Αρχική / ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΑΡΘΡΑ ΑΠΟΨΕΙΣ / Χρ. Σπίρτζης στην ThessNews: «Νέα λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη»

ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΑΡΘΡΑ ΑΠΟΨΕΙΣ

20/11/201806:10

Χρ. Σπίρτζης στην ThessNews: «Νέα λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη»

Χρ. Σπίρτζης στην ThessNews: «Νέα λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη»

Γράφει ThessNews-DESK

συνέντευξη στον ΔΗΜΗΤΡΗ ΣΥΡΜΑΤΣΗ || sirmatsis@gmail.com

Υποσχέσεις για νέα λεωφορεία εντός του 2019 σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα υπόσχεται μέσω της ThessNews ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης.

Όσον αφορά το Μετρό, αναφέρει ότι η βασική γραμμή θα ολοκληρωθεί στο σύνολό της με εξαίρεση τον σταθμό Ελ. Βενιζέλου, που θα υλοποιηθεί αργότερα, «αφού πρώτα ολοκληρωθούν οι αρχαιολογικές εργασίες, οι μελέτες του ΜΕΤΡΟ και η αστική ανάπλαση που έχει συμφωνηθεί με την κοινωνία της Θεσσαλονίκης».

Παράλληλα, ο υπουργός απαντά για τις εξαγγελίες περί Θεσσαλονίκης και κόμβου μεταφορών αλλά και για το σχέδιο της κυβέρνησης για τα διόδια.

Η Θεσσαλονίκη βρέθηκε στο επίκεντρο τις προηγούμενες μέρες με το Thessaloniki Summit. Έχουμε ακούσει πολλές φορές για τη Θεσσαλονίκη ως κόμβο μεταφορών για τα Βαλκάνια. Μήπως και πάλι είναι «τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα», όπως λέει και ο στίχος;

Καταρχάς δεν είχαμε ακούσει στο παρελθόν για τη Θεσσαλονίκη ως κόμβο μεταφορών για τα Βαλκάνια.

Πώς μπορούσε να υλοποιηθεί ένα τέτοιο στρατηγικό σχέδιο, όταν για δεκαετίες δεν επιλύονταν χρόνια προβλήματα με τις γειτονικές χώρες, δεν προωθούνταν κοινές υποδομές, δεν αναπτύσσονταν κοινές δράσεις και ολιστικός σχεδιασμός για τις συνδυασμένες μεταφορές;

Τα τελευταία 3,5 χρόνια ο Πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, εγκαινίασε μια άλλη εξωτερική πολιτική που έχει αποδώσει χειροπιαστά αποτελέσματα και στον χώρο των μεταφορών και των υποδομών.

Το εθνικό στρατηγικό σχέδιο δεν μπορεί να υλοποιηθεί με τη χώρα μας απομονωμένη από τη φυσική της ενδοχώρα, τα Βαλκάνια, με τη συνέχιση ψυχροπολεμικών δογμάτων, του κινδύνου από Βορρά και με κλειστά σύνορα. Η στενή συνεργασία με τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία, ως Μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), η συμφωνία με την Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας (ΠΓΔΜ), οι τετραμερείς συναντήσεις με τις βαλκανικές χώρες έχουν αποδώσει συγκεκριμένες κοινές αποφάσεις.

Η επιτυχία της επαναβίωσης του διαδρόμου «Χ» Θεσσαλονίκη – Σκόπια – Βελιγράδι – Βουδαπέστη, στο πλαίσιο της ΕΕ, η ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής ηλεκτροδοτούμενης γραμμής Θεσσαλονίκης – Ιδομένης, η συμφωνία της Καβάλας, Ελλάδας – Βουλγαρίας για τη σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκη – Καβάλα – Αλεξανδρούπολη – Μπουργκάς – Βάρνα – Ρουσέ, η πρωτοβουλία του Πρωθυπουργού, η στήριξη του Προέδρου Γιούνκερ, η επέκταση της συμφωνίας με τη Ρουμανία, η συμφωνία των 4 Πρωθυπουργών, Ελλάδας – Βουλγαρίας – Ρουμανίας – Σερβίας, για την ύπαρξη ενός δακτυλίου συνδυασμένων μεταφορών στα Βαλκάνια, η ολοκλήρωση των 2 κάθετων οδικών αξόνων στη Θράκη, στις Περιφερειακές Ενότητες Έβρου και Ροδόπης και η εκκίνηση του 3ου κάθετου οδικού άξονα στην Ξάνθη, η ολοκλήρωση του κάθετου άξονα στην Κρυσταλλοπηγή, η προκήρυξη του διαγωνισμού για το εμπορευματικό κέντρο Θεσσαλονίκης, η ολοκλήρωση των δύο δημοσίων έργων των διαδρόμων προσγείωσης – απογείωσης του Διεθνούς Αερολιμένα Θεσσαλονίκης δείχνουν ότι η Θεσσαλονίκη και η Βόρεια Ελλάδα γενικά έχει ήδη ξεκινήσει τη νέα εποχή, τον νέο ρόλο τους στις μεταφορές.

