Αρχική / AUTO MOTOSPORTS / Καταρρίπτουμε 10 μύθους γύρω από τους τέσσερις τροχούς!

AUTO MOTOSPORTS

24/01/202414:35

Καταρρίπτουμε 10 μύθους γύρω από τους τέσσερις τροχούς!

Οι μύθοι των τροχών! Ό,τι ακούτε για τα καύσιμα, την κατασκευή, την ασφάλεια, δεν είναι και σωστό!

Καταρρίπτουμε 10 μύθους γύρω από τους τέσσερις τροχούς!

 

 

Στη σύγχρονη κοινωνία που ζούμε, με την χρήση του ίντερνετ να βρίσκεται στα high του, η ημιμάθεια βρίσκεται στα καλύτερά της!

 

Ο «κόσμος» των τροχών, ο οποίος έχει τους δικούς του μύθους, οι οποίοι τις περισσότερες φορές προκαλούν ανεπανόρθωτες ζημιές καθώς πασάρουν θεωρίες στους οδηγούς σαν γεγονότα!

Στην thessnews.gr ξεχωρίσαμε τις 10 μεγαλύτερες παρανοήσεις που σχετίζονται με την ιστορική εξέλιξη και χρήση του αυτοκινήτου και σας τις παρουσιάζουμε για.. να μην σας λένε ό,τι θέλουν.

1. Βάζοντας «νεκρά» μειώνω την κατανάλωση καυσίμου
Ένας από τους πιο διαδεδομένους μύθους σχετικά με το αυτοκίνητο είναι πως με την επιλογή της νεκράς ταχύτητας, της στιγμή που δεν απαιτείται η συμβολή του κινητήρα για την κίνηση του οχήματος, μειώνεται η κατανάλωση καυσίμου. Κάτι τέτοιο ενδεχομένως ισχύει αν ο δρόμος δεν παρουσιάζει κάποια κλίση και δη αρνητική, όπου η απεμπλοκή του συστήματος μετάδοσης από τον κινητήρα θα επιτρέψει στο όχημα να περιορίσει τις «μηχανικές» απώλειες και να διανύσει μεγαλύτερη απόσταση.
Αντιθέτως όμως, στην περίπτωση μιας κατηφόρας η επιλογή της «νεκράς» τη στιγμή που ρολάρει το αυτοκίνητο είναι τραγικό λάθος, καθώς δεν επιτρέπει στην ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου του κινητήρα να διακόψει την παροχή καυσίμου και ως συνέπεια να μηδενίσει την κατανάλωση καυσίμου.

2. Τα παλιά χρόνια έφτιαχναν καλύτερα αυτοκίνητα!
Συχνά ακούμε τη φράση «δεν τα φτιάχνουν όπως παλιά» να παρεμβάλλεται συχνά σε συζητήσεις περί αξιοπιστίας οχημάτων, υπογραμμίζοντας το γεγονός ότι στο παρελθόν οι τετράτροχες κατασκευές έδειχναν πιο στιβαρές σε σχέση με τα σημερινά μοντέλα.

Κάποιοι δε το «χοντραίνουν» ακόμη περισσότερο και δηλώνουν «τα αυτοκίνητα στο παρελθόν ήταν ασφαλέστερα».
Η αλήθεια είναι ακριβώς η αντίθετη και μάλιστα αποδεικνύεται από τα crash test που διεξάγουν ανελλιπώς οι εταιρείες! Μπορεί τα μοντέλα του 1960 & 1970 να είχαν χοντρή λαμαρίνα στο αμάξωμά τους, ωστόσο είχε ως αποτέλεσμα να μην απορροφάται η δύναμη που αναπτύσσεται κατά τη διάρκεια μιας σύγκρουσης, αυξάνοντας σημαντικά τον κίνδυνο τραυματισμού των επιβατών.

Μπορεί οι επιφάνειες των σύγχρονων αυτοκινήτων, να παραμορφώνονται πολύ πιο εύκολα, όμως απορροφούν σε μεγάλο βαθμό την τιμή πρόσκρουσης, λειτουργώντας προστατευτικά για επιβάτες και πεζούς. Στις σημερινές πλατφόρμες κατασκευής, υπάρχουν οι ζώνες παραμόρφωσης οι οποίες επιτελούν το ίδιο έργο.

