ΡΑΔΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Συνέντευξη εφ όλης της ύλης έδωσε ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας στο Ράδιο Θεσσαλονίκη και τους Στέφανο Διαμαντόπουλο και Χρήστο Νικολαΐδη.
Αναφορικά με την πανδημία ο δήμαρχος τόνισε αρχικά πως «συμπληρώνεται ένας χρόνος στον οποίο έχουν περάσει διάφορα κύματα και δυσκολίες. Η πόλη μας δοκιμάστηκε. Τα πράγματα δείχνουν να είναι καλύτερα απ’ ότι στην Αττική και σαφέστατα καλύτερα από τον Οκτώβριο και Νοέμβριο το κακό όμως παραμονεύει και δεν θέλει και πολύ. Τρεις τέσσερις μέρες να εκτεθούμε μπορεί να επιστρέψουμε πάλι στις άσχημες εικόνες στα νοσοκομεία ακόμα και στα κοιμητήρια Αυτό πρέπει να το αποφύγουμε πάση θυσία».
Ο δήμαρχος σημείωσε πως πλέον γνωρίζουμε πολύ καλά τι πρέπει να κάνει ο καθένας από εμάς αλλά και η κοινωνία λέγοντας πως ο «χάρτη υπάρχει είναι σαφέστατος». «Υπάρχουν ειδικοί και συγκεκριμένα νούμερα. Υπάρχει μια καθημερινή ακτινογραφία. Καθημερινά γίνονται 50 χιλιάδες τεστ. Άρα ξέρουμε πόσο συμβάλει ο κάθε κλάδος της ζωής στην κινητικότητα. Έχουμε πει πόσο συμβάλει το εμπόριο, τα σχολεία. Πρέπει να τα σταθμίσουμε όλα αυτά».
Ο δήμαρχος ανέφερε και στοιχεία αναφορικά με τα σχολεία, λέγοντας πως έχουμε 2 εκατ. μετακινήσεις το πρωί και άλλα δυο εκατ. το μεσημέρι όταν είναι ανοιχτά όλα τα σχολεία. «Σύμφωνα με στοιχεία που έχω μπροστά μου από τον ΕΟΔΥ. Από 0 έως 12 ετών παιδιά ήταν από 8,5 έως 11% δηλαδή συν πλην το 10% των ημερήσιων κρουσμάτων. Ένα στα οκτώ κρούσματα που είχαμε πρόσφατα είναι κάτω των 17 ετών. Αυτός ο πληθυσμός είναι κατά κανόνα ασυμπτωματικός και πιο επικίνδυνος. Το πρόβλημα στην χώρα δημιουργήθηκε κάπου τέλη Ιανουαρίου όταν συμπληρώθηκαν οι δύο εβδομάδες από το άνοιγμα των σχολείων».
Ο δήμαρχος υπογράμμισε πως «εφόσον έχουμε την πολυτέλεια να επιλέγουμε θα πρέπει να επιλέξουμε μην ξεχνάμε ότι τα σχολεία λειτουργούν και με τηλεκπαίδευση. Υποκατάστατο μεν αλλά κάτι υπάρχει. Για την κίνηση στην αγορά δεν υπάρχει. Η ζημία είναι 3 δισ. το μήνα με το λιανεμπόριο ανοιχτό η ζημιά είναι στο 1,5 δισ.».
«Αντίστοιχες ζημίες έχει και ο δήμος Θεσσαλονίκης. Είχε γύρο στα 10 εκατ. ζημία την προηγούμενη χρονιά. Προφανώς η οικονομία επηρεάζει τους πάντες προφανώς προέχει η υγεία και θα πρέπει να κάνουμε το παν αλλά, εφόσον έχουμε την πολυτέλεια θα πρέπει να επιλέξουμε. Να κάνουμε σωστές επιλογές».
Για τον κλάδο της υγείας και ενόψει της σημερινής επίσκεψης του υπουργού Υγείας Βασίλη Κικίλια στη Θεσσαλονίκη ο δήμαρχος τόνισε πως «αυτή τη στιγμή είναι να μπορέσουμε να έχουμε ξεκούραστους γιατρούς νοσηλευτές την καλύτερη κατάσταση στα νοσοκομεία και να είναι εμβολιασμένοι. Να μπούμε σε αυτή την κατάσταση έχοντας μια ασφάλεια. Άρα έχουμε άλλο ένα συν αυτή την περίοδο πάμε με ένα σύστημα υγείας σε καλύτερη κατάσταση και με τις ευπαθείς ομάδες πιο προστατευμένες».
Όσον αφορά τον δήμο, ο δήμαρχος είπε πως «δεν σταματήσαμε να λειτουργούμε ούτε μια μέρα. Τίποτα στον σχεδιασμό μας δεν πήγε πίσω».
Ερωτηθείς για την ανάπλαση της Αριστοτέλους ο κ. Ζέρβας τόνισε πως «έχουν μπει κάποιοι όροι για το τι θέλουμε είχε γίνει και μια ενδιαφέρουσ κατάθεση γνώμης από 2.500 συμπολίτες μας για το πώς ζουν την Αριστοτέλους. Θα πρέπει να σεβαστούμε τις στοές τις προσόψεις των κτηρίων και τους ελεύθερους χώρους. Προφανώς θα αλλάξουν τα υλικά και θα έχουμε αλλαγή του πρασίνου προφανώς θα έχουμε υγρό στοιχείο και έξυπνα συστήματα, wifi, έξυπνα φωτιστικά ποτισμό.
Όπως είπε ο δήμαρχος «είναι γύρω στους 14 μήνες για να δημοπρατηθεί γιατί είμαστε και σε συνεργασία με την Περιφέρεια για να υπάρχει και η εξασφάλιση της χρηματοδότηση».
Παράλληλα μίλησε και για το ντεκ, στην επέκταση της παλιάς παραλίας σημειώνοντας πως έχουμε μια διαδικασία ιδεών για το πόσο πρέπει να μπει μέσα. Σκοπός είναι μέσα στη θητεία μας να δημοπρατηθεί ή και να έχει κατασκευαστεί. Πιθανόν μέχρι το 2023 να έχουν ολοκληρωθεί και το ένα και το άλλο (Αριστοτέλους και ντεκ)».
Τέλος αναφορικά με τα λεωφορεία που κυκλοφορούν στη Θεσσαλονίκη ο δήμαρχος σημείωσε πως «όποιος ζει στην πόλη και δει τα λεωφορεία που κυκλοφορούν θα καταλάβει ότι κάτι έχει αλλάξει. Έχουμε πολύ καλύτερα και περισσότερα λεωφορεία από αυτά που κυκλοφορούσαν. Ήρθαν 49 και όχι 50 λεωφορεία από την Λειψία. Είναι πολύ καλύτερα έχουν γίνει αποδεκτά είναι σε διαδικασία που πρέπει να συντηρούνται. Με το που θα μάθει ο ΟΑΣΘ πώς να τα συντηρεί θα αρχίσουν να κυκλοφορούν».
Σε όσους ασκούν κριτική είπε πως «γκρινιάζουν συνέχεια οι ίδιοι για τις λύσεις που προέκυψαν. Τις κατηγορούν. Οι ίδιοι δεν έκαναν τίποτα τόσα χρόνια και για το Μετρό. Κάποιο από αυτούς γκρινιάζουν και για την ΔΕΘ. Επιτέλους η πόλη πρέπει να έχει success story και όχι γκρίνια story».
Ακούστε την συνέντευξη