Αρχική / BUSINESS - ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ / 10 ψυχαγωγικές χρήσεις του Metaverse

BUSINESS - ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

13/02/202317:03

10 ψυχαγωγικές χρήσεις του Metaverse

Decentraland
Φωτ. Decentraland

Γράφει ThessNews-DESK

 

 

Οι δυνατότητες στο Μetaverse και παραδείγματα με επίκεντρο την επιχείρηση και τον καταναλωτή, τα οποία οι ηγέτες των επιχειρήσεων και της πληροφορικής μπορεί να θελήσουν να διερευνήσουν.

 

Εταιρίες σε όλους τους κλάδους έχουν ήδη αναζητήσει στοιχεία για το Μetaverse: τα ακουστικά εκτεταμένης πραγματικότητας, το blockchain και τα Non Fungible Tokens, , τις τεχνολογίες IoT και cloud.

Η εξερεύνηση αυτή συνεχίζεται με νέους τρόπους, καθώς αυτές οι αναπτυσσόμενες τεχνολογίες διασυνδέονται και ωριμάζουν όλο και περισσότερο.

Αρπάζοντας ένα μερίδιο Metaverse

«Η ιδέα ενός κόσμου όπου το υβριδικό και το ψηφιακό συνυπάρχουν με μια ολοκληρωμένη οικονομία δεν έχει ακόμη υλοποιηθεί», δήλωσε ο Gopal Srinivasan της εταιρείας συμβούλων Monitor Deloitte. «Αλλά βλέπουμε ήδη κομμάτια αυτών να εφαρμόζονται.»

Η Deloitte συγκαταλέγεται μεταξύ των μεγάλων συμβουλευτικών εταιρειών που έχουν ξεκινήσει μια πρωτοβουλία για να βοηθήσουν τις εταιρείες να πλοηγηθούν στις αναδυόμενες ευκαιρίες Μetaverse. Μικρότερες επιχειρήσεις προσφέρουν επίσης τέτοιες υπηρεσίες.
Η εταιρεία ερευνών Gartner προέβλεψε ότι το 25% των ανθρώπων θα περνούν τουλάχιστον μία ώρα την ημέρα στο Μetaverse μέχρι το 2026.

Και με τις τεχνολογικές πλατφόρμες Μetaverse που προβλέπεται να γίνουν μια επικερδής αγορά – με το ποσό των 800 δισεκατομμυρίων δολαρίων μέχρι το 2024, σύμφωνα με έκθεση του Bloomberg του Δεκεμβρίου 2021 – ο φόβος ότι θα χάσουν αυτά τα δυνητικά δολάρια είναι ένα ισχυρό κίνητρο.

Οι πρώτοι χρήστες θέλουν να καταλάβουν πώς να λειτουργήσουν στον αναδυόμενο ψηφιακό κόσμο, ορισμένοι από το φόβο μήπως μείνουν πίσω ή χάσουν εντελώς την ευκαιρία, δήλωσε ο Nicolas Avila, CTO για τη Βόρεια Αμερική στην εταιρεία επαγγελματικών υπηρεσιών Globant.

Τι είναι το Μetaverse

Το Μetaverse φαίνεται να έχει εμφανιστεί στο λεξικό από τη μια μέρα στην άλλη, αλλά έχει ιστορία. Ο συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας Neal Stephenson δημιούργησε τον όρο για να περιγράψει τον δυστοπικό κόσμο που περιγράφεται στο μυθιστόρημά του «Snow Crash» του 1992.
Σήμερα, όταν οι άνθρωποι λένε Metaverse, εννοούν γενικά έναν τρισδιάστατο ψηφιακό κόσμο όπου οι άνθρωποι εργάζονται και παίζουν βιώνοντας το μείγμα του φυσικού και του εικονικού κόσμου με τρόπο που να μοιάζει αληθινός.

Ορισμένοι κόσμοι τύπου Μetaverse υπάρχουν ήδη, ιδίως στο εικονικό περιβάλλον των κόσμων των παιχνιδιών, και οι τεχνολογίες που δημιουργούν το Μetaverse – όπως η εικονική πραγματικότητα, η αλυσίδα μπλοκ και η τεχνητή νοημοσύνη – χρησιμοποιούνται ήδη από τις επιχειρήσεις και επιτρέπουν στοιχεία αυτού του μελλοντικού ψηφιακού χώρου.

Προς το παρόν καμία πλατφόρμα διευρυμένης πραγματικότητας δεν επιτρέπει στα άβαταρ των χρηστών να ζουν, να εργάζονται και να κάνουν αγορές σε αυτό που πολλοί αποκαλούν την επόμενη έκδοση του διαδικτύου. Και δεν είναι σαφές πώς, πότε και αν τα έργα εκτεταμένης πραγματικότητας θα συγκλίνουν και θα ενσωματωθούν για να γίνουν αυτό το όραμα.

