H παράταξη «Μένουμε Θεσσαλονίκη» εξέδωσε ανακοίνωση για την χτεσινή έντονη συζήτηση της ανάπλασης πλατείας Ελευθερίας, και της διοικητικής αποβολής του πάρκινγκ, που διεξήχθη στο Δημοτικό Συμβούλιο.
Χαρακτηρίζει «αυτοκαταστροφική» μια πολιτική που αντιπαραβάλει την ανάδειξη της ιστορικής μνήμης και την αισθητική και περιβαλλοντική αναβάθμιση της πόλης με την λειτουργικότητά της, και υποστηρίζει ότι με την κατάσταση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς της πόλης, η πολιτική που μειώνει τις θέσεις στάθμευσης για τους κατοίκους και τους επαγγελματίες, δεν διώχνει τα αυτοκίνητα, αλλά αντίθετα οδηγεί στο να κατακλύζεται η πόλη από αυτά.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
«Για την πλ. Ελευθερίας, η πολιτική που αντιπαραβάλλει την ανάδειξη της συλλογικής μνήμης, την αναβάθμιση του δομημένου και του φυσικού περιβάλλοντος με τις καθημερινές, λειτουργικές ανάγκες των ανθρώπων της πόλης, είναι μια αυτοκαταστροφική πολιτική. Δεν γίνεται στ’ όνομα του εξωραϊσμού της πόλης, αυτή να έχει καταντήσει απροσπέλαστη από τα αυτοκίνητα, επειδή ο Δήμος έχει υιοθετήσει μια πολιτική δραστικής συρρίκνωσης των διαθέσιμων θέσεων στάθμευσης για τους κατοίκους και τους επαγγελματίες, και να δικαιολογεί αυτήν την πολιτική ότι τάχα περιορίζει την χρήση του αυτοκινήτου στο κέντρο. Ενόσω η κατάσταση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς στην πόλη είναι αυτή που είναι θα συμβαίνει το αντίθετο.
Χθες, για να ολοκληρωθεί η δεύτερη κατά σειρά ψήφιση της διοικητικής αποβολής του πάρκιγνκ, ακούστηκαν στο δημοτικό συμβούλιο απίστευτα πράγματα. Μέχρι και ως «αρνητές του Ολοκαυτώματος» συκοφαντήθηκαν όσοι έθεταν το ζήτημα ώστε να περιληφθούν οι ανάγκες και όσων ζουν και εργάζονται εκεί, στον ανασχεδιασμό της πλατείας. Αν και το μνημείο του Ολοκαυτώματος υπάρχει ήδη, και το ζήτημα είναι τώρα η ολοκλήρωση της βιοκλιματικής ανάπλασης, κυρίως, για να κλείσει η διοίκηση Μπουτάρη τη θητεία της, έστω και στο παραπέντε, με ένα έργο. Το να επιστρατεύεται όμως η μνήμη του Ολοκαυτώματος για λόγους τοπικής μικροπολιτικής, είναι ό,τι χειρότερο για την προστασία και την ανάδειξη της τελευταίας.
Η λύση είναι απλή: Μέχρι την παράδοση του ΜΕΤΡΟ στην πόλη, και την αναβάθμιση του ΟΑΣΘ, όσες θέσεις στάθμευσης για κατοίκους και επαγγελματίες καταργούνται από αναπλάσεις δρόμων και πλατειών, θα πρέπει να αντικαθίστανται με τρόπο που δεν θα διαταράσσει κι άλλο την καθημερινότητα των Θεσσαλονικέων, ούτε θα επιβαρύνει περαιτέρω τα συρρικνούμενα εισοδήματά τους»