Η Ducati συνεχίζει να πιστεύει και να επενδύει στον 90° V-twin, τον κινητήρα που έχει χαρακτηρίσει μερικές από τις πιο εμβληματικές μοτοσυκλέτες του κατασκευαστή από το Borgo Panigale και ο οποίος έχει επιτύχει περισσότερες από 400 νίκες και 1000 βάθρα στα πρωταθλήματα, που προορίζονται για μοτοσυκλέτες παραγωγής. Ο νέος V2 κινητήρας είναι ο ελαφρύτερος δικύλινδρος που έχει φτιάξει ποτέ η Ducati και ανανεώνει την παράδοση που ξεκίνησε με το Pantah και συνεχίστηκε με τα Desmodue, Desmoquattro, Testastretta και Superquadro. Ένας V2 σχεδιασμένος για να προσφέρει μέγιστη οδηγική απόλαυση, χάρη στην πλούσια σε ροπή απόδοση σε όλες τις στροφές και επιδόσεις κινητήρα σπορ μοτοσυκλέτας στις υψηλές στροφές.
Με αυτόν τον νέο κινητήρα, η Ducati επιβεβαιώνει τη δέσμευσή της στην ανάπτυξη, η οποία αποδεικνύεται με την εισαγωγή τεσσάρων εντελώς νέων κινητήρων σε μόλις επτά χρόνια, από την Desmosedici Stradale έως τη Superquadro Mono, από την V4 Granturismo έως τη νέα V2. Κινητήρες που προσδιορίζονται από την επιλογή των καταλληλότερων τεχνικών λύσεων ανάλογα με την προβλεπόμενη χρήση.
Αυτός ο νέος δικύλινδρος είναι εγκεκριμένος σύμφωνα με τις προδιαγραφές Euro5+, έχει κυβισμό 890 cc, είναι εξοπλισμένος με το σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων εισαγωγής IVT (Intake Variable Timing), αλουμινένια χιτώνια και ζυγίζει μόλις 54,5 kg, θέτοντας νέα σημεία αναφοράς στο βάρος των κινητήρων που διατίθενται στη γκάμα Ducati (-9,4 kg σε σύγκριση με το Superquadro 955, -5,9 kg σε σύγκριση με την Testastretta Evoluzione, -5,8 kg σε σύγκριση με το Scrambler® Desmodue). Το σύστημα κλεισίματος των βαλβίδων με ελατήριο που εισήχθη με τον V4 Granturismo, προσδίδει στον νέο V2 χαρακτηριστικά ενός κινητήρα που δίνει έμφαση στην ομαλότητα στις χαμηλές στροφές και το χαμηλό κόστος συντήρησης. Τα διάκενα των βαλβίδων ελέγχονται κάθε 30.000 km, αποτελώντας άλλο ένα σημείο αναφοράς για την κατηγορία.
Μοντέρνα και αποτελεσματική σχεδίαση που εγγυάται απόδοση και χαμηλό βάρος
Η διάταξη 90° V2 ορίζει έναν στενό κινητήρα, με μοναδική προσωπικότητα στον ήχο και την απόδοση ισχύος, βαθιά συνδεδεμένο με την παράδοση της Ducati. Επιπρόσθετα η σχεδίαση V 90° δημιουργεί μια φυσική εξισορρόπηση των δυνάμεων πρώτης τάξης, χωρίς την ανάγκη για αντικραδασμικό άξονα.
Όλα αυτά, προς όφελος της μεγαλύτερης δυνατής οδηγικής απόλαυση. Τέλος, οι κύλινδροι έχουν κλίση με γωνία 20° προς τα πίσω, για βελτιστοποίηση της κατανομής βάρους.
