RThess Logo
Στείλτε τα μηνύματα σας live, πάρτε μέρος στη συζήτηση.
NOW ON AIR
Θέμα συζήτησης :
Ανοίγει ο δρόμος για την επέκταση του 6ου προβλήτα του ΟΛΘ

Comments are closed.

Αρχική / BUSINESS - ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ / Ανοίγει ο δρόμος για την επέκταση του 6ου προβλήτα του ΟΛΘ

BUSINESS - ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

11/02/202509:07

Ανοίγει ο δρόμος για την επέκταση του 6ου προβλήτα του ΟΛΘ

Ανάδοχος του έργου είναι το σχήμα ΜΕΤΚΑ-ΤΕΚΑΛ ύστερα από την επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού

Ανοίγει ο δρόμος για την επέκταση του 6ου προβλήτα του ΟΛΘ

Γράφει RTHESS NEWSROOM

 

Δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ το Προεδρικό Διάταγμα, με το οποίο εγκρίνεται  το Αναπτυξιακό Πρόγραμμα και η Μελέτη Διαχείρισης (Master Plan) του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.

Αυτό δίνει το έναυσμα για την επέκταση του 6ου προβλήτα του λιμανιού.

Για τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ), πρόκειται για ένα έργο, που ο προϋπολογισμός του διαμορφώνεται πλέον «σε επίπεδα πολύ πάνω» από τα αρχικά προβλεπόμενα 130 εκατ. ευρώ, λόγω των ανατιμήσεων σε ενέργεια και οικοδομικά υλικά, που προκάλεσαν οι ευρύτερες γεωοπολιτικές εξελίξεις.

Σύμφωνα με το ypodomes.com, η χρηματοδότηση του έργου έχει εξασφαλιστεί. Να θυμίσουμε πως ανάδοχος του έργου είναι το σχήμα ΜΕΤΚΑ-ΤΕΚΑΛ ύστερα από την επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού.

Το έργο του ΟΛΘ με τίτλο «6ος Προβλήτας, Επέκταση Λιμενικής Υποδομής» αποτελεί το μεγαλύτερο νέο λιμενικό έργο της χώρας και εντάσσεται στις υποχρεωτικές επενδύσεις του Οργανισμού μετά την ιδιωτικοποίηση του. Να θυμίσουμε ότι πρόκειται για επαναδημοπράτηση του έργου καθώς ο πρώτος διαγωνισμός δεν ολοκληρώθηκε και ακυρώθηκε λόγω των μεγάλων αλλαγών που προέκυψαν στις τιμές των υλικών κατασκευής την διετία 2021-2023.

Είναι το βασικό έργο των υποχρεωτικών επενδύσεων της ΟΛΘ Α.Ε. μετά την ιδιωτικοποίηση της και αναμένεται να αλλάξει την εικόνα όχι μόνο του λιμανιού αλλά και όλης της πόλης. Η διάρκεια των έργων έχει οριστεί σε 30 μήνες και αν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις θα μπορέσει να ολοκληρωθεί στις αρχές του 2026. Με τη λειτουργία του αναβαθμισμένου προβλήτα θα διπλασιαστεί η ικανότητα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων.

Η ολοκλήρωση του 6ου προβλήτα του Λιμένα Θεσσαλονίκης αποτελεί ένα μεγαλύτερο λιμενικό έργο υποδομής που θα ενδυναμώσει ακόμα περισσότερο την θέση της χώρας μας ως διαμετακομιστικού κέντρου Ανατολής-Δύσης, με κόστος που ανέρχεται με τον ΦΠΑ σε 170 εκατ. ευρώ. Ανεξάρτητοι μηχανικοί στο έργο είναι η κοινοπραξία ΣΑΛΦΩ – AECOM -ΣΑΜΑΡΑΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ.

Η Θεσσαλονίκη έχει το βασικό πλεονέκτημα της εύκολης πρόσβασης προς τις αγορές της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, γεγονός που της δίνει μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης.

