Ένας αγώνας δρόμου για τις απαλλοτριώσεις των 27 εκτάσεων (ΚΑΕΚ) στην προέκταση της οδού Πόντου έχει ξεκινήσει προκειμένου να αποζημιωθούν οι ιδιοκτήτες και να προχωρήσει η διάνοιξη του δρόμου μετά από δεκαετίες καθυστερήσεων.
Η αναβολή που δόθηκε στην εκδίκαση της υπόθεσης για τον ορισμό της τιμής μονάδος του τετραγωνικού μέτρου μετά την προσφυγή του Δήμου Καλαμαριάς είναι ένας σκόπελος όχι όμως απροσπέλαστος αφού Δήμος και Υπουργείο εξετάζουν τρόπους συνεννόησης με τους ιδιοκτήτες για την συμφωνία τιμήματος.
Ήδη τα χρήματα που απαιτούνται είναι εξασφαλισμένα από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και μένει να τρέξουν οι διαδικασίες ώστε στο επόμενο δεκάμηνο να έχει ολοκληρωθεί η καταβολή των αποζημιώσεων και να γίνουν οι εργασίες στην επιφάνεια τριών από τους πέντε σταθμούς του μετρό Θεσσαλονίκης σε Αρετσού -Κρήνη και Μίκρα.
Αναγκαία η παράταση τριών μηνών
Η παράταση των τριών μηνών για την επέκταση της Καλαμαριάς, κρίθηκε αναγκαία για να δοθεί ο απαραίτητος χρόνος ώστε να μπορέσει να κουμπώσει η επέκταση με τη βασική γραμμή.
Το δυσκολότερο σημείο στην εξίσωση του έργου, είναι οι έξι διαφορετικές συμβάσεις που τρέχουν παράλληλα για ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις και που πρέπει να ευθυγραμμιστούν.
Παράλληλα θα χρειαστεί και χρόνος για να γίνουν οι -όπως φαίνεται- τμηματικές διακοπές στη βασική γραμμή.
Η γραμμή Καλαμαριάς αποτελεί κλάδο της βασικής γραμμής και θα πρέπει να «κουμπώσουν» όλα τα συστήματα, να γίνουν όλες οι δοκιμές με τους συρμούς και να λειτουργήσει ως ένα ενιαίο δίκτυο.
Χ. Αράπογλου για διάνοιξη Πόντου- « Τρέχουμε με χίλια»
«Μέσα σε 10 μήνες προσπαθούμε να συμπυκνώσουμε τον χρόνο 10 ετών» δήλωσε η Δήμαρχος Καλαμαριάς στο Ράδιο Θεσσαλονίκη.
Αναφερόμενη στο ζήτημα των απαλλοτριώσεων και των δικαστικών αποφάσεων η κ. Αράπογλου τόνισε ότι ο Δήμος προσφεύγει στα δικαστήρια για μία ενιαία τιμή μονάδας.
«Έχουμε μπροστά μας την δυνατότητα με πολλή δουλειά να ολοκληρώσουμε το έργο της Πόντου και να αποδοθεί το μετρό όπως του αξίζει ως ένα πολύ μεγάλο έργο» σημείωσε η κ. Αράπογλου υπογραμμίζοντας πως « πρώτη φορά με το υπουργείο είμαστε μία ομάδα εργασίας».
Σύμφωνα με την κ. Αράπογλου, επόμενο μεγάλο θέμα είναι να προχωρήσει η υπόθεση του τερματικού στην Μίκρα για τον οποίο, όπως είπε, «δεν έχουμε εξελίξεις μέχρι σήμερα, εκεί δεν έχουν γίνει απαλλοτριώσεις».
Όπως υπογράμμισε, το επόμενο ζήτημα που έπρεπε να έχει προχωρήσει εδώ και 10 χρόνια είναι να συνδεθεί η Πόντου με την Γεωργικής Σχολής προκειμένου να συλλέγει την κίνηση από την ανατολική Θεσσαλονίκη.
Comments are closed.