RThess Logo
Στείλτε τα μηνύματα σας live, πάρτε μέρος στη συζήτηση.
NOW ON AIR
Θέμα συζήτησης :
Ο λόγος που καθυστερεί 3 μήνες η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά

Comments are closed.

Αρχική / ΕΛΛΑΔΑ / Ο λόγος που καθυστερεί 3 μήνες η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά

ΕΛΛΑΔΑ

16/04/202511:37

Ο λόγος που καθυστερεί 3 μήνες η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά

Τρεις μήνες παράταση πήρε το έργο επέκτασης προς Καλαμαριά καθώς στη χθεσινή του επίσκεψη στη Θεσσαλονίκη, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, επιβεβαίωσε πως η νέα ημερομηνία παράδοσης σε λειτουργία είναι για τον Φεβρουάριο του 2026.

Ο λόγος που καθυστερεί 3 μήνες η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά

Γράφει RTHESS NEWSROOM

 

Αυτοί οι τρεις μήνες σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com, είναι αναγκαίοι για να δοθεί ο απαραίτητος χρόνος για να μπορέσει να “κουμπώσει” η επέκταση Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά. Το δυσκολότερο σημείο στην εξίσωση του έργου, είναι οι έξι διαφορετικές συμβάσεις που τρέχουν παράλληλα και που πρέπει να ευθυγραμμιστούν ώστε να λειτουργήσει εύρυθμα η επέκταση. Το βασικό έργο εκτελεί η AKTOR.

Παράλληλα θα χρειαστεί και χρόνος για να γίνουν οι -όπως φαίνεται- τμηματικές διακοπές στη βασική γραμμή. Η ανάγκη διακοπής της λειτουργίας έγκειται στο γεγονός πως η γραμμή Καλαμαριάς ουσιαστικά αποτελεί κλάδο της βασικής γραμμής και θα πρέπει να “κουμπώσουν” όλα τα συστήματα, να γίνουν όλες οι δοκιμές με τους συρμούς και να λειτουργήσει ως ένα ενιαίο δίκτυο.

Επίσης φαίνεται πως η απόφαση έχει να κάνει και με την καλύτερη θέση σε λειτουργία της επέκτασης ούτως ώστε να μην επαναληφθούν τα συχνά προβλήματα που παρουσίασε η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης. Όσο μεγαλύτερο διάστημα θα δοκιμάζονται τα συστήματα, τόσο περισσότερα θέματα θα έχουν λυθεί πριν την έναρξη της εμπορικής λειτουργίας της επέκτασης.

Σε αντίθεση με την Αθήνα που οι γραμμές βρίσκονται σε διαφορετικά επίπεδα, οι δύο πρώτες γραμμές του Μετρό Θεσσαλονίκης θα έχουν κοινούς τους πρώτους 11 σταθμούς από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι την 25η Μαρτίου και από εκεί θα διακλαδώνονται είτε προς Νέα Ελβετία, είτε προς Μίκρα που θα αποτελέσει τον τερματικό σταθμό της επέκτασης.

Θα είναι η πρώτη φορά στην Ελλάδα όπου θα λειτουργήσει κλάδος γραμμής Μετρό, καθώς μέχρι σήμερα με την εμπειρία της Αθήνας αυτό που είχαμε ήταν λειτουργία επεκτάσεων μιας γραμμής και όχι διακλάδωση και κοινή λειτουργία σταθμών ανάμεσα σε γραμμές.

Θα αποτελέσει επιπλέον και ένα μπούσουλα για αντίστοιχες επεκτάσεις στο μέλλον, είτε για το Μετρό Θεσσαλονίκης είτε για τυχόν διακλαδώσεις στη γραμμή 4 της Αθήνας που θα λειτουργήσει με την ίδια αυτόματη τεχνολογία.

Επίσης στα καλά νέα της ημέρας είναι προς προχωρά η ολοκλήρωση της διαδικασίας των απαλλοτριώσεων όπως αποκάλυψε ο υφυπουργός Υποδομών καθώς αναμένονται δικαστικές αποφάσεις ακόμα και εντός του μήνα.

 

 

Το προφίλ της επέκτασης προς Καλαμαριά

Το έργο της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά είναι ένα από μεγαλύτερα δημόσια έργα της χώρας. Η αρχική του δημοπράτηση ξεκίνησε το 2009 από το πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ και την Αττικό Μετρό. Έπρεπε να περάσουν 3,5 χρόνια για να ολοκληρωθεί η δημοπράτηση με την ΑΚΤΩΡ να γίνεται ανάδοχος του έργου, στις 25 Ιουνίου 2013.

Η συγκεκριμένη επέκταση ξεκινάει από το σταθμό της βασικής γραμμής «25ης Μαρτίου» και θα λειτουργεί ως κοινός σταθμός και των 2 γραμμών. Ακολούθως θα περνά από της οδούς Σόλωνος, Κρήτης, Μοσχονησίων, Μητροπολίτη Κυδωνιών και Πόντου, καταλήγοντας στη συμβολή των οδών Πόντου και Ικάρων, λίγο πριν την Περιμετρική τάφρο.

