Με στόχο τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων τα οποία βρίσκονται σε έξαρση, αλλά και της κυκλοφοριακής συμφόρησης που τελευταίως παρατηρούμε στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, έρχεται να συμβάλει επί της ουσίας στην επίλυση τους, ο Νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας.
Τώρα αν σε όλα τα πιο πάνω εντάξουμε και την επιβάρυνση της ατμόσφαιρας, τότε… καλώς να ορίσει, μπας και δούμε καλύτερες μέρες στην κυκλοφορία των αυτοκινήτων.
Φυσικά και δεν θα μπορούσε να μείνει εκτός ρυθμίσεων, ο στόχος για τη μείωση της περιβαλλοντικής ρύπανσης. Μάλιστα, άμεσα θα δοθούν κίνητρα για τη χρήση μοτοσικλετών και οχημάτων μικροκινητικότητας, μια κατηγορία στην οποία θα εντάσσονται τα ποδήλατα -συμβατικά ή ηλεκτρικά (e-bikes) και τα ηλεκτρικά πατίνια.
Ανατροπή στα όρια Ταχύτητας εντός πόλεων
Επιτέλους το όριο ταχύτητας των 50km/h εντός των πόλεων θα μειωθεί στα 30 km/h, και μάλιστα έξω σε σημεία Σχολικών εγκαταστάσεων, θα πέφτει στα 20 km/h μειώνοντας έτσι, ακόμη περισσότερο τον κίνδυνο ατυχήματος σε σημεία που διέρχονται μαθητές. Βέβαια σε όλα αυτά καλό είναι, να μην ξεχνάμε την απαιτούμενη παιδία που θα πρέπει να εφαρμόζουμε όλοι μας, όταν κυκλοφορούμε στους δρόμους.
Αυστηρές ποινές – Αφαίρεση άδειας οδήγησης
Οι «σοφοί» νομοθέτες ευτυχώς, αποφάσισαν την κατηγοριοποίηση των παραβάσεων η οποία θα γίνεται με βάση την επικινδυνότητά τους. Οι ποινές που προβλέπονται είναι ιδιαίτερα αυστηρές και μάλιστα σε περίπτωση υποτροπής των ίδιων παραβάσεων οι ποινές θα πολλαπλασιάζονται. Σε περίπτωση 3ης υποτροπής η οποία θα λάβει χώρα μέσα σε διάστημα πέντε ετών, τότε θα αφαιρείται η άδεια οδήγησης για πέντε χρόνια!!
Επίσης, το δίπλωμα οδήγησης, θα αφαιρείται και όταν συμπληρωθούν 25 πόντοι στο «point system» ενώ για πρώτη φορά δεν θα υφίσταται για τροχαία παράβαση η αφαίρεση της άδειας και των πινακίδων κυκλοφορίας του οχήματος, καθώς η ποινή θα εφαρμόζεται στον οδηγό.
Όταν δεν προκύπτει με σαφήνεια ο παραβάτης, σε κλήση από κάμερες π.χ., η ποινή θα επιβάλλεται στον ιδιοκτήτη του οχήματος.
Συνολικά οι κατηγορίες παραβάσεων είναι τρεις:
Ε1, χαμηλή επικινδυνότητα: επιβολή προστίμου 30 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για 10 ημέρες.
Ε2, μεσαία επικινδυνότητα: πρόστιμο 150 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για 20 ημέρες.
Ε3, υψηλή επικινδυνότητα και αντικοινωνική οδήγηση: ποινές κακουργηματικού χαρακτήρα για σοβαρές παραβάσεις, όπως υπερβολική ταχύτητα, παραβίαση σηματοδοτών και οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.
Προβλέπεται φυλάκιση έως 3 έτη, αν προκύπτει κίνδυνος για ξένη περιουσία, φυλάκιση τουλάχιστον 1 έτους, αν προκύπτει κίνδυνος για άνθρωπο, κάθειρξη έως 10 έτη για βαριά σωματική βλάβη ή σημαντική βλάβη σε κοινωφελείς εγκαταστάσεις, κάθειρξη τουλάχιστον 10 ετών για θάνατο ανθρώπου. Αν προκλήθηκε ο θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ισόβια κάθειρξη.
Για πρώτη φορά δίνεται προτεραιότητα στα φανάρια για τις μοτοσικλέτες, οι οποίες θα σταματούν μπροστά από τα ι.χ.!
Με τον νέο ΚΟΚ η διήθηση των μοτοσικλετών γίνεται νόμιμη. Με τον όρο «διήθηση» χαρακτηρίζεται η κίνηση των διτρόχων ανάμεσα στα αυτοκίνητα και θα είναι νόμιμη μόνο όταν τα αυτοκίνητα είναι ακινητοποιημένα!!!
Επίσης, τα «δίκυκλα» θα έχουν προτεραιότητα στα φανάρια, δηλαδή, θα επιτρέπεται να περνούν μπροστά από τα αυτοκίνητα, τόσο για λόγους ασφαλείας, όσο και διευκόλυνσης της κυκλοφορίας.
Υποχρεωτικό το κράνος
Η μη χρήση κράνους θα τιμωρείται πλέον πιο αυστηρά, ενώ σε περίπτωση υποτροπής, θα υπάρχει το ενδεχόμενο αφαίρεσης του διπλώματος έως και 5 χρόνια.
Προσοχή στις κλήσεις!
Οι κλήσεις θα καταχωρίζονται σε διαδικτυακή πλατφόρμα και οι παραβάτες θα ενημερώνονται άμεσα μέσω SMS, χωρίς δυνατότητα παρέμβασης για τη διαγραφή τους.
Οι παραβάτες, πάντως, θα έχουν τη δυνατότητα μέσα σε 7 έως 10 ημέρες να καταθέτουν τις ενστάσεις τους. Θα αναρτώνται απευθείας στον λογαριασμό TAXISnet του παραβάτη και αν αυτός δεν την εξοφλεί εμπρόθεσμα, τότε θα αποτελεί βεβαιωμένη οφειλή προς το Δημόσιο.
Πρόστιμα και για πεζούς
Ο νέος ΚΟΚ προβλέπει πρόστιμα και για τους πεζούς οι οποίοι καθυστερούν ή παρεμποδίζουν την κυκλοφορία στα πεζοδρόμια, ενώ πρόστιμα θα δίνονται και για επιβάτες αυτοκινήτων που ανοίγουν τις πόρτες απρόσεκτα.
Μακάρι όλα αυτά, τα μέτρα να γίνουν αφορμή για μια αρμονική συνύπαρξη όλων μας στους Ελληνικούς δρόμους, οι οποίοι παρόλη την αύξηση κυκλοφορίας νέων οχημάτων, εξακολουθούν να δίνουν πολλά τροχαία ατυχήματα, τα οποία για «πολλούς» από ανάμεσά μας έχουν επώδυνες συνέπειες, και δυστυχώς αλλάζουν την ζωή απρόσμενα!
Comments are closed.