«Το θέμα της ασφάλειας του σιδηροδρόμου είναι εξαιρετικά ευαίσθητο θέμα και πάρα πολύ δύσκολο. Η αντιμετώπιση του προβλήματος απαιτεί χρόνο, υπομονή και επιμονή. Υπάρχουν προβλήματα δεκαετιών. τα οποία έχουν συσσωρευθεί. Χρειάζονται ένα ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων. Αυτό το σχέδιο δράσης, για πρώτη φορά υπάρχει στη χώρα., συμφωνημένο με την ΕΕ και με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων. Το σχέδιο υποβάλλεται κάθε δύο μήνες στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, εδράζεται σε πέντε πυλώνες που καλύπτουν όλα τα θέματα ασφάλειας», είπε ο κ. Σταϊκούρας.
«Δεν επιλύονται τα προβλήματα, ούτε αποκαθίσταται η εμπιστοσύνη των πολιτών στο σιδηρόδρομο ξαφνικά, σε μια εβδομάδα ή σε ένα μήνα», είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και πρόσθεσε ότι απαιτείται οργανωτική αναδιάρθρωση των σιδηροδρόμων. Αυτή η αναδιάρθρωση, όπως ενημέρωσε την εθνική αντιπροσωπεία, άρχισε να συζητείται σήμερα στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής και είναι τμήμα του σχεδίου δράσης που προβλέπει επίσης ενίσχυση σε ανθρώπινο κεφάλαιο των ανεξάρτητων αρχών, όπως είναι η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων και ο ΕΔΟΣΑΑΜ.
«Πράγματι, η ευθύνη που έχει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι να τρέξει γρήγορα με τον ΕΔΟΣΑΑΜ έτσι ώστε αυτός να βγάλει πόρισμα, τέλος του Φεβρουαρίου του 2025. Και δεσμεύομαι δημόσια ότι ο ΕΔΟΣΑΑΜ, με τη συμμετοχή εμπειρογνωμόνων από τον ERA (Οργανισμός Σιδηροδρόμων της ΕΕ), θα βγάλει πόρισμα για τα Τέμπη τέλη Φεβρουαρίου, το αργότερο, του 2025. Αυτό σημαίνει ευθύνη και υπευθυνότητα», είπε ο κ. Σταϊκούρας.
«Επί 20 χρόνια δεν είχαμε επενδύσει σε υποδομές στον σιδηρόδρομο, καμία από τις κυβερνήσεις που είναι εδώ μέσα. Ενισχύουμε τον προϋπολογισμό του ΟΣΕ», ανέφερε και επισήμανε ότι 90 ισόπεδες διαβάσεις είναι αφύλακτες στη χώρα εδώ και 20 χρόνια. «Φέραμε διάταξη 25 εκατομμυρίων ευρώ, γι΄αυτό», είπε ο κ. Σταϊκούρας και πρόσθεσε: «Χρειάζεται από όλους μας περισσότερη συλλογική και ατομική ευθύνη. Από όλους μας, από τον υπουργό μέχρι τον τελευταίο εργαζόμενο. Γιατί όταν έχεις πορίσματα που αποφαίνονται ότι οι εργαζόμενοι κάνουν παραβιάσεις, ενώ τα συστήματα υπάρχουν, τότε θέλει προσοχή από όλους μας».
Προηγουμένως η κοινοβουλευτική εκπρόσωπος της Νέας Αριστεράς Έφη Αχτσιόγλου κατήγγειλε ότι συνεχίζεται το γαϊτανάκι πράξεων ακραίας συγκάλυψης σε ό,τι αφορά αυτό το τρομερό δυστύχημα. «Ξεκινήσαμε με το μπάζωμα, το ξεμπάζωμα, τη μεταφορά υλικού, συνεχίσαμε με το μοντάζ και την κοπτορραπτική των συνομιλιών του σταθμάρχη, τα βαγόνια που αγνοούνται και έχουμε καταλήξει τώρα να συζητάμε για τα βίντεο. Τον ΟΣΕ να διαγράφει το βίντεο από τον σιδηροδρομικό σταθμό Θεσσαλονίκης και να μην μπορούμε να δούμε τελικά τι ήταν αυτό το υλικό που μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία, και χάσανε τη ζωή τους οι άνθρωποι και καταλήξαμε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ να στέλνει λάθος βίντεο τελικά από άλλο σιδηροδρομικό σταθμό, από τον επιβατικό σταθμό και όχι από τον εμπορικό σταθμό, για να μην μπορεί να γίνει ο έλεγχος του επικίνδυνου φορτίου. Γίνεται και ποινική δίωξη στον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ», είπε η βουλευτής της Νέας Αριστεράς και πρόσθεσε ότι η κυβέρνηση, στην καλύτερη περίπτωση, φαίνεται να είναι παρατηρητής αυτής της κατάστασης και στη χειρότερη περίπτωση φαίνεται να είναι ο συντονιστής αυτής της συγκάλυψης.
πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Comments are closed.