Το αρχηγείο της Πολεμικής Αεροπορίας αποφασίζει και διατάσσει την απογύμνωση της Βόρειας Ελλάδας! Αποκαλύπτουμε τη διαταγή της… εξορίας! Ο Πάνος Καμμένος και η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ προωθούν αυτό που απέρριψε Βενιζέλος και Αβραμόπουλος!
Οι κυβερνήσεις πέφτουνε μα… η μανία να εξαφανίσουν τη «Θεσσαλονικιά» Μοίρα της Πολεμικής Αεροπορίας που εδρεύει στη Μίκρα μένει! Τα παιχνίδια διαφόρων μηχανισμών του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, που θέλουν να έχουν υπό τον δικό τους έλεγχο μονάδες και προσωπικό, συνεχίζονται παρά την εναλλαγή των κυβερνήσεων! Έτσι, ό,τι δεν κατάφεραν επί Βενιζέλου και Αβραμόπουλου, που λυσσαλέα πολέμησαν για τη μετακίνηση της Μοίρας των Πυροσβεστικών Αεροσκαφών από τη Θεσσαλονίκη στην Αθήνα, φαίνεται να το καταφέρνουν τώρα με τον Πάνο Καμμένο στην καρέκλα του υπουργείου.
Σήμερα η Thessnews αποκαλύπτει τη διαταγή του Αρχηγείου Πολεμικής Αεροπορίας, με την οποία συγκροτείται επιτροπή που θα ολοκληρώσει όλες τις διαδικασίες και προετοιμασίες, ώστε η 383 ΜΕΕΑ, η Μοίρα των Πυροσβεστικών Αεροσκαφών Canadair, η επονομαζόμενη «Ιπτάμενη Φύλακας της Βόρειας Ελλάδας από τις πυρκαγιές», να μετεγκατασταθεί στην 112 Πτέρυγα Μάχης, που εδρεύει στην Ελευσίνα της Αττικής.
Μια τέτοια μετακίνηση θα είναι καταστροφική για την παρουσία της Πολεμικής Αεροπορίας στη Βόρεια Ελλάδα! Η 383 ΜΕΕΑ ήταν ουσιαστικά η τελευταία δυναμική παρουσία στη βορείως της Λάρισας χώρα! Η εγκατάστασή της στην 113 Πτέρυγα Μάχης έγινε για δεκάδες επιχειρησιακούς και εθνικούς λόγους και πολεμήθηκε σκληρά από τους γραφειοκράτες των Αθηνών. Πολλές φορές, επικαλούμενοι δήθεν εξοικονόμηση δυνάμεων και πόρων πάλεψαν για να την επαναφέρουν υπό τον έλεγχο τους, ωστόσο η σθεναρή στάση φορέων, βουλευτών και παραγόντων της Θεσσαλονίκης το απέτρεψαν!
Και οι πέτρες εντός της Πολεμικής Αεροπορίας γνωρίζουν ότι οι ποικιλώνυμοι «παράγοντές» της μπροστά στη μανία τους για εξουσία, έλεγχο του προσωπικού και ασφυκτικό αθηνοκεντρισμό θυσιάζουν την πραγματικότητα και την αποτελεσματικότητα!
Διαρκώς επικαλούνται την οικονομία! Ωστόσο, δεν κάνουν οικονομία κλείνοντας τις Μονάδες της Πολεμικής Αεροπορίας στην Πελοπόννησο, που είναι πολυάριθμες και γενικά ευημερούν! Κάνουν οικονομία από τη Βόρεια Ελλάδα, μόνο και μόνο για μην τους θίξει προσωπικά και συντεχνιακά η εξοικονόμηση αυτή!
Έτσι, την ώρα που Τρίπολη, Καλαμάτα και Άραξος… «προοδεύουν» και η Αττική με την Τανάγρα και την Ελευσίνα συμπορεύονται, οι φαεινοί εγκέφαλοι κάνουν οικονομία κλείνοντας ουσιαστικά την 113 Πτέρυγα Μάχης. Είχε φυσικά προηγηθεί το… «λουκέτο» της Μονάδας του Ραντάρ του Χορτιάτη, το 80% του προσωπικού του οποίου μετατέθηκε! Το έργο του ανέλαβε ένα Radar σε ένα υπόγειο στη Λάρισα, πολύ κοντά στο χωριό-γενέτειρα του Αρχηγού της Αεροπορίας(!), με τη δικαιολογία καλύτερης χρήσης!
