Οι Θεσσαλονικείς εδώ και δεκαετίες νιώθουν καθημερινά ως άλλοι Οδυσσείς, διασχίζοντας την Περιφερειακή, πόσω δε μάλλον σήμερα που εδώ και 13 ημέρες, έγινε ένα απέραντο εγκαταλειμμένο εργοτάξιο.
Η διαδρομή και στα δυο ρεύματα είναι το λιγότερο χρονοβόρα, μερικές φορές μαρτυρική.
Σήμερα το πρωί, μια βροχερή Τρίτη, καταγράψαμε την ταλαιπωρία των οδηγών στο ρεύμα προς δυτικά
Από την Πυλαία μέχρι τον Κ5 έχουν στηθεί εργοτάξια και έχουν τοποθετηθεί στηθαία για τις πρόδρομες εργασίες του Fly Over.
Τα παρατημένα μηχανήματα, τα άδεια κοντέϊνερ, τα στηθαία μέσα και έξω από το τούνελ και οι σκαμμένες εκτάσεις στη μέση της Περιφερειακής, πέρα από θλιβερό θέαμα προξενούν πρόβλημα.
Το χρονοδιάγραμμα αποπεράτωσης του έργου έχει πλέον σταματήσει να «τρέχει» και η περίπτωση ακύρωσής του, είναι εξίσου πιθανή.
Περιμένοντας την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας
Όταν στις 9 Απριλίου το Ε’ Τμήμα του ΣτΕ εξέδωσε την απόφαση προσωρινής αναστολής των εργασιών του Fly Οver η Θεσσαλονίκη πάγωσε βλέποντας ένα ακόμη μεγαλόπνοο έργο να κινδυνεύει να πάει στις καλένδες…
Η πρόεδρος του Ε’ Τμήματος του ΣτΕ, Μαργαρίτα Γκορτολίδου, διέταξε στα μέσα Απριλίου, την παύση των εργασιών εν όψει της συζήτησης στο ΣτΕ. Στις 16 Απριλίου, συζητήθηκαν δυο αιτήσεις ακύρωσης του έργου, που είχαν κατατεθεί από τον Σύνδεσμο Κατοίκων Οικισμού Κωνσταντινουπολιτών, τον Σύλλογο Προστασίας Σέϊχ Σου και τον Σύλλογο Δρομέων Θεσσαλονίκης.
Σύμφωνα με τους εκπροσώπους των φορέων που προσέφυγαν κατά του έργου, τα Υπουργεία δεν είχαν καταθέσει τις τρεις απαραίτητες μελέτες: κυκλοφοριακή, οδοποιίας και στατικότητας.
Σε εκείνη την συζήτηση το Υπουργείο Περιβάλλοντος κατέθεσε ετεροχρονισμένα στοιχεία ενώ για τις υπό απαλλοτρίωση
εκτάσεις αποκαλύφθηκε ότι η έκταση που θα υλοτομηθεί είναι 187.000 τετραγωνικά μέτρα και όχι 82.000 τ.μ., όπως αρχικά είχε ειπωθεί.
Αυτή η διαφορά, όπως επιβεβαιώθηκε και από την εργολάβο εταιρεία και από το Δημόσιο κατά τη συζήτηση στο ΣτΕ, συνίσταται σε λανθασμένους τεχνικούς υπολογισμούς της αρχικής μελέτης.
Για αυτήν την νέα παράμετρο, ανοίγει ένα νέο ενδεχόμενο να υπάρξει νέα προσφυγή ακύρωσης καθώς είναι ένα νέο στοιχείο που δεν εξετάστηκε αρχικά.
Η συζήτηση για την ακύρωση του έργου, έχει οριστεί τις 22 Μαΐου, ενώ για τις 16 Σεπτεμβρίου έχει αναβληθεί στα πολιτικά δικαστήρια της Θεσσαλονίκης η εκδίκαση των προσφυγών των ιδιοκτητών οι περιουσίες των οποίων πρόκειται να απαλλοτριωθούν