Συνέντευξη στον ΔΗΜΗΤΡΗ ΣΥΡΜΑΤΣΗ || sirmatsis@gmail.com
Δικαιωμένος δηλώνει για τη φετινή χριστουγεννιάτικη Θεσσαλονίκη ο αντιδήμαρχος Τουρισμού, Σπύρος Πέγκας, ως ένας από τους δύο αντιδημάρχους (μαζί με τον Αλέξανδρο Μπαρμπουνάκη) που έφεραν εις πέρας τη φετινή «αποστολή».
Τονίζει στη συνέντευξή του στην ThessNews ότι η Θεσσαλονίκη ήταν τόσο γεμάτη όσο ποτέ, ενώ απονέμει τα εύσημα σε όλους όσοι υλοποίησαν το σχέδιο του Δήμου.
Παράλληλα, όμως, αποδέχεται την αλγεινή εντύπωση που έκαναν οι πλανόδιοι που κινήθηκαν ανεξέλεγκτα στο κέντρο της πόλης, αποκαλύπτοντας ότι ο Γιάννης Μπουτάρης ζήτησε από τη διοίκησή του συνολικό σχέδιο αντιμετώπισης του φαινομένου.
Τέλος ο Σπ. Πέγκας μιλά για την τουριστική ανάπτυξη της πόλης και τον στόχο των 3.000.000 διανυκτερεύσεων τη χρονιά.
Υπάρχει η αίσθηση ότι «ξορκίσατε το κακό» με τον φετινό χριστουγεννιάτικο στολισμό. Θα είναι ένας οδηγός και για το μέλλον;
Είναι γεγονός ότι φέτος ο στολισμός της πόλης άρεσε στην πλειοψηφία των δημοτών μας και των επισκεπτών της πόλης. Και μάλιστα το νέο διαδόθηκε ευρέως και θεωρώ ότι αυτός ήταν ο λόγος που η Θεσσαλονίκη ήταν φέτος τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά τόσο γεμάτη όσο ποτέ! Ο στολισμός της πόλης άρεσε σε μικρούς και μεγάλους. Η Θεσσαλονίκη πρωταγωνίστησε στα social media και οι εικόνες από τη στολισμένη πόλη ταξίδεψαν σε όλη την Ελλάδα και όχι μόνο! Πέρα από τη σημαντική δουλειά που κάνανε οι άνθρωποι, οι διοικητικοί και οι τεχνικοί του δήμου, η επιλογή της ομάδας της πόλης Before light, με τις εικαστικές φωτιζόμενες κατασκευές στη Μητροπόλεως και στη Φιλικής Εταιρείας, δείχνει έναν δρόμο για το πώς μπορούμε να αξιοποιούμε δημιουργικές δυνάμεις της πόλης και να συνεργαζόμαστε μαζί τους.
Τέλος, κάθε χρόνο και ανάλογα με τις συνθήκες, η διοίκηση επιλέγει να δώσει ένα μήνυμα μέσα από τις επιλογές και τις πράξεις της. Πέρσι, η επιλογή της ανάδειξης ενός μηνύματος οικουμενικότητας και αλληλεγγύης προς κάθε διωκόμενο μετανάστη ή πρόσφυγα ήταν το ζητούμενο. Γι’ αυτό είναι σημαντικό κάθε χριστουγεννιάτικος διάκοσμος και κάθε επιλογή εορτασμού να μπαίνει στο σωστό ιστορικό, κοινωνικό και πολιτικό πλαίσιο.
Τι ήταν αυτό που άρεσε περισσότερο, κατά τη γνώμη σας, τα φετινά Χριστούγεννα στη Θεσσαλονίκη; Τα χιλιάδες λαμπιόνια, το μεγάλο δέντρο, οι συναυλίες;
Καταρχήν φέτος υπήρξε μια αλλαγή στην ψυχολογία του ίδιου του κόσμου και είναι αξιοσημείωτο, καθώς λόγω της οικονομικής κρίσης δεν έχουν αλλάξει πράγματα στην καθημερινότητά του. Σίγουρα βοήθησαν και οι τουρίστες που ήρθαν στην πόλη. Από εκεί και πέρα ο στόχος μας ήταν να δημιουργήσουμε ένα περιβάλλον για τα παιδιά και ίσως για όλους όσοι αισθάνονται παιδιά. Κινηθήκαμε καθαρά σε αυτόν τον στόχο και οι επιλογές μας μας δικαίωσαν! Θέλω να σας αναφέρω ότι το #XmasThessaloniki χρησιμοποιήθηκε αρκετά στα social media και οι φωτογραφίες που «ανέβηκαν» από την πλατεία Αριστοτέλους, τον μπλε ουρανό της Αγίας Σοφίας, το αστέρι στην Φιλικής Εταιρείας ήταν εκατοντάδες.
