RThess Logo
Στείλτε τα μηνύματα σας live, πάρτε μέρος στη συζήτηση.
NOW ON AIR
Θέμα συζήτησης :
Χειρόφρενο, αν δεν πληρωθούν!

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Αρχική / ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ / Χειρόφρενο, αν δεν πληρωθούν!

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

02/08/201622:37

Χειρόφρενο, αν δεν πληρωθούν!

Χειρόφρενο, αν δεν πληρωθούν!

Γράφει RTHESS NEWSROOM

ΣΥΛΛΟΓΗ ΥΠΟΓΡΑΦΩΝ ΓΙΑ ΕΠΙΣΧΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΟΝ ΟΑΣΘ

Χέρι-χέρι εργαζόμενοι και διοίκηση. Στυλώνει τα πόδια ο υπουργός  

Το επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης πληρώνει και αναμένεται να συνεχίσει να πληρώνει την αδιαλλαξία και το χάσμα μεταξύ της διοίκησης του ΟΑΣΘ και του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρ. Σπίρτζη.

Για την κυβέρνηση το μονοπώλιο του ΟΑΣΘ και οι συμβάσεις του με το ελληνικό δημόσιο είναι προβληματικές με τον υπουργό να έχει ανοίξει μέτωπο που δεν φαίνεται ότι μπορεί να κλείσει άμεσα.

Από την άλλη πλευρά διοίκηση και εργαζόμενοι στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης πηγαίνουν χέρι-χέρι διεκδικώντας δεκάδες εκατομμύρια ευρώ από το ελληνικό δημόσιο.

Φόβοι για χειρόφρενο διαρκείας

Οι εργαζόμενοι προχώρησαν τις προηγούμενες δύο εβδομάδες σε απεργιακές κινητοποιήσεις ζητώντας να τους καταβληθεί τα δεδουλευμένα του Ιουνίου και πλέον και του Ιουλίου.

Από την μεριά της η διοίκηση του ΟΑΣΘ κατέστησε σαφές από την πρώτη μέρα προς τους εργαζόμενους ότι «η καθυστέρηση τους καταβολής μισθοδοσίας δεν οφείλεται σε υπαιτιότητα ή δυστροπία τους Διοίκησης του Ο.Α.Σ.Θ., αλλά τους συσσωρευμένες οφειλές του Ελληνικού Δημοσίου».

Σύμφωνα με τον πρόεδρο των εργαζομένων Δημ. Τσερμενίδη, την Τρίτη αναμένεται να γίνει νέα συνέλευση των εργαζόμενων οι οποίοι συλλέγουν υπογραφές ώστε αν δεν πληρωθούν, να φτάσουν μέχρι και την επίσχεση εργασίας που θα ξεκινήσει στις 8 Αυγούστου. Αυτό θα σημαίνει ότι δεν θα κυκλοφορήσει κανένα λεωφορείο στη Θεσσαλονίκη -ούτε καν με προσωπικό ασφαλείας- για όσο διαρκεί η επίσχεση.

«Δεν αντέχουμε άλλο»

Μιλώντας στη ThessNews, ο κ. Τσερμενίδης καταγγέλλει «την αδιαφορία τους Κυβέρνησης για μη τήρηση συμβατικών υποχρεώσεών τους τον Ο.Α.Σ.Θ.» και κρούει «τον κώδωνα του κινδύνου διαβλέποντας την επερχόμενη διάλυση τους συγκοινωνίας» στην Θεσσαλονίκη.

«Για μεγάλο χρονικό διάστημα καταβάλλουμε επανειλημμένες προσπάθειες απευθυνόμενοι στον αρμόδιο Υπουργό Μεταφορών και Δικτύων να τον ενημερώσουμε για τα αδιέξοδα που έχει περιέλθει ο Οργανισμός, επιζητώντας λύσεις για την άρση του οικονομικού αδιεξόδου και συνέχιση τους ύπαρξης τους συγκοινωνίας στην πόλη και νομό Θεσσαλονίκης. Το μόνο που εισπράττουμε είναι η αδιαφορία. Δεν αποδέχεται ούτε καν συνάντηση με εκπροσώπους των εργαζομένων. Φτάνει πια η κοροϊδία», τονίζει ο κ. Τσερμενίδης.

