Τεράστιες αβεβαιότητες προκύπτουν από την λειτουργία των ασφαλιστικών ταμείων, όπως προκύπτει από στοιχεία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Προσωπικού στους Οργανισμούς Κοινωνικής Πολιτικής (ΠΟΠΟΚΠ).
Τα βασικά προβλήματα τα οποία εντοπίζει η ΠΟΠΟΚΠ, με άξονα τον ΕΦΚΑ είναι τα ακόλουθα:
- Στήθηκε η «βιτρίνα» της ενοποίησης (σ.σ. τα ταμεία κύριας ασφάλισης ενσωματώθηκαν το 2017 στον ΕΦΚΑ), η οποία περιορίζεται στις κεντρικές υπηρεσίες και στα γραφεία των 9 νέων γενικών διευθυντών που τοποθέτησε η Διοίκηση κατ’ εντολή του υφυπουργού Τ. Πετρόπουλου.
- Το οργανόγραμμα το οποίο ολοκληρώθηκε δύο χρόνια μετά τον αρχικό προγραμματισμό, αποτελεί προϊόν μιας «κομπογιαννίτικης» πρακτικής -όπως καταγγέλλουν οι υπάλληλοι των ταμείων- για την κατά παραγγελία δημιουργία ενός υδροκέφαλου, αθηνοκεντρικού, δυσλειτουργικού φορέα, ερήμην βέβαια των εργαζόμενων αλλά και της κοινής λογικής.
- Ο ΕΦΚΑ έως σήμερα απέτυχε πλήρως στους οργανωτικούς και υποτίθεται «αντιγραφειοκρατικούς» ιδρυτικούς του στόχους, δηλαδή, σύμφωνα με την ΠΟΠΟΚΠ:
– Να ενοποιήσει τα εντασσόμενα ταμεία με κοινό κανονισμό παροχών και ενιαίες πλατφόρμες εφαρμογών.
– Να απαλλάξει τους ασφαλισμένους από τη γραφειοκρατία και περιττές μετακινήσεις.
– Να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις ή τουλάχιστον την προσδοκία για τη δημιουργία μιας σύγχρονης δημόσιας υπηρεσίας, αποτελεσματικής και επαρκούς, με στοιχειώδη υλικοτεχνική υποδομή, εξοπλισμό και εργαλεία δουλειάς, όπως ολοκληρωμένες ηλεκτρονικές διασυνδέσεις και αξιόπιστα μηχανογραφικά συστήματα.
– Να εξασφαλίσει επαρκή χρηματοδότηση, αφού είναι σε όλους γνωστό ότι ο «πλεονασματικός» ΕΦΚΑ στηρίζεται στον κωδικό των «μικροεξόδων» για να καλύψει τις βασικότερες των αναγκών του.
– Να εξασφαλίσει αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας για τους εργαζόμενους.
– Να επιταχύνει τις διαδικασίες έκδοσης των συντάξεων και της διεκπεραίωσης των κάθε είδους αιτημάτων ασφαλισμένων και συνταξιούχων.
Από το φύλλο της THESSNEWS #163 (22/06/2019-23/06/2019)