που λέει ότι είσαι μικρός, πουλάς αναγκαστικά πιο ακριβά, δεν ισχύει. Επενδύσεις γίνονται από τις μεγάλες λιανεμπορικές αλυσίδες, αλλά δεν ξέρω λόγω του «τρελού» ανταγωνισμού ποιος θα αντέξει. Πολλές αλυσίδες είναι υπερδανεισμένες και αυτό είναι μεγάλο ζήτημα”.
Το σύστημα ανάπτυξης της εταιρείας, κατά τον κ. Πηλείδη, προσφέρει στους franchisees δωρεάν όλα τα πλεονεκτήματα, προκειμένου ένα μικρό σημείο πώλησης να έχει τα ευεργετήματα μίας μεγάλης αλυσίδας. Αυτά είναι τα εξής:
– Υπηρεσίες μηχανογραφικές με κεντρικό server και με bonus card πιστότητας για τους καταναλωτές
– Υπηρεσίες marketing που παρέχουν σε όλα τα καταστήματα όλο το απαραίτητο προωθητικό υλικό
– Δεν χρειάζεται να αγοράζουν τα μέλη τεράστιες ποσότητες για να επιτυγχάνουν χαμηλές τιμές
– Δεν χρειάζεται να έχουν stock εμπόρευμα και αποθήκη, γιατί κάθε εβδομάδα γίνεται παράδοση προϊόντων
– Δύο φυλλάδια προσφορών τον μήνα εντελώς δωρεάν με ανταγωνιστικές τιμές
Από το φύλλο της THESSNEWS #52 (06/05/2017-07/05/2017)
Comments are closed.