Στο Φυσικό Αντικείμενο περιλαμβάνεται διπλή υπόγεια γραμμή μήκους 4,77χλμ. περίπου, 5 υπόγειοι σταθμούς, 5 φρέατα, 3 σιδηροδρομικές διασταυρώσεις, καθώς και μέρος των απαιτούμενων ηλεκτρομηχανολογικών και σιδηροδρομικών συστημάτων. Οι σταθμοί της επέκτασης είναι οι: ΝΟΜΑΡΧΙΑ, ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ, ΑΡΕΤΣΟΥ, ΝΕΑ ΚΡΗΝΗ, ΜΙΚΡΑ.

Στην περιοχή της Μίκρας αναμένεται να γίνει ένας μεγάλος σταθμός μετεπιβίβασης, αντίστοιχος με αυτόν στην Νέα Ελβετία ενώ θα συνδεθεί μέσω λεωφορειακών γραμμών και με το αεροδρόμιο Μακεδονία.

Το έργο της Ελληνικό Μετρό περιλαμβάνει δύο σήραγγες μονής τροχιάς, τρεις σιδηροδρομικές διασταυρώσεις, εκ των οποίων οι δύο είναι ενσωματωμένες στον σταθμό «Μίκρα» και έναν επίσταθμο. Στο αντικείμενο του έργου προβλέπονται οι σχετικές υποδομές για μελλοντική επέκταση της γραμμής προς Αεροδρόμιο σε υπέργεια γραμμή και σύνδεση με σταθμό Μετεπιβίβασης στον σταθμό «Μίκρα». Η συγκεκριμένη επέκταση αναμένεται να εξυπηρετεί περίπου 70.000 επιβάτες ημερησίως και θα συμβάλει στη μείωση των εκπομπών αέριων ρύπων.

 

πηγή: ypodomes.com

 

Θέλετε να μένετε ενημερωμένοι για τις εξελίξεις της επικαιρότητας;

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα από την Θεσσαλονίκη & την Ελλάδα, τη στιγμή που συμβαίνουν.

Μοιράσου το:

Σχετικά με τον αρθρογράφο RTHESS NEWSROOM

Η συντακτική ομάδα του Rthess.gr αποτελείται από επαγγελματίες δημοσιογράφους, τα αποκλειστικά ρεπορτάζ των οποίων έχουν αναπαραχθεί από το σύνολο των ηλεκτρονικών και των έντυπων Μέσων ενημέρωσης της επικράτειας.

/ Δείτε ακόμα

ΕΛΛΑΔΑ

16.4.202513:09

  Εγκρίθηκε από Ελεγκτικό Συνέδριο η σύμβαση μεταξύ του ΟΣΕΘ και της ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ΑΕ. Η νέα σύμβαση προβλέπει ότι η ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ΑΕ υποχρεούται κυκλοφορεί καθημερινά 182 λεωφορεία πραγματοποιώντας παραπάνω από 1.500 δρομολόγια ημερησίως για την εξυπηρέτηση του επιβατικού

ΕΛΛΑΔΑ

16.4.202512:57

  Στα ανθοπωλεία της Θεσσαλονίκης τα τελευταία εικοσιτετράωρα είναι πυρετώδεις οι ρυθμοί της δουλειάς καθώς τα λουλούδια έχουν την τιμητική τους λόγω του Επιταφίου. Τα γαρίφαλα παραμένουν και φέτος πρώτα στις προτιμήσεις των πελατών -αυτό δεν αλλάζει- ωστόσο αυτό που

ΕΛΛΑΔΑ

16.4.202512:56

  @radiothessaloniki945 Μετρό Θεσσαλονίκης: Ελεύθερο πάρκινγκ στη Νέα Ελβετία – Επιτέλους τελειώνει!#fyp #mpesfypgamw #viralgreece #θεσσαλονικη #thessaloniki #rthess ♬ πρωτότυπος ήχος – RThess.gr   400 θέσεις στη Νέα Ελβετία, ελεύθερη στάθμευση δημιουργήθηκε με την συνεργασία δήμου Θεσσαλονίκης και Περιφέρειας, αξιοποιώντας υλικά

ΕΛΛΑΔΑ

16.4.202512:43

  Α’ ΚΑΤΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ ΑΓΙΟΥ ΜΗΝΑ   1. Από ώρα 16.30 της 18-04-2025 και μέχρι την ολοκλήρωση της περιφοράς του Επιταφίου, θα διακόπτεται η κυκλοφορία όλων των οχημάτων, σταδιακά και ανάλογα με τις επικρατούσες κυκλοφοριακές συνθήκες, στις παρακάτω

ΕΛΛΑΔΑ

16.4.202512:36

  Η Μεγάλη Τρίτη είναι αφιερωμένη στην παραβολή των Δέκα Παρθένων, που συμβολίζει την πίστη και την προνοητικότητα, με τους πιστούς να συρρέουν στους ναούς της χώρας για να ακούσουν το τροπάριο της Κασσιανής -κατά πολλούς ένα κορυφαίο δείγμα βυζαντινής

ΕΛΛΑΔΑ

16.4.202512:25

  Έτοιμος να υποδεχτεί και φέτος τους επισκέπτες είναι ο Βυζαντινός Πύργος της Γαλάτιστας, ο οποίος άνοιξε ήδη τις πύλες του στο κοινό. Ο ιστορικός χώρος, που κεντρίζει το ενδιαφέρον χιλιάδων επισκεπτών κάθε χρόνο θα είναι ανοιχτός, εκτός της Τρίτης,

Rthess

Επικαιρότητα

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ - ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

16.4.202512:32

Δημοφιλή Άρθρα


αυτή τη στιγμή