Η υπερπαραγωγή της Φίνος Φιλμ και του Τζέιμς Πάρις υπήρξε μια από τις πιο φιλόδοξες κινηματογραφικές προσπάθειες στην Ελλάδα. Οι δύο παραγωγοί, γνωστοί για την τελειομανία τους, διέθεσαν 12.000.000 δραχμές για τη δημιουργία της ταινίας – ένα τεράστιο ποσό για την εποχή. Η παραγωγή περιλάμβανε υπερσύγχρονα μηχανήματα από τη Γαλλία, εντυπωσιακά εξωτερικά γυρίσματα και τη συμμετοχή 3.000 κομπάρσων, αποτυπώνοντας με ρεαλισμό τις ιστορικές μάχες της Επανάστασης.
Η ταινία έκανε πρεμιέρα στις κινηματογραφικές αίθουσες τον Οκτώβριο του 1971, σημειώνοντας μεγάλη επιτυχία, με 297.817 εισιτήρια. Λίγο νωρίτερα, τον Σεπτέμβριο, είχε προβληθεί στο 12ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, αποσπώντας τα βραβεία Καλύτερης Σκηνοθεσίας και Αρτιότερης Παραγωγής, ενώ τιμητική διάκριση δόθηκε στον σκηνογράφο και ενδυματολόγο Διονύση Φωτόπουλο.
Ωστόσο, η υποδοχή της ταινίας στο Φεστιβάλ δεν ήταν ομόφωνα θετική. Μια μερίδα θεατών αντέδρασε με αποδοκιμασίες, γεγονός που προκάλεσε την έντονη δυσαρέσκεια του Δημήτρη Παπαμιχαήλ. Ο ηθοποιός, αγανακτισμένος από τη συμπεριφορά του κοινού, δεν δίστασε να δηλώσει στην εφημερίδα Απογευματινή:
«Μίσησα την οργανωμένη οχλαγωγία του Φεστιβάλ. Εκείνων που μετέτρεψαν την αίθουσα σε εξέδρα γηπέδου. Ντροπή τους! Δεν σεβάστηκαν τίποτα. Ήρθαν με σκοπό να μετατρέψουν το Φεστιβάλ σε εμποροπανήγυρη. Για αυτό είναι προτιμότερο να καταργηθεί».
Παρά τις αντιδράσεις, ο «Παπαφλέσσας» παραμένει μια από τις πιο εμβληματικές ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου, καταγράφοντας με επικό τρόπο τη ζωή και τη δράση του αγωνιστή Γρηγορίου Δικαίου – Παπαφλέσσα.
Comments are closed.