Ράδιο Θεσσαλονίκη 94.5
6/12/2016 12:51:30 μμ
Κάτω από το γαλατόδασος
Share on Facebook
 
 
Του Dylan Thomas
Πρεμιέρα Πέμπτη 1 Δεκεμβρίου στις 21.00



Το Θέατρο Αυλαία φιλοξενεί την ομάδα Angelus Novus με τη μεγάλη επιτυχία της: Κάτω από το Γαλατόδασος – «Ένα έργο για φωνές», σε σκηνοθεσία Δαμιανού Κωνσταντινίδη από 1 μέχρι 18 Δεκεμβρίου 2016.

Λίγα λόγια για το έργο
Πρόκειται για το κύκνειο άσμα του σημαντικού Ουαλού ποιητή Ντύλαν Τόμας (1914-1953), μια παράσταση αστεία και ποιητική όπου όλα φτιάχνονται από τους ηθοποιούς: ήχοι, μουσικές, τραγούδια, σκηνές. Μια παράσταση από ανθρώπους για ανθρώπους. Μια παράσταση επίκαιρη εξ αντιδιαστολής.

Συντελεστές
Μετάφραση: Κατερίνα Αγγελάκη-Ρουκ
Σκηνοθεσία: Δαμιανός Κωνσταντινίδης
Σκηνικά-κοστούμια: Απόστολος Αποστολίδης
Μουσική: Κωστής Βοζίκης
Επιμέλεια κίνησης: Αντιγόνη Μπάρμπα
Φωτισμοί: Έλενα Κώτση –Ελένη Τσόνα
Βοηθός σκηνογράφου: Ελίνα Ευταξία
Βοηθός σκηνοθέτη: Αναστασία Μπάρκα





Παίζουν

Εβίτα Αγαϊτση, Δημήτρης Δάγκαλης, Αργύρης Ζαφείρης, Δανάη Κλάδη, Αναστασία Μιροσνιτσένκο, Χρήστος Παπαδόπουλος, Μαρία Ιωάννα Παπαθανασίου, Στεργιάνα Τζέγκα, Νίκος Τσολερίδης


Παραστάσεις:
Έναρξη: Πέμπτη, 1 Δεκεμβρίου
Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο στις 21.00
Κυριακή στις 20.00

Εισιτήρια: 12 ευρώ [κανονικό], 8 ευρώ [φοιτητικό], 5 ευρώ [άνεργοι, ατέλειες κ.λπ.]

Θέατρο ΑΥΛΑΙΑ – Πλατεία Χ.ΑΝ.Θ. (πλευρά Τσιμισκή) - Θεσσαλονίκη
Κράτηση εισιτηρίων: 2310 237700
Ώρες Λειτουργίας Ταμείου: 10:30 π.μ. - 1:30 μ.μ., 5:30 μ.μ. - 9:00 μ.μ.


*

Ο Ντύλαν Τόμας έγραψε το Γαλατόδασος, «ένα έργο για φωνές» όπως το αποκαλεί, με προορισμό το ραδιόφωνο. Το παρουσίασε για πρώτη φορά τον Μάιο του 1953, σε δημόσια πολυφωνική ανάγνωση, στη Νέα Υόρκη –ο ίδιος διάβασε την Πρώτη Φωνή και τον ρόλο του Αιδεσιμότατου Ελάι Τζέκινς (στην παραγωγή του BBC, λίγους μήνες αργότερα, τον διαδέχτηκε ο Ρίτσαρντ Μπάρτον). Πρόκειται κυριολεκτικά για το κύκνειο άσμα του ποιητή: ο θάνατος τον βρήκε τον Νοέμβριο του 1953 στην Αμερική, όπου τον είχαν καλέσει ξανά, για να το διαβάσει σε δημόσιους χώρους.
Πολύ γρήγορα η ποιητική δύναμη και οι θεατρικές αρετές του Γαλατόδασους τράβηξαν το ενδιαφέρον των ανθρώπων της σκηνής: η πρώτη θεατρική παράσταση δόθηκε στο φεστιβάλ του Εδιμβούργου το 1956 και ακολούθησαν πλήθος ανεβάσματα σε όλο τον κόσμο, καθώς και μια κινηματογραφική ταινία, το 1971, με πρωταγωνιστές τον Ρίτσαρντ Μπάρτον, τον Πήτερ Ο?Τουλ και την Ελίζαμπεθ Τέηλορ (σκηνοθεσία Andrew Sinclair). Στην Ελλάδα ανέβηκε για πρώτη φορά από την Πειραματική Σκηνή της «Τέχνης», το 1991, σε σκηνοθεσία Νίκου Αρμάου.