3. Χρησιμοποιώντας cruise control μειώνω την κατανάλωση καυσίμου
Το Cruise Control στα σύγχρονα αυτοκίνητα τοποθετείται από τις βασικές εκδόσεις και βοηθά να καλύπτουμε με άνεση και ασφάλεια μεγάλες αποστάσεις στους αυτοκινητοδρόμους. Το Cruise Control, συμβατικό ή ενεργό, διατηρεί την ταχύτητα κίνησης του αυτοκινήτου σταθερή, παρεμβαίνοντας στο σύστημα διαχείρισης του κινητήρα.

Σε μεγάλες ευθείες δεν επιβαρύνει την κατανάλωση καυσίμου, ωστόσο, σε κάποιες διαδρομές δεν είναι δυνατή η διατήρηση σταθερής ταχύτητας, όπως για παράδειγμα στις ανηφόρες, οπότε επιβαρύνει δυσανάλογα τον κινητήρα. Ένα ακόμα στοιχείο που καθιστά το συγκεκριμένο σύστημα ενεργοβόρο είναι σε πολλές περιπτώσεις η διαδικασία της επιτάχυνσης έως την επιθυμητή ταχύτητα κίνησης η οποία γίνεται πιο απότομα απ’ όσο επιβάλλει ο κώδικας συμπεριφοράς.

4. Η Τροχαία αγαπά τα Red Cars
Αυτό και αν είναι μύθος! Η επιλογή του χρώματος σε ένα αυτοκίνητο μαρτυρά στοιχεία της ψυχοσύνθεσης του ιδιοκτήτη του και δε θα μπορούσε να συνδεθεί με την πιθανότητα τροχονομικού ελέγχου. Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε στις ΗΠΑ, τα αυτοκίνητα που διαθέτουν τις περισσότερες πιθανότητες να υποστούν κάποιο τροχονομικό έλεγχο είναι τα λευκά.

Βέβαια και η… φήμη των κόκκινων δεν πάει πίσω, καθώς στατιστικά διαθέτουν σημαντικές πιθανότητες εμπλοκής σε κάποιο ατύχημα, γεγονός που οφείλεται στο ό,τι συνήθως «ντύνει» εξωτικές κατασκευές και επιλέγεται από εκείνους που αγαπούν την ταχύτητα.

5. Τα SUV είναι πιο ασφαλή
Τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν ένα SUV, όπως το αυξημένο βάρος και η μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, αποτελούν για πολλούς την απόδειξη ότι σε περίπτωση μιας σύγκρουσης μπορούν να προσφέρουν μεγαλύτερη ασφάλεια. Στην πραγματικότητα, το κατά κανόνα μεγαλύτερο βάρος και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος ενός SUV προσφέρουν μεγαλύτερες πιθανότητες… επιβίωσης, αυξάνοντας ωστόσο και τον κίνδυνο της ανατροπής του οχήματος.

Ένα στοιχείο που οφείλει να συνυπολογίσει κανείς είναι το γεγονός ότι κατά την διάρκεια των crash test δεν προκύπτουν ουσιαστικές διαφορές ανάμεσα σε αυτοκίνητα διαφορετικής κατηγορίας τα οποία θα μπορούσαν να οδηγήσουν στο συμπέρασμα ότι τα SUV προσφέρουν υψηλότερα standard παθητικής ασφάλειας.

6. Με ανοιχτά παράθυρα καταναλώνω λιγότερο καύσιμο
Όλοι μας γνωρίζουμε ότι η χρήση του air condition αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου και ζορίζει τον κινητήρα. Υπάρχουν βέβαια και περιπτώσεις στις οποίες η οδήγηση με ανοιχτά παράθυρα προκαλεί μεγαλύτερες ενεργειακές απώλειες, οι οποίες μάλιστα αυξάνουν τον αεροδυναμικό συντελεστή, σε μεγάλες ταχύτητες!

Ξεπερνώντας την ταχύτητα των 80 χλμ./ώρα επιβάλλεται να κλείσουμε τα παράθυρα και να ενεργοποιήσουμε το σύστημα κλιματισμού αν θέλουμε να επιτύχουμε τη μέγιστη δυνατή οικονομία καυσίμου. Σε περίπτωση που οι συνθήκες το επιτρέπουν, χρησιμοποιούμε είτε το καλοριφέρ του αυτοκινήτου, είτε επιτρέπουμε τη είσοδο φρέσκου αέρα.

