Αρχική / AUTO MOTOSPORTS / Φάκελος Θωρακισμένα Αυτοκίνητα: Πόσο ασφαλή είναι;

AUTO MOTOSPORTS

18/01/202413:59

Φάκελος Θωρακισμένα Αυτοκίνητα: Πόσο ασφαλή είναι;

Τα αλεξίσφαιρα κρύσταλλα που τοποθετούνται ως γυάλινες επιφάνειες διαθέτουν πολυανθρακική επίστρωση, έτσι ώστε το όχημα, να διαθέτει μία αδιαπέραστη ασπίδα προστασίας.

Φάκελος Θωρακισμένα Αυτοκίνητα: Πόσο ασφαλή είναι;

 

 

Μετά και από την τελευταία αιματηρή εγκληματική ενέργεια, που έλαβε χώρα στο Καματερό, όλα δείχνουν, ότι εκεί «έξω» ζούν άνθρωποι που έχουν  λόγους να φοβούνται λίγο περισσότερο από όλους εμάς τους κοινούς θνητούς, κατά τις μετακινήσεις τους. Η λύση υπάρχει και ακούει στο όνομα «πολλά κιλά ατσάλι».

 

 

Όλοι μας έχουμε δει στους δρόμους να κυκλοφορούν «μαύρα αυτοκίνητα με σκούρα φιμέ τζάμια» και κάποιον ενδεικτικό φάρο στο παρμπρίζ ο οποίος μαζί με τα υπόλοιπα αποτελούν τα εμφανή χαρακτηριστικά!

Οι διαφορές αυτών των οχημάτων, από τις απλές εργοστασιακές εκδόσεις είναι η μέρα με τη νύχτα καθώς, τα χωρίζουν πολλά κιλά ανθεκτικών υλικών που παρεμβάλλονται στο αμάξωμα ενός θωρακισμένου οχήματος.

Τα επίπεδα ασφαλείας των θωρακισμένων!

Ο τρόπος με τον οποίο γίνεται η θωράκιση ενός αυτοκινήτου μόνο τυχαίος δεν είναι, καθώς ακολουθεί μια σειρά από προδιαγραφές που πρέπει να πληρούνται, έτσι ώστε ένα όχημα να τοποθετηθεί στην αντίστοιχη κατηγορία θωράκισης.

Τα Ευρωπαϊκά πρότυπα καθορίζουν 7 επίπεδα θωράκισης, από το Β1 μέχρι το Β7.

Στα δύο πρώτα επίπεδα B1 και Β2 ανήκουν ελάχιστα αυτοκίνητα, καθώς η παροχή προστασίας είναι μειωμένη και σπάνια χρησιμοποιούνται οι προδιαγραφές αυτής της κλάσης για θωράκιση οχημάτων, μιας και ουσιαστική προστασία υπάρχει μόνο απέναντι σε ανίσχυρο οπλισμό όπως τα πιστόλια 9 χιλιοστών!

Τα επόμενα επίπεδα θωράκισης B3, B4 και B5 προσφέρουν μια πιο αποτελεσματική προστασία ακόμα και αν η επίθεση γίνεται από μικρή απόσταση, ενώ το Β6 μπορεί να «επιβιώσει» ακόμα και από απειλές όπλων μεγάλου βεληνεκούς, όπως είναι το γνωστό μας Kalashnikov ΑΚ-47 σε απόσταση μικρότερη των 5 μέτρων. Στην κατηγορία αυτή ανήκει και το αυτοκίνητο της εγκληματικής ενέργειας στο Καματερό!

Από εκεί και πάνω η κατάσταση σοβαρεύει πολύ, καθώς το επίπεδο θωράκισης ανεβαίνει στο Β7 και αποτελεί το κορυφαίο επίπεδο προστασίας για τα Ευρωπαϊκά πρότυπα.

Αυτοκίνητα με τέτοιου είδους θωράκιση έχουν τη δυνατότητα να προστατεύουν τους επιβαίνοντες ακόμα και από εκρηκτικούς μηχανισμούς. Πέρα από τα συγκεκριμένα επίπεδα, υπάρχει και η ταξινόμηση με βάση το πάχος του βαλλιστικού χάλυβα στο αμάξωμα. Ενδεικτικά, για αυτοκίνητα της κατηγορίας Β6 απαιτείται πάχος 12,5 χιλιοστών και για αυτοκίνητα της κατηγορίας Β7 ελάχιστο πάχος 14,5 χιλιοστών στις επιφάνειες του οχήματος.

Τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν ένα θωρακισμένο αυτοκίνητο

Τα υψηλά επίπεδα προστασίας και η ικανότητα ευελιξίας σε δύσκολες περιπτώσεις. Το ένα απαιτεί μεγάλη ποσότητα ισχυρών υλικών και το άλλο μειωμένο βάρος. Αυτό ακριβώς είναι το μεγάλο στοίχημα κατά την κατασκευή ενός θωρακισμένου οχήματος. Ξεκινώντας από το αμάξωμα, οι εταιρείες κατασκευής θωρακισμένων οχημάτων, δίνουν έμφαση στην βαλλιστική προστασία χρησιμοποιώντας ειδικές πλάκες από χάλυβα ψυχρής εξέλασης και υψηλής αντοχής.

Τα αλεξίσφαιρα κρύσταλλα που τοποθετούνται ως γυάλινες επιφάνειες διαθέτουν πολυανθρακική επίστρωση, έτσι ώστε το όχημα, να διαθέτει μία αδιαπέραστη ασπίδα προστασίας.

Εκτός από το αμάξωμα, ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη δεξαμενή καυσίμου, η οποία θωρακίζεται και γίνεται αδιαπέραστη και βάσει των προδιαγραφών προστατεύεται από σύστημα πυρόσβεσης ξηράς κόνεως. Τώρα όσον αφορά τα ελαστικά… άλλα λόγια να αγαπιόμαστε! Είναι αλεξίσφαιρα και περιβάλλονται από ειδικής κατασκευής πλέγματα ασφαλείας, εφοδιάζονται με την σύγχρονη τεχνολογία run-flat, ενώ οι ζάντες κατασκευάζονται με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε να μπορούν να συγκρατήσουν το όχημα εν κινήσει, ακόμα και όταν τα ελαστικά καταστραφούν εντελώς.

Σε άλλο επίπεδο φυσικά βρίσκεται και η επικοινωνία των επιβατών με τον έξω κόσμο, πάντοτε με τις πόρτες κλειστές! Εννοείται φυσικά ότι, οι κινητήρες σε αυτό το επίπεδο θωράκισης είναι μεγάλης ισχύος, για να μπορούν να κινήσουν αξιοπρεπώς το όχημα, το οποίο σε πολλές των περιπτώσεων ζυγίζει το τετραπλάσιο βάρος από την κοινή εργοστασιακή έκδοση.

Στον επίλογο της μικρής μας αναφοράς στα θωρακισμένα οχήματα, που δημοσιεύουμε, ευχόμαστε κανείς μας να μην γίνει ποτέ μάρτυρας κάποιας εγκληματικής επίθεσης και να μπορούμε να κυκλοφορούμε ασφαλείς στους Ελληνικούς δρόμους, όπου τώρα τελευταία όλα δείχνουν ότι μόνον ασφαλείς δεν είμαστε!

Θέλετε να μένετε ενημερωμένοι για τις εξελίξεις της επικαιρότητας;

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα από την Θεσσαλονίκη & την Ελλάδα, τη στιγμή που συμβαίνουν.

Μοιράσου το:

