RThess Logo
Στείλτε τα μηνύματα σας live, πάρτε μέρος στη συζήτηση.
NOW ON AIR
Θέμα συζήτησης :
Βασίλης Ορφανός : Ο Έλληνας νικητής του Dakar

Comments are closed.

Αρχική / AUTO MOTOSPORTS / Βασίλης Ορφανός : Ο Έλληνας νικητής του Dakar

AUTO MOTOSPORTS

18/01/202512:00

Βασίλης Ορφανός : Ο Έλληνας νικητής του Dakar

Το Rally Dakar είναι” μια πρόκληση για αυτούς που συμμετέχουν και ένα όνειρο για αυτούς που μένουν πίσω”.

 

Βασίλης Ορφανός : Ο Έλληνας νικητής του Dakar

Με αυτή τη φράση ο ιδρυτής του Tierry Sabine οργάνωσε τον πρώτο αγώνα Paris -Dakar στην Έρημο Σαχάρα ξεκινώντας το 1979, δίνοντας την εκκίνηση Πρωτοχρονιά από το Τροκαντερό στο Παρίσι και Τερματισμό στο Ντακάρ στη Σενεγάλη. Η διάρκεια του αγώνα τότε ήταν 20 ημέρες διανύοντας στο άγνωστο της ερήμου 10.000 χιλιόμετρα μέσα στην Σαχάρα.

Σήμερα που ολοκληρώνεται το πιο σκληροτράχηλο Ράλλυ στον κόσμο το DAKAR 2025, φιλοξενούμε στο Rthess.gr, τον Έλληνα Αναβάτη, νικητή και Θρύλο του αγώνα, Βασίλη Ορφανό, ο οποίος μοιράζεται κάποιες από τις καλύτερες στιγμές που έζησε αγωνιζόμενος  με τη γαλανόλευκη στη μοτοσυκλέτα του!

Βασίλης Ορφανός 

 

Προσωπικά ήμουν 6 χρονών τότε, αλλά αργότερα είχα ένα όνειρο να καταφέρω να  αγωνιστώ σε αυτή την απόλυτη περιπέτεια.  Η πρώτη μου ανάμνηση από μοτοσικλέτα, είναι σε ηλικία μόλις 7 χρονών, από δύο γειτονόπουλα που ζούσαν κοντά στα πατρικό μου στον Παράδεισο Αμαρουσίου. Μέσα σε μια μεγάλη αλάνα όπου έμεναν αυτά τα δύο παιδιά ο Τάσος και ο Γρηγόρης Χανιώτης, που ήταν αξιωματικοί στο Πολεμικό Ναυτικό είχαν αγοράσει με τους πρώτους τους μισθούς μια XT 500 . Παρόλο που είχαμε πάνω από 15 χρόνια διαφορά ηλικίας, ένα απόγευμα ζήτησα  από τον Τάσο με παιδική αφέλεια αλλά και με μεγάλη λαχτάρα να με κάνει μια βόλτα. Αμέσως εκείνος προθυμοποιήθηκε και με έβαλε (το θυμάμαι σαν τώρα)  μπροστά και επάνω στο ασημένιο ( σχήματος δάκρυ ) ρεζερβουάρ της ΧΤ 500 και κάναμε μια συγκεκριμένη διαδρομή που έχει μείνει ακόμη χαραγμένη στη μνήμη μου.

Τι μαγική βόλτα ήταν αυτή ….!  

Έτσι μου φάνηκε στα παιδικά μου μάτια ….!

Για αυτό όταν γυρίσαμε πίσω στη βάση μας είπα μέσα μου μιλώντας στον εαυτό μου : όταν μεγαλώσω θα έχω δική μου εντούρο μοτοσικλέτα με ψηλά φτερά ….!Για την ιστορία αξίζει να αναφέρω ότι με  ΧΤ 500 είχε κερδίσει στο πρώτο Rally Dakar το 1979,  ο   Σιρίλ Νεβέ, ένας μικρόσωμος αλλά ταχύτατος Γάλλος αναβάτης….!Η μαγική σπίθα είχε ανάψει….! Υπάρχει όμως κάτι ακόμη που ακολουθεί το DNA μου.

Ο πατέρας μου ο Μηνάς Ορφανός γεννηθείς το 1940 στο Χαλάνδρι με μοτοσικλέτα του μία BMW R 12  το 1959 σε ηλικία 19 χρονών έκανε διανομή πάγου στα πέριξ του Ψυχικού, Παραδείσου, Πολυδρόσου, Χαλανδρίου και έλεγε χαριτολογώντας :Είμαι πολίτης του Κόσμου και είμαι μόνιμα σε κίνηση …..!

