Αναμφισβήτητα, όταν η γερμανική εταιρεία BMW κατασκεύαζε την Χ1, με τίποτε δεν θα μπορούσε να φανταστεί την επιτυχία που θα είχε το μοντέλο στην κατηγορία των Crossover οχημάτων, καθώς η αγορά αυτοκινήτου είχε ριχτεί με όλες τις δυνάμεις της σε αυτήν.
Η BMW όμως κατάφερε να ανεβάσει τον πήχη αρκετά ψηλά, εκεί που οι άλλοι δεν μπορούν να φτάσουν, σχεδιάζοντας τη νέα Χ1, την οποία περιέβαλε με την τελευταία λέξη της πολυτέλειας, απευθυνόμενη σε ένα κοινό που αναζητά ένα ψηλό SUV, άνετο, με sportive χαρακτηριστικά, άπλετο δυναμισμό και τετρακίνηση, μιας και η ασφάλεια αποτελεί το πρώτο ζητούμενο για την BMW.
Με το νέο της look η X1 πλέον εμφανίζεται πιο στιλάτη, καθώς το κύριο χαρακτηριστικό της, που είναι τα νέα μπροστινά και οπίσθια φώτα τύπου Led, τρελαίνουν στο άναμμά τους όσους κινούνται ξοπίσω της. Διαφορά βέβαια κάνει και ο νέος δίλιτρος κινητήρας της BMW απόδοσης 192 ίππων, TwinPower Turbo, ο οποίος ξεχωρίζει για τη δύναμη και την αμεσότητά του και διαθέτει άριστη απόκριση γκαζιού ακόμα και στις χαμηλές στροφές… Τώρα σε συνδυασμό με τους νέους προβολείς που έχουν τοποθετηθεί ψηλότερα από το προηγούμενο μοντέλο, τους νέους προφυλακτήρες με τις αλουμινένιες απολήξεις και τους αεροδυναμικούς ηλεκτρικούς καθρέπτες, δημιουργεί μία διαφορά η οποία ενισχύει τον εκτός δρόμου προσανατολισμό της Χ1 xDrive.
Εσωτερικό
Η πολυτέλεια στο εσωτερικό της αποτελεί έναν καθοριστικό παράγοντα που προσδίδει απόλυτη αυτοπεποίθηση και ασφάλεια στον κάτοχό της, καθώς η ποιότητα κατασκευής της καμπίνας είναι κορυφαία. Στον ίδιο παρονομαστή βρίσκεται ο τεχνολογικός τομέας που συμβαδίζει πρωτίστως με την έννοια της λέξης «νοήμων», που σημαίνει πως αισθάνεται και ενεργεί ανάλογα!
Για τον λόγο αυτό οι τεχνικοί της BMW έχουν δώσει κλίση προς τη μεριά του οδηγού στην κεντρική κονσόλα, που συνυπάρχει άριστα τόσο οπτικά όσο και πρακτικά με το σπορ τιμόνι που φιλοξενεί πάνω του ζωτικές λειτουργίες. Η κεντρική οθόνη και ο πίνακας οργάνων είναι μικρής κλίμακας, δεν αποσπούν την προσοχή του οδηγού και φιλοξενούν πολλές χρήσιμες καινοτομίες της σύγχρονης ζωής. Βέβαια αξίζουν συγχαρητήρια στους προγραμματιστές της BMW, καθώς με μία εφαρμογή, δεν επιτρέπουν την είσοδο του οδηγού σε παραμέτρους όπως τo Navigator την ώρα που κινείται! Μία επιγραφή ενημερώνει ευγενικά τον οδηγό πως πρέπει να σταματήσει το όχημα για να εισέλθει στο σύστημα!
Τα καθίσματα της Χ1 είναι τύπου μπάκετ, με εξαιρετικές εργονομικές ρυθμίσεις, που τοποθετούν τους περισσότερους σωματότυπους σε μία θέση οδήγησης, με άπλετη περιφερειακή ενημέρωση, χάρη στις μεγάλες κρυστάλλινες επιφάνειές του. Τα εξώραφα γαζιά τόσο στα δερμάτινα καθίσματα όσο και στον λεβιέ ταχυτήτων δίνουν μία ευχάριστη αίσθηση ανώτερης ποιότητας.
Ταξιδέψαμε μέχρι την πόλη της Καβάλας, καλύπτοντας και τις 5 θέσεις της Χ1 χωρίς να στριμωχτούμε ιδιαίτερα, καθώς πρωτίστως είχαμε τοποθετήσει τις αποσκευές μας στο πορτ μπακάζ των 420 λίτρων. Βέβαια αυτός που καθότανε στη μέση των πίσω καθισμάτων έπρεπε να βρει τη σωστή εργονομία στην πλάτη του, γιατί ο χώρος στα πόδια του ήταν καλυμμένος από τη χοάνη που φιλοξενεί τον άξονα μετάδοσης!
Στον δρόμο
Εν κινήσει το Χ1 είναι υποδειγματικό, καθώς δεν δέχεται κλίσεις χάρη στη σφικτή ανάρτηση που βρίσκεται σε πλήρη αρμονία με την έξυπνη τετρακίνηση xDrive, η οποία δεν θα «πουλήσει» πουθενά τον οδηγό, καθώς είναι εφοδιασμένη με ένα τεχνολογικό σύστημα (χωρίς τους παλιούς χαρακτηριστικούς λεβιέδες), το οποίο στην ουσία διαβάζει κάθε σπιθαμή του δρόμου και εκεί που χρειάζεται να δώσει κάτι παραπάνω σε κάποιον από τους τροχούς, το πράττει άμεσα!
Στην περίπτωση που ο οδηγός θέλει να ενσαρκώσει τον ρόλο του «Ιντιάνα Τζόουνς», τότε με το πάτημα ενός κουμπιού και την αρμονική συνύπαρξη του cruise control, κατεβαίνει σε όποιο τερέν επιθυμεί, αρκεί πρωτίστως να έχει εφοδιαστεί με τα κατάλληλα ελαστικά!
Ξεχωριστό σε αίσθηση όσο και σε πληροφόρηση είναι το τιμόνι του Χ1, το οποίο τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου αναλαμβάνει ρόλο κυβερνήτη του μεγάλου άκαμπτου αμαξώματος, το οποίο μετακινεί ικανοποιητικά ο δίλιτρος τούρμπο κινητήρας με τα 192 άλογα, που ακινητοποιούνται άμεσα χάρη στα αποτελεσματικά φρένα του. Η μέση κατανάλωση κυμαίνεται κοντά στα 7 λίτρα, τιμή χαμηλή για έναν δίλιτρο τούρμπο κινητήρα, τον οποίο ευχαριστηθήκαμε γιατί ήταν ιδιαίτερα φιλικός απέναντί μας, καθώς δεν ακουγότανε καθόλου.
Στη διάρκεια του ταξιδιού απολαύσαμε την ποιοτική κύλιση της νέας BMW X1, όπως και το υποδειγματικό αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων steptronic…το οποίο αξίζει τα λεφτά του!
ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΤΖΕΡΤΖΕΒΕΛΗΣ
Από το φύλλο της THESSNEWS #63 (22/07/2017-23/07/2017)
Comments are closed.