RThess Logo
Στείλτε τα μηνύματα σας live, πάρτε μέρος στη συζήτηση.
NOW ON AIR
Θέμα συζήτησης :
Μετρό: Πόσο θα αλλάξει την ζωή μας; Έρευνα ΕΒΕΘ

Comments are closed.

Αρχική / ΕΛΛΑΔΑ / Μετρό: Πόσο θα αλλάξει την ζωή μας; Έρευνα ΕΒΕΘ

ΕΛΛΑΔΑ

31/10/202414:42

Μετρό: Πόσο θα αλλάξει την ζωή μας; Έρευνα ΕΒΕΘ

Τα αποτελέσματα της έρευνας παρουσιάστηκαν σήμερα κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης

Μετρό: Πόσο θα αλλάξει την ζωή μας; Έρευνα ΕΒΕΘ

Γράφει RTHESS NEWSROOM

 

Πολύ σημαντική για τα ξενοδοχεία και την οικονομία της Θεσσαλονίκης, χαρακτηρίζει τη διοργάνωση της ΔΕΘ η συντριπτική πλειονότητα των ξενοδόχων της πόλης, ενώ τη σημασία της γενικής έκθεσης του Σεπτεμβρίου αναγνωρίζει και σημαντικό ποσοστό των επιχειρήσεων εστίασης.

Τα παραπάνω προκύπτουν από έρευνα για την αποτίμηση της περιόδου της 88ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ), που πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 120 επιχειρήσεων (50 ξενοδοχειακών και 70 εστίασης) από την εταιρεία «Palmos Analysis», για λογαριασμό του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου (ΕΒΕΘ).

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, που παρουσιάστηκε σήμερα κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στο ΕΒΕΘ, όπου ανέλυσαν τα ευρήματα ο πρώτος αντιπρόεδρος του ΕΒΕΘ, Εμμανουήλ Βλαχογιάννης, και ο διευθυντής ερευνών της «Palmos Analysis», Πασχάλης-Αλέξανδρος Τεμεκενίδης, οι εκπρόσωποι του 84% των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων χαρακτηρίζουν τη ΔΕΘ ως «πάρα πολύ» (60%) ή «πολύ» σημαντική για το ίδιο το ξενοδοχείο. Ακόμα μεγαλύτερο ποσοστό (90%) τη θεωρούν «πάρα πολύ» σημαντική (74%) ή «πολύ» σημαντική (16%) για τη Θεσσαλονίκη. Η μέση πληρότητα που δηλώνουν τα ξενοδοχεία για την περίοδο της 88ης ΔΕΘ είναι 87%, με το 46% να την προσδιορίζει μεταξύ 90% και 100%. Μάλιστα, η μέση πληρότητα εμφανίζεται αυξημένη κατά περίπου 9%, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Η μέση τιμή δωματίου κατά τη διάρκεια της 88ης ΔΕΘ διαμορφώθηκε σε 168 ευρώ (85 ευρώ στα ξενοδοχειακά καταλύματα μέχρι τριών αστέρων και 230 ευρώ στα ξενοδοχεία τεσσάρων ή πέντε), ξεκινώντας από 40 ευρώ και φθάνοντας μέχρι και τα 650 ευρώ. Και η μέση τιμή ανά δωμάτιο εμφανίζεται αυξημένη σε σχέση με την περσινή αντίστοιχη περίοδο της ΔΕΘ (+11% κατά μέσο όρο), με σημαντική κι εδώ διαφοροποίηση ανάμεσα σε μονάδες μέχρι τριών (+3%) και τεσσάρων ή πέντε αστέρων (+17%).

