Ο αγώνας στους δρόμους του Πριγκιπάτου, θα μείνει αξέχαστος για δύο λόγους. Αρχικά, για τη νίκη του Λεκλέρκ εντός έδρας, αλλά και για την τρομακτική σύγκρουση των Μάγκνουσεν, Πέρεζ, Χούλκενμπεργκ, λίγα μέτρα μετά την εκκίνηση.
Ο Μάγκνουσεν, που πραγματικά δεν μπορεί να γίνει αντιληπτό τι σκεφτόταν, προσπάθησε να περάσει τον Πέρεζ στην άνοδο της Beau Rivage. Προφανώς, δε χωρούν δύο μονοθέσια σ’ αυτό το σημείο, με αποτέλεσμα η καταστροφή να είναι ολική και η ακυβέρνητη Red Bull, να συμπαρασύρει και την Haas του Χούλκενμπεργκ. Ο αγώνας διακόπηκε για 45 λεπτά, ενώ πριν την διακοπή, ο Οκόν είχε προλάβει ν’ ανεβάσει την Alpine του πάνω στην άλλη Alpine του Γκασλί στην Πορτιέ, πριν το τούνελ.
Συνολικά, 4 μονοθέσια εγκατέλειψαν, πριν βγει η κόκκινη σημαία, ενώ θα μπορούσε να ήταν και 5, καθώς, ο Σάινθ είχε κλατάρισμα μετά από μια επαφή με τον Πιάστρι, αλλά κατάφερε χάρη στην κόκκινη σημαία, να γυρίσει στα πιτ.
Οι μηχανικοί επιδιόρθωσαν τη ζημιά και ο Ισπανός στήθηκε κανονικά εκ νέου στην 3η θέση, για τη 2η εκκίνηση.
Εκεί, οι 4 πρώτοι οδηγοί – Λεκλέρκ, Πιάστρι, Σάινθ, Νόρις – που είχαν εκκινήσει με τη μέση γόμα, έβαλαν τη σκληρή και διατήρησαν τις θέσεις τους, από το σβήσιμο των κόκκινων φώτων έως την καρό σημαία. Ήταν ένας αγώνας διαχείρισης ελαστικών, καθώς, έβγαλαν 77 γύρους με το ίδιο λάστιχο. Αν αντιπαραβάλλει κανείς τη δεκάδα της εκκίνησης, μ’ αυτή του τερματισμού, δε θα βρει καμία διαφορά. Ο αγώνας εξελίχθηκε σε ρεσιτάλ προσεκτικών γύρων. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του Ράσελ, που τερμάτισε 5ος, διατηρώντας το ίδιο σετ μέσης γόμας.
Ήταν ένα τέλειο Σαββατοκύριακο για τον Λεκλέρκ, ο οποίος κατάφερε επιτέλους, να ξεπεράσει τη «γρουσουζιά» του στο Μονακό. Ήταν ο πιο γρήγορος στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής και στις κατατακτήριες του Σαββάτου, ενώ την Κυριακή, ο Μονεγάσκος κέρδισε τον εντός έδρας αγώνα του για πρώτη φορά, εξασφαλίζοντας την 6η νίκη του στη Formula 1.
Η προηγούμενη νίκη του, χρονολογείται από το Grand Prix της Αυστρίας το 2022. Αυτή ήταν η 245η νίκη της Ferrari και η 10η, σε αυτόν τον αγώνα. Στο βάθρο, δίπλα στον Λεκλέρκ, βρέθηκαν ο Πιάστρι, 2ος με την McLaren, ισοφαρίζοντας έτσι το προηγούμενο καλύτερο του αποτέλεσμα στο περσινό Grand Prix του Κατάρ, και ο Σάινθ της Ferrari, ο οποίος είχε ήδη ανεβεί δύο φορές στο βάθρο στο Μονακό, με δύο δεύτερες θέσεις το 2021 και το 2022.
Ο Σαρλ Λεκλέρκ πήρε το τρόπαιο του νικητή από τον Βασιλιά Αλβέρτο και εμφανώς συγκινημένος, δήλωσε: «Δεν υπάρχουν λόγια να το περιγράψω. Είναι ένας τόσο δύσκολος αγώνας, νομίζω ότι το γεγονός πως ξεκίνησα δύο φορές από την pole position και τα καταφέραμε, τον κάνει ακόμα πιο ξεχωριστό. Σημαίνει πολλά, προφανώς.»
«Είναι ο αγώνας που με έκανε να ονειρευτώ και να θέλω να γίνω οδηγός της Formula 1. Ήταν ένας δύσκολος αγώνας συναισθηματικά, γιατί 15 γύρους πριν το τέλος, απλά ήλπιζες να μην συμβεί τίποτα και τα συναισθήματα έβγαιναν στην επιφάνεια. Ενώ οδηγούσα, σκεφτόμουν πολύ τον πατέρα μου. Προφανώς, τα έδωσε όλα για να είμαι εδώ, και ήταν ένα όνειρο και των δύο μας, να τρέξω και να κερδίσω στο Μονακό. Οπότε, είναι απίστευτο το συναίσθημα. Είναι πραγματικά, δύσκολο. Στην αρχή νόμιζα ότι είχαμε αρκετό περιθώριο, αλλά ξέραμε ότι έπρεπε να κάνουμε 78 γύρους με τα ίδια λάστιχα, κάτι που ήταν πολύ, πολύ δύσκολο».