Η Καλλιθέα, παρότι ουραγός στη βαθμολογία, εντυπωσιάζει στο φετινό πρωτάθλημα, βλέποντας στα μάτια τους μεγάλους. Έχει καταφέρει να κόψει βαθμούς και από τους τέσσερις, χθες το βράδυ σόκαρε τον Ολυμπιακό ισοφαρίζοντας στις καθυστερήσεις.
Ποια είναι, όμως, αυτή η Athens Kallithea, και πως μπήκε στη ζωή μας;
Μέχρι πριν λίγα χρόνια, γνωρίζαμε την Καλλιθέα, μια ομάδα με έδρα το “Ελ Πάσο”, όπως είχε καθιερωθεί το δημοτικό γήπεδο αυτής της περιοχής της Αθήνας…
Για σχεδόν 25 χρόνια, η Καλλιθέα είχε ταυτιστεί με ένα όνομα. Νίκος Σαλευρής. Ένας ιδιοκτήτης φροντιστηρίων ξένων γλωσσών, που έφυγε από ζωή το 2013, ήταν το “αφεντικό” αυτής της συνοικιακής ομάδας…
Η Καλλιθέα φυτοζωούσε στις χαμηλές κατηγορίες, μέχρι που κάποιοι την είδαν ως επιχειρηματική ευκαιρία. Το 2021 βρέθηκε στα χέρια ενός γκρουπ, με τον Ελληνοαμερικάνο Τεντ Φιλιππάκο σε πρώτο πλάνο, σε ρόλο επενδυτή τον Αντριου Μπάρογουεϊ και στην παρέα τον Τζον Γκόλντμαν, μέλος και του διοικητικού συμβουλίου της Βενέτσια.
Η ίδια επιχειρηματική ομάδα, έχει υπό τον έλεγχό της και την ιταλική ομάδα, άλλωστε περάσαμε σε μια εποχή, που στο ποδόσφαιρο δημιουργούνται “γκρουπ” ομάδων, υπό την ίδια ιδιοκτησία.
Το πρώτο πράγματα που έκανε η νέα ιδιοκτησία, ήταν να τα αλλάξει όλα! Έκανε ολικό rebranding.
H ομαδα άλλαξε όνομα, από ΠΑΕ Καλλιθέα, έγινα Athens Kallithea. Άλλαξε χρώματα, άφησε το παραδοσιακό γαλάζιο και άσπρο και πέρασε στο βαθύ μπλε με κόκκινο ή με άσπρο με χρυσές λεπτομέρειες ή στο λευκό με χρυσές λεπτομέρειες.
Φυσικά άλλαξε και σήμα…
Οι αλλαγές προκάλεσαν θύελλα αντιδράσεων. Η ερασιτεχνική Καλλιθέα ξεκίνησε τις επιθέσεις στους νέους ιδιοκτήτες κατηγορώντας τους για έλλειψη σεβασμού στην ιστορία της ομάδας, ενώ στην κόντρα βγήκε και ο Δήμος Καλλιθέας.
Οι επενδυτές δεν πτοήθηκαν. Ούτως ή άλλως, η νέα ομάδα δεν ήταν ανάγκη να έχει οποιαδήποτε σύνδεση μ΄ αυτή τη γειτονιά της Αθήνας.
Με τη δεύτερη προσπάθεια κατάφεραν να ανεβάσουν την Athens Kallithea στην Σούπερ Λιγκ κι από την ώρα που το παραδοσιακό “Ελ Πάσο” της Καλλιθέας δεν πληροί τις προϋποθέσεις, η ομάδα μετακόμισε 7 χιλιόμετρα μακριά, στη “Λεωφόρο” και ακολουθεί πια τη δική της πορεία.
Η σύνδεση με την περιοχή που παραπέμπει το όνομά της έχει σχεδόν χαθεί, οι αγώνες της στη “Λεωφόρο” έχουν λιγότερο κόσμο από αγώνες που γίνονται… κεκλεισμένων των θυρών.
Mε τον Πανσερραϊκό κόπηκαν 760 εισιτήρια, ενώ με τον Λεβαδειακό μόλις 567, παρότι ήταν και φιλοξενούμενοι στο γήπεδο.
Τα εισιτήρια φαίνεται πως δεν είναι το μείζον, για το επενδυτικό σχήμα, που ανέλαβε την ομάδα, και έχει ήδη μια καλή φήμη στην ποδοσφαιρική αγορά. Είναι μια ομάδα που δίνει καλά συμβόλαια και πληρώνει.
Η ΝΕΑ ΤΑΣΗ ΣΤΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ
Ουσιαστικά η περίπτωση της Athens Kallithea εισάγει τα νέα ήθη και στο ελληνικό ποδόσφαιρο.
Το ποδόσφαιρο έχει γίνει πια ένα ελκυστικό πεδίο επιχειρηματικότητας. Αν τον κόσμο δημιουργούνται πολλά επενδυτικά σχήματα, που δημιουργούν γκρουπ με ομάδες, υπό την ίδια στέγη.
Το μεγαλύτερο παράδειγμα είναι το CITY GROUP, του Σείχη Μανσούρ, που μέσω της Abu Dabi Sports United συμμετέχει με 81% (το 18% ανήκει σε Αμερικάνους…).
Ο Μανσούρ αγόρασε τη Μάντσεστερ Σίτι και στην πορεία δημιούργησε ένα γκρουπ με ομάδες σε όλο τον κόσμο. Το Νο 2 του γκρουπ σημερα είναι η ισπανική Χιρόνα, που παίζει στο Τσάμπιονς Λιγκ,
Στο γκρουπ ανήκουν μεταξύ άλλων Μέλμπουργκ Σίτι, Νιού Γιόρκ Σίτι, Μοντεβίδεο Σίτι, Μουμπάι Σίτι, Γιοκοχάμα, Μουμπάι Σιτι, Παλέρμο, Μπαία, Τρουά, Λόμελ κ.α.
Το CITY GROUP είναι ο φάρος για πολλούς επενδυτές.
Η ιδιοκτησία της Λίβερπουλ έχει σχέση με την ισπανική Εσπανιόλ, ενώ γλυκοκοιτάζει το ελκυστικό brand της Μπορντό, που έχει ξεπέσει στα ερασιτεχνικά πρωταθλήματα της Γαλλίας.
Η είδηση της επιστροφής του Γιώργου Κούτσια στην Ευρώπη και στη Λουγκάνο, κρύβει άλλη μία τέτοια ιστορία.
Η Σάρλοτ, ομάδα στην οποία ανήκει, έχει στην ιδιοκτησία της την ελβετική Λουγκάνο κι αυτός είναι κι ο λόγος που θέλει να τον στείλει εκεί.
Στο βελγικό πρωτάθλημα, οι περισσότερες ομάδες ανήκουν πλέον σε ξένα επιχειρηματικά γκρουπ, είτε της Ασίας, είτε της Αμερικής. Κάποιες άλλες, όπως η Λέουβεν, ανήκει στην αγγλική Λέστερ.
Στην Ολλανδία έχουν αρχίσει επίσης να μπαίνουν ξένα επιχειρηματικά γκρουπ, που αγοράζουν ομάδες και τοποθετούνται στην αγορά…
Το ποδόσφαιρο έχει πια αλλάξει…
Comments are closed.