Με μήκος 9,6 χλμ και 13 σταθμούς, το Μετρό Θεσσαλονίκης θα ανοίξει τις πύλες του για το κοινό στις 30 Νοεμβρίου 2024 (Live η αντίστροφη μέτρηση εδώ).
Παράλληλα, το Μετρό της Αθήνας επεκτείνεται με την Γραμμή 4, όπου μόλις τελειώσει η κατασκευή της, θα έχει μήκος 38,2 χλμ και 35 σταθμούς.
Ποιες είναι οι διαφορές στα δύο συστήματα Μετρό
– Οι γραμμές 2 & 3 του Μετρό της Αθήνας λειτουργούν από τον Ιανουάριο του 2000, ενώ η κατασκευή του Μετρό της Θεσσαλονίκης ξεκίνησε επίσημα το 2006.
– Διαφορετικές σύραγγες: Όπως έχει δηλώσει ο διευθύνων σύμβουλος της «Ελληνικό Μετρό Α.Ε. Νίκος Κουρέτας: «Το μετρό της Θεσσαλονίκης θα έχει δύο ξεχωριστές σήραγγες, δεν θα είναι όπως στην Αθήνα που έχουμε μία σήραγγα αμφίπλευρη που πηγαίνει από τη μία και από την άλλη πλευρά.
– Driverless συρμοί: Θα χρησιμοποιούνται συρμοί χωρίς μηχανοδηγούς, με τη λειτουργία τους να ελέγχεται από ένα νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ), το οποίο βρίσκεται στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας.
– Αυτόματες θύρες επί των αποβαθρών: Πρόκειται για ένα σύστημα που υψώνει ασπίδα προστασίας στους επιβάτες, δεδομένου ότι όσοι περιμένουν την έλευση των συρμών δεν θα μπορούν να πλησιάσουν στο χείλος των αποβαθρών, με κίνδυνο να πέσουν στις ράγες των συρμών. Οι αυτοματοποιημένες θύρες θα είναι πλήρους ύψους και θα ανοίγουν μόνο κατά την άφιξη του συρμού στον εκάστοτε σταθμό.
– CBTC: Το σύστημα σηματοδότησης και ελέγχου συρμών CBTC (Communications-Based Train Control), με την αρωγή ιδιαίτερα ισχυρών υπολογιστικών συστημάτων, θα μπορεί να υπολογίζει σε πραγματικό χρόνο την ακριβή θέση κάθε συρμού και έτσι θα επιτρέπει αυτοί να έχουν ασφαλείς αποστάσεις μεταξύ τους, και να αποφεύγεται οποιαδήποτε πρόσκρουση.
Comments are closed.