Μοιρασμένες εμφανίζονται οι εκτιμήσεις για την αποτίμηση της περιόδου της 88ης ΔΕΘ από τις επιχειρήσεις εστίασης της πόλης: το 45% των επιχειρήσεων χαρακτηρίζουν τη ΔΕΘ «αρκετά» έως «πάρα πολύ» σημαντική για το κατάστημά τους, ενώ το 54% τη χαρακτηρίζει «όχι και τόσο» ή «καθόλου» σημαντική. Ωστόσο την ίδια στιγμή, οι επιχειρήσεις εστίασης αναγνωρίζουν την σημασία της ΔΕΘ για την οικονομία της Θεσσαλονίκης: επτά στις δέκα τη χαρακτηρίζουν «αρκετά» έως «πάρα πολύ» σημαντική.

Σε ερώτημα αν επισκέφτηκαν τη φετινή ΔΕΘ, πάνω από 150.000 ενήλικες Θεσσαλονικείς απαντούν «ναι». Ο αριθμός αυτός αντιστοιχεί στο 17% των κατοίκων του νομού, ηλικίας άνω των 17 ετών και δεν περιλαμβάνει εμπορικούς επισκέπτες, άτομα από άλλες περιοχές ή νεαρές και νεαρούς κάτω των 17, οι οποίοι αποτελούν σημαντικό μέρος των συμμετεχόντων στις συναυλίες της ΔΕΘ. Ερωτηθέντες δε, αν θεωρούν τη ΔΕΘ σημαντική για την πόλη, δύο στους τρεις πολίτες απαντούν «αρκετά ή πολύ σημαντική». Τι προτίμησαν να επισκεφτούν κατά τη διάρκεια της έκθεσης; Οι απαντήσεις τους δεν αναδεικνύουν κάποια ιδιαίτερη προτίμηση, αφού περιλαμβάνουν τόσο περίπτερα ιδιωτικών επιχειρήσεων με προϊόντα και υπηρεσίες (65%), όσο και συμμετοχές ξένων χωρών (56%), σταντ δημόσιων φορέων και οργανισμών (54%), εκδηλώσεις και συναυλίες (46%) και εστιατόρια, καφετέριες και καντίνες (39%).

Για Μετρό και flyover

Οι ερευνητές έθεσαν επίσης ερωτήματα για το Μετρό Θεσσαλονίκης και το flyover. Ως προς το πρώτο, η ενεργοποίησή του φαίνεται -κατά τον κ. Τεμεκενίδη- ότι θα λειτουργήσει ως κεντρομόλος δύναμη, οδηγώντας περισσότερους ανθρώπους στο κέντρο της πόλης. Η εκτίμηση αυτή βασίζεται στα ευρήματα της έρευνας, σύμφωνα με τα οποία το 26% των ερωτηθέντων απάντησε ότι μόλις ενεργοποιηθεί το μέσο σταθερής τροχιάς της πόλης θα επισκέπτονται συχνότερα το κέντρο, είτε για αγορές (13%) είτε για ψυχαγωγία (πολιτισμός, εστίαση, διασκέδαση, επίσης 13%). Πάντως, πολύ σημαντικό -75%- είναι το ποσοστό όσων δηλώνουν ότι η λειτουργία του Μετρό δεν θα αλλάξει κάτι ιδιαίτερα για τους ίδιους προσωπικά.

Παράλληλα, ποσοστό 12% των συμμετεχόντων στην έρευνα δηλώνουν αθροιστικά ότι όταν λειτουργήσει το Μετρό θα επισκέπτονται συχνότερα περιφερειακές του κέντρου περιοχές είτε για αγορές (6%) είτε για ψυχαγωγία (επίσης 6%). Επιπλέον, βάσει της έρευνας, το 74% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι το Μετρό θα λειτουργήσει θετικά για την πόλη και την αγορά της, έναντι του 21% που πιστεύει ότι δεν θα έχει ιδιαίτερη επίπτωση και 1% που εκτιμά ότι θα έχει αρνητική επίδραση.

«Έχετε επηρεαστεί αρνητικά από τις εργασίες του flyover»; ήταν το επόμενο ερώτημα των ad hoc ερωτήσεων στο πλαίσιο του Βαρόμετρου ΕΒΕΘ. Σχεδόν τέσσερις στους δέκα (39%) απάντησαν «καθόλου», τρεις στους δέκα (29%) «πολύ», 16% «αρκετά» και 15% «λίγο».

