RThess Logo
Στείλτε τα μηνύματα σας live, πάρτε μέρος στη συζήτηση.
NOW ON AIR
Θέμα συζήτησης :
Ποδηλατόδρομος Λεωφ. Νίκης – Οι αντιδράσεις της αντιπολίτευσης του Δήμου

Comments are closed.

Αρχική / ΕΛΛΑΔΑ / Ποδηλατόδρομος Λεωφ. Νίκης – Οι αντιδράσεις της αντιπολίτευσης του Δήμου

ΕΛΛΑΔΑ

05/02/202515:50

Ποδηλατόδρομος Λεωφ. Νίκης – Οι αντιδράσεις της αντιπολίτευσης του Δήμου

Η «Θεσσαλονίκη για Όλους» και «Η Πόλη Ανάποδα» αντιδρούν στην απόφαση μεταφοράς του ποδηλατόδρομου εκ νέου στο κρηπίδωμα.

Ποδηλατόδρομος Λεωφ. Νίκης – Οι αντιδράσεις της αντιπολίτευσης του Δήμου

Γράφει RTHESS NEWSROOM

 

 

 

Πράξη βαθιά αναχρονιστική και με σημαντικά αρνητικό συμβολισμό η επαναφορά του ποδηλατοδρόμου στο κρηπίδωμα της Παλαιάς Παραλίας, χαρακτηρίζει η δημοτική παράταξη «Θεσσαλονίκη για Όλουυς» την πρόσφατη απόφαση της διοίκησης του Δήμου.

 

«Τη νομιμότητα τη διεκδικεί και την επιτυγχάνει όταν πραγματικά το επιθυμεί μια δημοτική αρχή.

Στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο της Δευτέρας επισημάναμε στη διοίκηση Αγγελούδη την ανάγκη να προσαρμοστούν άμεσα οι αποφάσεις για τη Θεσσαλονίκη στις σύγχρονες συνθήκες της αστικής ζωής του 21ου αιώνα. Στην ανάγκη της πόλης να πάψει να λειτουργεί με τα δεδομένα και τις εμπειρίες της δεκαετίας του 1970 και -80, για να γίνει μια σύγχρονη ευρωπαϊκή πόλη. Στο προηγούμενο δημοτικό συμβούλιο αναφερθήκαμε στην ανάγκη ενός ολοκληρωμένου σχεδίου βιώσιμης μετακίνησης με κεντρικό άξονα το ποδήλατο και τις ήπιες επεμβάσεις για τη διαμόρφωση μιας πόλης φιλικής προς τον πεζό και τους ποδηλάτες (traffic calming strategies) με παράλληλες πολιτικές χειραφέτησης και εκπαίδευσης των δημοτών για τη χρήση ποδηλάτων και την αύξηση της μικρο-κινητικότητας.

Ματαιοπονούμε απέναντι σε αυτή τη διοίκηση που τρέχει τη Θεσσαλονίκη ολοταχώς προς τα πίσω! Μετά την σιγή ιχθύος για το Fly-over, την κωλοτούμπα για τη μεταφορά των εγκαταστάσεων και την ανάπλαση της ΔΕΘ, στροφή και στις δήθεν πολιτικές βιώσιμης μετακίνησης!

Αντί να διαμορφωθεί με περισσότερη ασφάλεια και να συνδεθεί με άλλες κατάλληλα διαμορφωμένες λωρίδες ο ποδηλατοδρόμος της Λεωφόρου Νίκης σηκώνεται από τη θέση του και ξανα-ανεβαίνει στο στενό παράλιο κράσπεδο. Δεν είναι μόνο η σύγχυση που θα προκληθεί και η συμπίεση των χιλιάδων πεζών προς όφελος των αυτοκινήτων, είναι και ο βαθύς συμβολισμός που εμπεριέχει αυτή η κίνηση και που, φυσικά, αποκαλύπτει τις πραγματικές απόψεις και βλέψεις της νυν διοίκησης για τη μετακίνηση και την ατμόσφαιρα στην πόλη.

Και ας αφήσει ο κ. Αγγελούδης τα περί νομιμότητας! Τη νομιμότητα τη διεκδικεί και την επιτυγχάνει όταν πραγματικά το επιθυμεί μια δημοτική αρχή. Το πάρκινγκ στη χαρακτηρισμένη ως χώρο πρασίνου πλατεία Ελευθερίας είναι νόμιμο ή παράνομο για την Αποκεντρωμένη Διοίκηση; Και αν δεν είναι νόμιμο, γιατί δεν το ξηλώνει άμεσα η διοίκηση Αγγελούδη;»

Αντίθετη και «Η Πόλη Ανάποδα»