Ο συνολικός προϋπολογισμός των υποχρεωτικών επενδύσεων ανέρχεται σε 160 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων: 130 εκατ. ευρώ προορίζονται για την επέκταση της λιμενικής υποδομής του 6ου προβλήτα, 7 εκατ. ευρώ για τον μηχανικό εξοπλισμό του προβλήτα και 23 εκατ. ευρώ για την αποκατάσταση του Παλαιού Τελωνειακού Σταθμού.

Επιπλέον, σύμφωνα με το ΦΕΚ, η ζώνη του Εμπορικού Λιμένα (Ζώνη Β), με υφιστάμενη επιφάνεια 1.164.493 τ.μ., θα επεκταθεί στα 1.687.040 τ.μ. μετά την ολοκλήρωση των προγραμματισμένων έργων στον 6ο προβλήτα. Η οργάνωση της ζώνης θα περιλαμβάνει τη διαμόρφωση τριών υποζωνών με συγκεκριμένες χρήσεις γης και όρους δόμησης.

Αναλυτικά το έργο
Στα έργα του Προβλήτα 6 περιλαμβάνονται η βυθοκόρηση-εκβάθυνση του διαύλου προσέγγισης και τη περιοχής ελιγμού των πλοίων, οι απαραίτητες υποδομές και ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις και ο εξοπλισμός για την εξυπηρέτηση της διαδικασίας φορτοεκφόρτωσης πλοίων, καθώς και η επέκταση των υποδομών του σιδηροδρομικού σταθμού.

Επιπλέον η κατασκευή νέου κέντρου εφοδιαστικής (Logistic Center) που περιλαμβάνει την κατασκευή ενός νέου κτηρίου στη βάση του Προβλήτα 6, μέγιστης επιφάνειας 60.000 τ.μ., και διαμόρφωση χώρων στάθμευσης για την εξυπηρέτηση του εν λόγω κτηρίου, ενώ επιπλέον προβλέπεται η κατασκευή νέων σιλό και δεξαμενών για την αποθήκευση δημητριακών, υγρών φορτίων και πετρελαιοειδών.

Σύμφωνα με το ΦΕΚ, «για την εξυπηρέτηση της επιβατικής, εμπορικής, ναυτιλιακής, τουριστικής και βιομηχανικής κίνησης, καθώς και της εν γένει λειτουργικότητας και ασφάλειας του λιμένα Θεσσαλονίκης, εγκρίνεται πρόγραμμα λιμενικών έργων, κτιριακών έργων, έργων υποδομής και έργων πολιτιστικού χαρακτήρα κατά ζώνες, καθώς και η κυκλοφοριακή οργάνωση του λιμένα.

 

Οι παρεμβάσεις

 

Ειδικότερα, όπως αναφέρεται, επιτρέπεται η υλοποίηση μιας σειρά έργων στον επιβατικό λιμένα και συγκεκριμένα:

α. Αποκατάσταση και αξιοποίηση του Κτιρίου Παλαιού Τελωνειακού Σταθμού (νυν Επιβατικού Σταθμού): αφορά κτιριακό έργο αποκατάστασης του υφιστάμενου Κτιρίου Παλαιού Τελωνειακού Σταθμού, συνολικής επιφάνειας περίπου 12.250,00 τ.μ., που βρίσκεται στην περιοχή προς δόμηση Α.2.1, με αλλαγή της χρήσης του σύμφωνα με τις επιτρεπόμενες χρήσεις της υποζώνης Α.2.,

β. Κατασκευή επιβατικού σταθμού κρουαζιέρας και ακτοπλοΐας και λοιπών χρήσεων: αφορά σύνολο κτιριακών έργων που συνεργάζονται χωρικά με τις γειτονικές περιοχές προς δόμηση και συμπεριλαμβάνουν τη δημιουργία ενός κτιρίου-τοπόσημου εμβληματικού χαρακτήρα, το οποίο δύναται να αξιοποιήσει έως και τα 2/5 της συνολικής δόμησης που αντιστοιχεί στην περιοχή προς δόμηση Α2.2.