*
Η γένεση του Γαλατόδασους (…) καταδύεται βαθιά στη νεότητα του Τόμας, σαν ένα όνειρο όπου θα ήθελε να μπλεχθούν, αναγνωρίζοντας το ένα το άλλο, τα ευφυολογήματα του Οδυσσέα του Τζέιμς Τζόυς (για τον οποίο ο Τόμας ένιωθε ένα πολύ έντονο θαυμασμό) και ο αγροτικός λυρισμός, η ευτυχισμένη και απλή ζωή του λαού της Ουαλίας. Στην αρχή του πολέμου, (…) ο Τόμας εμπιστευόταν στον Richard Hugues την επιθυμία του να γράψει ένα έργο για τους κατοίκους του Laugharne : «Οι κάτοικοι του Laugharne, έλεγε, χρειάζονται ένα έργο που να μιλά γι? αυτούς, ένα θεατρικό έργο όπου θα παίζουν τους ίδιους τους τούς ρόλους.» Είναι πολύ πιθανόν επίσης, κατά τη διάρκεια του 1944, κι ενώ από καιρό ωρίμαζε μέσα του η ιδέα για το έργο (ένα ευτυχισμένο χωριό το οποίο δηλώνεται ως τρελό από ένα επιθεωρητή υγείας σταλμένο από μια μεγάλη πόλη που βρίσκεται διαρκώς σε πόλεμο, -προφανώς το Λονδίνο-), ο Τόμας να είχε επηρεαστεί ιδιαίτερα από την αποκάλυψη της ύπαρξης στρατοπέδων συγκέντρωσης. Το σύμβολο παίρνει τότε την οριστική μορφή του: δεν είναι πια τρελό, κι επομένως ούτε «επικίνδυνο», το περιτριγυρισμένο με συρματόπλεγμα χωριό, αλλά ο κόσμος που το περιβάλλει, και το συρματόπλεγμα προστατεύει από τον κόσμο, όχι από το χωριό. Είναι σίγουρα απλοϊκό αυτό το ηθικό δίδαγμα, σε τελική όμως ανάλυση είναι μια πρόφαση για εκθαμβωτική επίδειξη λεκτικού πλούτου, για ένα είδος λυρικού χορού χάρη στις αρετές των χωριάτικων «συνομιλιών».
Denis Roche
Ντύλαν Τόμας – σύντομο βιογραφικό
Ο Ντύλαν Τόμας γεννιέται το 1914, στο Σουόνσι της Ουαλίας. Ήδη από μικρή ηλικία, συνθέτει ποιήματα εξαιρετικής ωριμότητας που φανερώνουν μια οξυμμένη αντίληψη της αγγλικής γλώσσας, αν και υπήρξε μέτριος μαθητής..
Στην εφηβεία του διαβάζει ακατάπαυστα. Ανάμεσα στις σημαντικές αναγνώσεις του περιλαμβάνονται έργα των Μπράουνινγκ, ντε Κουίνσι, Μπλέικ, Μάρλοου, Τσαμς, Πόε, Κιτς, Λόρενς, η Βίβλος, σκωτσέζικες μπαλάντες, λαϊκοί θρύλοι και αργότερα ο Σαίξπηρ.
Το 1934 εκδίδει την πρώτη του ποιητική συλλογή, 18 ποιήματα, ενώ ένα μόλις μήνα πριν από την έκδοσή τους μετακομίζει στο Λονδίνο. Έχει επενδύσει σχεδόν τα πάντα στην αποδοχή του έργου του από τους κριτικούς και όταν εκείνοι το απορρίπτουν, οδηγείται στην αυτοκαταστροφή του, με μια γενικευμένη παραίτηση από τα πάντα. Το αλκοόλ μετατρέπεται σε αδιαπραγμάτευτο πάθος μέχρι το τέλος.
Το 1936 κυκλοφορούν τα 25 ποιήματα, με τα οποία θα κερδίσει εν μέρει τους κριτικούς, αλλά κυρίως θα υιοθετήσει οριστικά πια και με σιγουριά ένα καθαρά προσωπικό ύφος.
Το 1937 παντρεύεται την Caitlin Macnamara. Στην αρχή του έγγαμου βίου περνάει μέρες ανείπωτης χαράς και δύο χρόνια μετά εκδίδει την αριστουργηματική συλλογή Ο χάρτης της αγάπης, ενώ παράλληλα κάνει δουλειές του ποδαριού και κάποιες διαφημίσεις για το ραδιόφωνο. Όμως, η μόνιμη φτώχεια γίνεται ακόμα πιο πιεστική, αφού η οικογένεια του ζευγαριού μεγαλώνει και τα τρία παιδιά (δυο γιοι και μία κόρη) επιβαρύνουν σημαντικά τα έξοδά τους. Ώσπου, ξαφνικά το 1940, του αναθέτουν μια ραδιοφωνική εκπομπή που θα τον κάνει διάσημο. Έτσι, η τέταρτη συλλογή του Θάνατοι και Είσοδοι, που δημοσιεύεται το 1946, κερδίζει το αναγνωστικό κοινό κάνοντας τεράστιες πωλήσεις.
