RThess Logo
Στείλτε τα μηνύματα σας live, πάρτε μέρος στη συζήτηση.
NOW ON AIR
Θέμα συζήτησης :
Έρευνα: Αρχαία έχουμε, μνημεία έχουμε, marketing δεν έχουμε!

Comments are closed.

Αρχική / BUSINESS - ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ / Έρευνα: Αρχαία έχουμε, μνημεία έχουμε, marketing δεν έχουμε!

BUSINESS - ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

15/11/202418:44

Έρευνα: Αρχαία έχουμε, μνημεία έχουμε, marketing δεν έχουμε!

Μια από τις αιτίες για τη χαμηλή επισκεψιμότητα είναι πως μόνον το 21% των μουσείων και το 17% των αρχαιολογικών χώρων διαθέτουν σελίδα στο διαδίκτυο ή σελίδα κοινωνικής δικτύωσης!

AllOverGreece
Φωτ. AllOverGreece

Γράφει RTHESS NEWSROOM

 

 

Η Σπιναλόγκα, το μικρό νησάκι στη βόρεια είσοδο του κόλπου της Ελούντας στο νομό Λασιθίου Κρήτης, αύξησε κατά 35% την επισκεψιμότητά του μετά το επιτυχημένο τηλεοπτικό σίριαλ στο οποίο «πρωταγωνίστησε», ενώ πριν την προβολή της σειράς, ο τουρισμός ήταν σε πολύ χαμηλά επίπεδα.

 

Αντίστοιχα, 200 αρχαιολογικοί χώροι, μουσεία και μνημεία της ελληνικής περιφέρειας έχουν χαμηλή επισκεψιμότητα, που σημαίνει ότι υποδέχονται από …κανέναν έως το πολύ 6.000 επισκέπτες το χρόνο.

Για το λόγο αυτό, ο Οργανισμός Διαχείρισης και Ανάπτυξης Πολιτιστικών Πόρων-ΟΔΑΠ διεξήγαγε μελέτη για να εντοπίσει τους λόγους στους οποίους οφείλεται το γεγονός, αλλά και για να προτείνει τους τρόπους βελτίωσης της κατάστασης. Τη μελέτη αυτή παρουσίασε  η Σύμβουλος Πολιτιστικής Διαχείρισης Μαρία Φασουλά, στο συνέδριο με τίτλο, «Experience. Culture. Everywhere. – Connecting the Dots», που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της 39ης Διεθνούς Έκθεσης Τουρισμού Philoxenia, σε συνεργασία με τη ΔΕΘ – HELEXPO.

«Το βασικό συμπέρασμα που προέκυψε είναι ότι οι τόποι αυτοί δεν είναι ορατοί, δεν τους ξέρει σχεδόν κανείς», τόνισε η κ. Φασουλά και αναφέρθηκε στα στοιχεία της έρευνας που το αποδεικνύουν. «Υπάρχει αυξημένη εποχικότητα, ειδικά για στους τόπους της νησιωτικής περιφέρειας που το χειμώνα δεν έχουν πλοίο και εκεί όπου η οικονομική και κοινωνική δραστηριότητα εξαρτάται από την εποχικότητα της τουριστικής κίνησης», σημείωσε.

Πρόσθεσε επίσης πως το 78% των αρχαιολογικών τόπων και το 35% των μουσείων, βρίσκονται σε περιοχές χωρίς σταθερό δημόσιο μέσο συγκοινωνίας, ενώ αναφέρθηκε στο 40% αρχαιολογικών τόπων και μουσείων που βρίσκονται σε περιοχή με μνημείο παγκόσμιου φήμης και προβολής. «Για παράδειγμα όποιος έρθει στη Θεσσαλονίκη, θα πάει να δει την Αψίδα του Γαλερίου, το Αρχαιολογικό Μουσείο και το πολύ – πολύ να πάει και στη Βεργίνα. Στους υπόλοιπους προορισμούς δεν θα πάει, γιατί δεν έχει χρόνο», εκτίμησε.

Η έρευνα όμως αναδεικνύει και σημαντικούς εσωτερικούς παράγοντες στους οποίους οφείλεται αυτή η εικόνα. Βασικότερος είναι οι ελλείψεις προσωπικού, αφού το 17% των τόπων λειτουργεί μόνο τη θερινή περίοδο, το 19% λειτουργεί με εποχικό προσωπικό και ένα 70,34% λειτουργεί με ένα συνδυασμό μόνιμου και εποχικού προσωπικού.