Έτσι γνώρισε την γυναίκα του και αργότερα μητέρα μας Σπυριδούλα Ορφανού δημιουργώντας την οικογένεια του. Προσωπικά  από μικρό παιδάκι όταν τον ρωτούσα γιατί ποτέ δεν σταματούσε όταν κάναμε κάποια μεταφορά μαζί πηγαίνοντας παρέα του, μου έλεγε δεν σταματάω πουθενά παρά μόνο εκεί που πρέπει να φτάσουμε   ….!

Αυτό το ρητό το χρειάστηκα μέσα στην μεγαλύτερη ειδική 1.055 χιλιομέτρων του RALLY  DAKAR  το 2004 όπου οδηγούσα 22,5 ώρες χωρίς να σταματήσω πουθενά μέσα στην έρημο νύχτα , ημέρα , νύχτα…..! Ξεκινήσαμε 2:00 πμ ξημερώματα 180 αναβάτες και φτάσαμε στο τερματισμό 00:30 την επόμενη ημέρα μόλις 40. Ήμουν ανάμεσα στην Ελίτ των καλύτερων αναβατών του Κόσμου.

Σαν ανάμνηση του πατέρα μου Μηνά έχω και τη μοτοσικλέτα που οδηγούσε τη  R 12 μοντέλο του 1940 μέσα στο γραφείο μου άκρως λειτουργική…..! Όποτε την οδηγώ μου φεύγουν πάντα κάποια δάκρυα συγκίνησης από τα μάτια μου ….! Είναι σαν να τον έχω πάντα μαζί μου και την οδηγούμε παρεούλα  ….!  Παρέα πάντα είχα τις αγωνιστικές μου μοτοσικλέτες πιστές μου σύμμαχους…!

Όπερ και εγένετο …..στην αγωνιστική πορεία της ζωής μου και στα 18 μου, αγοράζω την πρώτη μου Εντούρο μοτοσικλέτα, μια Honda XR 250 R εισαγωγής από Ιαπωνία, από τους αδερφούς Στέλιο και Γιώργο Σπυριδόπουλο από το Χαλάνδρι, μεγάλα ονόματα και πρωταθλητές της εποχής τους μέσα από χωμάτινους αγώνες motocross και enduro….. !

Μετά από δύο χρόνια αργότερα, οι ίδιοι  άνθρωποι μου έκαναν πρόταση (σαν πρωταθλητής Ελλάδος που ήδη ήμουν από τα 18 μου)  και στα είκοσι μου αγωνίζομαι σαν αναβάτης τους με χειροποίητη αγωνιστική μοτοσικλέτα εκ Σουηδίας, και έτσι γίνομαι οδηγός τους με Husaberg FE 350 κατακτώντας το δεύτερο μου πρωτάθλημα σαν πρωταθλητής Ελλάδος στο enduro το 1995, κερδίζοντας τον πρώτο μου (1) βαθμό στην παγκόσμια κατάταξη από την πρώτη μου συμμετοχή σε αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος  στη γείτονα Ιταλία (15ος στο Παγκόσμιο) και συμμετοχή μας στην Ολυμπιάδα του εντούρο I.S.D.E. την ίδια χρονιά στην Πολωνία.

Η αγωνιστική μου πορεία δεν σταμάτησε εκεί.

Ακολούθησαν ακόμα τρία πρωταθλήματα Ελλάδος στο σύνολο από τα πέντε που έχω κερδίσει, με Suzuki DR 350 R το 1996-1997. Το 97 όμως συμμετέχοντας στους τέσσερις από τους οκτώ αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Enduro τερματίζουμε στη 12η θέση στο Κόσμο.

Το 1998 περνώντας σαν επίσημος αναβάτης στη Yamaha Hellas με μια εξαιρετική μοτοσικλέτα YZF WR 400 καταφέρνουμε να κερδίσουμε τόσο τον τίτλο του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Enduro , όσο και την Πρώτη Θέση σε αγώνα του Πανευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Enduro κερδίζοντας τον δύο φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή Ιταλό Mario Rinaldi. Μια ξεχωριστή όμως συνάντηση εκείνη την ίδια χρονιά στο παγκόσμιο πρωτάθλημα εντούρο με την ομάδα του Γαλλικού στρατού Armee de Terre, αλλάζει προς το καλύτερο τα πράγματα για εμένα. Υιοθετώντας αγωνιστικά τον Βασίλη στις Ολυμπιάδες του Εντούρο I.S.D.E. καταφέρνω να αγωνιστώ σε πέντε ISDE ( Πολωνία, Πορτογαλία , Γαλλία, Βραζιλία, Νέα Ζηλανδία), και να διακριθώ κερδίζοντας Χάλκινο μετάλλιο το 1999 στη Πορτογαλία και Ασημένιο το 2001 μέσα στην έδρα τους στη Γαλλία. Μετά από αυτό τον αγώνα με τη συμπαράσταση και τη βοήθεια τους, βρήκα την ομάδα μου στο Παρίσι Challenze 75 όπου με βάση μια αξιόπιστη Honda XR 400 R θα αγωνιζόμουν το 2003 στο πρώτο μου DAKAR.