Η ευελιξία που χαρακτηρίζει τους δικύλινδρους κινητήρες της Ducati είναι ένα από τα χαρακτηριστικά και του νέου V2, ο οποίος λόγω του ότι είναι πολύ ελαφρύς, αποδοτικός και μικρού μεγέθους προσαρμόζεται τέλεια σε διάφορες μοτοσυκλέτες της γκάμας. Αυτό οφείλεται επίσης στην απόφαση της Ducati να διατίθεται με δύο διαφορετικές διαμορφώσεις, που χαρακτηρίζονται από διαφορετικές τιμές ισχύος (120 ή 115 hp στις 10.750 σ.α.λ.) και διαφορετικά χαρακτηριστικά απόδοσης. Οι διάμετρος επί της διαδρομής είναι 96 x 91,5 mm, που μας δίνει συντελεστή 1,56. Είναι μια μέση επιλογή σε σύγκριση με τους κινητήρες Testastretta και Superquadro και επιτρέπουν στον κινητήρα να αποδίδει υψηλότερες μέγιστες τιμές και καμπύλη ροπής που είναι πιο κατάλληλη για χρήση στο δρόμο από τους τελευταίους.
Η μέγιστη τιμή ροπής είναι 93,3 Nm ή 92,1 Nm στις 8.250 σ.α.λ. Ο κόφτης, στην πέμπτη και έκτη ταχύτητα, έχει ρυθμιστεί στις 11.350 σ.α.λ.
Στην σπορ έκδοση των 120 ίππων, υιοθετώντας την αγωνιστική εξάτμιση για χρήση στην πίστα, η μέγιστη ισχύς αυξάνεται στους 126 ίππους (+6 ίππους) στις 10.000 σ.α.λ. και η ροπή στα 98 Nm (+5 Nm) στις 8.250 σ.α.λ., με εξοικονόμηση βάρους 4,5 kg.
Η έκδοση των 115 ίππων είναι εξοπλισμένη με ισχυρότερη γεννήτρια, για τη σωστή διαχείριση ακόμη και των μεγαλύτερων ηλεκτρικών φορτίων. Η μπιέλα και ο σφόνδυλος είναι ενισχυμένα για να αντιμετωπίσουν ακόμα και τις πιο δύσκολες δοκιμασίες και να προσφέρουν μια ομαλότερη απόκριση σε χαλαρή οδήγηση. Η προκύπτουσα αύξηση της ροπής αδράνειας, ίση με 12%, στην πραγματικότητα καθορίζει μεγαλύτερη ομαλότητα λειτουργίας σε χαμηλές στροφές. Η σχέση μετάδοσης, σε αυτή την έκδοση, χαρακτηρίζεται από κοντύτερη πρώτη και δεύτερη ταχύτητα για βελτίωση της εκκίνησης σε ανωφέρεια, καθώς και σε δύσκολες συνθήκες με πλήρες φορτίο.
Όπως και στη νέα Panigale V4, το κιβώτιο ταχυτήτων είναι εξοπλισμένο με Ducati Quick Shift (DQS) 2.0. Η δεύτερη γενιά DQS χρησιμοποιεί μια στρατηγική που βασίζεται αποκλειστικά στον αισθητήρα του σασμάν, επιτρέποντας έτσι τη χρήση του πεντάλ χωρίς ενδιάμεσους μικροδιακόπτες. Αυτή η λύση προσφέρει στον αναβάτη μια πιο άμεση αίσθηση, με μειωμένη διαδρομή και χωρίς την «λαστιχένια» αίσθηση που χαρακτηρίζει τα παραδοσιακά quickshifters και επίσης διευκολύνει την εύρεση της νεκράς ταχύτητας. Ο συμπλέκτης ολίσθησης 8 δίσκων, που προέρχεται από την πιο πρόσφατη έκδοση που χρησιμοποιήθηκε από την Testastretta 11°, μετριάζει την ροπή με το γκάζι κλειστό κατά το κατέβασμα, βελτιώνοντας τη σταθερότητα της μοτοσυκλέτας κατά τη διάρκεια του πιο έντονου φρεναρίσματος.
Ο νέος κινητήρας V2 θα είναι επίσης διαθέσιμος σε έκδοση μειωμένης ισχύος σε μοτοσικλέτες που προορίζονται για κατόχους άδειας Α2.
Comments are closed.