Συσκευές που συνδέονται στο διαδίκτυο, καταγράφουν στοιχεία χρηστών και ενδέχεται να τα αποστέλλουν σε εξωτερικούς διακομιστές. Αυτό εγείρει ζητήματα για την προστασία της ιδιωτικής ζωής, δεδομένου ότι τα δεδομένα δεν αφορούν πάντα τη λειτουργία της συσκευής.
Σύμφωνα με τον Guardian, πολλές έξυπνες συσκευές απαιτούν άδειες που μπορεί να μοιάζουν επεμβατικές, όπως άδεια καταγραφής ήχου ή τοποθεσίας. Τα ευρήματα της ομάδας καταναλωτών “Which?” αποκάλυψαν πως εφαρμογές, όπως αυτή της Xiaomi, έχουν συνδεθεί με διαφημιστικά δίκτυα, ενισχύοντας τις ανησυχίες για την εκτεταμένη παρακολούθηση. Η Xiaomi δήλωσε πως συμμορφώνεται με τους κανονισμούς προστασίας δεδομένων του Ηνωμένου Βασιλείου, ενώ η ICO, η αρμόδια αρχή της χώρας, σχεδιάζει νέες κατευθυντήριες γραμμές για την άνοιξη του 2025. Στόχος είναι η μεγαλύτερη διαφάνεια και προστασία των χρηστών μέσω ενός κώδικα δεοντολογίας που θα υποχρεώνει τους κατασκευαστές να συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις ιδιωτικότητας, ανεξάρτητα από τη γεωγραφική τους βάση.
Η ICO προτρέπει τους καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, ελέγχοντας ποιες συσκευές συλλέγουν δεδομένα χωρίς σαφή λόγο. Πολλές εταιρείες καλούνται να υιοθετήσουν πιο υπεύθυνες πρακτικές, που να περιορίζουν την υπερβολική παρακολούθηση. Η διαχείριση των αδειών και η εγκατάσταση φυσικών διακοπτών, όπως προτάθηκε από την ICO, θα μπορούσαν να ενισχύσουν την προστασία της ιδιωτικής ζωής στα οικιακά συστήματα και να δώσουν στους καταναλωτές μεγαλύτερο έλεγχο στη διαχείριση των προσωπικών τους δεδομένων.