Από ανέκαθεν, οι καλοκαιρινές διακοπές για τους περισσότερους της παρέας, αποτελούν την καλύτερη περίοδο της χρονιάς, καθώς συνδυάζουν και συνδυάζονται με όνειρα «τρελά» τα οποία κατα ένα μεγάλο λόγο εξαρτώνται από το μέσο που επιλέγουμε για την μετακίνηση μας!
Το ραντεβού είχε κλειστεί από καιρό και παραμονή 15 Αύγουστου, βρισκόμουν στην Suzuki Sfakianakis, στα πράσινα Φανάρια Θεσσαλονίκης για να παραλάβω έναν μικρό “«γίγαντα» το νέο SWIFT σε Hybrid εκδοχή, το οποίο για πολλά χρόνια, «μεγάλωνε» γερά παιδιά, ξεσηκώνοντας παράλληλα και τις οδηγικές τους ανησυχίες, σε τέτοιο σημείο μάλιστα που απολάμβαναν, σβελτάδα, επιδόσεις, και ένα μπάνικο μίνι αυτοκίνητο με μικρή κατανάλωση καυσίμου! Τότε! Τώρα όμως;, Βλέπωντας τη σχετική διαφήμιση στην τηλεόραση με το New Swift Hybrid 1,2, σε μπλέ απόχρωση ξεσηκώθηκα αμέσως, και σε χρόνο ΤΤ σχεδίαζα μία απόδραση της τελευταίας στιγμής χωρίς κρατήσεις και τα σχετικά!
Δεν ήθελα να καθυστερήσω πολύ σε ετοιμασίες, κ.τ.λ. και αυτό γιατί ήδη πήρα μια καλή γεύση από την οδηγική του συμπεριφρά και την σβελτάδα του, που με έκαναν να δραπετεύσω μέσα στο καταμεσήμερο με 39 βαθμούς, κοιτάζοντας την σιλουέτα του να προβάλεται στις βιτρίνες της οδού Τσιμισκή η οποία άδειαζε την ώρα εκείνη! Το τιμόνι του είναι πανάλαφρο στην οδήγηση όπως και το συνολικό του βάρος, το οποίο «μετακινεί» με απόλυτη άνεση ο 1.200 άρης τρικύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας.
Μια στάση για να «φορτώσω» τις δύο κυρίες του λογιστηρίου μας, ήταν επιβεβλημένη καθώς έιχα δώσει υπόσχεση να τις πάω στην άνω πόλη, καθώς τα δρομολόγια του ΟΑΣΘ είχαν αραιώσει! Η οδήγηση του Swift μέσα στα στενά δρομάκια της περιοχής «Τσινάρι» ήταν παιχνιδάκι, και η ισχύς των 82 ίππων που αποδίδει το μοτέρ του, ικανοποιητική! Όχι δεν με ρώτησαν πόσο κάνει!.. Για τις κυρίες λέω.. αλλά με ρώτησαν αν θα το έχω και την επόμενη εβδομάδα για να το δούνε από κοντά καθώς τόσο η ευελιξία όσο και το καλά προσεγμένο εσωτερικό του, κέντρισε το ενδιαφέρων τους!
Μπράβο Σουζουκάρα! Βασικά, το μπράβο πηγαίνει στους Ιάπωνες σχεδιαστές και τεχνικούς που δημιούργησαν ένα supermini, το οποίο σου γίνεται απαραίτητο στη ζωή σου, καθώς δεν προβληματίζει ποτέ τον οδηγό του, που θέλει λίγο… από όλα!
Ήπιο το 12V Υβριδικό του σύστημα, το οποίο αγαπητοί μου αναγνώστες κάνει σοβαρή δουλειά και στην μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, ιδιαίτερα εντός πόλεως, γιατί στο ταξίδι ..δεν καίει τίποτα! Το εννοώ.. περίπου 5-5,7l/100 κυμάνθηκε το ταξίδι μου, ξεχνώντας στην κυριολεξία να κοιτάξω τον δείκτη Βενζίνης.. που αντιστεκότανε!
Και φυσικά πατούσα το γκάζι ρε παιδιά απλά, η συμβολή του λιλιπούτειου ηλεκτροκινητήρα, με τον διπλό ρόλο, μίζας & γεννήτριας, κάνει παπάδες!
Από θεσσαλονίκη, Αρναία και από εκεί στην Μεγάλη Παναγιά της Βόρειας Χαλκιδικής, και 4 ώρες αργότερα στα γνωστά στροφιλίκια της Βαρβάρας, τα οποία ουκ ολίγοι οδηγοί αποφεύγουν, επιλέγοντας άλλη οδό λόγο καθώς έχουν απαιτήσεις, από οδηγό και αυτοκίνητο!
Εκεί πραγματικά αντιλήφθηκα την ανάκτηση ενέργειας που κάνει το σύστημα του νέου Swift, την οποία παρατηρούσα στην οθόνη του καντράν χωρίς να χάνω τον δρόμο μου! Τα φρένα απροβλημάτιστα, και σας το γράφω γιατί όπως θα είδατε στο Facebook, σε φωτό που ανάρτησα, φίλος με ρώτησε για την ανθεκτικότητά τους! Αυτός είναι και ο λόγος που σας ανέφερα το δρομολόγιο που έκανα για να έχετε ακριβή εικόνα.
