Σε μια εποχή που ο ανταγωνισμός είναι έντονος και τα αγαθά που προσφέρονται αναρίθμητα, οι επιχειρήσεις, μικρές και μεγάλες, αναζητούν όλους εκείνους τους τρόπους που θα τις κάνουν να ξεχωρίσουν και να κερδίσουν το δικό τους πελατολόγιο. Ο χρόνος και οι διάφορες μελέτες έχουν δείξει ότι όταν μια εταιρεία επενδύει στην κατάλληλη στρατηγική μάρκετινγκ, μπορεί να πετυχαίνει τους στόχους της, να αυξάνει την κερδοφορία της και να δημιουργεί (και να διατηρεί!) μια ισχυρή παρουσία στην αγορά.
Από τα παραπάνω γίνεται αντιληπτό ότι το μάρκετινγκ δεν είναι απλώς μια τάση με ημερομηνία λήξης, αλλά πρέπει να αποτελεί μια θεμελιώδη επιχειρησιακή δραστηριότητα, που ήρθε για να μείνει και αξίζει την κάθε επένδυση. Μέσω της κατάλληλης στρατηγικής λοιπόν, οι εταιρείες έχουν τη δυνατότητα να επικοινωνήσουν προσωπικά με τους καταναλωτές και να χτίσουν σχέσεις που θα κρατήσουν στο χρόνο.
Τι είναι το μάρκετινγκ
Ως μάρκετινγκ ορίζεται το σύνολο των διαδικασιών και των δραστηριοτήτων που σχετίζονται με τη δημιουργία, την προώθηση και την πώληση προϊόντων ή υπηρεσιών προς το αγοραστικό κοινό. Οι βασικοί του στόχοι περιλαμβάνουν την αύξηση των πωλήσεων, την ενίσχυση της φήμης της επιχείρησης, την κατανόηση των αναγκών του κοινού και την άμεση προσαρμογή στις μεταβαλλόμενες αγορές. Όλα αυτά τα στοιχεία, όταν προσεγγίζονται με το σωστό τρόπο, οδηγούν με σταθερούς ρυθμούς στην ευημερία της εκάστοτε εταιρείας και τη διατήρησή της στο προσκήνιο.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει επίσης και η ύπαρξη, όχι μόνο ενός, αλλά πολλών περισσοτέρων ειδών μάρκετινγκ, τα οποία επιλέγονται με βάση το αντικείμενο της επιχείρησης και μπορούν να συνοδεύουν το ένα το άλλο, ή να πραγματοποιούνται αυτόνομα. Από το ψηφιακό, μέχρι και το τουριστικό μάρκετινγκ, οι μαρκετίστες έχουν ήδη αντιληφθεί όλες τις ανάγκες που προκύπτουν στην αγορά και δίνουν λύση με τη χρήση ειδικών τεχνικών και μέσων.
Αξίζει να επενδύσει η επιχείρηση;
Στο ερώτημα λοιπόν αν αξίζει να επενδύσει μια επιχείρηση σε μία στρατηγική μάρκετινγκ, η απάντηση είναι σίγουρα θετική. Καλό είναι όμως η διαδικασία να γίνει (τουλάχιστον στην αρχή), από έναν επαγγελματία του χώρου, ο οποίος θα προσαρμόσει όλες τις τεχνικές στις ανάγκες της επιχείρησης και τις απαιτήσεις της αγοράς. Αυτό θα βοηθήσει την εταιρεία
- Να εξοικονομήσει χρόνο και εν συνεχεία χρήματα.
- Να αποκτήσει ένα σχέδιο και να κινείται με βάση αυτό.
- Να έχει πρόσβαση στα πιο σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία και να εφαρμόζει τις βέλτιστες τεχνικές προώθησης.
- Να βρει τα δυνατά της στοιχεία και να τα επικοινωνήσει αποτελεσματικά στο potential κοινό της.
- Να προσαρμόζεται συνεχώς στις ανάγκες της αγοράς.
- Να βελτιώσει την εμπορική της δραστηριότητα.
- Να χτίσει σχέσεις με διάρκεια στο χρόνο.
Τι ισχύει για τις μικρές επιχειρήσεις
Μία μεγάλη επιχείρηση συνήθως έχει και τους κατάλληλους πόρους και μπορεί να επενδύσει ανα πάσα στιγμή σε μία μάρκετινγκ στρατηγική. Τι ισχύει όμως για τις μικρές ή τις νεοσύστατες επιχειρήσεις που κάνουν τα πρώτα δειλά τους βήματα στην αγορά; Αν λοιπόν αυτές δεν έχουν τα απαραίτητα διαθέσιμα για να υποστηρίξουν μία επαγγελματική προσέγγιση, τότε θα πρέπει να βρουν οικονομικότερες ή και δωρεάν εναλλακτικές, που ευτυχώς σήμερα υπάρχουν πολλές.
Πιο συγκεκριμένα, μπορούν να ακολουθήσουν τις παρακάτω πρακτικές, οι οποίες ναι μεν απαιτούν προσπάθεια και επιμονή, αλλά μπορεί να είναι το πρώτο μικρό βήμα για μια μελλοντική και αποτελεσματική στρατηγική. Καλό θα ήταν λοιπόν,
- Να δημιουργήσουν social media και να τα ενημερώνουν πολύ τακτικά με κείμενα, φωτογραφίες, αλλά και βίντεο.
- Να μάθουν να λειτουργούν ορισμένα εργαλεία μάρκετινγκ. Newsletters, google ads και email campaigns δημιουργούν αναγνωρισιμότητα και αποτελούν οικονομικό μεν, εξαιρετικό δε τρόπο προώθησης.
- Να χρησιμοποιούν το word of mouth για να προωθήσουν το brand τους.
- Να δικτυώνονται συνεχώς στο χώρο που δραστηριοποιούνται, έτσι ώστε να πετυχαίνουν και σημαντικές συνεργασίες. Εξάλλου όπως είναι γνωστό και σε αυτή την περίπτωση μπορεί να εφαρμόζεται το “η ισχύς εν τη ενώσει”.
Φτάνοντας στο τέλος, είναι πια αντιληπτό ότι η επένδυση στο μάρκετινγκ είναι ουσιώδης για την ανάπτυξη, την προβολή και τη διατήρηση της κάθε επιχείρησης στην αγορά. Με την διαρκή εξέλιξη των αγορών, η υιοθέτηση, αλλά και η συνεχής αφοσίωση στις διάφορες τεχνικές αναδεικνύεται ως η απόλυτη στρατηγική επιβίωσης και επιτυχίας.