γ. Αναστήλωση, αποκατάσταση και αξιοποίηση των διατηρητέων κτισμάτων του συγκροτήματος των Στάβλων: αφορά κτιριακό έργο αναστήλωσης και αποκατάστασης του υφιστάμενου συγκροτήματος των Στάβλων που βρίσκεται στην περιοχή προς δόμηση Α.2.3, με στόχο την ανάδειξη της ιστορικότητάς του και την αξιοποίησή του. Το συγκρότημα των Στάβλων προορίζεται για φιλοξενία λειτουργιών πολιτιστικού χαρακτήρα, όπως πνευματικών, καλλιτεχνικών και κοινωνικών δραστηριοτήτων, κέντρων έρευνας και καινοτομίας, πρότυπων γραφειακών χώρων και θερμοκοιτίδων επιχειρήσεων».

Θέλετε να μένετε ενημερωμένοι για τις εξελίξεις της επικαιρότητας;

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα από την Θεσσαλονίκη & την Ελλάδα, τη στιγμή που συμβαίνουν.

Μοιράσου το:

Σχετικά με τον αρθρογράφο RTHESS NEWSROOM

Η συντακτική ομάδα του Rthess.gr αποτελείται από επαγγελματίες δημοσιογράφους, τα αποκλειστικά ρεπορτάζ των οποίων έχουν αναπαραχθεί από το σύνολο των ηλεκτρονικών και των έντυπων Μέσων ενημέρωσης της επικράτειας.

/ Δείτε ακόμα

BUSINESS - ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

11.2.202515:30

  Διαμαρτυρία έξω από το Προεδρικό αποφάσισαν να πραγματοποιήσουν οι αιγοπροβατοτρόφοι σήμερα 11 Φεβρουαρίου, μετά από σύσκεψη. Η διαμαρτυρία γίνεται απέναντι στο νέο διάταγμα, το οποίο εκδόθηκε στις 3/2/2025 και προβλέπει μεταξύ 1ης Μαρτίου 2025 και 31ης Αυγούστου 2025, η

BUSINESS - ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

10.2.202519:41

  Διευκρινιστική εγκύκλιο για την ορθή εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας στους κλάδους της εστίασης και του τουρισμού εξέδωσε τη Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου ο Γενικός Γραμματέας Εργασιακών Σχέσεων Νίκος Μηλαπίδης. Υπενθυμίζεται ότι από την 1η Μαρτίου του 2025, οι παραπάνω

BUSINESS - ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

10.2.202513:01

  Σύμφωνα με τον ΕΦΚΑ, οι ημερομηνίες πληρωμής που ακολουθούν τον κανόνα του διαχωρισμού μεταξύ Μισθωτών και Μη Μισθωτών και διαμορφώνονται ως ακολούθως:   Την Τρίτη 25 Φεβρουαρίου 2025 θα καταβληθούν οι κύριες συντάξεις από τα τέως ταμεία Μη Μισθωτών

BUSINESS - ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

10.2.202509:20

    Από τον e-ΕΦΚΑ: – στις 14 Φεβρουαρίου, θα καταβληθούν 130.000 ευρώ σε 100 δικαιούχους για παροχές σε χρήμα του π. ΟΑΕΕ και – από τις 10 έως τις 14 Φεβρουαρίου, θα καταβληθούν 24.400.000 ευρώ σε 1.000 δικαιούχους σε

BUSINESS - ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

9.2.202511:20

    H ταχύτατη άνοδος της τιμής του χρυσού, με συνεχόμενα νέα ρεκόρ το τελευταίο διάστημα, επιβεβαιώνει ότι η οικονομική αβεβαιότητα σε παγκόσμιο επίπεδο κινείται σήμερα σε πολύ υψηλά επίπεδα, οδηγώντας τους επενδυτές στην αναζήτηση ασφαλών καταφυγίων για τα χρήματά

BUSINESS - ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

9.2.202508:30

    Στο φουλ δουλεύουν οι μηχανές στην ΑΑΔΕ για την έναρξη υποβολής των εφετινών φορολογικών δηλώσεων, με τη σχετική διαδικασία να παρουσιάζει σημαντικές διαφορές σε σχέση με το προηγούμενο έτος.   Οι αλλαγές αφορούν κυρίως τις προκαθορισμένες προθεσμίες, τις

thess

Επικαιρότητα

ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΑΡΘΡΑ ΑΠΟΨΕΙΣ

11.2.202512:58

Δημοφιλή Άρθρα


αυτή τη στιγμή