Τι προτείνετε να γίνει με τη “μάστιγα” των πλανόδιων; Φαντάζομαι θα αισθάνεστε κι εσείς ότι ήταν η πιο άσχημη εικόνα της πόλης.
Είμαστε πολύ δυσαρεστημένοι με την ανεξέλεγκτη κίνηση και αυτό-τοποθέτηση των πλανόδιων. Η πανσπερμία αρμοδιοτήτων για τη χωρική τους τοποθέτηση και την άσκηση της εργασίας τους, καθώς και για τον έλεγχό τους, δημιουργεί προβλήματα. Εμείς προσπαθήσαμε φέτος να αντιμετωπίσουμε το θέμα σε συνεννόηση και μαζί τους και εκδώσαμε άδειες για οχτώ σταθερά σημεία τοποθέτησής τους στον άξονα της Αριστοτέλους πάνω από την Τσιμισκή. Αυτό δεν τηρήθηκε. Γι’ αυτό μας ανέθεσε ο δήμαρχος στην τελευταία Εκτελεστική να εκπονήσουμε σε χρονικό διάστημα δυο μηνών ένα συνολικό σχέδιο αντιμετώπισης αλλά και ένταξης των μικροπωλητών στον αστικό ιστό και στον δημόσιο χώρο, αντλώντας εμπειρία από αντίστοιχες πολιτικές σε πόλεις του εξωτερικού και προσαρμόζοντάς τες στις τοπικές μας ιδιαιτερότητες. Θεωρώ ότι μόνο έτσι, με έναν μακροπρόθεσμο στρατηγικό σχεδιασμό, θα βρούμε μια μόνιμη λύση σε ένα θέμα που μας απασχολεί πάρα πολύ.
Τουριστικά πώς κινήθηκε η πόλη φέτος στις γιορτές;
Πήγε εξαιρετικά η τουριστική κίνηση τις ημέρες των εορτών, όπως άλλωστε και ολόκληρη τη χρονιά. Είχαμε υψηλές πληρότητες στα ξενοδοχεία, αγοραστική κίνηση στην κεντρική αγορά. Είμαστε σε ένα πολύ σημαντικό σημείο ωρίμανσης ως προορισμός, με ποικιλία μεγάλη στις εθνικότητες των επισκεπτών, με ισόρροπα κατανεμημένη μέσα στον χρόνο επισκεψιμότητα, με νέες υπηρεσίες και με πολύ καλές ενέργειες, εκδηλώσεις και δράσεις για την υποδοχή των τουριστών. Ταυτόχρονα, αναδύονται κάποια τοπικά χαρακτηριστικά, που ίσως κάποιοι από εμάς τα εκλαμβάνουν ως φολκλορικά, όμως δεν παύουν να δίνουν το απαραίτητο «τοπικό χρώμα».
Ποια τα σχέδιά σας για την περαιτέρω ανάπτυξη του τουρισμού στη Θεσσαλονίκη; Ο στόχος πλέον έχει μπει στις 3.000.000 διανυκτερεύσεις το έτος;
Θεωρώ ότι έχουμε ξεπεράσει τις 3.000.000 διανυκτερεύσεις. Η επίσημη μέτρηση των μελών της Ένωσης Ξενοδόχων δείχνει 2.500.000 και δίπλα σε αυτά τα νούμερα υπάρχουν τα 25 περίπου νέα καταλύματα που άνοιξαν την τελευταία τριετία, το youth hostel με τα διακόσια είκοσι κρεβάτια του και φυσικά οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες φιλοξενίας με έναν γεωμετρικά αυξανόμενο αριθμό κλινών.
Από εδώ και πέρα μάς ενδιαφέρει η διάχυση αυτής της τουριστικής ανάπτυξης σε συγγενικούς τομείς επιχειρηματικής δραστηριοποίησης. Μας ενδιαφέρει η δημιουργία νέων, ποιοτικών υπηρεσιών στην πόλη και αντίστοιχα η δημιουργία καλών θέσεων εργασίας. Μας ενδιαφέρει να αποτελέσει μια έμπνευση η τουριστική δυναμική της πόλης, έτσι ώστε νέοι άνθρωποι και Θεσσαλονικείς να τολμήσουν την επιχειρηματική δραστηριοποίησή τους, να μείνουν στην πόλη μας και να προοδεύσουν. Και πιστέψτε με, τα μηνύματα είναι πολύ αισιόδοξα. Υπάρχουν επιχειρηματίες που βλέποντας τη θεαματική αυτή αύξηση του τουριστικού ρεύματος στην πόλη θέλουν να δημιουργήσουν νέες δομές και μονάδες. Ήδη βρίσκονται στα σκαριά νέα ξενοδοχεία.
Από το φύλλο της THESSNEWS #87 (06/01/2018-07/01/2018)