Ο στόχος είναι οι μεταφορές να βοηθήσουν την υλοποίηση του οράματός μας, την παραγωγική ανασυγκρότηση και τη δίκαιη ανάπτυξη της χώρας μας.

Να αποκτήσουν οι βαλκανικές χώρες, οι λαοί μας, τα ειρηνικά, συνεργατικά χαρακτηριστικά των χωρών της κεντρικής Ευρώπης.  Να διέρχονται πολίτες, εμπορεύματα από τη μία χώρα στην άλλη χωρίς να καταλαβαίνει κανείς πού είναι τα σύνορα, χωρίς εμπόδια και ανοιχτές ιστορικές πληγές.

Τι θα γίνει με τον ΟΑΣΘ; Υπάρχει επείγουσα ανάγκη  για αγορά λεωφορείων. Μπορεί κάτι να γίνει μέσα στο 2019 ή θα αρκεστούμε μόνο σε νέες χαράξεις γραμμών μέχρι την έναρξη του Μετρό;

Υλοποιούμε και τα δύο ταυτόχρονα και άμεσα.  Ο επανασχεδιασμός των γραμμών του ΟΑΣΘ είναι απαραίτητος, για να θεραπευτούν οι στρεβλώσεις που δημιουργήθηκαν από τη διαχρονική πριμοδότηση, τη σκανδαλώδη σύνδεση της σύμβασης του ΟΑΣΘ με την ολοκλήρωση του ΜΕΤΡΟ και η ακόμη πιο σκανδαλώδης λεηλασία των αποθεματικών του ΟΑΣΘ για την ανανέωση του στόλου.

Όπως απαραίτητος είναι ο σχεδιασμός για την αλλαγή της φυσιογνωμίας των αστικών συγκοινωνιών με τη λειτουργία του ΜΕΤΡΟ το 2020 από τον νέο σιδηροδρομικό σταθμό έως την Καλαμαριά.

Το προηγούμενο διάστημα εξασφαλίσαμε, σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομίας, το απαραίτητο ποσό για την προμήθεια νέων λεωφορείων φυσικού αερίου και ηλεκτρικών, για τα δύο μητροπολιτικά κέντρα της χώρας, μιας και δεν είχε προβλεφθεί ούτε ένα ευρώ στο ΕΣΠΑ από τις προηγούμενες κυβερνήσεις.

Θα προλάβουμε εντός του 2019 και την ολοκλήρωση των διαγωνιστικών διαδικασιών και να δούμε νέα λεωφορεία αντιρρυπαντικής σύγχρονης τεχνολογίας στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.

Για το Μετρό, είστε ευχαριστημένος με την πρόοδο στη Βενιζέλου; Πώς προέκυψε η αλλαγή στη βασική γραμμή, καθώς με τα τελευταία νέα θα φτάνει μέχρι τον σιδηροδρομικό σταθμό;

Δεν προέκυψε κάποια αλλαγή. Κύριε Συρμάτση, το 2015 βρήκαμε το έργο του ΜΕΤΡΟ σταματημένο και την κοινωνία της Θεσσαλονίκης διαιρεμένη με απαξίωση της πολιτιστικής κληρονομιάς.  Δώσαμε μια λύση που σέβεται τα ευρήματα, την ιστορία μας και κυρίως τους ανθρώπους της Θεσσαλονίκης.

Η βασική γραμμή φθάνει στον σιδηροδρομικό σταθμό.  Θα ολοκληρωθεί στο σύνολό της, με εξαίρεση τον σταθμό Ελ. Βενιζέλου που θα υλοποιηθεί αργότερα, αφού πρώτα ολοκληρωθούν οι αρχαιολογικές εργασίες, οι μελέτες του ΜΕΤΡΟ και η αστική ανάπλαση που έχει συμφωνηθεί με την κοινωνία της Θεσσαλονίκης.

Υπάρχει ανατροπή σχετικά με τα διόδια; Θα λειτουργήσει ο σταθμός στο ύψος του Ωραιοκάστρου και πότε; Και τι θα γίνει με τα διόδια σε κάθε είσοδο της χώρας;

Ο διαγωνισμός του ηλεκτρονικού αναλογικού συστήματος διοδίων ελευθέρας ροής ολοκλήρωσε την Α’ φάση του και εκκινεί τη Β’ φάση του.