Να μην καταργηθεί ο ποδηλατόδρομος επί της Λεωφόρου Νίκης!
Στη σημερινή 5/2 Δημοτική Επιτροπή, στο όργανο που έχει ουσιαστικά υποκαταστήσει το Δημοτικό Συμβούλιο και στο οποίο λαμβάνονται οι αποφάσεις για όλα τα σημαντικά ζητήματα της πόλης, αποφασίζεται να καταργηθεί ο ποδηλατόδρομος της Λεωφόρου Νίκης, καθώς η Αποκεντρωμένη Διοίκηση που έχει την ευθύνη της έγκρισής του (αφού είχε δημιουργηθεί προσωρινά με αφορμή την πανδημία) απέρριψε δύο φορές το αίτημα για τη διατήρησή του και ο Δήμος Θεσσαλονίκης σπεύδει, με χαρακτηριστική ταχύτητα, να συμμορφωθεί.

Με ένα αλλοπρόσαλλο σκεπτικό, η Αποκεντρωμένη Διοίκηση από τη μια επικαλείται τον μεγάλο αριθμό των ποδηλατών που τον χρησιμοποιούν και δημιουργεί την ανάγκη για μεγαλύτερο πλάτος ποδηλατόδρομου· αφού αυτό δεν είναι εφικτό στη Λ. Νίκης, η μελέτη που κατέθεσε ο Δήμος απορρίπτεται! Από την άλλη επικαλείται το γεγονός ότι η «Λεωφόρος Νίκης είναι συλλεκτήρια οδός και μέρος του βασικού οδικού δικτύου και δεν μπορεί να έχει μόνο δύο λωρίδες κυκλοφορίας,» λες και είχαν χρησιμοποιηθεί ποτέ για κυκλοφορία αυτοκινήτων και οι τρεις λωρίδες κυκλοφορίας που θεωρητικά διαθέτει.

Έχουμε λοιπόν μια απόφαση που χρησιμοποιεί διασταλτικά ή στενά το γράμμα του νόμου κατά πώς βολεύει κάθε φορά, η οποία σύμφωνα με το ίδιο το σκεπτικό της αφενός στέλνει, με ό,τι αυτό συνεπάγεται, και πάλι στο, ασφυκτικά γεμάτο με πεζούς τις περισσότερες ημέρες, κρηπίδωμα της Παλιάς Παραλίας ποδήλατα και πατίνια, παρότι αυτά έχουν αυξηθεί ιδιαίτερα πλέον, και αφετέρου υπόσχεται τρεις λωρίδες για τα ΙΧ στη Λ. Νίκης, ενώ οι κάτοικοι αυτής της πόλης θυμόμαστε πολύ καλά την κατάσταση που υπήρχε με τα παρανόμως σταθμευμένα αυτοκίνητα στην αριστερή της πλευρά.

Οι υπέρμαχοι της «νομιμότητας» και της μεταφοράς του ποδηλατόδρομου από το οδόστρωμα της Λ. Νίκης θα έπρεπε να παραδεχτούν επιτέλους ότι ο ποδηλατόδρομος όχι απλώς δεν αφαίρεσε καμία λωρίδα κυκλοφορίας από τον συγκεκριμένο δρόμο, αλλά οδήγησε στη διαρκή εξασφάλιση δύο λωρίδων, αφού υποχρέωσε την αυστηρότατη τήρηση της απαγόρευσης στάθμευσης αυτοκινήτων στην αριστερή πλευρά, πρακτική που ίσχυε για δεκαετίες τώρα, στενεύοντας ντε φάκτο τη Νίκης. Δύο λοιπόν λωρίδες κυκλοφορίας (στην καλύτερη περίπτωση) είχε (και θα έχει) η Νίκης χωρίς ποδηλατόδρομο, δύο λωρίδες έχει, με βάση τα προβλεπόμενα, και με ποδηλατόδρομο.

Εδώ θα θέλαμε να υπενθυμίσουμε ότι η μεταφορά του ποδηλατόδρομου, το καλοκαίρι του 2020, από το στενό πεζοδρόμιο της Παλιάς Παραλίας στη δεξιά πλευρά του οδοστρώματος της Λεωφόρου Νίκης, πάγιο αίτημα πεζών και ποδηλατών/ισσών, ήταν μία από τις ελάχιστες ενέργειες της διοίκησης Ζέρβα για την οποία είχαμε δηλώσει δημόσια ως Πόλη Ανάποδα ότι ήταν σε θετική κατεύθυνση, ιδίως αν εξασφαλίζονταν ορισμένες ουσιαστικές προϋποθέσεις (επαρκής προστασία ποδηλατών/ισσών από τα κινούμενα αυτοκίνητα, διασφάλιση μη στάσης/στάθμευσης οχημάτων επ’ αυτού, απρόσκοπτη κίνηση των οχημάτων στις δύο λωρίδες της Λ. Νίκης με απομάκρυνση παρανόμως σταθμευμένων και ρύθμιση φορτοεκφορτώσεων και εφοδιασμού καταστημάτων κ.α.).