Σχετικά με τον αρθρογράφο Παντελής Τζερτζεβέλης

Ο Παντελής Τζερτζεβέλης γεννήθηκε το 1967 στην πόλη της Θεσσαλονίκης, και ακόμη από μικρή ηλικία, εντάχθηκε στον κόσμο της περιπέτειας, καθώς ήταν μέλος του Σώματος Ελλήνων Προσκόπων, όπου ανέβηκε μέχρι τον βαθμό του Προσκόπου του Έθνους! Σε ηλικία 16 χρόνων, βρέθηκε υπό την καθοδήγηση του μεγάλου Φωτορεπόρτερ, Γιώργου Φουρκαλά, όπου και έμαθε την τέχνη της φωτογραφίας και καθημερινά εργαζόταν τραβώντας φωτογραφίες, για τις εφημερίδες Μακεδονία- Θεσσαλονίκη, και Σπορ του Βορρά! Λίγο αργότερα παράλληλα με τις σπουδές του στο Πολυτεχνείο, παρακολούθησε 2ετή σχολή φωτογραφίας, και έναν χρόνο αργότερα την τριετή σχολή δημοσιογραφίας ΑΚΤΟ. Εργάστηκε σε περιοδικά και Εφημερίδες όπως οι Μακεδονικές Επιλογές, Το AUTO moto, ο Ταχυδρόμος, Το Traveller, το ΕΘΝΟΣ, η ΒΡΑΔΙΝΗ, η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΒΟΡΡΑΣ, ΣΠΟΡ ΤΟΥ ΒΟΡΡΑ. Από το 2008 μέχρι το 2013, από την συχνότητα της ΕΡΤ3 εργάστηκε στην εκπομπή ΕΠΙΤΡΟΧΩΝ, και ταξίδευε τους ακροατές του μέσα από την εκπομπή του …τα μπαγκάζια , στις εσχατιές της Εναλλακτικής Ελλάδας. Από το 2014 εργάζεται στον Όμιλο του ΡΑΔΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ και μέσα από την συχνότητα του πρώτου ραδιοφώνου της Βόρειας Ελλάδας, υπηρετεί τον κόσμο της αυτοκίνησης, και των αποδράσεων. Είναι υπεύθυνος του Γραφείου Τύπου του ΣΠΑΡΤΑΘΛΟΝ, και της ΕΝΩΣΗΣ ΠΟΔΗΛΑΤΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ. Είναι μέλος της ΕΣΗΕΑ, και της Παγκόσμιας ένωσης Δημοσιογράφων.

/ Δείτε ακόμα

AUTO MOTOSPORTS

24.10.202416:39

Η οδήγηση μπορεί να είναι μια αγχωτική εμπειρία, επηρεαζόμενη από παράγοντες που συχνά ξεπερνούν τον έλεγχο μας — από την κακή υποδομή δρόμων μέχρι τη διαθεσιμότητα σημείων φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Πράγματι, οι παγκόσμιες αναζητήσεις για «άγχος κατά την οδήγηση» αυξήθηκαν

AUTO MOTOSPORTS

24.10.202416:01

Η αυτοκινητοπομπή «Eurasian Tour with AITO», αποτελούμενη από τα μοντέλα AITO 9, AITO 7 και AITO 5, ξεκίνησε από το εργοστάσιο της εταιρείας στο Chongqing και διένυσε 15.000 χιλιόμετρα σε 38 ημέρες, διασχίζοντας 12 χώρες της Ασίας και της Ευρώπης,

AUTO MOTOSPORTS

24.10.202409:40

  Με μια εντυπωσιακή Τελετή Έναρξης δόθηκε επίσημα η εκκίνηση στα FIA Motorsport Games, μια διοργάνωση που πραγματοποιείται για τρίτη χρονιά από την Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA). Το απόγευμα της Τετάρτης 23 Οκτωβρίου, η Πόλη των Τεχνών και των Επιστημών

AUTO MOTOSPORTS

24.10.202409:29

  Ο 12ος γύρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι FIA 2024 (WRC) έφερε τη Hyundai Motorsport αντιμέτωπη με 18 ειδικές διαδρομές σε Τσεχία, Αυστρία και Γερμανία. Οι Andreas Mikkelsen και Torstein Eriksen συμμετείχαν στον πρώτο τους αγώνα μετά το Rally Πολωνίας

AUTO MOTOSPORTS

23.10.202415:48

Η Jeep® και η The North Face δούλεψαν από κοινού για δύο χρόνια και το αποτέλεσμα αυτής της συνεργασίας ονομάζεται Jeep Avenger 4xe The North Face Edition. Πρόκειται για μια μοναδική έκδοση του μοντέλου, η οποία ενσαρκώνει τις αξίες που

AUTO MOTOSPORTS

23.10.202409:26

  Η Audi ανοίγει το επόμενο κεφάλαιο στην επιτυχημένη της ιστορία στη μεσαία κατηγορία με τη νέα οικογένεια A5. Η δυναμική σχεδιαστική γραμμή της τελευταίας γενιάς, που τώρα ονομάζεται Audi A5, κυκλοφορεί 30 χρόνια μετά το πρώτο Audi A4 και

thess

Επικαιρότητα

BUSINESS - ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

25.10.202409:00

Δημοφιλή Άρθρα


αυτή τη στιγμή