Η Ελλάδα, με το έργο που σήμερα μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης, κάνει ένα ακόμη βήμα ολιστικής ισχυροποίησης. Το σπουδαίο αυτό, νέο έργο, θα αποτελεί στοιχείο νευραλγικού χαρακτήρα στο χάρτη των οδικών αξόνων της πατρίδας μας. Έτσι, το οδικό δίκτυο της χώρας συμπληρώνεται, με σύγχρονα, σταθερά βήματα, από την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας.
Ο αυτοκινητόδρομος Ιωάννινα – Κακαβιά αποτελεί τη φυσική απόληξη της Ιόνιας Οδού και τον δυτικότερο κάθετο άξονα της Εγνατίας Οδού. Επεκτείνει και συνδέει, ουσιαστικά, τους δύο αυτοκινητοδρόμους που διατρέχουν, σήμερα, τη Δυτική και τη Βόρεια Ελλάδα, φτάνοντας μέχρι τα ελληνοαλβανικά σύνορα, γεγονός που το καθιστά ένα έργο διασυνοριακής σημασίας. Επιπλέον, ο αυτοκινητόδρομος Ιωάννινα – Κακαβιά:
· Συνδέει μια περιοχή που έχει δυσκολίες προσπελασιμότητας, αλλά μεγάλη σημασία για την περιφερειακή οικονομία, τον τουρισμό, το εμπόριο και τη μεταποίηση.
· Αποτελεί τμήμα του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ), συνδέοντας το σύνολο της Δυτικής Ελλάδας με τα λιμάνια της Ηγουμενίτσας και της Πάτρας.
· Είναι ο σύνδεσμος από και προς την Αλβανία, με την οποία καταγράφεται μεγάλος όγκος μετακινήσεων.
· Γεφυρώνει, μέσω της Αλβανίας, την Ελλάδα με τις υπόλοιπες χώρες των Νοτιοδυτικών Βαλκανίων, όπου δραστηριοποιούνται ελληνικές εταιρίες.
· Εξασφαλίζει την πρόσβαση στην Ιόνια και την Εγνατία Οδό.
· Εκτρέπει σημαντικούς υπερ-τοπικούς φόρτους από την Περιφερειακή Οδό των Ιωαννίνων.
· Εξυπηρετεί το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων και τη Βιομηχανική Περιοχή, διοχετεύοντας τη βαριά κυκλοφορία στους αυτοκινητόδρομους.
Το σύνολο αυτών των θετικών, διαχυτικών επιδράσεων καταδεικνύει ότι, με τον αυτοκινητόδρομο Ιωάννινα – Κακαβιά, η Ήπειρος θα αποκτήσει μια νέα υποδομή, η οποία θα συμβάλλει στην περιφερειακή και την εθνική ανάπτυξη και θα ενισχύσει την κοινωνική συνοχή, ανάμεσα σε πολλές περιοχές της Δυτικής και της Βόρειας Ελλάδας. Κυρίως όμως το έργο, που υλοποιεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, θα προσφέρει περισσότερες ευκαιρίες για καλύτερη ποιότητα ζωής στους πολίτες και θα βελτιώσει το επίπεδο οδικής ασφάλειας σε μια δύσκολη διαδρομή, η οποία συγκεντρώνει υψηλό κυκλοφοριακό φόρτο.
Ο οδικός άξονας Ιωάννινα – Κακαβιά είναι μήκους περίπου 70 χιλιομέτρων. Είναι ένα απαιτητικό – τεχνικά – έργο. Περιλαμβάνει δύο υπο-τμήματα, 12 Ανισόπεδους Κόμβους, 5 Γέφυρες, 1 Σήραγγα, και 5 Άνω και 25 Κάτω Διαβάσεις.
Η εμπειρία και η υψηλή τεχνογνωσία της Αναδόχου Εταιρείας αποτελούν εγγύηση για την έγκαιρη περάτωση αυτών των δύσκολων εργασιών, σε μία περιοχή με ορεινό ανάγλυφο, σε 54 μήνες από σήμερα. Ο προϋπολογισμός του έργου αγγίζει τα 310 εκατ. ευρώ. Εντάχθηκε στο Πρόγραμμα «Μεταφορές 2021-2027», του Νέου ΕΣΠΑ, γεγονός που μας υπενθυμίζει, ακόμη μια φορά, την καθοριστική συμβολή της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην κατασκευή ενός σύγχρονου δικτύου αυτοκινητοδρόμων στην πατρίδα μας.
Συμπληρωματικά, έχουν εκπονηθεί όλες οι μελέτες για το οδικό τμήμα Καλπάκι – Κόνιτσα, μήκους περίπου 27 χλμ. Έχει εκδοθεί βεβαίωση περαίωσης και είναι σε ισχύ οι περιβαλλοντικοί όροι του έργου, προϋπολογισμού 40 εκατομμυρίων ευρώ. Με την εξασφάλιση χρηματοδότησης θα εκκινήσουν οι διαδικασίες κήρυξης της απαλλοτρίωσης.
Χρήστος Σταϊκούρας: Με τον αυτοκινητόδρομο Ιωάννινα – Κακαβιά η Ήπειρος αποκτά μια νέα υποδομή, η οποία θα συμβάλλει στην περιφερειακή και την εθνική ανάπτυξη
«Το σπουδαίο αυτό, νέο έργο θα αποτελεί στοιχείο νευραλγικού χαρακτήρα στο χάρτη των οδικών αξόνων της πατρίδας μας», δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας κατά την υπογραφή της σύμβασης του έργου: «Επέκταση Ιόνιας Οδού – Τμήμα Ιωάννινα – Κακκαβιά», η οποία πραγματοποιήθηκε, σήμερα, στο κλειστό γυμναστήριο του Καλπακίου, παρουσία του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, του Προέδρου της Βουλής και Βουλευτή Ιωαννίνων, Κωνσταντίνου Τασούλα και του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιου για τις Υποδομές, Νίκου Ταχιάου.
Comments are closed.