7. Βάζουμε βενζίνη το πρωί γιατί εξοικονομεί καύσιμο
Οι κλιματολογικές συνθήκες επηρεάζουν την πυκνότητα των υγρών, όμως για να μιλήσουμε για εμφανείς διαφορές, οι οποίες μάλιστα θα αγγίξουν την τσέπη μας, πρέπει να μιλάμε για ακραίες διαφορές.

Όλα τα υγρά καύσιμα αποθηκεύονται σε δεξαμενές κάτω από την επιφάνεια της γη, σε θερμοκρασίες αρκετά σταθερές, οπότε η ώρα που θα επιλέξετε για τον ανεφοδιασμό του οχήματός σας δεν πρόκειται να επηρεάσει την ποσότητα του καυσίμου που θα εισρεύσει στη δεξαμενή του οχήματός σας.

8. Η 100άρα βενζίνη «καθαρίζει» τον κινητήρα
Τα οκτάνια της βενζίνης που χρησιμοποιούμε παίζουν τον δικό τους ρόλο στην απόδοση του κινητήρα, όμως δεν σχετίζονται με την αφαίρεση των επικαθήσεων στο εσωτερικό ενός κινητήρα ή από το σύστημα ψεκασμού. Υπάρχει υπάρχουν εταιρείες οι οποίες διαθέτουν πρόσθετα τα οποία φροντίζουν για την υγεία του κινητήρα, μειώνοντας σταδιακά τα επιμέρους τμήματα από υπολείμματα της καύσης.

9. Πολύ πιθανό τα ηλεκτρικά να πάρουν φωτιά
Στην περίπτωση που σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο εκδηλωθεί πυρκαγιά, οι πιθανότητες να καταστραφεί ολοσχερώς είναι πολύ σημαντικές. Η κατάσβεση μιας φωτιάς η οποία έχει επεκταθεί στις μπαταρίες ιόντων λιθίου είναι εξαιρετικά δύσκολη και η ζημιά που προκαλείται σε αυτήν πολύ δύσκολα αποκαθίσταται.

Ωστόσο, δεν υπάρχει κανένα στοιχείο το οποίο καθιστά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιο ευάλωτα σε πιθανή πυρκαγιά. Αντιθέτως, τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι μεγαλύτερες πιθανότητες φωτιάς έχουν τα υβριδικά με 3.474 περιστατικά ανά 100 χιλιάδες πωλήσεις, με τα συμβατικά να ακολουθούν στη δεύτερη θέση με 1.529 περιστατικά και τα ηλεκτρικά να τερματίζουν τελευταία με μόλις 25 περιστατικά ανά 100 χιλιάδες πωλήσεις.

10. Το πρώτο αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής ήταν το Ford Model T
Οι περισσότεροι από την παρέα μας αναγνωρίζουν τον Henry Ford ως τον άνθρωπο που εφηύρε τη γραμμή παραγωγής στην κατασκευή των αυτοκινήτων. Στην πραγματικότητα η συγκεκριμένη μεθοδολογία ξεκίνησε να εφαρμόζεται για πρώτη φορά από την Oldsmobile το 1901, δηλαδή περίπου επτά χρόνια πριν το περίφημο Ford Model T φέρει την επανάσταση, καθιστώντας την αυτοκίνηση πραγματικά προσιτή.

Θέλετε να μένετε ενημερωμένοι για τις εξελίξεις της επικαιρότητας;

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα από την Θεσσαλονίκη & την Ελλάδα, τη στιγμή που συμβαίνουν.

Μοιράσου το:

Σχετικά με τον αρθρογράφο Παντελής Τζερτζεβέλης

Ο Παντελής Τζερτζεβέλης γεννήθηκε το 1967 στην πόλη της Θεσσαλονίκης, και ακόμη από μικρή ηλικία, εντάχθηκε στον κόσμο της περιπέτειας, καθώς ήταν μέλος του Σώματος Ελλήνων Προσκόπων, όπου ανέβηκε μέχρι τον βαθμό του Προσκόπου του Έθνους! Σε ηλικία 16 χρόνων, βρέθηκε υπό την καθοδήγηση του μεγάλου Φωτορεπόρτερ, Γιώργου Φουρκαλά, όπου και έμαθε την τέχνη της φωτογραφίας και καθημερινά εργαζόταν τραβώντας φωτογραφίες, για τις εφημερίδες Μακεδονία- Θεσσαλονίκη, και Σπορ του Βορρά! Λίγο αργότερα παράλληλα με τις σπουδές του στο Πολυτεχνείο, παρακολούθησε 2ετή σχολή φωτογραφίας, και έναν χρόνο αργότερα την τριετή σχολή δημοσιογραφίας ΑΚΤΟ. Εργάστηκε σε περιοδικά και Εφημερίδες όπως οι Μακεδονικές Επιλογές, Το AUTO moto, ο Ταχυδρόμος, Το Traveller, το ΕΘΝΟΣ, η ΒΡΑΔΙΝΗ, η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΒΟΡΡΑΣ, ΣΠΟΡ ΤΟΥ ΒΟΡΡΑ. Από το 2008 μέχρι το 2013, από την συχνότητα της ΕΡΤ3 εργάστηκε στην εκπομπή ΕΠΙΤΡΟΧΩΝ, και ταξίδευε τους ακροατές του μέσα από την εκπομπή του …τα μπαγκάζια , στις εσχατιές της Εναλλακτικής Ελλάδας. Από το 2014 εργάζεται στον Όμιλο του ΡΑΔΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ και μέσα από την συχνότητα του πρώτου ραδιοφώνου της Βόρειας Ελλάδας, υπηρετεί τον κόσμο της αυτοκίνησης, και των αποδράσεων. Είναι υπεύθυνος του Γραφείου Τύπου του ΣΠΑΡΤΑΘΛΟΝ, και της ΕΝΩΣΗΣ ΠΟΔΗΛΑΤΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ. Είναι μέλος της ΕΣΗΕΑ, και της Παγκόσμιας ένωσης Δημοσιογράφων.

/ Δείτε ακόμα

AUTO MOTOSPORTS

24.10.202416:39

Η οδήγηση μπορεί να είναι μια αγχωτική εμπειρία, επηρεαζόμενη από παράγοντες που συχνά ξεπερνούν τον έλεγχο μας — από την κακή υποδομή δρόμων μέχρι τη διαθεσιμότητα σημείων φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Πράγματι, οι παγκόσμιες αναζητήσεις για «άγχος κατά την οδήγηση» αυξήθηκαν

AUTO MOTOSPORTS

24.10.202416:01

Η αυτοκινητοπομπή «Eurasian Tour with AITO», αποτελούμενη από τα μοντέλα AITO 9, AITO 7 και AITO 5, ξεκίνησε από το εργοστάσιο της εταιρείας στο Chongqing και διένυσε 15.000 χιλιόμετρα σε 38 ημέρες, διασχίζοντας 12 χώρες της Ασίας και της Ευρώπης,

AUTO MOTOSPORTS

24.10.202409:40

  Με μια εντυπωσιακή Τελετή Έναρξης δόθηκε επίσημα η εκκίνηση στα FIA Motorsport Games, μια διοργάνωση που πραγματοποιείται για τρίτη χρονιά από την Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA). Το απόγευμα της Τετάρτης 23 Οκτωβρίου, η Πόλη των Τεχνών και των Επιστημών

AUTO MOTOSPORTS

24.10.202409:29

  Ο 12ος γύρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι FIA 2024 (WRC) έφερε τη Hyundai Motorsport αντιμέτωπη με 18 ειδικές διαδρομές σε Τσεχία, Αυστρία και Γερμανία. Οι Andreas Mikkelsen και Torstein Eriksen συμμετείχαν στον πρώτο τους αγώνα μετά το Rally Πολωνίας

AUTO MOTOSPORTS

23.10.202415:48

Η Jeep® και η The North Face δούλεψαν από κοινού για δύο χρόνια και το αποτέλεσμα αυτής της συνεργασίας ονομάζεται Jeep Avenger 4xe The North Face Edition. Πρόκειται για μια μοναδική έκδοση του μοντέλου, η οποία ενσαρκώνει τις αξίες που

AUTO MOTOSPORTS

23.10.202409:26

  Η Audi ανοίγει το επόμενο κεφάλαιο στην επιτυχημένη της ιστορία στη μεσαία κατηγορία με τη νέα οικογένεια A5. Η δυναμική σχεδιαστική γραμμή της τελευταίας γενιάς, που τώρα ονομάζεται Audi A5, κυκλοφορεί 30 χρόνια μετά το πρώτο Audi A4 και

thess

Επικαιρότητα

ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΑΡΘΡΑ ΑΠΟΨΕΙΣ

25.10.202410:51

BUSINESS - ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

25.10.202409:00

Δημοφιλή Άρθρα


αυτή τη στιγμή