Η επιτυχία και η απήχηση του έργου του έχουν πλέον πάρει την ανιούσα, σε αντιδιαστολή με την κλονισμένη από το αλκοόλ υγεία του, που παρουσιάζει προβλήματα. Το 1950 του προτείνουν να κάνει μια περιοδεία απαγγελιών στην Αμερική και ακολουθούν άλλες δύο, το 1952 και το 1953. Πεθαίνει ξαφνικά, στις 9 Νοεμβρίου 1953, στη Νέα Υόρκη, μετά από υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ (18 μπουκάλες ουίσκι σε μια νύχτα). Τα ακριβή όμως αίτια του θανάτου του παραμένουν ανεξιχνίαστα και εξακολουθούν να αποτελούν αντικείμενο έρευνας και συζήτησης.
Ροή Προτάσεων
Έκθεση «Το Δικαίωμα να είσαι Άνθρωπος»  (21/1/2017 10:39:56 πμ)
Κοπή Πίτας των Βλάχων  (17/1/2017 2:34:15 μμ)
«Πού είναι η μάνα σου μωρή;»   (13/1/2017 12:50:41 μμ)
«Χρόνης Μπότσογλου, Απέναντι του βουνού»  (5/1/2017 1:54:51 μμ)
ΙΚΕΑ: Θεατρικές παραστάσεις από την Κάρμεν Ρουγγέρη σε όλα τα καταστήματα  (2/1/2017 3:45:43 μμ)
Οι ταινίες της εβδομάδας στις αίθουσες του ΦΚΘ  (28/12/2016 11:52:46 πμ)
Αναβιώνει το έθιμο «Κόλντι Μπάμπω» στην Βραχιά  (23/12/2016 3:30:29 μμ)
Ο Ιάσονας και το Χρυσόμαλλο Δέρας  (21/12/2016 12:22:48 μμ)
ΕΥΡΥΔΙΚΗ  (19/12/2016 12:36:41 μμ)
«Χριστουγεννιάτικη Συναυλία Αγάπης»  (16/12/2016 1:09:56 μμ)
Εορταστικές δράσεις και εκδηλώσεις από το ΚΘΒΕ  (12/12/2016 9:44:46 πμ)
«Αναγνωστικές αναμνήσεις»  (5/12/2016 10:16:06 πμ)
1η εντουροβόλτα από το ΜΟΘ  (2/12/2016 11:02:17 πμ)
THE BACHELOR  (30/11/2016 9:39:55 πμ)
ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΜΑΛΑΜΑΣ  (28/11/2016 9:25:51 πμ)
Υπό διαπραγμάτευση το αφορολόγητο
Νέα παράβολα και δικαστικά...
Αναπροσαρμόζονται από αύριο τα τέλη, τα παράβολα καθώς και τα δικαστικά...
22/1/2017 8:29:03 μμ
Η απόφαση για τους...
Αύριο αναμένεται το Ποινικό Τμήμα του Αρείου Πάγου να ανακοινώσει τις...
22/1/2017 7:42:49 μμ
Μπλόκα από βδομάδα...
Νέο γύρο κινητοποιήσεων, ετοιμάζουν οι αγρότες σε όλη τη χώρα. Ζεσταίνουν...
22/1/2017 4:21:49 μμ
Τέσσερις ημέρες πριν...
...ο Ευκλείδης Τσακαλώτος διαμηνύει πως σε καμία περίπτωση δεν θα χρειαστούν...
22/1/2017 2:36:59 μμ
Απαραίτητες αλυσίδες...
Ανακοινώνεται ότι εξαιτίας της χιονόπτωσης - παγετού, η κατάσταση στο...
22/1/2017 2:31:24 μμ
Ο Σταθμός Ειδήσεις Αποδράστε    
Προφίλ
Νέα
Έξυπνες αγορές
Πρόγραμμα Εκδηλώσεις Πελάτες  
Παραγωγοί Αθλητικά Διαφημιστείτε  
Ισολογισμος 2013 Με το ποντίκι στο χέρι Newsletter  
Ισολογισμος 2014 Videos  
Ισολογισμος 2015    
Επικοινωνία    


Istopolis | Κατασκευή Ιστοσελίδων Θεσσαλονίκη
Listen Live: Media Player - Winamp Το rthess.gr έχει την άδεια της ΑΕΠΙ. Τα μουσικά έργα παρέχονται μόνο για ιδιωτική χρήση κάθε επισκέπτη/χρήστη
και απαγορεύεται η με οιονδήποτε τρόπο περαιτέρω εκμετάλλευση αυτών χωρίς την προηγούμενη άδεια της ΑΕΠΙ