Κάποιες τουλάχιστον από αυτές τις προϋποθέσεις έγιναν πράξη σε έναν βαθμό και έκτοτε, αρχικά λόγω και της πανδημίας (που ήταν και η αφορμή για αυτή την κίνηση), και κυρίως λόγω του ότι, όπως παραδέχεται και η Αποκεντρωμένη, αγκαλιάστηκε από τον κόσμο, αλλά και λόγω της ανάπλασης του δικτύου από την Αναγεννήσεως έως την Κουντουριώτου, ο συγκεκριμένος ποδηλατόδρομος έχει καθιερωθεί στη συνείδηση όλο και περισσότερων ποδηλατών/ισσών και όσων χρησιμοποιούν πατίνι, ενώ και οι πεζοί απολαμβάνουν πλέον ανενόχλητα τη βόλτα τους στο πεζοδρόμιο της Παλιάς Παραλίας.

Πρόκειται λοιπόν για μια περίπτωση που καταρρίπτει με τον καλύτερο τρόπο το επιχείρημα ότι οι ποδηλατόδρομοι είναι πολυτέλεια για λίγους, αφού η κίνηση ποδηλάτων και πατινιών -όχι μόνο για αναψυχή, αλλά για μετακίνηση από και προς την εργασία- σε αυτόν είναι πραγματικά συχνή (και θα ήταν συχνότερη αν μπορούσαν να φτάσουν με ασφάλεια μέχρι αυτόν περισσότεροι/ες ποδηλάτες/ισσες).

Στην πραγματικότητα, η ευκολία να αφαιρεθεί χώρος από τους ποδηλάτες και τους πεζούς -χωρίς φυσικά να υπάρχει καμία μέριμνα για αυτούς- δεν είναι τίποτα άλλο παρά η άλλη όψη της παντοκρατορίας του ΙΧ και των συμφερόντων που συνδέονται με αυτή, μια παντοκρατορία που θέλουν να συνεχίσουν -και να ενισχύσουν- με τον πιο εμβληματικό τρόπο αχρείαστα έργα όπως το FlyOver. Είναι απολύτως προβλέψιμο ότι, με τη μεταφορά του ποδηλατόδρομου από το οδόστρωμα στο κρηπίδωμα της Παλιάς Παραλίας, αφενός οι ποδηλάτες και οι χρήστες των πατινιών θα μειωθούν γιατί θα είναι δύσκολο να συνυπάρχουν με τις χιλιάδες των πεζών που το χρησιμοποιούν ήδη, αφετέρου οι καβγάδες και οι γκρίνιες για τη χρήση του ανεπαρκούς χώρου θα αυξηθούν, χωρίς να αποκλείονται και μικροατυχήματα.

Αντί να κινηθούμε προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης των δημόσιων συγκοινωνιών, αντί να δοθεί χώρος σε εναλλακτικά μέσα μετακίνησης, αντί να παραμείνει parking-free η Νίκης και να διασφαλιστεί το ορθό ωράριο φορτοεκφορτώσεων, η λύση που προκρίνεται κάθε φορά για την πόλη είναι η -σε κάθε περίπτωση αμφίβολη- διευκόλυνση του ΙΧ τόσο σε μητροπολιτικό επίπεδο (FlyOver) όσο και σε τοπικό (ποδηλατόδρομος Νίκης). Μια επιλογή που έχει πληθώρα αρνητικών επιπτώσεων στο κυκλοφοριακό, τη δημόσια υγεία, την ποιότητα ζωής και το περιβάλλον, ενώ στην περίπτωση της Παλιάς Παραλίας οι επιπτώσεις επεκτείνονται και στον τομέα του τουρισμού για τον οποίο, κατά τα άλλα, οι αρμόδιοι κόπτονται ότι νοιάζονται.

Ως Πόλη Ανάποδα έχουμε δηλώσει προγραμματικά ότι η ενίσχυση των δημόσιων συγκοινωνιών, της ποδηλατοκίνησης, αλλά και της κίνησης των πεζών, αποτελεί κεντρική μας θέση, καθώς είναι ο μόνος τρόπος για να υπάρξει πραγματική λύση του κυκλοφοριακού υπέρ της κοινωνικής πλειοψηφίας, που σημαίνει να περιοριστεί η αυτοκίνηση και το ΙΧ. Γι’ αυτό απαιτούμε, όχι απλώς την παραμονή του ποδηλατόδρομου από το οδόστρωμα στο πεζοδρόμιο της Λ. Νίκης, τουλάχιστον μέχρι να κατασκευαστεί το περίφημο deck της Παλιάς Παραλίας, αλλά και την αποτελεσματικότερη προστασία του (σήμανση της αντίστροφης κατεύθυνσης, ασφαλές διαχωριστικό από τη μηχανοκίνητη κυκλοφορία, μείωση ορίου ταχύτητας για τα αυτοκίνητα) ώστε να χρησιμοποιείται από ακόμη περισσότερους/ες.