«Δεν ευθυνόμαστε οι εργαζόμενοι. Έχουμε εξαντλήσει όλα τα περιθώρια ανοχής», συμπληρώνει ενημερώνοντας πως οι εργαζόμενοι έχουν ζητήσει ραντεβού με τον δήμαρχο Γ. Μπουτάρη και τον περιφερειάρχη Απ. Τζιτζικώστα.

Καμία ενημέρωση

«Δεν έχουμε καμία ενημέρωση αν θα πάρει τα λεφτά ο ΟΑΣΘ», επισημαίνει στη ThessNews ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του ΟΑΣΘ, Χρήστος Στεφανίδης. «Ζητάμε είτε τηλεφωνικώς είτε εγγράφως ραντεβού με τον υπουργό αλλά μας λένε ότι το μελετάμε», σημειώνει.

Τονίζει πως έχουν συσσωρευτεί οι υπέρογκες οφειλές του δημοσίου προς τον ΟΑΣΘ, οι οποίες ξεπερνούν τα 133 εκατ. Ευρώ, οδηγώντας τον σε οικονομικό αδιέξοδο. Οι οφειλές αφορούν την επιδότηση του εισιτηρίου, την κάλυψη των μειωμένων κομίστρων και την διαφορά  από τους διαδοχικές αυξήσεις του ΦΠΑ. «Εάν  από  τους  παραπάνω οφειλές ο Ο.Α.Σ.Θ. είχε λάβει κάποιο ποσό, δεν θα αντιμετώπιζε σήμερα οικονομική ασφυξία και η μισθοδοσία θα καταβάλλονταν κανονικά», σημειώνει ο κ. Στεφανίδης.

Η διοίκηση του ΟΑΣΘ έφτασε στο σημείο να στείλει επιστολή στον πρωθυπουργό, καταγγέλλοντας ότι ο υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης «μεθοδεύει τον οικονομικό στραγγαλισμό του Οργανισμού»! Υποστηρίζει ότι ο υπουργός δεν εφαρμόζει την ισχύουσα νομοθεσία και αρνείται την υπογραφή ακόμη και υποχρεωτικών κατά το νόμο υπουργικών αποφάσεων.

Ειδικότερα, δεν υπογράφεται η σχετική ΚΥΑ για αυξημένα κονδύλια ώστε να ισοσκελιστεί η διαφορά του ΦΠΑ (ο ΟΑΣΘ εισπράττει κόμιστρο με ΦΠΑ 13% και αποδίδει με 23%), δεν καταβάλλεται ένα ποσό περίπου 20 εκ ευρώ για τα μειωμένα εισιτήρια των μαθητών και 10 εκ ευρώ για τους ανέργους.

Συνολικά, το δημόσιο οφείλει στον ΟΑΣΘ, βάσει των καταστάσεων του Οργανισμού και των αποφάσεων που εκδόθηκαν από το διαιτητικό δικαστήριο 117.393.542,72 ευρώ, ενώ άλλα 15.655.952,98 ευρώ, που αφορούν αντισταθμιστική καταβολή για το 2015, είναι υπό διεκδίκηση στο διαιτητικό δικαστήριο.

ΑΜΕΤΑΚΙΝΗΤΟΣ Ο ΥΠΟΡΥΡΓΟΣ ΧΡ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ

Στυλώνει τα πόδια 

Η ThessNews ζήτησε την έγγραφη άποψη του υπουργού και την απάντησή του για όσα τον καταγγέλλουν διοίκηση και εργαζόμενοι. Όμως, το βεβαρυμμένο πρόγραμμα του κ. Χρ. Σπίρτζη, με τα εγκαίνια του αεροδρομίου της Πάρου, αλλά και με το νομοσχέδιο που κατέθεσε στη Βουλή, δεν του επέτρεψαν να ασχοληθεί με το θέμα.

Η στάση του δεν φαίνεται ότι μπορεί να αλλάξει. Ο υπουργός  «στυλώνει τα πόδια» και πνέει μένεα κατά του Οργανισμού, στάση που κρατά σχεδόν από την πρώτη ημέρα που ανέλαβε τα καθήκοντά του στο υπουργείο.

Στην τοποθέτησή του πριν δύο εβδομάδες στο «Κόκκινο», ο κ. Σπίρτζης χαρακτήρισε τον ΟΑΣΘ «ένα παράξενο μόρφωμα με πολιτικούς φίλους».

