Αρθρογραφεί στην ThessNews η βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ και Επικεφαλής της Δημοτικής Παράταξης “Θεσσαλονίκη Μαζί”, Κατερίνα Νοτοπούλου.
Εδώ και δύο χρόνια, παρακολουθεί η πόλη την υποβάθμισή της. Εδώ και δύο χρόνια μέρα με τη μέρα ξαναμπαίνει στο ρόλο της υποτιμημένης συμπρωτεύουσας, που απομακρύνεται από το στ’οχο της διαβαλκανικής συνανάπτυξης.
Τούτο συνιστά την επιλογή της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη που συνεχίζει στην παράδοση τη Δεξιάς στην πόλη: καθρεφτάκια στους ιθαγενείς, σταματημένα έργα και τρύπες, ενώ παράλληλα αναβιώνει το παρακράτος της ακροδεξιάς.
Μόλις πρόσφατα κατήργησε τον αναπτυξιακό ρόλο του Υπουργείου Μακεδονίας Θράκης αφαιρώντας του δύο σημαντικές αρμοδιότητες που αυτό είχε για την υλοποίηση δύο αναπτυξιακών νόμων, οδηγώντας το στην πλήρη απαξίωσή του. Αξιοπρόσεκτη είναι και η υποβαάθμιση του Γραφείο Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, το οποίο από την ίδρυσή του από τον τότε Πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα έως και τον Ιούλιο του 2019 λειτούργησε καταλυτικά για την επίσπευση διαδικασιών σημαντικών έργων και γενικά επιτάχυνε την υλοποίηση του κυβερνητικού έργου στην Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή.
Με την προσωπική απόφαση του κ. Μητσοτάκη να αλλάξει τον σχεδιασμό στον σταθμό Βενιζέλου η παράδοση του ΜΕΤΡΟ μετατέθηκε σε απροσδιόριστο χρονικό ορίζοντα ενώ με τον τεμαχισμό, την απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων απειλείται η ακεραιότητα των αρχαιοτήτων. Έτσι, οι πολίτες και οι επισκέπτες της Θεσσαλονίκης στερούνται ένα σύγχρονο μέσο μεταφοράς ενώ η πόλη θα στερηθεί ένα ακέραιο αρχαιολογικό μνημείο, πόλο τουριστικής έλξης.
Στέρησε από τους θεσσαλονικείς 350 καινούρια λεωφορεία καθώς ακύρωσε τον διαγωνισμό στόλο του ΟΑΣΘ, υλοποιώντας τον σχεδιασμό της για την πλήρη ιδιωτικοποίησή του.
Καθυστερεί αδικαιολόγητα την ωρίμανση δύο σημαντικών έργων που είχαν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, ακυρώνοντας τις μελέτες για την σιδηροδρομική σύνδεση του Λιμένα και τον Δυτικό Προαστιακό.
Πάγωσε τις διαδικασίες για την δημιουργία κέντρου Logistic στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου η δημιουργία του οποίου θα συνέβαλλε στην ύπαρξη ενός συνδυασμένου συστήματος μεταφορών και διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων.
Με τον αντιπεριβαλλοντικό νόμο Χατζηδάκη καταργήθηκε στην πραγματικότητα ο Φορέας Διαχείρισης Θερμαϊκού.
Καθυστερεί με διάφορα προσχήματα το Μουσείο του Ολοκαυτώματος.
Την περασμένη Άνοιξη δημοσιοποιήθηκαν οι προθέσεις της κυβέρνησης να παραχωρηθεί σε ιδιώτη το Κυβερνείο (Παλατάκι στην Καλαμαριά) αντί να συνεχίσει με τη δημιουργία Συνεδριακού Κέντρου και έδρας του Συμβουλίου Απόδημου Ελληνισμού
Τα παραπάνω είναι ορισμένα μόνο παραδείγματα αρνητικών παρεμβάσεων της κυβέρνησης της ΝΔ, στα οποία εάν προστεθούν και οι μη παρεμβάσεις της σε αναγκαίες υποδομές, βγαίνει αβίαστα το συμπέρασμα ότι η κυβέρνηση της ΝΔ έχει καταδικάσει την πόλη στην απαξία.
Την περίοδο διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ υλοποιούσαμε ένα πλέγμα παρεμβάσεων σε διάφορα επίπεδα (εκσυγχρονισμός των υποδομών της όπως το αεροδρόμιο και το Λιμάνι, απόκτηση νέων όπως το ΜΕΤΡΟ, ανανέωση του στόλου του ΟΑΣΘ με καινούρια λεωφορεία, βελτίωση της ποιότητας ζωής με την απόδοση χώρων πρασίνου όπως τα πρώην στρατόπεδα Κόδρα και Παύλου Μελά, ο εκσυγχρονισμός των εγκαταστάσεων της ΔΕΘ, η φιλοξενία διπλωματικών συναντήσεων σε ανώτατο επίπεδο, η ενίσχυση της Πρωτοβάθμιας Υγείας με την ίδρυση 16 ΤΟΜΥ, η δημιουργία νέων τοπόσημων όπως το Παλατάκι, το Μητροπολιτικό Πάρκο Παύλου Μελά, ο αρχαιολογικός χώρος στον σταθμό Βενιζέλου το Μουσείο ολοκαυτώματος κα,).
Στόχος αυτών των παρεμβάσεων ήταν η Θεσσαλονίκη να μπορέσει να διεκδικήσει αυτόνομα και με δυναμισμό τον ρόλο της ως μίας σύγχρονης μητρόπολης του Ευρωπαϊκού Νότου, ένας σημαντικός συγκοινωνιακός, εμπορικός, ενεργειακός, διπλωματικός κόμβος.
Και αυτό είχε γίνει αντιληπτό από τους πολίτες και τους φορείς και γι αυτό στην πόλη έπνεε ένας άλλος αέρας αισιοδοξίας. Η Θεσσαλονίκη άρχισε να πορεύεται με αυτοπεποίθηση. Σήμερα βρίσκεται και πάλι στο σημείο μηδέν, αντιμετωπη με τα φαντάσματα του παρελθόντος, καθηλωμένη.
Καίριες παρεμβάσεις μπορούν να δημιουργήσουν νέες δυνατότητες, που θα καταστήσουν τη Θεσσαλονίκη βιώσιμη, ανθεκτική και ανταγωνιστική, ικανή να ανταποκριθεί στις νέες προκλήσεις της εποχής και θα την μετατρέψουν σε μία σύγχρονη Μητρόπολη της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Μία Θεσσαλονίκη που διεκδικεί με δυναμισμό και όραμα το μέλλον της.