Για το λογότυπο του Μετρό Θεσσαλονίκης, ο Χρήστος Σταϊκούρας είπε: «Δεν θα χαρακτηρίσω τον θόρυβο δικαιολογημένο ή αδικαιολόγητο, τόσο ως προς την ουσία του θέματος όσο και ως προς το λογότυπο. Θα ήθελα το Ελληνικό Μετρό να έχει λύσει το θέμα πρωθύστερα. Δεν πρέπει να μένουμε στην τελευταία στιγμή για να αντιμετωπίζουμε στη χώρα προβλήματα. Αν γινόταν νέος διαγωνισμός και όχι απευθείας ανάθεση από την Ελληνικό Μετρό, δεν θα προλαβαίναμε να έχουμε έγκαιρα το λογότυπο του Μετρό Θεσσαλονίκης, για να το πω διαφορετικά, την ταυτότητα».
«Η προσωπική μου άποψη, γιατί το τελευταίο έτος ανεβαίνω πολύ συχνά στη Θεσσαλονίκη, είναι η εξής: Υπάρχει μία εύλογη καχυποψία της κοινωνίας για την ανακολουθία της πολιτείας να ολοκληρώσει έγκαιρα ένα έργο. Όλο αυτό το διάστημα ακούμε “το μετρό δεν θα ανοίξει στις 30 Νοεμβρίου”, “δεν θα ανοίξουν όλοι οι σταθμοί”, “δεν είναι ασφαλές επειδή δεν υπάρχουν οδηγοί”, κριτική για το λογότυπο και για τις διαδικασίες. Προσπαθούμε να απαντήσουμε σε όλα αυτά γιατί, επαναλαμβάνω, είναι μία εύλογη καχυποψία που προκλήθηκε από το παρελθόν. Ως προς αυτό το λογότυπο, προσωπικά γούστα τού καθενός. Η αισθητική του καθενός είναι υποκειμενική, ακολουθήθηκε μια διαδικασία από την Ελληνικό Μετρό, με διαγωνισμό που όμως έγινε μόνο για το λογότυπο. Η εταιρεία έτρεξε μετά διαγωνισμό για την ταυτότητα, ο οποίος ήταν 30.000 ευρώ, δηλαδή ίσου ύψους με αυτό της απευθείας ανάθεσης. Αυτό το ζήτησε ο ίδιος ο ιδιωτικός τομέας γιατί η ταυτότητα γίνεται παγκοσμίως. Υπάρχει μία τριμελής επιτροπή που έκρινε ομόφωνα ότι το αποτέλεσμα των προτάσεων δεν ήταν αυτό που θα έπρεπε να είναι για την Ελληνικό Μετρό, ότι δεν ανταποκρίνεται στην ταυτότητα του έργου και ταυτόχρονα για διάφορους τεχνικούς λόγους. Από όσο πληροφορούμε από τον ιδιωτικό τομέα, συνήθως η ταυτότητα ενός έργου κοστίζει περίπου στις 60.000 ευρώ. Η εταιρεία αυτή έκανε αυτό το αποτέλεσμα με 30.000 ευρώ. Σπάνια βρίσκεις χώρες ή μετρό που δεν έχουν το σύμβολο του Μ. Θέλαμε να κάνουμε κάτι διαφορετικό για τη Θεσσαλονίκη και κρίθηκε από την επιτροπή και την Ελληνικό Μετρό ότι αυτό ήταν στη σωστή προσέγγιση».
Comments are closed.