Οφέλη του Μetaverse

•  προσφέρει όχι μόνο ένα εντυπωσιακό τρισδιάστατο οπτικό και ακουστικό πεδίο, αλλά μπορεί επίσης να επιτρέψει στους χρήστες να αισθανθούν φυσικές αισθήσεις μέσω της απτικής τεχνολογίας,
• ομαλότερη αλληλεπίδραση μεταξύ του ψηφιακού και του πραγματικού κόσμου, η οποία επιτρέπει στους χρήστες να έχουν εύκολη και άμεση πρόσβαση σε διαδικτυακά δεδομένα και αναλύσεις για να ενημερώνουν τις ενέργειές τους στον πραγματικό κόσμο,
• μια πιο εκδημοκρατισμένη αρχιτεκτονική, η οποία σε συνδυασμό με την επικράτηση του λογισμικού ανοικτού κώδικα θα μπορούσε να μειώσει ή ακόμη και να εξαλείψει την ιδιοκτησία των λειτουργιών,
• έναν πιο δίκαιο χώρο, καθώς οι πολυαισθητηριακές εμπειρίες του μετασκόπου και η χρήση avatars θα μπορούσαν να μειώσουν τα εμπόδια στη χρήση για τα άτομα με αναπηρίες και να περιορίσουν τον αντίκτυπο των προκαταλήψεων
• διευρυμένες ευκαιρίες για άτομα και οργανισμούς όλων των ειδών, καθώς το Μetaverse υπόσχεται να προσφέρει νέους και μετασχηματιστικούς τρόπους αλληλεπίδρασης, συμμετοχής και συναλλαγής χωρίς να παρεμποδίζεται από τα ταξίδια και άλλες υλικοτεχνικές υποδομές.

Σύμφωνα με παγκόσμια έρευνα της Statista, μιας γερμανικής εταιρείας δεδομένων για την αγορά και τους καταναλωτές, η οποία διενεργήθηκε το 2021, με ποσοστό 39%, το πιο συχνά αναφερόμενο πλεονέκτημα του Μetaverse ήταν το πώς επέτρεπε στους χρήστες να ξεπεράσουν εμπόδια, όπως μια αναπηρία, που τους εμπόδιζε να κάνουν κάτι στην πραγματική ζωή. Αυτό το εξισορροπητικό πλεονέκτημα ακολουθείται από την ενίσχυση της δημιουργικότητας και της φαντασίας, που αναφέρθηκε από το 37% των χρηστών που συμμετείχαν στην έρευνα, και από τη δυνατότητα να ταξιδεύουν στον κόσμο χωρίς να μετακινούνται, που αναφέρθηκε επίσης από το 37% των ερωτηθέντων.

Τα καλύτερα παραδείγματα του Μetaverse

Καθώς αυξάνεται ο αριθμός των πλατφορμών Μetaverse, τα παραδείγματα του τι μπορεί δυνητικά να γίνει είναι άφθονα:

  • Οι τεχνολόγοι, οι μελλοντολόγοι και οι ερευνητές που ασχολούνται με τις δυνατότητες του metaverse επισημαίνουν το μυθιστόρημα Ready Player One του Ernest Cline του 2011 και την ομώνυμη ταινία του 2018 ως ενδεικτικά παραδείγματα του επερχόμενου Μetaverse.
  • Αxie infinity: το διαδικτυακό βιντεοπαιχνίδι βασίζεται στο NFT και διαθέτει ψηφιακά κατοικίδια ζώα, γνωστά ως Axies, τα οποία μάχονται, χτίζουν και κυνηγούν θησαυρούς σε ένα επεκτεινόμενο σύμπαν τύπου metaverse.
  • Το Voxels, που προηγουμένως ονομαζόταν Cryptovoxels, όπου οι παίκτες μπορούν να αγοράσουν γη, να χτίσουν σε αυτήν και να προσαρμόσουν το avatar τους.
  • Decentraland. Πρόκειται για έναν τρισδιάστατο εικονικό κόσμο όπου οι χρήστες μπορούν να αγοράζουν, να δημιουργούν και να εξερευνούν οικόπεδα με βάση το NFT χρησιμοποιώντας το κρυπτονόμισμα MANA, το οποίο βασίζεται στο Ethereum.
  • Fortnite. Το δημοφιλές διαδικτυακό βιντεοπαιχνίδι από την Epic Games προσφέρει έναν καθηλωτικό ψηφιακό χώρο παιχνιδιού και κοινωνικό χώρο που αποτελεί παράδειγμα ενός περιβάλλοντος που μοιάζει με πραγματικό metaverse.
  • Horizon Worlds. Το πρώην Facebook Horizon, που δημοσιεύθηκε από την Meta Platforms, το δωρεάν παιχνίδι που βασίζεται στην εικονική πραγματικότητα επιτρέπει στους χρήστες να κοινωνικοποιούνται μεταξύ τους με διάφορους τρόπους, όπως η φιλοξενία εκδηλώσεων και παιχνιδιών.
  • Το Illuvium είναι ένα ακόμη παιχνίδι ρόλων φαντασίας με γραφικά και πλούσια εμπειρία που βασίζεται στο Ethereum Blockchain.
    IMVU. Αυτό το παιχνίδι χαρακτηρίζεται ως «ένα διαδικτυακό metaverse και κοινωνικό δίκτυο όπου οι χρήστες μπορούν να δημιουργήσουν τρισδιάστατα avatars, να συνδεθούν και να συνομιλήσουν σε 3D.»
  • Nvidia Omniverse. Η εταιρεία προσφέρει μια πλατφόρμα ανάπτυξης για τη δημιουργία και τη λειτουργία εφαρμογών Μetaverse.
    Παρόμοια με το Sandbox και το Decentraland, το Otherside είναι ένας εικονικός κόσμος και ένα παιχνίδι για πολλούς παίκτες όπου οι παίκτες μπορούν να σχεδιάσουν και να αναπτύξουν γη βασισμένη σε NFT και να αλληλεπιδράσουν με διάφορους τρόπους.
  • Το Roblox είναι ένα διαδικτυακό παιχνίδι και μια πλατφόρμα δημιουργίας παιχνιδιών και προσφέρει στους χρήστες εντυπωσιακούς χώρους και έναν εικονικό κόσμο στον οποίο μπορούν να εμπλακούν. Όπως και στο Fortnite, το παιχνίδι είναι πιο δημοφιλές στους νεότερους χρήστες.
  • Pokemon Go. Το παιχνίδι VR και AR συνδυάζει πραγματικές ρυθμίσεις με εικονικούς χαρακτήρες και εικόνες και οι παίκτες παίζουν το παιχνίδι στην πραγματική ζωή.
  • Sandbox. Ο εικονικός κόσμος που βασίζεται στο Ethereum επιτρέπει στους χρήστες να δημιουργούν, να μοιράζονται και να εκμεταλλεύονται τις δημιουργίες τους.