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Θέλετε να μένετε ενημερωμένοι για τις εξελίξεις της επικαιρότητας;

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα από την Θεσσαλονίκη & την Ελλάδα, τη στιγμή που συμβαίνουν.

Μοιράσου το:

Σχετικά με τον αρθρογράφο RTHESS NEWSROOM

Η συντακτική ομάδα του Rthess.gr αποτελείται από επαγγελματίες δημοσιογράφους, τα αποκλειστικά ρεπορτάζ των οποίων έχουν αναπαραχθεί από το σύνολο των ηλεκτρονικών και των έντυπων Μέσων ενημέρωσης της επικράτειας.

/ Δείτε ακόμα

ΕΛΛΑΔΑ

14.12.202423:13

    Από ημ/νία και ώρα Έως ημ/νία και ώρα Δήμος/κοινότητα Περιγραφή περιοχής Σκοπός διακοπής 15/12/2024 8:00:00 πμ 15/12/2024 2:30:00 μμ ΣΥΚΕΩΝ Η ΔΙΑΚΟΠΗ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΣΤΙΣ ΣΥΚΙΕΣ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ Β. ΗΠΕΙΡΟΥ, ΣΟΛΩΜΟΥ, ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΚΑΙ ΛΕΧΟΒΟΥ Κατασκευές 15/12/2024 8:00:00 πμ

ΕΛΛΑΔΑ

14.12.202421:45

  Η ταλαιπωρία κράτησε σχεδόν τρισήμιση ώρες όταν ένα τρένο του μετρό, ακινητοποιήθηκε μεταξύ των σταθμών Ανάληψη και Φλέμινγκ και ο κόσμος μετακινήθηκε μέσω του τούνελ στον σταθμό.   Η απάντηση της Thema για την «δυσλειτουργία» στο μετρό Θεσσαλονίκης  

ΕΛΛΑΔΑ

14.12.202421:44

  Καθώς δεν κατέστη εφικτή η επαναφορά της ηλεκτροδότησης από το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας, σε εφαρμογή του σχετικού για την περίπτωση πρωτοκόλλου, ο συρμός (του Μετρό Θεσσαλονίκης) εκκενώθηκε και οι επιβάτες μετέβησαν στον πλησιέστερο σταθμό μέσω του υφιστάμενου πεζοδιαδρόμου της

ΕΛΛΑΔΑ

14.12.202421:05

  Σύμφωνα με την Hellenic Train, η αμαξοστοιχία κινείτο με την προβλεπόμενη ταχύτητα και δεν υπήρξε κανένας τραυματισμός. Τα δρομολόγια του τρένου του Πηλίου θα ανασταλούν μέχρι νεωτέρας. «Στο πρώτο βαγόνι επέβαιναν 8 επιβάτες, οι οποίοι μετεπιβιβάστηκαν άμεσα και με

ΕΛΛΑΔΑ

14.12.202420:41

  Αποκαταστάθηκε η λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης     Μετά την ακινητοποίηση του συρμού της γραμμής 2 μεταξύ των σταθμών  Ανάληψη  και Φλέμινγκ, και την αναγκαστική αποβιβαση των επιβατών μέσα στο τούνελ, η μετακίνηση των επιιβατών εξακολουθεί να παρουσιάζει  πρόβλημα.

ΕΛΛΑΔΑ

14.12.202420:14

  Αναλυτικά η τοποθέτηση του πρώην πρύτανη: Τελικά η εκδήλωση διεξάγεται κανονικά … Και όχι μόνο αυτό. Καθώς είχα μεταπτυχιακό μάθημα στις 2μμ δυστυχώς έπρεπε να περάσω υποχρεωτικά μπροστά από την εισόδου του Αμφιθέατρου που διεξάγεται. Το αποτέλεμα ήταν κάποιοι

thess

Επικαιρότητα

Δημοφιλή Άρθρα


αυτή τη στιγμή