Η διαδικασία πιστοποίησης του Μετρό Θεσσαλονίκης βρίσκεται στην τελική ευθεία, καθώς ολοκληρώθηκαν οι απαραίτητες δοκιμές. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Αττικό Μετρό Α.Ε., κ. Νίκο Ταχιάο και τις δηλώσεις που έκανε από το βήμα του 5ου ΣΔΙΤ Φόρουμ, το σύστημα αναμένεται να πιστοποιηθεί από την TUV Rheinland την επόμενη εβδομάδα. Παράλληλα, την ερχόμενη Τρίτη θα περάσει νομοθεσία που αφορά τη διαδικασία αδειοδότησης, εξασφαλίζοντας το τελευταίο βήμα πριν την πλήρη λειτουργία της βασικής γραμμής.
Ο κ. Ταχιάος εκτίμησε το συνολικό κόστος του Μετρό Θεσσαλονίκης στα 3 δισ. ευρώ, περιλαμβάνοντας την επέκταση προς την Καλαμαριά και τους τόκους δανείων ύψους 600 εκατ. ευρώ μέχρι το 2049. Σημείωσε ότι οι καθυστερήσεις, όπως η κατάρρευση των εργολαβικών εταιρειών το 2012 και τα ζητήματα με τον σταθμό Βενιζέλου, είχαν σημαντικό οικονομικό αντίκτυπο. Επισήμανε την ανάγκη να παραμένει η πολιτική μακριά από την εξέλιξη των έργων, ώστε να αποφευχθούν περαιτέρω προβλήματα.
Όπως αναφέρει το ypodomes.com, η τελετή εγκαινίων προγραμματίστηκε για τις 30 Νοεμβρίου στις 12:00, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη. Όπως δήλωσε ο κ. Ταχιάος, αμέσως μετά την τελετή, η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης θα παραδοθεί σε λειτουργία για τους πολίτες και τους επισκέπτες της πόλης, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή για τις μετακινήσεις στη Θεσσαλονίκη.
Η Θεσσαλονίκη προετοιμάζεται να αποκτήσει επιτέλους αστικό μέσο σταθερής τροχιάς, αφήνοντας πίσω την ιδιότητά της ως η μοναδική ευρωπαϊκή πόλη άνω του ενός εκατομμυρίου χωρίς μετρό. Με την επέκταση προς Καλαμαριά, το δίκτυο θα περιλαμβάνει δύο γραμμές και 18 σταθμούς, αποτελώντας τη βάση για μελλοντικές επεκτάσεις στις δυτικές συνοικίες, τα βόρεια προάστια και το αεροδρόμιο. Το έργο αυτό υπόσχεται να αλλάξει ριζικά τις μετακινήσεις και την καθημερινότητα στην πόλη.
Comments are closed.