«Δεν γίνεται να είναι στο χάλι που είναι οι αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης και κάποιοι να ζητάνε και τα ρέστα. Δεν γίνεται να μην ελέγχεται το συγκοινωνιακό έργο, δεν γίνεται να έχουμε αριθμό εργαζομένων που μεταβάλλεται ανάλογα με το τι λένε οι εκπρόσωποι του ΟΑΣΘ, δεν γίνεται να έχουμε μισθούς πάνω από το λογικό που θα καλύπτει το Δημόσιο για μια ιδιωτική εταιρεία και, στο τέλος, δεν ξέρουμε καν τι εταιρεία είναι ο ΟΑΣΘ. Υπάρχουν πολλά παράξενα που θα διερευνηθούν μέχρι τέλους γιατί δεν μπορεί να υποφέρει ο λαός της Θεσσαλονίκης, να πληρώνει ο ελληνικός λαός απίστευτα ποσά και κάποιοι να το απολαμβάνουν», είχε πει τότε ο κ. Σπίρτζης.

 

Από το φύλλο της THESSNEWS #12 (30-31/07/2016)

Θέλετε να μένετε ενημερωμένοι για τις εξελίξεις της επικαιρότητας;

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα από την Θεσσαλονίκη & την Ελλάδα, τη στιγμή που συμβαίνουν.

Μοιράσου το:

Σχετικά με τον αρθρογράφο RTHESS NEWSROOM

Η συντακτική ομάδα του Rthess.gr αποτελείται από επαγγελματίες δημοσιογράφους, τα αποκλειστικά ρεπορτάζ των οποίων έχουν αναπαραχθεί από το σύνολο των ηλεκτρονικών και των έντυπων Μέσων ενημέρωσης της επικράτειας.

/ Δείτε ακόμα

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

8.3.202512:00

  Η Lynk & Co φέρνει στην Ευρώπη το επαναστατικό plug-in hybrid SUV, Lynk & Co 08, σηματοδοτώντας την αρχή μιας νέας εποχής βιώσιμης κινητικότητας. Κάνει την αμιγώς ηλεκτρική οδήγηση προσιτή σε όσους δεν είναι ακόμα έτοιμοι να δεσμευτούν σε

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

5.3.202520:46

  Η Grand Automotive Hellas αποτελεί μέρος του Grand Automotive Group LLP, ενός εκ των κορυφαίων εισαγωγέων και αντιπροσώπων αυτοκινήτων σε 13 βασικές αγορές της Κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Ο όμιλος διαχειρίζεται ένα ευρύ χαρτοφυλάκιο 11 κορυφαίων μαρκών, παρέχοντας ποιοτικά

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

5.3.202518:30

  Ο πρωτοπόρος του αυτοκινήτου και ιδρυτής της εταιρείας, Gottlieb Daimler, απεβίωσε στο Cannstatt πριν από 125 χρόνια, στις 6 Μαρτίου 1900, σε ηλικία μόλις 65 ετών. Ο Όμιλος Mercedes-Benz Group τιμά τα εξαιρετικά του επιτεύγματα για την εταιρεία και

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

4.3.202519:30

  Σε μια καθολική στροφή σε ότι αφορά τον τρόπο που προσεγγίζει την αγορά των compact SUV, η Citroën επανεφευρίσκει το C3 Aircross. Στην ευρωπαϊκή του παραλλαγή, αυτό το καινούργιο μοντέλο μοιράζεται την πλατφόρμα Smart Car με το πρόσφατο C3,

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

4.3.202518:30

  Η CUPRA κατέκτησε ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο στην εντυπωσιακή της πορεία, καθώς αναδείχθηκε ως η «Πιο Trendy Μάρκα της Χρονιάς» στα αναγνωρισμένα βραβεία Auto Motor und Sport Awards. Είναι η πρώτη φορά που η αντισυμβατική, συναισθηματική και ανατρεπτική μάρκα

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

3.3.202519:47

  Όταν η θερμοκρασία πέφτει χαμηλά τον χειμώνα και το χιόνι έρχεται να καλύψει τους δρόμους, η αυτονομία όλων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται. Ωστόσο, υπάρχουν αρκετά tips τα οποία μπορεί να ακολουθήσει κανείς για να έχει στο κρύο την καλύτερη

Rthess

Επικαιρότητα

ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΑΡΘΡΑ ΑΠΟΨΕΙΣ

20.4.202518:10

Δημοφιλή Άρθρα


αυτή τη στιγμή