Επιπλέον, υποστηρίζουμε τις διεκδικήσεις των ποδηλατών/ισσών της πόλης για άμεση κατασκευή πλήρους και ασφαλούς δικτύου ποδηλατοδρόμων, διπλής κατεύθυνσης (κατά προτεραιότητα) ή μονής, ασφαλτοστρωμένων, αποκλειστικής χρήσης, με φυσικό μόνιμο στερεό διαχωρισμό, νησίδα ή κράσπεδο μεγάλου ύψους για την αποφυγή παράνομης στάθμευσης και κίνησης άλλων οχημάτων, καθώς και την άμεση έναρξη εφαρμογής του ΣΒΑΚ προς αυτή την κατεύθυνση. Τέλος, συνεχίζουμε να διεκδικούμε έργα ενίσχυσης των ΜΜΜ, που θα πρέπει να γίνουν φυσικά περισσότερα, φθηνότερα και φιλικότερα προς το περιβάλλον.»

 

Θέλετε να μένετε ενημερωμένοι για τις εξελίξεις της επικαιρότητας;

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα από την Θεσσαλονίκη & την Ελλάδα, τη στιγμή που συμβαίνουν.

Μοιράσου το:

Σχετικά με τον αρθρογράφο RTHESS NEWSROOM

Η συντακτική ομάδα του Rthess.gr αποτελείται από επαγγελματίες δημοσιογράφους, τα αποκλειστικά ρεπορτάζ των οποίων έχουν αναπαραχθεί από το σύνολο των ηλεκτρονικών και των έντυπων Μέσων ενημέρωσης της επικράτειας.

/ Δείτε ακόμα

ΕΛΛΑΔΑ

5.2.202515:30

Αποπειράθηκε να παραβιάσει ένα λεωφορείο. Ωστόσο, η προσπάθειά του έγινε αντιληπτή από πολίτη, με αποτέλεσμα να τραπεί σε φυγή προτού ολοκληρώσει την πράξη του. Κατά τον εντοπισμό του από τις Αρχές, βρέθηκαν στην κατοχή του και κατασχέθηκαν διαρρηκτικά εργαλεία, συγκεκριμένα

ΕΛΛΑΔΑ

5.2.202515:29

Από τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, πραγματοποιήθηκε επιχείρηση με την κωδική ονομασία «Τάλως ΙΙ», στο πλαίσιο της οποίας σχηματίσθηκαν δικογραφίες αυτόφωρης διαδικασίας κακουργηματικού χαρακτήρα, σε βάρος 2 συνολικά ατόμων, για πορνογραφία ανηλίκων, πράξεις που έλαβαν χώρα μέσω διαδικτύου.   Έπειτα

ΕΛΛΑΔΑ

5.2.202515:24

  Εργασίες ασφαλτόστρωσης και οριζόντιας σήμανσης στην Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης – Ν. Μουδανιών θα πραγματοποιήσει η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας από αύριο Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου έως και την Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2025, από τις 7 π.μ. το

ΕΛΛΑΔΑ

5.2.202515:16

    Εργασίες τοποθέτησης στηθαίων ασφαλείας στην παράπλευρη οδό της Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης – Ν. Μουδανιών θα πραγματοποιήσει η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας από αύριο Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου έως και την Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου 2025, από τις

ΕΛΛΑΔΑ

5.2.202515:08

    Στη φυλακή επιστρέφει μετά την καταδίκη του σε 10ετή κάθειρξη άνδρας 41 ετών, ο οποίος παρέσυρε με το αυτοκίνητό του την 36χρονη πρώην σύζυγό του και στη συνέχεια προσπάθησε να την πνίξει. Η γυναίκα κατάφερε να διαφύγει, όταν

ΕΛΛΑΔΑ

5.2.202514:58

      Με το συγκεκριμένο διάταγμα, το οποίο υπογράφεται από την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου και τον Υφυπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Νικόλαο Ταγαρά, εγκρίνεται το τοπικό ρυμοτομικό σχέδιο σε εκτός του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου περιοχή της Δημοτικής Ενότητας

thess

Επικαιρότητα

ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΑΡΘΡΑ ΑΠΟΨΕΙΣ

5.2.202514:23

Δημοφιλή Άρθρα


αυτή τη στιγμή