Πέρυσι «έφαγαν» και τη Σχολή Υπαξιωματικών Διοικητικών (ΣΥΔ)! Φέτος είναι η τελευταία χρονιά εισαγωγής φοιτητών, καθώς έχει ήδη συμφωνηθεί η ενσωμάτωσή της στην ΣΤΥΑ στην Αθήνα. Τυχαίο το γεγονός πως ένα μεγάλο κομμάτι – «φιλέτο» του αεροδρομίου Σέδες έχει συμπεριληφθεί ως χώρος δημιουργίας κέντρου φιλοξενίας μεταναστών, ενώ άλλο κομμάτι θα πωληθεί από το ΤΑΙΠΕΔ! Παράλληλα, οι άδικες αυτές μεθοδεύσεις δείχνουν στους καταγόμενους από τη Βόρεια Ελλάδα αξιωματικούς και υπαξιωματικούς ότι αυτοί δεν δικαιούνται μία τοποθέτηση κοντά στη γενέτειρά τους! Αυτό το… προνόμιο υπάρχει μόνο για τους Πελοποννήσιους και τους Αθηναίους, και για πολλούς αυτός είναι ο ουσιαστικός λόγος για τον οποίο υποβαθμίζεται και απαξιώνεται η Βόρεια Ελλάδα.
Η ζημιά για την Π.Α
Μόνο το υπόστεγο συντήρησης CL415 κοστολογείται 20 εκ. ευρώ, χωρίς να συνυπολογιστεί η αξία των παρελκόμενων κτιρίων και εγκαταστάσεων. Εάν η Μοίρα φύγει, τότε οι εγκαταστάσεις θα ρημάξουν!
Μπορεί με μια ενδεχόμενη μετακόμιση της 383ΜΕΕΑ και κατά συνέπεια παύση λειτουργίας της 113ΠΜ να εξοικονομηθούν λειτουργικά έξοδα μονάδας, που ανέρχονται σε μερικές χιλιάδες ευρώ ετησίως. Η πραγματική οικονομία όμως επιτυγχάνεται στη συντήρηση των αεροσκαφών λόγω διάθεσης σύγχρονου υπόστεγου, με αποτέλεσμα να εκτελούνται στη Μίκρα έως έξι ετήσιες συντηρήσεις κάθε χειμώνα (αξίας 0,5 εκ. ευρώ έκαστη), αντί των τεσσάρων ή και λιγότερων που γίνονταν παλαιότερα στην Ελευσίνα. Άρα όφελος της τάξης άνω του 1 εκ. ευρώ ετησίως! Επιπλέον, η 113 Πτέρυγα Μάχης έχει αναπτύξει δυνατότητες και τεχνογνωσία για να συντηρεί το σύνολο του στόλου των CL-415 (7 αεροσκάφη) αλλά και να εκτελεί ακόμα και μεγάλες περιοδικές συντηρήσεις των 72 μηνών (PDM) αξίας 1,5 εκ. ευρώ έκαστη. Αποφεύγεται επομένως η ανάλωση κονδυλίων τάξης μεγέθους 2-3 εκ. ευρώ ετησίως με αποδέκτη την παραπαίουσα ΕΑΒ, η οποία παρουσιάζει συνεχώς καθυστερήσεις στην παράδοση των αεροσκαφών.
Η μετεγκατάσταση αυτή συμπαρασύρει και συμβατικές υποχρεώσεις της χώρας μας προς τον διεθνή οργανισμό αεροπλοΐας ICAO για Έρευνα και Διάσωση. Τα τελευταία 10 χρόνια ένα CL415 της 113ΠΜ τους μήνες από Οκτώβριο έως Μάιο εκτελεί χρέη Έρευνας Διάσωσης στο Β. Αιγαίο χωρίς κανένα επιπλέον κόστος. Αν υλοποιηθεί το σχέδιο αυτό, είναι αναγκασμένη η Π.Α να διατηρήσει ένα εναέριο μέσο στη Β. Ελλάδα επί μονίμου βάσεως με το ανάλογο οικονομικό τίμημα. Συνεχίζοντας την «εξοικονόμηση» χρημάτων που θέλει το ανώτερο κλιμάκιο της Αεροπορίας να επιτύχει, θα αναγκαστεί με μια τέτοια κίνηση να καταβάλει άμεσα ένα ποσό της τάξης του 0,5 εκ. ευρώ για τις πρώτες μετακινήσεις προσωπικού και υλικών, όπως επίσης και ένα αρκετά μεγάλο κονδύλι για την ομαλή λειτουργία της 383ΜΕΕΑ στην 112ΠΜ. Το κονδύλι αυτό ακολουθείται από ένα μεγαλύτερο πακέτο για την υλοποίηση όλου του σχεδίου μετεγκατάστασης, που προσεγγίζει το 1 εκ. ευρώ. Σε όλα αυτά μπορεί να προστεθεί και η αδικαιολόγητη αναστολή – αργοπορία στην κατασκευή του προγραμματισμένου νατοϊκού υπόστεγου, που θα ανεβάσει κατά πολύ το επίπεδο της συντήρησης, ενώ στην αντίστοιχη περίπτωση της 112ΠΜ το υπόστεγο του ΚΕΑ τελείωσε σε μερικούς μήνες.
Από το φύλλο της THESSNEWS #17 (03-04/09/2016)