Ο Προαστιακός της Δυτικής Θεσσαλονίκης, φιλοδοξεί να αποτελέσει συμπληρωματικό μέσο στο υπό ανάπτυξη δίκτυο του Μετρό Θεσσαλονίκης και να γίνει το δεύτερο μέσο σταθερής τροχιάς της πόλης. Η δημοπράτηση του έργου, αναμένεται να γίνει μέσα στο 2025 και η ολοκλήρωση του το 2027.
Σύμφωνα με το ypodomes.com, συνολικά προβλέπεται η λειτουργία 16 σταθμών που δημιουργούν ένα συνεκτικό δίκτυο σταθερής τροχιάς και προβλέπονται 3 γραμμές, ωστόσο μέσω του διαγωνισμού μπορεί να υπάρξουν τροποποιήσεις για τη βέλτιστη λειτουργία και απόδοση του.
Οι γραμμές που μέχρι σήμερα προβλέπονται μέσα από την προμελέτη της ΕΡΓΟΣΕ είναι:
Γραμμή 1: Ν.Σ.Σταθμός-Σίνδος και Γραμμή 2: Λιμάνι Θεσσαλονίκης-Διαβατά.
Οι Σταθμοί είναι οι : Ν.Σ.Σταθμός (σύνδεση με το Μετρό Θεσσαλονίκης), Μηχανοστάσιο, Μενεμένη, Επτανήσου, Ελ.Κορδελιό, Διαβατά, Καλοχώρι και Σίνδο και ο δεύτερος κλάδος Λιμάνι Θεσσαλονίκης, Παλιός Σταθμός, Κωλέττη, ΚΤΕΛ. Οι δύο γραμμές θα έχουν ως κοινούς σταθμούς τους: Επτανήσου, Ελ.Κορδελιό, Διαβατά.
Η τρίτη γραμμή αφορά σταθμούς στους πολυπληθείς δήμους της δυτικής Θεσσαλονίκης. Είναι μία σχεδόν στο σύνολο της νέα γραμμή με αρχή τον Λαγκαδά. Είναι η Γραμμή Λαγκαδά-Επτανήσου με 4 νέους σταθμούς. Λαγκαδά (στο συμμαχικό κοιμητήριο Ζειτενλίκ, Γήπεδο (επί της 28ης Οκτωβρίου και κοντά στην Δενδροποτάμου), Αμπελόκηποι (στην οδό Φιλίππου) και Εύοσμος (στην Καραολή και Δημητρίου). Εδώ είμαστε σε πιο πρώιμο σχεδιασμό και θα απαιτηθεί συνεργασία με τους Δήμους της περιοχής για να υπάρξουν σταθμοί που θα συνδέονται μεταξύ τους για την συνδυαστική μετακίνηση εντός της πόλης.
Οφέλη και Προοπτικές
Ο Προαστιακός Δυτικής Θεσσαλονίκης, αναμένεται να αξιοποιήσει το ανενεργό σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ, κάτι που μειώνει το κόστος υλοποίησης. Θα χρειαστούν, ωστόσο, νέοι σταθμοί και συρμοί για να λειτουργήσει αποτελεσματικά.
Το έργο θα:
Βελτιώσει την καθημερινή μετακίνηση χιλιάδων πολιτών.
Μειώσει την κυκλοφοριακή συμφόρηση.
Ελαττώσει την περιβαλλοντική ρύπανση.
Η ολοκλήρωση αυτών των έργων φιλοδοξεί να ενισχύσει την ποιότητα ζωής και να προωθήσει την ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης.
Comments are closed.