Ξεπέρασε κάθε προσδοκία ο τζίρος του κλάδου του κοσμήματος κατά τη διάρκεια της φετινής χρονιάς, καθώς με τη βοήθεια του τουρισμού, έκλεισε με άνοδο κατά 30%, σε σχέση με το 2021 και σχεδόν στα ίδια επίπεδα με το 2019, δηλαδή προ πανδημίας.
Μάλιστα σε τουριστικές περιοχές, όπως η Κρήτη, η Ρόδος, η Κω και η Μυτιλήνη, τα κοσμηματοπωλεία κυριολεκτικά ξεπούλησαν, καθώς η μεγάλη αύξηση του τουρισμού ενίσχυσε κατακόρυφα τις πωλήσεις.
Όπως επισήμανε πριν από λίγο κατά τη διάρκεια συνάντησης με δημοσιογράφους στη Θεσσαλονίκη, ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Αργυροχρυσοχόων Κοσμηματοπωλών Ωρολογοπωλών-ΠΟΒΑΚΩ, κ. Πέτρος Καλπακίδης, υπάρχει αισιοδοξία πως και το 2023 θα είναι εξίσου προσοδοφόρο για τον κλάδο του κοσμήματος.
Να σημειωθεί δε πως ο τζίρος από την πώληση ρολογιών κατέγραψε ακόμη μεγαλύτερη άνοδο, σε σχέση με τα κοσμήματα.
Ο κ. Καλπακίδης επισήμανε ότι ο κλάδος ζητά την κατάργηση του φόρου πολυτελείας 10% για αγορές κοσμήματος άνω των 1.000 ευρώ, τονίζοντας ότι ο φόρος πολυτελείας έχει καταργηθεί για όλα τα άλλα αγαθά, στα οποία είχε επιβληθεί μνημονιακά και παραμένει μόνο στο κόσμημα.
Στο σημείο αυτό υπογράμμισε πως ο φόρος πολυτελείας, σε συνδυασμό με τον υψηλό ΦΠΑ, “σπρώχνει” τους τουρίστες στο να μεταβαίνουν στα τουρκικά παράλια, προκειμένου να αγοράσουν από εκεί κοσμήματα χωρίς ιδιαίτερες φορολογικές επιβαρύνσεις.
Ο δυναμισμός του κλάδου του κοσμήματος, που πραγματοποιεί και εξαγωγές, ενδυναμώνεται και από τις εκθέσεις KOSMIMA και ATHENS INTERNATIONAL JEWELLERY SHOW, καθώς επίσης και από τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Φιλοτέχνησης Σχεδίου Κοσμήματος.