Με την ολοκλήρωση και τη λειτουργία του θα λυθούν πλήθος προβληματικών διατάξεων, κοινωνικών αδικιών, τήρησης της εθνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας.  Σε αυτό το πλαίσιο θα ενταχθούν οι σταθμοί διοδίων στις εισόδους της χώρας και μόνο. Αυτή είναι η δέσμευσή μας και θα υλοποιηθεί.

Τέλος, σε ποια φάση βρισκόμαστε αναφορικά με την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού;

Την ερώτηση αυτή θα την απευθύνετε στον μοναδικό αρμόδιο Φορέα, το ΤΑΙΠΕΔ.

Από το φύλλο της THESSNEWS #132 (17/11/2018-18/11/2018)

Θέλετε να μένετε ενημερωμένοι για τις εξελίξεις της επικαιρότητας;

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα από την Θεσσαλονίκη & την Ελλάδα, τη στιγμή που συμβαίνουν.

Μοιράσου το:

Σχετικά με τον αρθρογράφο ThessNews-DESK

ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΑΡΘΡΑ ΑΠΟΨΕΙΣ

25.10.202415:20

Πρόκειται για τα αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας των οποίων η αναβάθμιση υπογράφηκε τον Μάρτιο του 2015, επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, ωστόσο ο εκσυγχρονισμός τους δεν έχει ολοκληρωθεί μέχρι και σήμερα. H εισαγγελική έρευνα διατάχθηκε έπειτα από τη μηνυτήρια αναφορά που κατέθεσε το

ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΑΡΘΡΑ ΑΠΟΨΕΙΣ

25.10.202410:51

  “Εγώ θα είμαι μέλος της αποστολής της διακοινοβουλευτικής επιτροπής διασύνδεσης Αλβανίας – Ε.Ε. Θα εκπροσωπώ το μεγαλύτερο νομικό θεσμό της Ευρώπης, ο κ. Ράμα εκπροσωπεί τους ψηφοφόρους του και το κράτος του. Ελπίζω ότι επιβάλει η αστική ευγένεια, ο

ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΑΡΘΡΑ ΑΠΟΨΕΙΣ

24.10.202420:54

  Απαλλαγμένος από την ταλαιπωρία της φυλάκισης των 16 μηνών, ο εκλεγμένος Ευρωβουλευτής Φρέντης Μπελέρης επισκέπτεται τη Θεσσαλονίκη και η πρώτη του συνάντηση είναι με τον υφυπουργό Εσωτερικών αρμόδιο για θέματα Μακεδονίας Θράκης Κώστα Γκιουλέκα. «Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος που βρίσκομαι

ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΑΡΘΡΑ ΑΠΟΨΕΙΣ

24.10.202419:22

Η προμήθεια των σκαφών, συνολικής αξίας άνω των 12.000.000€, περιλαμβάνει μεγάλα σκάφη ικανά να επιχειρούν υπό δύσκολες καιρικές συνθήκες έως και 9 Μποφόρ, καθώς και μικρότερα σκάφη για επιχειρήσεις διάσωσης σε θαλάσσιες περιοχές και πλημμύρες.   «Για μία ακόμη φορά

ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΑΡΘΡΑ ΑΠΟΨΕΙΣ

24.10.202418:49

Ισχυρίζονται εκ νέου ότι οι έρευνες του ελληνικού σκάφους O/AEGAEO που πήραν παράταση μέχρι τις 30 Οκτωβρίου για την περιοχή μεταξύ Χίου και Σάμου, αφορούν σε περιοχές που ανήκουν σε «τουρκική υφαλοκρηπίδα». Προχθές, ο σταθμός της Σμύρνης είχε εκδώσει ταυτόσημη

ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΑΡΘΡΑ ΑΠΟΨΕΙΣ

24.10.202416:39

«H απόφαση της Δικαιοσύνης είναι ιδιαίτερα σημαντική. Διότι ανοίγει πλέον διάπλατα ο δρόμος για την πλήρη κι επίσημη αποκάλυψη της σκευωρίας Νovartis» τόνισε σε δήλωσή του ο Αντώνης Σαμαράς προσθέτοντας ότι: «θα φανερωθούν τα αίτια και οι πρωταγωνιστές αυτής της

thess

Επικαιρότητα

ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΑΡΘΡΑ ΑΠΟΨΕΙΣ

25.10.202415:20

Δημοφιλή Άρθρα


αυτή τη στιγμή