«Υπάρχει επίσης μια μεγάλη έλλειψη εξωστρέφειας, δηλαδή το 70% των αρχαιολογικών χώρων και το 54% των μουσείων δεν δέχεται καθόλου οργανωμένες επισκέψεις από τουριστικά γραφεία», είπε χαρακτηριστικά, ενώ εντύπωση έκανε το στοιχείο της ψηφιακής ένδειας, αφού σύμφωνα με τη μελέτη, μόνο το 21% των μουσείων και το 17% των αρχαιολογικών χώρων διαθέτουν σελίδα στο διαδίκτυο ή σελίδα κοινωνικής δικτύωσης.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από τον περασμένο Μάρτιο έως τον Απρίλιο και στην οποία συμμετείχαν κυρίως υπεύθυνοι μουσείων και αρχαιολογικών χώρων και ελήφθη δείγμα από 190 άτομα. Τα στοιχεία της συζητήθηκαν σε πάνελ που ακολούθησε της παρουσίασης, για τη σημασία ανάπτυξης του Marketing Πολιτιστικού Τουρισμού.

 

Θέλετε να μένετε ενημερωμένοι για τις εξελίξεις της επικαιρότητας;

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα από την Θεσσαλονίκη & την Ελλάδα, τη στιγμή που συμβαίνουν.

Μοιράσου το:

Σχετικά με τον αρθρογράφο RTHESS NEWSROOM

Η συντακτική ομάδα του Rthess.gr αποτελείται από επαγγελματίες δημοσιογράφους, τα αποκλειστικά ρεπορτάζ των οποίων έχουν αναπαραχθεί από το σύνολο των ηλεκτρονικών και των έντυπων Μέσων ενημέρωσης της επικράτειας.

/ Δείτε ακόμα

BUSINESS - ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

15.11.202416:47

  Αντιμέτωποι με πρόστιμα θα είναι οι οδηγοί ταξί, που δεν έχουν επικολλήσει στο πίσω δεξιά τζάμι το αυτοκόλλητο, το οποίο ενημερώνει τους επιβάτες ότι τα ταξί είναι υποχρεωμένα να δέχονται πληρωμές μέσω POS. Εκτιμάται ότι οι έλεγχοι έχουν αυξήσει

BUSINESS - ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

14.11.202419:28

  Σε αύξηση της τιμής στα πακέτα του στην Ελλάδα προχώρησε αιφνιδιαστικά το Netflix. Πρόκειται για μηνιαίες αυξήσεις από 1 ευρώ έως 2 ευρώ, καθώς τα προγράμματα ξεκινούν από 8,99 ευρώ έως 15,99 ευρώ τον μήνα. Ειδικότερα: Το αρχικό πακέτο

BUSINESS - ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

14.11.202418:32

  Ο Υφυπουργός Εσωτερικών Μακεδονίας-Θράκης Κωνσταντίνος Γκιουλέκας, απηύθυνε ομιλία στο 10ο Export Summit, με θέμα «Investing, The Only Way to Growth», που διοργανώνει ο ΣΕΒΕ. «Στόχος μας είναι να αξιοποιήσουμε στο έπακρο τις μεγάλες δυνατότητες και ευκαιρίες που έχει η

BUSINESS - ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

14.11.202415:13

  Από το πρωϊ, στο Electra Palace, πολίτες που αναζητούν εργασία έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν βιωματικά εργαστήρια από εξειδικευμένα στελέχη της ΔΥΠΑ, μέσω των οποίων θα ενισχύσουν τις επαγγελματικές τους δεξιότητες ώστε προετοιμαστούν για την ένταξή τους στην αγορά εργασίας.

BUSINESS - ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

13.11.202419:03

  Τη συμμετοχή της στην 24ωρη απεργία της ΓΣΕΕ για την ερχόμενη Τετάρτη 20 Νοεμβρίου, αποφάσισε ομόφωνα η διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας. Σύμφωνα με την ΠΝΟ, η απεργία στα πλοία της ακτοπλοΐας σε όλες τις κατηγορίες αρχίζει στις 00.01

BUSINESS - ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

13.11.202417:14

  Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για τη φετινή Black Friday και ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης εξέδωσε τη δική του ανακοίνωση.   Η ανακοίνωση του ΕΣΘ: Όπως είναι γνωστό, η Black Friday είναι ένας ξενόφερτος θεσμός που τα τελευταία χρόνια ακολουθούν

thess

Επικαιρότητα

ΑΘΛΗΤΙΚΑ

15.11.202418:41

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ - ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

15.11.202417:41

Δημοφιλή Άρθρα


αυτή τη στιγμή