Η σουηδική Volvo, εδώ και δεκαετίες πρωτοστατεί στις τεχνολογικές καινοτομίες, και μάλιστα σε πολλές των περιπτώσεων διαμορφώνουν θετικά, ένα μεγάλο τμήμα της αγοράς αυτοκινήτου! Με την παρουσίαση της ηλεκτρικής γκάμας, κατάφερε να ταράξει τα νερά του ανταγωνισμού, και να θέσει εκ νέου ψηλά τον πήχη των πωλήσεων, κατασκευάζοντας το ΕΧ30, προσελκύοντας αγοραστές της premium κατηγορίας των EVS.
Μικρό στο μάτι…
Όταν το πρωτοαντίκρισα το ΕΧ30, προσπαθούσα να καταλάβω γιατί το «βάφτισαν» μικρό, ενώ πρόκειται για ακόμη ένα επιβλητικό μοντέλο της Volvo cars, το οποίο τόσο με τον όγκο του, όσο και με τον σχεδιασμό του, αποτελεί ένα μεγάλο και πολυτελές suv, που ακολουθεί μια άκρως πολιτισμένη πορεία δίπλα, στην υπόλοιπη γκάμα Volvo.
Πίσω από το τιμόνι του, πέρασα μια ωραία εβδομάδα, χωρίς να αγχωθώ και να πιεστώ για την αυτονομία της μπαταρίας του, διανύοντας μάλιστα 600km απολαμβάνοντας τις εντυπωσιακές του επιδόσεις, οι οποίες ξεσηκώνουν ευχάριστα, ανυποψίαστους οδηγούς, ικανοποιώντας στο έπακρο τις εντολές τους.
Κύριο χαρακτηριστικό του, η κλειστή μάσκα με τα Led φώτα σε σχήμα “Σφυριού του Thor” τα οποία προσθέτουν έναν άλλο τόνο στην εμφάνιση του ΕΧ30, η οποία καταλήγει στην πίσω μεγάλη κολώνα, ενισχύοντας σημαντικά τον πολύ μικρό αεροδυναμικό συντελεστή 0,28cd. Την εικόνα της sportive εμφάνισης του ΕΧ30 συμπληρώνουν και οι ζάντες 19΄΄οι οποίες δίνουν άλλον αέρα στην κίνηση του αυτοκινήτου.
Scandinavian Living
Το εσωτερικό του EX 30 μελετήθηκε πολύ από τους designer της σουηδικής εταιρείας, οι οποίοι προσπάθησαν με νέες σχεδιαστικές παρεμβάσεις όπως είναι το χερούλι της πόρτα και οι διακόπτες των παραθύρων, που αναζητά ένας οδηγός κατά την παρθενική του είσοδο στο εσωτερικό του.
Στα εντός η μεγάλη κάθετα προσανατολισμένη οθόνη των 12,3’’ κάνει παπάδες, καθώς διαθέτει άπλετη συνδεσιμότητα 5G , και μέσα από τα πολλά μενού της ελέγχει όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου! Χωρίς μία μικρή «ξενάγηση» από το εξειδικευμένο προσωπικό της Volvo cars, δεν είναι εφικτή η χρήση της, καθώς η εξοικείωση θεωρείται απαραίτητη.
Τα περισσότερα υλικά που πλαισιώνουν το εσωτερικό του ΕΧ30, προέρχονται από ανακυκλωμένα υλικά τα οποία προετοιμάζει με επιτυχία μία, επίσης σουηδική εταιρεία ανακύκλωσης. Η Volvo καταφέρνει να κάνει πράξη στα αυτοκίνητα της την οικολογική συνείδηση και το ενδιαφέρον για το περιβάλλον.
Μάλιστα καινοτομεί για ακόμη μια φορά χρησιμοποιώντας ένα τεχνολογικά προηγμένο υλικό επένδυσης από Nordico, το οποίο προέρχεται από υλικά βιολογικής προέλευσης από τη φύση της Σκανδιναβίας, αλλά και μπουκάλια pet.
Πάντως για να μπείτε στο ΕΧ30, χωρίς τη χρήση της «ειδικής» κάρτας κλειδί όμοια με πιστωτική, δεν είναι εφικτό! Με την ίδια κάρτα εκκινεί και ο ηλεκτροκινητήρας του ΕΧ30, αφού πρωτίστως η κάρτα τοποθετηθεί σε συγκεκριμένη θέση!
Βέβαια στη διάθεση του ιδιοκτήτη, υπάρχει και μια εφαρμογή τύπου keyless, διαθέσιμη για smartphone, θα ξεκλειδώνει την πόρτα, μόλις πλησιάζει ο οδηγός.
Ο φύλακας άγγελος των επιβατών του ΕΧ30, δεν είναι άλλος από τα πολλά συστήματα ADΑS της Volvo τα οποία πλέον διαθέτουν μια σύγχρονη φανταστική λειτουργία που ειδοποιεί τον οδηγό για ποδήλατα, πεζούς, πατίνια, και διερχόμενα οχήματα που πλησιάζουν, κατά τη διάρκεια που κάποιος επιβάτης ανοίξει την πόρτα του. Το έζησα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης από κάποιο διερχόμενο πατίνι, όπου το σύστημα σε κλάσματα δευτερολέπτου εντόπισε άμεσα και ειδοποίησε!