 

Θέλετε να μένετε ενημερωμένοι για τις εξελίξεις της επικαιρότητας;

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα από την Θεσσαλονίκη & την Ελλάδα, τη στιγμή που συμβαίνουν.

#TAGS:

Μοιράσου το:

Σχετικά με τον αρθρογράφο ThessNews-DESK

BUSINESS - ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

25.10.202419:13

  Συγκεκριμένα σε ανακοίνωσή της επισημαίνει: «με απόφασή του το Ολλανδικό Δικαστήριο δικαίωσε τη Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης επιβεβαιώνοντας την αλληλέγγυα ευθύνη της Heineken για τις αντιανταγωνιστικές πρακτικές της θυγατρικής της, Αθηναϊκής Ζυθοποιίας. Η αγωγή που κατέθεσε η ΖΜΘ το 2017,

BUSINESS - ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

25.10.202409:50

  Συγκεκριμένα, ο κ. Παπαστεργίου επεσήμανε ότι «το consent είναι έτοιμο, θα το παρουσιάσουμε σύντομα, ο πάροχος απλά θα στέλνει στον πολίτη ένα μήνυμα». Στο μεταξύ, ο υπουργός υπογράμμισε ότι «το 2025 θα είναι μια εξαιρετική χρονιά, γιατί πολλά από

BUSINESS - ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

25.10.202409:00

  Οι ημερομηνίες πληρωμής ακολουθούν τον κανόνα του διαχωρισμού μεταξύ Μισθωτών και Μη Μισθωτών και διαμορφώνονται ως ακολούθως: -Σήμερα Παρασκευή 25 Οκτωβρίου 2024 θα καταβληθούν οι κύριες συντάξεις από τα τέως ταμεία Μη Μισθωτών ΟΑΕΕ, ΟΓΑ και ΕΤΑΑ, οι κύριες

BUSINESS - ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

24.10.202416:36

Την άρση αποφάσισε η Οικονομική Εισαγγελία, έπειτα από αιτήσεις των πολιτικών προσώπων, τα ονόματα των οποίων είχαν εμπλακεί στην υπόθεση. Σύμφωνα με πληροφορίες, έπειτα από εισηγήσεις των αρμόδιων Εισαγγελέων που εξέτασαν την υπόθεση, αίρεται το καθεστώς προστασίας για τους δύο

BUSINESS - ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

24.10.202416:17

Αύξηση κατά 11,4 δισεκατομμύρια ευρώ ή 8,1% (από 140,3 δισ. ευρώ σε 151,7 δισ. ευρώ) σημείωσε πέρυσι, σε σύγκριση με το 2022, το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών και των μη κερδοσκοπικών οργανισμών που εξυπηρετούν νοικοκυριά. Παράλληλα, η τελική καταναλωτική δαπάνη

BUSINESS - ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

24.10.202413:03

  Έγινε σήμερα η μηνιαία κλήρωση της φορολοταρίας από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ).   Η κλήρωση της ΑΑΔΕ πραγματοποιήθηκε για τις συναλλαγές που έγιναν τον Αύγουστο του 2024. Σημειώνεται πως ένας από τους τυχερούς λαχνούς της φορολοταρίας κερδίζει

thess

Επικαιρότητα

ΑΘΛΗΤΙΚΑ

27.10.202419:47

Δημοφιλή Άρθρα


αυτή τη στιγμή