Η πεδιάδα, γνωστή και ως «Στέγη του Κόσμου», εκτείνεται σε πάνω από 2,5 εκατομμύρια τετραγωνικά χιλιόμετρα, με μέσο υψόμετρο που ξεπερνά τα 4.500 μέτρα. Αυτό το ακραίο υψόμετρο επηρεάζει τη λειτουργία των κινητήρων, μειώνοντας την απόδοση τους, καθώς και τις δυνατότητες αποσυμπίεσης σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.
Όπως γράφει το timesofindia, οι καιρικές συνθήκες της περιοχής είναι εξίσου ακραίες, με ισχυρούς ανέμους, συχνές καταιγίδες και αναταράξεις, που δημιουργούν απρόβλεπτους κινδύνους για τα αεροσκάφη. Το τραχύ και ορεινό ανάγλυφο της περιοχής, με κορυφές που συχνά ξεπερνούν τα 7.000 μέτρα, περιορίζει τις επιλογές ασφαλούς προσγείωσης σε περίπτωση δυσλειτουργίας.
Η έλλειψη επαρκών υποδομών για τον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας και η πολιτική ευαισθησία της περιοχής, λόγω γεωπολιτικών εντάσεων, περιπλέκουν περαιτέρω τις πτήσεις. Τα περιστατικά, όπως η Πτήση 358 της China Airlines το 1992 και το ελικόπτερο Mi-26 το 2002, υπογραμμίζουν τους κινδύνους. Συνολικά, η περιοχή παραμένει ένα από τα πιο απαιτητικά περιβάλλοντα πτήσεων στον κόσμο.
Comments are closed.