Στην ψυχή του…
Το νέο Volvo EX30 διατίθεται σε δύο super εκδόσεις! Στην πρώτη εκδοχή Single Motor η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς και η ισχύς που παράγεται αποδίδει 272 ίππους! Είπατε κάτι αγαπητοί αναγνώστες? Η αυτονομία φτάνει στα 344 χιλιόμετρα και η extended range στα 475 χιλιόμετρα.
Η 2η απίστευτη εκδοχή του ΕΧ30, η Twin Motor, διαθέτει τετρακίνηση, και αποδίδει 428 ίππους, οι οποίοι στην κυριολεξία βάζουν φωτιά στην άσφαλτο! Η δε αυτονομία για ένα τέτοιο suv είναι υποδειγματική καθώς αγγίζει τα 450 km. Εγώ απόλαυσα την οδήγηση της δικίνητης έκδοσης με την οποία ένιωσα απολύτως ξε- αγχωμένος, καθώς είδα μεγάλη αξιοπιστία στην αυτονομία της μπαταρίας, περίπου 400km έκανα, με μία φόρτιση, αλλά απόλαυσα ταυτόχρονα τα τρελά γκάζια και τις απίστευτες επιταχύνσεις όπου τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 5,3’’ που σπάει στην κυριολεξία τα χρονόμετρα!
Όσο για την τελική ταχύτητα; Η Volvo σαν πρωτοπόρος στην ασφάλεια των επιβατών, έχει θέσει περιοριστή τελικής ταχύτητας στα 180km για να κοιμόμαστε ..όλοι μας καλύτερα!
Στον δρόμο..
Δεν θέλει πολύ για να καταλάβεις ότι οδηγείς ένα SUV της Premium κατηγορίας! Μεγάλο ατού στο ΕΧ30 η υποδειγματική ποιότητα κύλισης, η οποία προδιαθέτει τον οδηγό στην απόλαυση της οδήγησης η οποία κατά τη διάρκεια της διαδρομής ξεδιπλώνει τις κρυφές αρετές της. Η απουσία θορύβων, βοηθά τον οδηγό να εστιάσει στον δρόμο απολαμβάνοντας την εξαιρετική πληροφόρηση του συστήματος διεύθυνσης, και να αντιληφθεί στο έπακρο το καλοστημένο σετάρισμα της ανάρτησης του ΕΧ30, το οποίο ακολουθεί πιστά την καλή “συνταγή” της Volvo, με γονατιές Mc person στο εμπρόσθιο τμήμα του αυτοκινήτου, και Πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, εστιάζοντας έτσι, περισσότερο την άνεση των επιβατών, και των πίσω καθισμάτων. Οι κλίσεις του αμαξώματος στα κλειστά στροφιλίκια αποτελούν απόλαυση και πρόκληση στα χέρια ενός οδηγού, καθώς το μικρό SUV προσφέρει εκτός από άνεση, άπλετη ασφάλεια, και πολλά ξεκούραστα ταξίδια!
Τι ρεύμα καταναλώνει;
Ποτέ δεν συγκρίνουμε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με τους θερμικούς κινητήρες! Έκανα ένα μεγάλο ταξίδι από την Θεσσαλονίκη στην Ξάνθη με την ταχύτητα των 120km/h, βλέποντας μία κατανάλωση της τάξεως των 19kwh/100km, η οποία ήταν αρκετή για να πάω και να επιστρέψω στην θεσσαλονίκη. Ο ανεφοδιασμός του στους ταχυφορτιστές της επίσης Σουηδικής ΙΚΕΑ φόρτισαν εκ νέου τις κυψέλες των μπαταριών του, για να βγάλω τις διαδρομές της εβδομάδας όλης εντός πόλεως, καταναλώνοντας περίπου 13kwh/100km!
Μου άρεσε πολύ η έγκαιρη ειδοποίηση για την αυτονομία της μπαταρίας, όπως και η digital ενημέρωση για τους κοντινότερους σταθμούς φόρτισης σε όλη την ελληνική επικράτεια!
Με βοήθησε πολύ ο φορτιστής on board, ο οποίος επέτρεψε να πάρω φόρτιση 22kw, συνεχίζοντας απροβλημάτιστα το ταξίδι μου.
Κλείνοντας θα ήταν παράλειψη μου να μην αναφερθώ στο κόστος απόκτησης του τεχνολογικά προηγμένου Volvo EX30. Η αρχική τιμή ξεκινά από τα 37572€, χωρίς το όφελος της κρατικής επιδότησης, ενώ για την έκδοση extended range που οδήγησα, απαιτούνται 42966€ (χωρίς όφελος επιδότησης).
Νομίζω πως οι λάτρεις των ποιοτικών suv, πριν επιλέξουν αυτοκίνητο καλό είναι να καθίσουν στη θέση οδήγησης του Volvo EX30, και να πάρουν μία γεύση της ποιοτικής αξίας του μεγάλου, μικρού της Volvo Cars.
Comments are closed.