Μου άρεσε το προοδευτικό του φρενάρισμα κατα την νορμάλ οδήγηση, γιατί πηγαίνει και πιο γρήγορα αλλάζοντας προφίλ οδήγησης, που οι μεγάλοι δίσκοι του εμπρός, και τα ταμπούρα πίσω, ανταποκρίνονται πλήρως στις προδιαγραφές τους, γιατί ο οδηγός…. δηλαδή εγώ, απολαμβάνει την οδήγηση καθώς η «Super duper» ορατότητα είναι το κάτι άλλο! Έτσι είπε και ο 3ος που ταξίδεψε για 150χλμ, στο πίσω κάθισμα και φυσικά είχε άποψη ! Στην αρχή είπαμε ότι η ανάρτηση του έχει μαλακό προσανατολισμό, όμως με το βάρος τριών ατόμων, είδα ότι πατούσε επαρκώς δεν έπαιρνε κλίσεις, λες και κάποιος πάτησε ένα κουμπάκι και σκλήρυνε τόσο όσο για να γουστάρουμε την καλή οδηγική συμπεριφορά αλλά και την μεγάλη ακαμψία του αμαξώματος!
Night experience
Κατα τη διάρκεια της νυχτερινής οδήγησης, γούσταρα απίστευτα τη διαύγεια των φώτων τύπου Led, τα οποία φώτιζαν απίστευτα τις θεοσκότεινες περιοχές που διερχόμουν, απροβλημάτιστα απολαμβάνοντας την φωτεινότητα των οργάνων του καντράν όπως και εκείνες του infotainment, το οποπιο είναι προσανατολισμένο στο πεδίο ορατότητας του οδηγού. Και όχι μόνο! Είναι γρήγορο, διαθέτει επαρκή ευκρινεια για να μην ψάχνεται ο χρήστης του. Λίγο πιό κάτω μια σειρά από διακόπτες βελτιώνουν την εργονομία καθώς η πρόσβαση στις λειτουργίες τους γίνεται άμεσα χωρίς να δυσκολεύουν τον οδηγό!
Η συνδεσιμότητα στις εφαρμογές Apple car play & Android Auto γίνονται απροβλημάτιστα και αρκετά γρήγορα, ξαφνιάζοντας ευχάριστα τον οδηγό! Τουλάχιστον αυτό συνέβη σε μένα, που δεν γουστάρω και πολύ τις «μεγαλοπρέπειες» των ψηφιακών οθονών, αλλά …… είπαμε το μέλλον!
Βασικά για μένα, τα πλαστικά στο ταμπλό είναι κατασκευασμένα για να «μεγαλώνουν γερά παιδιά» αλλά οι τεχνικοί της Suzuki έχουν μια διαφορετική προσέγγιση στο στήσιμο των μοντέλων τους, επιλέγοντας υλικά αντοχής, και ας είναι σκληρά!
Βέβαια τα μάτια του «Παντελή» (εγώ είμαι αυτός) ήταν μέσα στο πεδίο του στροφομέτρου το οποίο έπαιζε ευχάριστα με τη διάθεσή μου, καθώς είχα χαμηλομένη την θέση οδήγησης, και όλες τις βασικές λειτουργίες των αναλογικών οργάνων στη διάθεσή μου, μιάς και το κομμάτι της ασφάλειας είχαν θέσει υπό την επίβλεψή τους τα «πολλά» συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης ADAS, τα οποία ήταν συνεχώς on line! Η στιγμή της αλήθειας για τα καλούδια του Swift φανερώθηκε στην πόλη της Καβάλας όπου ήρθα «φάτσα κάρτα» με ντελιβερά, που βγήκε αντίθετα στο ρεύμα κυκλοφορίας μου, με αποτέλεσμα την ενεργοποίηση του συστήματος Dual Sensor Brake Support ii που ανίχνευσε εγκαίρως τον κίνδυνο και αμεσότατα «πάτησε τα φρένα» μόνο του!!! Αν ήταν άνθρωπος θα το κερνούσα μια Coca Cola, αλλά αντιθέτως αυτό το Suzuki Swift ούτε βενζίνη από το κοίτασμα του Πρίνου δεν ήθελε!
Ταξιδεύοντας στην Εγνατία Οδό, το Adaptive Cruise Control σου επιτρέπει να απολαμβάνεις μια απροβλημάτιστη οδήγηση ιδιαίτερα, αν κινείσαι με ταχύτητες κοντά στα 120χλμ χωρίς θορύβους, γιατί όταν ξεφύγεις λίγο περισσότερο, θα επισκεφθούν τα αυτάκια σου οι «θόρυβοι» του οδοστρώματος!!
Σε γενικές γραμμές το νέο γιαπωνέζικο Suzuki Swift μου άφησε καλές εντυπώσεις και ως αυτοκίνητο διακοπών αλλά και ως ένα supermini πόλης το οποίο σκοπό έχει να διευκολύνει τον οδηγό στις μετακινήσεις του διατηρώντας στο έπακρο τον χαρακτήρα του! 17.450€ σας επιτρέπουν να το αποκτήσετε, επιλέγοντας χρωματισμό αμαξώματος και ταπετσαρίας!
Δείτε το, στην Suzuki Sfakianakis στα Πράσινα φανάρια του Αεροδρομίου Μακεδονία!