Την ανάκτηση από τη Θεσσαλονίκη του μητροπολιτικού ρόλου που της αρμόζει με προτεραιότητα όμως στην αναβάθμιση της καθημερινότητας των δημοτών στοχεύει ο νέος Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης.
Ο κ. Αγγελούδης επισημαίνει ότι η ανάταξη της καθημερινότητας θα φέρει κοντά στην προσπάθεια ανάπτυξης της πόλης την κοινωνία των πολιτών.
-Πώς θα πορευτείτε το πρώτο χρονικό διάστημα από την ανάληψη των καθηκόντων σας;
-Η Θεσσαλονίκη, για να ξαναβρεί τη σύνδεσή της με αυτό που αποκαλούμε πολύχρωμη ιστορία της, θα πρέπει να ξαναδεί πίσω και να σχεδιάσει το μέλλον.
Άρα μιλάμε για μία πόλη, η οποία θα ανατρέξει στο παρελθόν της για να διεκδικήσει έναν μητροπολιτικό ρόλο πρώτα στο επίπεδο της Βόρειας Ελλάδας και μετά στην ενδοχώρα της Βαλκανικής. Οι μεγάλες κουβέντες και τα βαρύγδουπα λόγια για την πρωτεύουσα των Βαλκανίων και τη συμπρωτεύουσα, που είναι “χάντρες για τους ιθαγενείς”, με αφήνουν παγερά αδιάφορο. Με ενδιαφέρει μία Θεσσαλονίκη μητροπολιτικής διάστασης και χαρακτήρα όχι μόνο στο ρυθμιστικό πλαίσιο του νομού, αλλά στον στρατηγικό χώρο της Βόρειας Ελλάδας και μετά της Βαλκανικής.
-Επομένως ποια θα είναι τα πρώτα βήματά σας;
-Χρειαζόμαστε ως πρώτο βήμα να δούμε την ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης. Δεν μπορεί η χώρα να βουλιάζει από τους επισκέπτες και η πιο όμορφη πόλη να έχει 2-2,5 εκατ. επισκέπτες και αυτό για 2-3 ημέρες μέση διάρκεια παραμονής. Η Θεσσαλονίκη φαίνεται επίσης ότι μπορεί να φιλοξενεί ένα δίκτυο νεοφυών καινοτόμων επιχειρήσεων, οι οποίες μπορούν στις νέες τεχνολογίες να συστήσουν ένα hub επιχειρηματικότητας για όλη την περιοχή. Ακόμη η Θεσσαλονίκη δύναται να αναπτύξει ένα δίκτυο μεταφορικό και logistics. Όλα αυτά και άλλα πολλά είναι ο στρατηγικός στόχος της μεγάλης μητροπολιτικότητας για τη Θεσσαλονίκη μας. Βέβαια η πόλη πρέπει να έχει ικανοποιημένους και τους πολίτες της. Χρειάζεται ανάταξη της καθημερινότητας και αυτό θα υπερκεράσει όλα τα στρατηγικά θέματα και θα αποτελέσει το πρώτο μέλημά μας.
Θέλουμε να αποκτήσουμε μία καθαρή πόλη και αυτό να συνδεθεί με προστασία και αντίληψη του δημόσιου χώρου. Τα παραπάνω απαιτείται να ξεκινήσουν να υλοποιούνται κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου της διοίκησής μας και να είναι ορατή η ανάταξη της καθημερινότητας. Σε αυτά εντάσσεται η στάθμευση και το κυκλοφοριακό. Εφόσον λοιπόν εργαστούμε το πρώτο εξάμηνο και είναι ορατή η αλλαγή, τότε μπορούμε να έχουμε συμμάχους την κοινωνία των συμπολιτών μας.
-Η κίνηση στη Θεσσαλονίκη γίνεται όλο και δυσκολότερη ταυτόχρονα με την έναρξη κατασκευής και της Fly Over.
-Το έργο αυτό προφανώς θα αποσυμφορήσει το κέντρο του αστικού ιστού όταν περατωθεί. Για να γίνουν όλα αυτά, απαιτείται να βρούμε τρόπους να υποστηρίξουμε τους συμπολίτες μας στη φάση της κατασκευής. Είχαμε την άποψη να εκκινήσει το έργο μετά την ολοκλήρωση του Μετρό, την έλευση των νέων λεωφορείων του ΟΑΣΘ και να εκτελεστεί και μία νέα κυκλοφοριακή μελέτη, για να δούμε πώς λειτουργούν όλα αυτά. Από τη στιγμή που δεν έγινε αυτό και δεν εισακούστηκε η τοπική κοινωνία, δεν μπορούμε να είμαστε αμέτοχοι στην ταλαιπωρία και στη βάσανο των συμπολιτών μας. Άρα με τη θεσμική επιτροπή της βιώσιμης κινητικότητας θα δούμε μέτρα για την ανακούφιση των συμπολιτών μας.
-Με το μείζον ζήτημα της καθαριότητας πώς θα κινηθείτε;
-Στο πρώτο εξάμηνο του 2024 θα φανεί ότι η πόλη έχει αρχίσει να μπαίνει σε άλλη τροχιά, σε άλλη λογική όσον αφορά στην καθαριότητα. Έχουμε σχέδιο, αλλά αναμένω να δω τι ταμείο θα παραλάβω. Εάν δεν έχω τη δυνατότητα να μισθώσω εξοπλισμό και μηχανήματα, τότε θα χρειαστεί να δω τι μπορώ να πάρω από το κράτος. Εάν δεν μου τα παρέχει το κράτος, τότε θα απαιτηθεί να διαπιστώσω τι σημαίνει όλο αυτό. Υφίσταται σχεδιασμός για το πώς θα γίνεται η αποκομιδή και με ποιον τρόπο θα καθαριστεί και θα πλυθεί η πόλη τους επόμενους μήνες.
-Να κλείσουμε με μία ευχή για το 2024…
-Να ευχηθούμε για μία Θεσσαλονίκη πιο καθαρή, πιο πράσινη, πιο φωτεινή και πιο χαρούμενη. Το οφείλουμε στους πολίτες και στους εαυτούς μας. Αυτός πρέπει να είναι ο στόχος και η ευχή μας.