Μετά από 19 ημέρες σκληρής και επίμονης  μάχης με δύο Γάλλους αναβάτες με ίδιο τύπο μοτοσικλέτας καταφέραμε να τερματίσουμε στην πρώτη θέση (1ος )  κερδίζοντας την κατηγορία των 400 κυβικών εκατοστών και 34ος  στη γενική κατάταξη με 12 λεπτά από τον δεύτερο, ξεδιπλώνοντας την Ελληνική σημαία στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου των νικητών, από τους 185 αναβάτες που συμμετείχαν τότε.

Αυτή η νίκη μας συγκίνησε και προκάλεσε εντύπωση στον Φιλανδό Παγκόσμιο Πρωταθλητή Ari Vatanen που αργότερα στο Ευρωκοινοβούλιο δήλωσε : Εσείς στην Ελλάδα δεν χρειάζεστε παγοθραυστικά όπως εμείς στη Φιλανδία. Ο Βασίλης Ορφανός είναι το παγοθραυστικό που άνοιξε το δρόμο για όλους τους Έλληνες.

Σε συνέχεια η Honda France διαφήμισε αυτή τη νίκη σε όλα τα Γαλλικά περιοδικά μοτοσικλέτας. Στη πορεία μας μετά από αυτή τη σπουδαία νίκη, ακολούθησαν ακόμη 5 συμμετοχές στο DAKAR το 2004,2005,2008,2009, 2011.

Καταφέραμε να αγωνισθούμε συνολικά  4 ακόμη φορές στην Αφρικανική ήπειρο με τερματισμό και στο Dakar στην Κλασική διαδρομή στη πρωτεύουσα της Σενεγάλης, στην 5η θέση στα 450 κ. εκ. με δύο νεκρούς συναθλητές μας.

Ακολούθησε η συγγραφή του αυτοβιογραφικού μας βιβλίου με τον τίτλο ” Ψυχές στην άμμο” με σκοπό να δώσουμε το ερέθισμα σε ένα παιδί που ονειρεύεται να κάνει το όνειρο του στόχο και το στόχο του πραγματικότητα.

Τρία χρόνια αργότερα μετά την ακύρωση του αγώνα το 2008, συνεχίσαμε αλλάζοντας ήπειρο  να συμμετέχουμε και να  τερματίσουμε στην Λατινική Αμερική, συγκεκριμένα σε Αργεντινή -Χιλή, διασχίζοντας τις Άνδεις σε 5.000 μέτρα υψόμετρο και την έρημο Ατακάμα το 2009 και το 2011. Το 2011 αγωνιστήκαμε με την εργοστασιακή ομάδα της Aprilia racing με μοτοσικλέτα των 450 κυβικών Tuareg RXV 450 Rally Factory Bike όπου εξαιτίας μιας ηλεκτρικής βλάβης να στερηθούμε τη χαρά του τερματισμού δύο ημέρες πριν το τέλος του αγώνα.

Παράλληλα τα τελευταία 20 χρόνια εκπαιδεύουμε αναβάτες στη σχολή ασφαλούς οδήγησης της VOM ( Vasilis Orfanos Motorsport ) με σκοπό την οδική ασφάλεια τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου, με σκοπό την αλλαγή κουλτούρας και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων στη χώρα μας.

Θέλετε να μένετε ενημερωμένοι για τις εξελίξεις της επικαιρότητας;

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα από την Θεσσαλονίκη & την Ελλάδα, τη στιγμή που συμβαίνουν.

Μοιράσου το:

Σχετικά με τον αρθρογράφο Παντελής Τζερτζεβέλης

Ο Παντελής Τζερτζεβέλης γεννήθηκε το 1967 στην πόλη της Θεσσαλονίκης, και ακόμη από μικρή ηλικία, εντάχθηκε στον κόσμο της περιπέτειας, καθώς ήταν μέλος του Σώματος Ελλήνων Προσκόπων, όπου ανέβηκε μέχρι τον βαθμό του Προσκόπου του Έθνους! Σε ηλικία 16 χρόνων, βρέθηκε υπό την καθοδήγηση του μεγάλου Φωτορεπόρτερ, Γιώργου Φουρκαλά, όπου και έμαθε την τέχνη της φωτογραφίας και καθημερινά εργαζόταν τραβώντας φωτογραφίες, για τις εφημερίδες Μακεδονία- Θεσσαλονίκη, και Σπορ του Βορρά! Λίγο αργότερα παράλληλα με τις σπουδές του στο Πολυτεχνείο, παρακολούθησε 2ετή σχολή φωτογραφίας, και έναν χρόνο αργότερα την τριετή σχολή δημοσιογραφίας ΑΚΤΟ. Εργάστηκε σε περιοδικά και Εφημερίδες όπως οι Μακεδονικές Επιλογές, Το AUTO moto, ο Ταχυδρόμος, Το Traveller, το ΕΘΝΟΣ, η ΒΡΑΔΙΝΗ, η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΒΟΡΡΑΣ, ΣΠΟΡ ΤΟΥ ΒΟΡΡΑ. Από το 2008 μέχρι το 2013, από την συχνότητα της ΕΡΤ3 εργάστηκε στην εκπομπή ΕΠΙΤΡΟΧΩΝ, και ταξίδευε τους ακροατές του μέσα από την εκπομπή του …τα μπαγκάζια , στις εσχατιές της Εναλλακτικής Ελλάδας. Από το 2014 εργάζεται στον Όμιλο του ΡΑΔΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ και μέσα από την συχνότητα του πρώτου ραδιοφώνου της Βόρειας Ελλάδας, υπηρετεί τον κόσμο της αυτοκίνησης, και των αποδράσεων. Είναι υπεύθυνος του Γραφείου Τύπου του ΣΠΑΡΤΑΘΛΟΝ, και της ΕΝΩΣΗΣ ΠΟΔΗΛΑΤΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ. Είναι μέλος της ΕΣΗΕΑ, και της Παγκόσμιας ένωσης Δημοσιογράφων.

/ Δείτε ακόμα

AUTO MOTOSPORTS

18.1.202510:58

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το Επίσημο Λανσάρισμα Farizon SuperVan στην Ελλάδα: Επαναπροσδιορίζοντας τα Ηλεκτρικά Επαγγελματικά Οχήματα Ένα Ορόσημο για τις Βιώσιμες Μεταφορές στην Ελλάδα. Η Farizon γιόρτασε με περηφάνια την επιτυχημένη παρουσίαση του επαναστατικού Farizon SuperVan στην Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων. Η

AUTO MOTOSPORTS

17.1.202516:33

Το πολυβραβευμένο Hyundai IONIQ 5  της Hyundai Motor Company συμμετείχε σε ένα εξαιρετικό εγχείρημα μπαίνοντας στα GUINNESS WORLD RECORDS™  σημειώνοντας τη μεγαλύτερη υψομετρική διαφορά παγκοσμίως με ηλεκτρικό αυτοκίνητο.   Το εγχείρημα οργανώθηκε από την Hyundai Motor India Limited (HMIL) με

AUTO MOTOSPORTS

17.1.202515:30

Τα Βόρεια προάστια της Αττικής, επέλεξε η εισαγωγική αντιπροσωπεία της KIA, για την επίσημη παρουσίαση του μικρότερου ηλεκτρικού SUV το EV3, όπου καθίσαμε στη θέση του οδηγού και διανύσαμε αρκετά χιλιόμετρα ανακαλύπτοντας το πληρέστατο πακέτο εξοπλισμού του! Χαράς ευαγγέλια για

AUTO MOTOSPORTS

16.1.202518:00

  Ενώ ο μηχανοκίνητος αθλητισμός έχει μια μακρά σχέση με τους χορηγούς ενεργειακών ποτών, το Zerenergy έχει σχεδιαστεί για να έχει χαλαρωτικό και ηρεμιστικό αποτέλεσμα, καθιστώντας το το τέλειο συνοδευτικό για το Mexico E-Prix, το οποίο είναι γνωστό για τους

AUTO MOTOSPORTS

16.1.202516:44

  Εκτός από το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Αναβάσεων, το πρόγραμμα του οποίου ανακοινώθηκε πριν από λίγες ημέρες, η ΟΜΑΕ έχει θεσπίσει για τη φετινή χρονιά και τρία Κύπελλα Αναβάσεων. Πρόκειται για το Κύπελλο Αναβάσεων Νοτίου Ελλάδος, το Κύπελλο Αναβάσεων Βορείου Ελλάδος και το Κύπελλο Αναβάσεων Κρήτης. Αναλυτικά

AUTO MOTOSPORTS

16.1.202515:30

  Η Audi Sport ενισχύει τις αισθήσεις με τα μοντέλα RS3. Με την αναβάθμιση, το κορυφαίο compact μοντέλο που ενσαρκώνει την απόλυτη απόδοση γίνεται ακόμα πιο σπορ. Οι δυναμικές γραμμές σχεδίασης στο μπροστινό μέρος, οι τροχοί με σχεδίαση εμπνευσμένη από

thess

Επικαιρότητα

AUTO MOTOSPORTS

18.1.202510:58

Δημοφιλή Άρθρα


αυτή τη στιγμή