Με έκπληξη διαπίστωσα ότι αρκετοί Έλληνες αγοραστές αναμένουν πώς και πώς, την έλευση κινέζικων μοντέλων επί Ευρωπαϊκού εδάφους, καθώς φαντάζουν ως την καλύτερη επιλογή απέναντι στην ακρίβεια η οποία παρεμπιπτόντως, μαστίζει την παγκόσμια αγορά του αυτοκινήτου.
Ήδη, οι παραδοσιακοί κατασκευαστές λαμβάνουν σοβαρότατα μέτρα προστασίας καθώς πλέον αισθάνονται την εξ ανατολών απειλή να χτυπά την πόρτα τους! Μάλιστα δε οι περισσότεροι από αυτούς ακύρωσαν τη φετινή τους συμμετοχή στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το οποίο κάποτε…. αποτελούσε σημείο αναφοράς και προβολής πολλών νέων μοντέλων. Στην Ford, δεν κάθονται με σταυρωμένα χέρια περιμένοντας το τέλος, ή με επιστολές τους να ζητούν επιπλέον φορολογία προκειμένου να αναχαιτίσουν την επέλαση των Κινέζων.
Η Ford θεωρεί ότι θα έχουμε επανάληψη όσων ήδη έλαβαν χώρα στο παρελθόν τόσο με τους Ιάπωνες όσο και τους Κορεάτες! Νέα επιθετική τιμολογιακή πολιτική, και νέο ξαναμοίρασμα της πίτας των πωλήσεων. Μάλιστα ο κ. Marin Gjaja από το EV παρακλάδι της Ford, δήλωσε σχετικά στο Bloomberg : «Επειδή οι Κινέζοι είναι μπροστά από μας όσον αφορά την ηλεκτρική τεχνολογία, πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι για τη μέρα που θα μπουν στις δυτικές αγορές! Ή θα είμαστε ανταγωνιστικοί ή δεν θα έχουμε μέλλον ως εταιρεία».
Η Ford, συνειδητοποιώντας το μέγεθος της πρόκλησης αυτής, είναι ανοιχτή στο να συνενώσει τις δυνάμεις της με άλλες δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες για να αποκρούσει την εισβολή. Ο Jim Farley, CEO της Ford, σε πρόσφατο συνέδριο του Ομίλου ενημέρωσε τους συνέδρους ότι, «οι εταιρίες που δεν καταφέρουν να κοντράρουν τους Κινέζους, κινδυνεύουν να χάσουν το 20-30% των εσόδων τους», σύμφωνα με το Reuters.
Για τον λόγο αυτό, η Ford δημιούργησε ένα Τεχνολογικό Team που απαρτίζουν μηχανικοί και σχεδιαστές, στους οποίους δόθηκε η εντολή σχεδιασμού, ενός μικρού και εξαιρετικά προσιτού Ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου, το οποίο θα είναι ικανό να ανταγωνιστεί το μικρό EV διαμάντι της BYD το Seagull που κοστίζει $11.000, το οποίο μέσα σε 24 ώρες δέχτηκε 10.000 παραγγελίες! Απίστευτο και όμως αληθινό.
Για το λόγο αυτό ο κ. Farley ζητά να ξεκινήσουν συνεργασίες μεταξύ εταιριών προκειμένου να συμβάλουν στη μείωση του υψηλού κόστους κατασκευής των βασικών εξαρτημάτων ξεκινώντας από τις μπαταρίες!
Παντελής Τζερτζεβέλης