Η Ευρωπαϊκή Ένωση εξετάζει την υποχρεωτική απόσυρση οχημάτων που πληρούν συγκεκριμένα κριτήρια:
- Ακινησία: Οχήματα που παραμένουν ακινητοποιημένα για μεγάλο χρονικό διάστημα θα θεωρούνται απόβλητα και θα οδηγούνται προς ανακύκλωση.
- Τεχνικός Έλεγχος: Οχήματα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ για δύο συνεχόμενα έτη ή απέτυχαν στον έλεγχο χωρίς να επιδιορθωθούν οι βλάβες τους θα αποσύρονται υποχρεωτικά.
- Κόστος Επισκευής: Σε περιπτώσεις όπου το κόστος επισκευής σοβαρών ζημιών, όπως σε κινητήρα ή κιβώτιο ταχυτήτων, υπερβαίνει την αξία του οχήματος, θα προτείνεται η απόσυρση.
- Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) έχει προτείνει ένα χρονοδιάγραμμα απόσυρσης οχημάτων με βάση τα πρότυπα εκπομπών ρύπων, το οποίο αναμένεται να υιοθετηθεί από την Ε.Ε.:
- 2026: Απόσυρση οχημάτων προδιαγραφών Euro 1.
- 2030: Απόσυρση οχημάτων προδιαγραφών Euro 2.
- 2034: Απόσυρση οχημάτων προδιαγραφών Euro 3.
- 2039: Απόσυρση οχημάτων προδιαγραφών Euro 4.
- 2043: Απόσυρση οχημάτων προδιαγραφών Euro 5.
- 2050: Απόσυρση οχημάτων προδιαγραφών Euro 6.
Στην Ελλάδα, περίπου 1,5 εκατομμύρια οχήματα δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ, γεγονός που τα καθιστά υποψήφια για υποχρεωτική απόσυρση σύμφωνα με τις προτάσεις της ΕΕ.
Η υποχρεωτική απόσυρση παλαιών οχημάτων αποτελεί μέρος της στρατηγικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη μείωση των εκπομπών ρύπων και την προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας. Η Ελλάδα, με τον γηρασμένο στόλο οχημάτων, θα πρέπει να προσαρμοστεί στις νέες απαιτήσεις, λαμβάνοντας υπόψη τις κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις των μέτρων αυτών.
Πηγή: newsauto.gr
Comments are closed.